Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Dagens fotboll 23/2 (https://www.sharps.se/forums/fotboll/6595-dagens-fotboll-23-2-a/)

TheDarkKnight 2011-02-23 20:13

Citat:

Ursprungligen postat av troyme (Inlägg 108017)
Ärligt talat så har jag aldrig påmint att jag är rik här någongång på forumet, jag sa att jag är en stor spelare.. Men aa visst, jag är rik och jag fick även in Sevilla mot alla odds .. Jag är trevlig men du verkar bara otrevlig vid dina argument så jag ska nog sluta svara på dina inlägg.. Lycka till i all framtid ..

Är du på riktigt?

Ta och kolla det där inlägget. Inte en människa som gått klart Gymnasiet och är över 18 år skriver på ett sådant sätt. Och vad menar du att jag var "otrevlig" mot dig. Jag ansåg att du gick på högstadiet och att man borde införa åldersgräns på Sharps. Är det något du anser som stötande så får det stå för dig.

Jag säger som föregående talare, sänk din attityd börja bete dig som folk och starta upp en spread som talar för dig. Tomma ord och attityd och skryt om att man har prickat två spel kommer inte ta dig någonstans.

Jag tror helt ärligt ingen vill vara dum mot dig eller såra dig, eller hur du nu tolkar det. Vi vill bara hjälpa dig, för som sagt. Med den attityden och skryt om dina 2 spel, det kommer du inte långt på grabben.

Soap 2011-02-23 20:16

Ok troyme eftersom du är ny så kan vi ha lite överseende med att du och andra nya inte följer Sharps vett och etikett. Här ger jag några konstruktiva tips som du bör följa om du inte vill dra på dig en ban från moderator:

I dagens trådarna så postar du inga oneliners utan motiveringar, detta kan man precis som RobinD skriver skapa ett spreadsheet för att göra.

Citat:

jag kan faktiskt inte förklara varför Porto inte kommer att vinna
Uttalanden och kommentarer som dessa tillför ingenting till spelet som diskuteras så håll dem från tråden. Det hade varit skillnad om du hade hänvisat till fakta som berör matchen, t.ex. skador eller motivationsfaktor.

Om du sätter spel så skriver du vid behov ut detta i chatten alternativt i denna tråd:

https://www.sharps.se/forums/offtopic...gdunkartraden/

Om det går dåligt eller ditt spel blir till en push på övertid så postar du här:

https://www.sharps.se/forums/offtopic...geringstraden/

Undvik även att posta val av bookie såvida det inte är en smal marknad du spelar på som bara den erbjuder. På Sharps har de flesta koll och hittar oddsen själva på egen hand.

Sist men inte minst försök att skriva strukturerat och slå gärna på stavningskontroll så blöder inte ögonen på oss andra som jobbar för en bra stämning och nivå på detta forum.

TheDarkKnight 2011-02-23 20:18

Citat:

Ursprungligen postat av raaabin (Inlägg 108025)
Ta det lugnt, det är ju inte så direkt att du aldrig gjort bort dig i några trådar innan.

Angående ditt stora bidrag till tråden, du väljer alltså att slasha en rak 1 på Inter för 2.7 till 1.4 med tanke på en chans till X.
(Just sayin')

Ibland säger en bild mer än tusen ord, denna säger nog en del! :hurt:

http://chamillionaire.com/Cleveland%...ja8jk93vUl.jpg

Nu ska vi inte starta pajkastning här. Jag håller med dig Dnb på Inter är ett bra spel och jag var inne på det till en början. Men eftersom jag väljer Dubbelchans så betyder ju det att jag är medveten om att matchen mycket väl kan sluta lika, och att jag anser 1X är ett bättre alternativ då jag tror jag får en större chans till vinst.

Jag vet att du säkert kan hitta flertal fel i mitt spelande, men det finns absolut ingen mening av dig att göra en ny post och påpeka det för mig. Jag har min spelstil, jag värdera mina spel på ett sätt. Du får göra på ett annat.

Jag har ett ROI på 157,5 % på 253 spel. Siffror och statistik är alltid en sak men för mig är det i alla fall ett litet kvitto på att mina spel är vinnande i längden.

Overkill 2011-02-23 20:28

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 108029)
Nu ska vi inte starta pajkastning här. Jag håller med dig Dnb på Inter är ett bra spel och jag var inne på det till en början. Men eftersom jag väljer Dubbelchans så betyder ju det att jag är medveten om att matchen mycket väl kan sluta lika, och att jag anser 1X är ett bättre alternativ då jag tror jag får en större chans till vinst.

Jag vet att du säkert kan hitta flertal fel i mitt spelande, men det finns absolut ingen mening av dig att göra en ny post och påpeka det för mig. Jag har min spelstil, jag värdera mina spel på ett sätt. Du får göra på ett annat.

Jag har ett ROI på 157,5 % på 253 spel. Siffror och statistik är alltid en sak men för mig är det i alla fall ett litet kvitto på att mina spel är vinnande i längden.

Haha, trodde aldrig detta skulle inträffa men jag måste faktiskt ta troyme i försvar angående ditt inlägg till honom där du höll med om att han skulle starta ett sheet och låta de resultaten tala sitt tydliga språk för honom.

Nu kommer du helt plötsligt med ROI och stats på 253 spel, men då är den stora frågan följdaktligen. Var finner jag dessa? Jag hittar nämligen inget sheet som du rimligen kan hänvisa till och således bör du inte heller slänga ur dig precis samma sak som troyme. Summa summarum så är det du gjorde precis lika illa.

Man ska se över sitt eget hus innan man påpekar eller håller med om saker som rör andra människor på ett illa sätt.

Vlad 2011-02-23 20:31

Citat:

Ursprungligen postat av zz (Inlägg 108001)
Marseille har sjunkit som en sten hela dagen och nu är det läge att trycka in på United. Motiveringen får helt enkelt bli att Marseille skulle motsvara ett lag runt 6 platsen i Premier League och där får vi inga 1,82 på ML i Premier League. Finns en del mer att säga om matchen också men har tidsbrist.

Spel: Man U 1,82 ML @ alla asiater i princip, Bet365 för dem som spelar där och på Betdaq för dem som kör där.

Gör detsamma fick 1.85 tom. Man U i CL är ett sånt lag som även om de gör en halvkass match får med sig 1-1 hem,spelar de på topp så kan de säkert vinna också.

Bra där RobinD+Soap :hattenav:

Lite tråkigt att "Dagens Fotboll-trådarna" är bland de enda jag inte brukar läsa på forumet pga det ständiga trollandet. Förhoppningsvis kan det bli högre nivå och mindre känsliga egon i trådarna framöver så jag hittar hit oftare :)

TheDarkKnight 2011-02-23 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 108032)
Haha, trodde aldrig detta skulle inträffa men jag måste faktiskt ta troyme i försvar angående ditt inlägg till honom där du höll med om att han skulle starta ett sheet och låta de resultaten tala sitt tydliga språk för honom.

Nu kommer du helt plötsligt med ROI och stats på 253 spel, men då är den stora frågan följdaktligen. Var finner jag dessa? Jag hittar nämligen inget sheet som du rimligen kan hänvisa till och således bör du inte heller slänga ur dig precis samma sak som troyme. Summa summarum så är det du gjorde precis lika illa.

Touché :p

Nu tycker jag personligen att 253 spel säger mer än 2. Men det är ju en smak sak.

Jag skulle aldrig få för mig att dela en företags bokföring med hela världen eller visa upp min privatekonomi offentligt på Internet. Och då jag inte spelar med Units anser jag mitt spelande min ensak.

Då kan det ju tyckas att jag bör hålla käften om stats också, men om någon kritiserar mitt spelande så svarar jag med handen på hjärtat. Misstänker ni att det här är en sanning med modifikation är det ert beskymmer.

Overkill 2011-02-23 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 108036)

Nu tycker jag personligen att 253 spel säger mer än 2. Men det är ju en smak sak.

Jag skulle aldrig få för mig att dela en företags bokföring med hela världen eller visa upp min privatekonomi offentligt på Internet. Och då jag inte spelar med Units anser jag mitt spelande min ensak.

Då kan det ju tyckas att jag bör hålla käften om stats också, men om någon kritiserar mitt spelande så svarar jag med handen på hjärtat. Misstänker ni att det här är en sanning med modifikation är det ert beskymmer.

Det säger inte alls mer så länge du inte kan uppvisa svart på vitt, det sa du själv så a little kind of dubbelmoral IMO.

Alla andra, lycka till med era spel ikväll och nu håller vi tummarna för Man U +0 och Inter -0.5. :popcorn:

TheDarkKnight 2011-02-23 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 108037)
Det säger inte alls mer så länge du inte kan uppvisa svart på vitt, det sa du själv så a little kind of dubbelmoral IMO.

Alla andra, lycka till med era spel ikväll och nu håller vi tummarna för Man U +0 och Inter -0.5. :popcorn:

Jag håller helt med dig. Jag kommer inte att bevisa något, så därför avslutar vi denna diskussionen innan den här tråden förstörs mer.

Du och alla andra, lycka till med spelen ikväll ! :)

Pacman 2011-02-23 20:38

Som en liten kommentar till Inter spelet då så ligger faktiskt +0.5 på Inter i 1.48 vilket är är klart bättre än 1.40 för 1X :)

Stall 4 2011-02-23 20:38

Spelstopp 20.45
Bolag Unibet
Spel fantasy mellan Inter vs Manchester U
Odds: 2,0

Man U kommer att täppa till bakåt som vanligt på bortaplan. Har hittills inte släppt in många mål ute i europa.
Inter kommer garanterat göra något mål mot B.Munchen. 1 mål räcker långt i denna fantasy match.

2 ggr är värt lite över medel. 4/6

RobinD 2011-02-23 21:36

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 108036)

Borde inte kommentera detta egentligen, men dina "stats" på 157% i ROI på 253 spel är helt och hållet lögn och förbannad dikt, du har redan avverkat ett par sheets på sharps som inte gått allt för bra, inget fel med det, det har jag också gjort.

Men att sitta och påstå att man har den ROIn när man samtidigt bara postar spel på forumet som ligger 10-20% under marknadshögsta odds är ju rent utsagt fånigt.

Ännu fånigare när man dessutom anklagar andra för att trolla.

Boone 2011-02-23 22:47

Trådens sista sida rensad. Kommer hålla bättre koll på morgondagens tråd för att hålla nivån hög.

Inga spelförslag utan motivering gäller.

troyme 2011-02-23 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 108026)
Är du på riktigt?

Ta och kolla det där inlägget. Inte en människa som gått klart Gymnasiet och är över 18 år skriver på ett sådant sätt. Och vad menar du att jag var "otrevlig" mot dig. Jag ansåg att du gick på högstadiet och att man borde införa åldersgräns på Sharps. Är det något du anser som stötande så får det stå för dig.

Jag säger som föregående talare, sänk din attityd börja bete dig som folk och starta upp en spread som talar för dig. Tomma ord och attityd och skryt om att man har prickat två spel kommer inte ta dig någonstans.

Jag tror helt ärligt ingen vill vara dum mot dig eller såra dig, eller hur du nu tolkar det. Vi vill bara hjälpa dig, för som sagt. Med den attityden och skryt om dina 2 spel, det kommer du inte långt på grabben.

Okej jag ber ursäkt för mitt beteende =)

TheDarkKnight 2011-02-23 23:06

Citat:

Ursprungligen postat av troyme (Inlägg 108108)
Okej jag ber ursäkt för mitt beteende =)

Då tar jag väll tillfället i akt också och ber om ursäkt. Är väll som andra säger att jag inte är så mycket bättre själv. Men förstår inte hur folk kan veta min personliga ROI.

Jag tar inte forum på nätet seriöst, aldrig att jag skulle analysera på riktigt och lägga ner den tiden och redovisa alla mina spel på nätet. Och jag vet att dem gamla rävarna ser mig som en stor trollkarl nu, och det får dem gärna göra. För om jag skulle ljuga så är den enda jag ljuger för mig själv och ingen annan.

Angående kvällens spel så sket det sig ju duktigt för mig, nu måste ju ni som är "emot mig" jubla ikapp. Mål i 90' känns riktigt pissigt faktiskt.

EdgaarGore 2011-02-23 23:15

Detta är ju skit kul

rovfisken666 2011-02-24 00:34

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 107966)
För övrigt kommer jag hoppa på Inter rak snart, det är inte rimligt att de prissätts till över 2.60 i en första runda i 1/8-delsfinal.

Finns det någon som kan försöka övertala mig om att Inter inte vinner minst 40% av denna matchup?

Lite sent kanske men de möter (mötte) Bayern München, därav vinner de inte 40%... :lol:

Badass 2011-02-24 00:43

Citat:

Ursprungligen postat av rovfisken666 (Inlägg 108151)
Lite sent kanske men de möter (mötte) Bayern München, därav vinner de inte 40%... :lol:

Ursäkta mig min gode herre, men var står det att han inte visste detta...? Hur menar du?

/Badass

rovfisken666 2011-02-24 00:48

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 108155)
Ursäkta mig min gode herre, men var står det att han inte visste detta...? Hur menar du?

/Badass

Han menade ju att Inter vinner 40% av ednna sortens match men då upplyste jag bara honom om att de faktiskt möter Bayern München :cheers:

Jag är nyvaken och trött :whistling:

Boone 2011-02-24 01:01

Tror vi låser butiken nu. Var vänlig sköt det bättre imorn...