Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Dagens Fotboll 3/3 (https://www.sharps.se/forums/fotboll/6761-dagens-fotboll-3-3-a/)

Pacman 2011-03-03 17:00

Jo risken med denna matchen är ju som du säger dags att vända trenden MEN det gäller ju även hemmalaget! Varit med om åtskilliga matcher av denna typen på sistone där jumbolaget tagit poäng hemma.

AndreasH 2011-03-03 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av Pacman (Inlägg 110574)
Jo risken med denna matchen är ju som du säger dags att vända trenden MEN det gäller ju även hemmalaget! Varit med om åtskilliga matcher av denna typen på sistone där jumbolaget tagit poäng hemma.

Jag med!

Det är nästan att det är mer en regel än undantag att bottenlag går bra hemma mot topplag..

AndreasH 2011-03-03 17:16

RobinD, några tankar om Ajax ikväll?

Funderar lite på under 3,5 mål.
Kollar man tidigare möte talar allt emot detta men Ajax senaste 4/5 har gått under och 5/6 av Waalwijks..

linfre 2011-03-03 17:34

Jag sitter på Almeria - Santander resultat 1-1 @ 6.8

Har sett många av Almerias matcher på hemmaplan och har bara sett 1-1 matcher i år, eller iaf vad jag kan minnas.

Så kollar man statistiken så har 50% av Almerias matcher hemma slutat just 1-1 (Hela 6 av 12 matcher) vilket innebär sjukligt bra värde i oddset 6.5 :evilgrin39: Rätta mig om jag har fel men jag ser detta som dagens självklara om man ser till värde...

Overkill 2011-03-03 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av linfre (Inlägg 110583)
Jag sitter på Almeria - Santander resultat 1-1 @ 6.8

Har sett många av Almerias matcher på hemmaplan och har bara sett 1-1 matcher i år, eller iaf vad jag kan minnas.

Så kollar man statistiken så har 50% av Almerias matcher hemma slutat just 1-1 (Hela 6 av 12 matcher) vilket innebär sjukligt bra värde i oddset 6.5 :evilgrin39: Rätta mig om jag har fel men jag ser detta som dagens självklara om man ser till värde...

12 matcher känns dock som ett väldigt litet sample. Hur många av förra säsongens hemmamatcher slutade 1-1 för Almeria?

Overkill 2011-03-03 17:53

Citat:

Ursprungligen postat av Bybbe (Inlägg 110565)
Klarade de den gränsen borta mot Malaga i höstas (1-4) ser jag inte varför man skulle misslyckas på hemmaplan.:thumbup:

Andra förutsättningar? De kanske hade bättre form under den tiden när mötet inträffade och Malaga hade en sämre dag? Vad vet jag, men som sagt. Bara för att ett lag vinner 4-1 borta så innebär inte det med automatik att de vinner med tre bollar hemma mot samma lag.

RobinD 2011-03-03 17:56

Citat:

Ursprungligen postat av AndreasH (Inlägg 110579)
RobinD, några tankar om Ajax ikväll?

Funderar lite på under 3,5 mål.
Kollar man tidigare möte talar allt emot detta men Ajax senaste 4/5 har gått under och 5/6 av Waalwijks..

Är faktiskt snarare inne på ett överspel här. RKC enda chansa att gå vidare är att göra mål. Ajax tar lättare på cupen än på ligan och på CL/EL såklart och lär spela offensivt med lite mindre handbroms.

Gör Ajax mål tidigt så kan detta rinna iväg och sluta typ 4-1. Om RKC lyckas hålla tätt ett tag så kan det såklart bli annorlunda. Har inte bestämt mig ännu:)

AndreasH 2011-03-03 18:10

Enl. Goal.com ställer båda lagen upp med sina bästa målskyttar...
Är kluven.. :thumbdown: :thumbup:

linfre 2011-03-03 18:47

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 110590)
12 matcher känns dock som ett väldigt litet sample. Hur många av förra säsongens hemmamatcher slutade 1-1 för Almeria?

Förstår vad du menar och jag säger självklart inte att det blir 1-1 men det är klart värde i över 6ggr pengarna enligt mig. Att jämföra med förra året blir fel då det ser helt annorlunda ut i år. Förra året slutade 3 av 19 1-1.

Almeria har en tendens av att sluta spela och hålla 1-1 i år av någon anledning och just därför har just krysset suttit ofta hemma.

Hemma har Almeria 7 oavgjorda varav 6st har slutat 1-1.

Men alla tänker olika, jag baserar detta bet på Almerias och Santanders nuvarande form och lägger mindre vikt på vad de har presterat förra säsongen då det var ett stabilare lag.

AndreasH 2011-03-03 19:37

Det blev efter många svängningar..
Ajax - Waalwijk U 3,5 1,92 @ Betsafe

Känns som allt för många favoriter underpresterar. Senaste, Shaktar idag..
Jag kör på min första tanke om att båda lagen har få matcher över 3,5.

RobinD 2011-03-03 20:41

Real Madrid - Malaga: Pk Real Madrid -4.5 hörnor

Enligt statistiken ligger denna lina helt rätt, kommer sluta ca 8-3 i hörnor om man enbart tittar på vad dessa lag presterat kontra ligans snitt.

Madrid har dock slagit detta handikapp ett flertal gånger sista tiden hemma medan Malaga inte varit i närheten av att täcka denna lina mot Barcelona borta och Valencia borta.

Eftersom Barca vann igår så finns det bara en sak som gäller för Real och det är att vinna denna match. De kommer spela offensivt och de kommer skapa hörnor. Jag tror att de kommer anfalla trots ledning och således inte slå av på takten. Malaga har varit bedrövliga i sitt försvarsspel och jag ser inte hur de ska klara av att hålla hörnsiffrorna nere.

Soap 2011-03-03 20:52

Hos vilken bookie och till vilket odds Robin?

RobinD 2011-03-03 20:53

Citat:

Ursprungligen postat av Soap (Inlägg 110654)
Hos vilken bookie och till vilket odds Robin?

Bet365 @ 1.95, sorry!

pepphe 2011-03-03 20:54

Snyggt spel linfre! :)

linfre 2011-03-03 21:12

Citat:

Ursprungligen postat av linfre (Inlägg 110583)
Jag sitter på Almeria - Santander resultat 1-1 @ 6.8

Har sett många av Almerias matcher på hemmaplan och har bara sett 1-1 matcher i år, eller iaf vad jag kan minnas.

Så kollar man statistiken så har 50% av Almerias matcher hemma slutat just 1-1 (Hela 6 av 12 matcher) vilket innebär sjukligt bra värde i oddset 6.5 :evilgrin39: Rätta mig om jag har fel men jag ser detta som dagens självklara om man ser till värde...

Tack pepphe! :cheers:

Nu är det bara att Real vinner med 3-0 så sitter min dubbel till 57ggr pengarna också :p



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved