Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   FC Barcelona - Man U (https://www.sharps.se/forums/fotboll/7823-fc-barcelona-man-u/)

alby18 2011-05-24 23:26

FC Barcelona - Man U
 
Tjenare har lite funderingar och tankar om denna magiska kväll som inträffar den 28:e. Som med många andra matcher är det otroligt svårt att utse en vinnare, men det är också därför jag gjort tråden. Om ni har några tankar, dela med er!
Har tänkt att lägga nån tusenlapp på united till oddsen 3,85. Har sett i princip alla matcher med FC Barcelona under säsongen, och visst finns det svagheter.

-Abidal borta, stort avbräck, adriano är förvisso duktig men håller tyvärr inte samma klass som Abidal.
- Villa i urkass form, ja, gjorde inte mål på 11 matcher i rad, nätat 1 gång sedan dess, dags att bänka? Missar mycket och är osäker i sitt agerande överlag, det positiva är väl att han tär på backlinjen med sina neverending löpningar.
- Pedro dålig form, har inte presterat ens i närheten av vad man förväntat sig, medioker spelare atm.
- Man förlitar sig på Messi, som jag tror Vidic och Ferdinand har stor chans att "sortera ut".

Parallellt med detta har United växt något otroligt i mina ögon denna säsong, Rooney börjar likna sig själv, Chicharito har spelat otroligt och backlinjen är stabil. Mittfältet är väl där United kommer ha problem egentligen, men så tror jag United kommer bemöta FCB med samma taktik som Mourinho, lågt försvarsspel med effektiva kontringar dvs att man låter Barcelona föra bollen. Publiksiffror bör vara i favör till United dessutom, iom att matchen spelas på Wembley. 3,85 är överodds i mina ögon, någonting som är värt att tippa "lite mer" på? Spekulera gärna:)!:thumbup:

U-town 2011-05-25 05:37

Abidal borta ? Va fan snackar du om ? Den enda vi saknar är Pinto....

Pep Guardiola will have the complete first team squad at his disposal, with the one exception of Pinto who is suspended, for the final of the Champions League on Saturday. Gaby Milito, the only player who was still on the injured list, received his medical clearance on Tuesday.

RobinD 2011-05-25 07:05

Svårt att se att man hittar ett överodds på en vinnare i en CL-final. Njut av matchen eller spela props ist!

Persa 2011-05-25 10:04

Unibet har väldigt många roliga spel som t.ex. hur många passningar spelare X kommer att passa, hur många tacklingar Y kommer orsaka etc.

Själv håller jag mig borta från vinnare och totaler då den här matchen är på tok för svår att prediktera.

vessl123 2011-05-25 11:05

Citat:

Ursprungligen postat av U-town (Inlägg 124437)
Abidal borta ? Va fan snackar du om ? Den enda vi saknar är Pinto....

Pep Guardiola will have the complete first team squad at his disposal, with the one exception of Pinto who is suspended, for the final of the Champions League on Saturday. Gaby Milito, the only player who was still on the injured list, received his medical clearance on Tuesday.

Guardiola har gått ut o sagt att Mascherano startar som mittback bredvid Piqué då Puyols knä tydligen inte håller, samt att Abidal ännu inte är kapabel till 90 minuters spel. Dock vet jag inte om jag tror på det sistnämnda, tror Abidal kommer starta. Hoppas på det!

Visca Barca!

fondell 2011-05-25 11:20

Jag har fått 2 ggr pengarna på barcelona hos en polare, det är överodds :) (tvåvägs)

hardballs 2011-05-26 21:08

Hungarian match official Viktor Kassai has been appointed to referee Saturday's UEFA Champions League final between FC Barcelona and Manchester United FC.

http://www.uefa.com/uefa/footballfir...d=1635212.html
http://www.uefa.com/MultimediaFiles/...1635229_w2.jpg

http://www.soccerway.com/referees/viktor-kassai/44678/

Domarperspektivet!

DamageINC 2011-05-26 22:10

Petar in det jag la i bonustråden tidigare här med då det är relevant:

Citat:

Placera ett spel, före matchstart, på finalen till Champions League och vi belönar dig med ett gratisspel till samma värde som gäller för Liveodds under matchens gång.

Allt du behöver göra är att placera ett spel innan avspark och när matchen startat placerar du ytterligare ett spel på valfri Liveoddsmarknad. Skulle ditt FÖRSTA placerade Liveoddsspel gå förlorat så återbetalar vi din insats, för det spelet, upp till det högsta insatsbeloppet du har på ett spel före matchstart (upp till 250 kr).

Team bet365
Som jag förstår det av villkoren så är det inget minimioddskrav på pre-spelet heller. Man kan alltså om man så vill lägga 250kr på till exempel Ö 0.5 mål innan match (nej, jag menar inte att det är ett säkert spel ;) ) och sen få 250 fräscha att lägga ett vettigt spel med live.

Korsikanen 2011-05-27 01:06

Citat:

Ursprungligen postat av DamageINC (Inlägg 124683)
Petar in det jag la i bonustråden tidigare här med då det är relevant:...

Satte 25€ på 0-0 efter 10 minuter till 1.14, sen ska jag live'a något roligt.

comprende 2011-05-27 08:45

fel fel fel, hoppas dock på barca här.
 
Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 124438)
Svårt att se att man hittar ett överodds på en vinnare i en CL-final. Njut av matchen eller spela props ist!

anser att du har fel denna gång, kanske den enda gången faktiskt...hehe.

som vanlig dödlig så känns faktiskt united rak till över 4grr som ett lite för högt odds.
mitt spelande har ju avtagit nästan helt men blev tvungen att titta lite på denna höjdare och kunde inte ha trott innan att manchester skulle stå så högt, självklart ska de inte va favoriter men jag ger dem bättre chanser än 25% i 1x2. vet inte väderleksprognosen till 100% men tror att det kan bli regn i london, borde gynna man utd.
har inte spelat nåt själv på denna än.

RobinD 2011-05-27 09:51

Citat:

Ursprungligen postat av comprende (Inlägg 124705)
anser att du har fel denna gång, kanske den enda gången faktiskt...hehe.

som vanlig dödlig så känns faktiskt united rak till över 4grr som ett lite för högt odds.
mitt spelande har ju avtagit nästan helt men blev tvungen att titta lite på denna höjdare och kunde inte ha trott innan att manchester skulle stå så högt, självklart ska de inte va favoriter men jag ger dem bättre chanser än 25% i 1x2. vet inte väderleksprognosen till 100% men tror att det kan bli regn i london, borde gynna man utd.
har inte spelat nåt själv på denna än.

Jag är beredd att hålla med dig, men samtidigt har jag svårt att tro att oddssättare mislyckas med att sätta dessa odds korrekt.

Kanske någon tomtebok ligger snett, men om vi fokuserar kring Asien så bör man kunna anta att vi inte kan slå böckerna på en 1x2 i en CL-final.

Men jag har ofta fel, ca 45% av fallen enligt mitt sheet så detta kan ju vara en av de gångerna:)

Blixth1958 2011-05-27 10:12

Har spelat på Mu till nästan 4 . Enbart med hjärtat och att man fick ett erbjudande på B365 om ett livespel till samma summa man satsa innan match.

comprende 2011-05-27 16:06

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 124716)
Jag är beredd att hålla med dig, men samtidigt har jag svårt att tro att oddssättare mislyckas med att sätta dessa odds korrekt.

Kanske någon tomtebok ligger snett, men om vi fokuserar kring Asien så bör man kunna anta att vi inte kan slå böckerna på en 1x2 i en CL-final.

Men jag har ofta fel, ca 45% av fallen enligt mitt sheet så detta kan ju vara en av de gångerna:)

ser nu när jag kollade på text-tv att manchester har 24% av tecknen så antar att jag får vika mig för massan och inse att oddset kanske sitter korrekt.

känslan är ändå att det borde va lite jämnare match up, är ju en final där allt står på spel.

hursom så känns det som en helt perfekt final mellan mellan de två bästa lagen i europa. lite skillnad mot när tex monaco möte porto...

Soap 2011-05-28 13:13

Felpost

alby18 2011-05-28 13:55

4.15 på united nu, 1.95 på Barcelona, United har detta ikväll!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved