Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Premier League omgång 1 (11 aug) (https://www.sharps.se/forums/fotboll/8059-premier-league-omgang-1-11-aug/)

Pacman 2011-08-09 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av FrankieJr (Inlägg 134075)
Håller med. Men med Given i mål och NZogbia och Bent tycker jag att det känns lite väl högt för dem. We'll se.

Samtliga matcher kan ev. ställas in på grund av upploppen i England dock.

Samtliga är väl att ta i, det är väl bara matcher i Londonområdet i så fall som ställs in eller?

FrankieJr 2011-08-09 14:09

Citat:

Ursprungligen postat av Pacman (Inlägg 134083)
Samtliga är väl att ta i, det är väl bara matcher i Londonområdet i så fall som ställs in eller?

Beror på vart man läser... Men om det inte eskalerar är det nog troligt att det blir Londonmatcherna...

Simpa 2011-08-09 14:39

En känsla av att det kommer bli mycket mycket lugnare i London inatt än tidigare nätter, tror dock ändå inte dem kommer våga spela matcher i london området!

knasboll 2011-08-09 15:24

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 133969)
Efter att ha sett United i en, iofs avslagen cup, så tvekar jag inte att spela United halvtid/fulltid 2/2... De såg riktigt samspelta ut redan...

/Badass

Håller med här. United var riktigt fina! Är den värd att spela rak, strax över 1.50 tycker jag? Jag tror jag tycker så :whistling:

perry 2011-08-10 00:20

Funderar på en del långtidsspel och hoppas de är okej att ta dom här. Spelstopp är ju till helgen så!

Holt att vinna Norwich skytteliga: Odds 2.87

Holt kom 2a i skytteligan ifjol och är en av lagets viktigaste spelare. Morison värvad från Millwall och Vaughan från Everton. Denna ska Holt vinna enligt mig.

Jones att vinna Stokes skytteliga: odds 2.62

Kommer stå mellan han och Walters där jag tror hårt på Jones. Avvaktar dock ifall de blir nyförvärv här.

Rodallega att vinna Wigans skytteliga: odds 1.90

Ser inte att någon ska kunna utmana nu när N´zogbia försvinner. Lagets klart bästa målskytt!

Donald 2011-08-10 14:34

Glöm inte att West Bromwich bara har tre förluster (om jag minns rätt) med Hodgson, tycker att oddset på United ligger ganska rätt.

RobinD 2011-08-10 14:42

Har spelat:

Stoke+0.75 @ 2.08

Chelsea imponerar inte och Stoke på Brittania är starka.

Newcastle+0.5 @ 2.04

Gunners är för svaga mentalt och jag tycker att de saknar killerinstinkten, frågetecken där bak också. Ett av de bättre bortalagen i ligan dock.

Kommer spela på WBA, väntar på bättre lina då Utd droppar. Utd kryssade mycket borta förra året och brukar inte rivstarta ligan om inte mitt selektiva minne sviker.

Sen har vi slantar på alla nykomlingar, QPR rak, Swansea både rak och +1.75 samt Norwich rak.

Nykomlingar brukar vara starka och ser man över de 3 senaste säsongerna så har du plussat duktigt om du backat samtliga hemmalag rakt och bortalagen med hcp i de 2 första omgångarna. Väljer dock Norwich rak mot Wigan som är ett svagt lag.

perry 2011-08-10 14:43

Går nästa bara på magkänsla så blir svårt att motivera men det luktar mycket kryss i mötet mellan Fulham och Aston villa.

Tror på en mycket jämn match då det är 2 lika bra lag som möts i premiären. Känns som att de kommer att bli en seg chansfattig match med båda lagen rätt nöjda med en poäng var. Ett underspel känns troligt men mindre smickrande odds där.

Finns till 3.45 på Pinnacle.

Lunkan 2011-08-10 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 134256)
Har spelat:

Stoke+0.75 @ 2.08

Chelsea imponerar inte och Stoke på Brittania är starka.

Newcastle+0.5 @ 2.04

Gunners är för svaga mentalt och jag tycker att de saknar killerinstinkten, frågetecken där bak också. Ett av de bättre bortalagen i ligan dock.

Kommer spela på WBA, väntar på bättre lina då Utd droppar. Utd kryssade mycket borta förra året och brukar inte rivstarta ligan om inte mitt selektiva minne sviker.

Sen har vi slantar på alla nykomlingar, QPR rak, Swansea både rak och +1.75 samt Norwich rak.

Nykomlingar brukar vara starka och ser man över de 3 senaste säsongerna så har du plussat duktigt om du backat samtliga hemmalag rakt och bortalagen med hcp i de 2 första omgångarna. Väljer dock Norwich rak mot Wigan som är ett svagt lag.

Med Chelsea imponerar inte bortser du då helt från pre-season?
Förstår ju vad du menar om man kikar på de tre sista PL matcherna.

FrankieJr 2011-08-10 16:17

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 134256)

Rivstart och Rivstart. ;)

Bortsett från Burnley-skrällen 09 har de väl inte direkt totalhavererat i ligastarterna de tre senaste åren heller...

Tror hela upplägget i United med ett "nytt" lag som ser ut att trivas superfint och har kul tillsammans kommer bädda för deras bästa säsongsöppning på flera år. De känns som i symbios helt enkelt.

Lycka till med spelen!

RobinD 2011-08-10 16:21

Citat:

Ursprungligen postat av Lunkan (Inlägg 134267)
Med Chelsea imponerar inte bortser du då helt från pre-season?
Förstår ju vad du menar om man kikar på de tre sista PL matcherna.

Jag menar truppen Chelsea besitter, givetvis inte vad som skedde i slutet aqv förra säsongen eller årets försäsong.

Citat:

Ursprungligen postat av FrankieJr (Inlägg 134283)
Rivstart och Rivstart. ;)

Bortsett från Burnley-skrällen 09 har de väl inte direkt totalhavererat i ligastarterna de tre senaste åren heller...

Tror hela upplägget i United med ett "nytt" lag som ser ut att trivas superfint och har kul tillsammans kommer bädda för deras bästa säsongsöppning på flera år. De känns som i symbios helt enkelt.

Lycka till med spelen!

Vi får väl se, EPL är jämnare än vad man tror och att spela på hemmalagen mot favoriterna är lönsamt.

FrankieJr 2011-08-11 07:46

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 134284)
EPL är jämnare än vad man tror och att spela på hemmalagen mot favoriterna är lönsamt.

Kunde inte hålla med mer. Men just United, som de ser ut går jag inte emot just nu. Hoppas matcherna inte blir inställda, bestäms idag.

Lawio 2011-08-11 14:59

Tottenham - Everton är inställd pga. kravallerna.

RobinD 2011-08-11 18:08

WBA+1 @ 2.01 spelat nu, tycker oddset är generöst. WBA avslutade bra förra året och Utd borde inte köra över dem.

pr0llan 2011-08-11 18:41

Kommer att köra på iaf någon av nykomlingarna, resonerar som robind här att dom brukar öppna starkt, dom är hungriga!

Återkommer med spel.