![]() |
Premier League omgång 1 (11 aug)
Japp 2 månader i förväg.
Det brukar gå att göra pengar genom att gå emot storlagen i början. Uppstickarna/nedre botten brukar generellt spela bra första 1-7 omgångarna. M United hade riktigt svårt att ta 3p på bortaplan tex förra året. De inledde med 4 oavgjorda på bortaplan och de få vinster de tog vann de sällan med mer än 1 mål. Dvs 17 av 19 matcher har det räckt med AHCP +1.0 på hemmalagen när United spelat borta. I omgång 1 möter de West Bromwich som vi minns var riktigt starka hemma och gjorde många många överraskningar (inte minst mot Arsenal). Wigan har haft lite tid att vänja sig vid PL. Wigan är notoriskt starka på hemmaplan. Kanske för att de spelar på en rugbyarena som har en lite annan form och matta? De är iaf ett lag som hör till övre nedreregionen och brukar gå bra i början. Den tredjedel (5-6) matcher de förlorar hemma brukar vara mot formtoppade/övre regionen. Norwich är ett sopgäng som jag tror kommer halka i botten från dag 1. De kommer sällan överraska i några matcher. Att Wigan kniper 3 poäng i öppningsmatchen på DW stadium ser jag som ett väldigt rimligt scenario. Sportingbet erbjuder 2x pengarna på att Wigan tar 3poäng. Ett solklart överodds imo. Spekulera på! http://www.oddsportal.com/soccer/eng...remier-league/ Kod:
13 Aug 2011 1 X 2 B's |
Handikappspel på Everton och Stoke ser lovande ut...
|
West Brom känns intressant ja, gjorde en bra match hemma mot United senast också. Annars kanske Villa +0 och sen hade jag nog lirat Norwich +0 och QPR rak som jag tycker har möjliga uppgifter. Bara adrenalinet hos nykomlingarna i de första matcherna är värt en del, även om Wigan borta kanske inte känns riktigt nervkittlande.
|
Swansea @ 16.00 mot Shitty, det är ju inget mer än ett skämt! Nykomlingar är starka som sagt första omgångarna och att de skulle ha en vinstchans på 6.25% ser jag som totalt felaktigt.
|
RobinD 12.16 tror jag det står...
|
Helt enig med deg RobinD at 16 i odds på Swansea er alt for høyt. Jeg kommer nok mest sannsynlig til å spille på Fulham hjemme mot Villa. Fulham er veldig sterke hjemme og vi kommer nok til å se noen nye spillere komme inn på Craven Cottage. Villa mister jo meget viktige Young og keeper Friedel. Syns oddsen er god på Fulham som kommer til å forsterke laget før seriestart.
|
Citat:
|
Citat:
|
Nu får vi allt rycka tag i denna tråd igen. Känns inte Villaoddset högt? +0.5 @ 1.75 mot Fulham. Visst - ingen enkel bortamatch¨, samma fixture förra året räddade Hangeland i slutminuterna.
|
Bästa liret enl mig är Norwich, Kanariefåglarna har gjort bra ifrån sig på försäsongen och i mina ögon är det nästan favoriter i matchen.
|
Citat:
Bör vara väldigt rörigt i Villa med deras nya manager Alex McLeish som många fans inte uppskattade. Både Young och Downing har också fått gå, och värvningar inför säsongen är Given och N'Zogbia. Nu kanske också Carlos Cuellar är på väg bort, visserligen verkar han inte platsa i startelvan som det ser ut nu, men övriga mittbackar i Villa verkar inte heller hålla någon toppform och Cuellar är uppskattad av fansen. Utan att överdriva kan man säga att Villa har problem, på en del fronter. Med denna motivering avstår jag nog spel på Villa några omgångar framöver, så man får se hur detta utvecklar sig. |
Efter att ha sett United i en, iofs avslagen cup, så tvekar jag inte att spela United halvtid/fulltid 2/2... De såg riktigt samspelta ut redan...
/Badass |
Citat:
Samtliga matcher kan ev. ställas in på grund av upploppen i England dock. |
Riktigt tråkigt det som händer i England absolut..
Med Carling Cup-matcherna inställda + landskampen kan förutsättningarna för en del Championship + PL-matcher ändras... |
Jag som hade plockat ett droppande Holland till 3.1 :( FUCK!
|
Citat:
|
Citat:
|
En känsla av att det kommer bli mycket mycket lugnare i London inatt än tidigare nätter, tror dock ändå inte dem kommer våga spela matcher i london området!
|
Citat:
|
Funderar på en del långtidsspel och hoppas de är okej att ta dom här. Spelstopp är ju till helgen så!
Holt att vinna Norwich skytteliga: Odds 2.87 Holt kom 2a i skytteligan ifjol och är en av lagets viktigaste spelare. Morison värvad från Millwall och Vaughan från Everton. Denna ska Holt vinna enligt mig. Jones att vinna Stokes skytteliga: odds 2.62 Kommer stå mellan han och Walters där jag tror hårt på Jones. Avvaktar dock ifall de blir nyförvärv här. Rodallega att vinna Wigans skytteliga: odds 1.90 Ser inte att någon ska kunna utmana nu när N´zogbia försvinner. Lagets klart bästa målskytt! |
Glöm inte att West Bromwich bara har tre förluster (om jag minns rätt) med Hodgson, tycker att oddset på United ligger ganska rätt.
|
Har spelat:
Stoke+0.75 @ 2.08 Chelsea imponerar inte och Stoke på Brittania är starka. Newcastle+0.5 @ 2.04 Gunners är för svaga mentalt och jag tycker att de saknar killerinstinkten, frågetecken där bak också. Ett av de bättre bortalagen i ligan dock. Kommer spela på WBA, väntar på bättre lina då Utd droppar. Utd kryssade mycket borta förra året och brukar inte rivstarta ligan om inte mitt selektiva minne sviker. Sen har vi slantar på alla nykomlingar, QPR rak, Swansea både rak och +1.75 samt Norwich rak. Nykomlingar brukar vara starka och ser man över de 3 senaste säsongerna så har du plussat duktigt om du backat samtliga hemmalag rakt och bortalagen med hcp i de 2 första omgångarna. Väljer dock Norwich rak mot Wigan som är ett svagt lag. |
Går nästa bara på magkänsla så blir svårt att motivera men det luktar mycket kryss i mötet mellan Fulham och Aston villa.
Tror på en mycket jämn match då det är 2 lika bra lag som möts i premiären. Känns som att de kommer att bli en seg chansfattig match med båda lagen rätt nöjda med en poäng var. Ett underspel känns troligt men mindre smickrande odds där. Finns till 3.45 på Pinnacle. |
Citat:
Förstår ju vad du menar om man kikar på de tre sista PL matcherna. |
Citat:
Bortsett från Burnley-skrällen 09 har de väl inte direkt totalhavererat i ligastarterna de tre senaste åren heller... Tror hela upplägget i United med ett "nytt" lag som ser ut att trivas superfint och har kul tillsammans kommer bädda för deras bästa säsongsöppning på flera år. De känns som i symbios helt enkelt. Lycka till med spelen! |
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Tottenham - Everton är inställd pga. kravallerna.
|
WBA+1 @ 2.01 spelat nu, tycker oddset är generöst. WBA avslutade bra förra året och Utd borde inte köra över dem.
|
Kommer att köra på iaf någon av nykomlingarna, resonerar som robind här att dom brukar öppna starkt, dom är hungriga!
Återkommer med spel. |
Inne på samma spår jag med. Tror topplagen får det tufft i premiären. Har hittills kryss i Arsenal och Citys matcher, sugen på WBA men avvaktar den.
|
Äsch - detta är enkelt - en Parlay, mot bättre vetande...
Man C. Halvtid/Fulltid Man C. har mycket att bevisa och gör det också - de vet att deras enda chans till topp 3 och/eller vinst i PL är att haka på från början - här lämnas inget åt slumpen... Swansea kommer skita på sig utav nervositet - finns väl inte mycket rutin/klass i detta laget för PL. Det kvittar om det är första omgången - det är bortaplan mot ett bra motstånd... Skall vi säga 4-0 (2-0)! Man U. 2:a Ja, den som såg matchen mot Man C. måste hålla med om att det såg bra ut i andra halvlek, särskilt! United lägger inte mot svalt motstånd, skall vi säga 0-3 (0-1)! Liverpool 1:a Sunderland får vara glada om de kommer undan med blotta förskräckelsen - Liverpool har mycket att bevisa och gör det direkt! Skall vi säga 5-0! Enkelt, eller hur? /Badass |
QPR blir hyfsat stort spel för mig på lördag. Bolton har inte varit speciellt sexiga på bortaplan de senaste säsongerna. I fyra säsonger i rad har Wanderers förlorat 12/19 bortamatcher. QPR känner sig nog däremot sexiga när de tågar in på ett utsålt Loftus Road på lördag. 2.4 tycker jag är bra betalt.
|
Tror att QPR, Man Utd och Chelsea fixar sina matcher. Slänger en slant på dem i en trippel till straxt under 7 gånger pengarna.
|
Citat:
Av döma av det jag såg av Norwich förra året tror jag inte de satt på sig Premier League-byxorna ännu. Wigan är fortfarande skakade av förra årets premiäröpning hemma mot då nykomlingarna Blackpool. Swansea kan säkert ställa till en scare i Man C men tror inte de har vad som krävs där heller. Uddamålsvinst för Cíty kan vara bra spel. Ska bli spännande att se hur snabbt Aguero kommer in i PL. Jag tror det kan gå ganska fort. |
Citat:
Utan att sticka ut hakan och komma med nåt konkret så tror jag en del på WBA, dom känns revansch sugna. |
Citat:
|
det undrar jag med, mycket stort typo. precis när jag skrev det fick jag för mig att dom gick upp :whoco5:
|
Citat:
Liverpool har värvat riktigt bra, kan ta tid innan Sunderland får ordning på det. |
För er stryktipstippare har ni här lite jämförelse mellan average odds hos 40+ nätbolag samt svenskafolkets strecklista.
http://img51.imageshack.us/img51/78/img0166kd.jpg |