![]() |
Dagens fotboll 19/9
https://www.sharps.se/forums/includes...ports/dice.jpg
Datum: 2011-09-19 Tid: 19:00 Sport: Fotboll Land: Norge Liga: 2 Div Avd 4 Match: Fjellhamar - Lillestrom 2 Period: ft Spel: Lillestrom 2 Insats: 9 Odds: 1.600 Bolag: Betsafe Motivering: Lillestrøm fokuserer mye på utvikling av unge spillere. Denne sesongen har mange egenutviklede spillere fått mye spilletid og flyttet opp til A-lagstroppen. Lillestrøm 2 satser hardt på å rykke opp til 2.Divisjon denne seongen for å få en best mulig utviklingsarena for sine talenter. Laget ligger bra i rute til å klare dette. De ligger på 1.plass med 16-2-2 og 58-23 i målforskjell, og på bortebane har de 9-1-0. Fjellhamar ligger trygt plassert på 8.plass med 7-3-10 så langt med 41-43 i målforskjell. De har tapt 5-1, 4-0, 1-5 på de tre siste kampene mot lagene som ligger på 2-,3- og 7.plass. Det gjennstår seks kamper i serien og LSK 2 ligger kun tre poeng foran Grorud. Andreas Fjelstad, Effiom Otu Bassey, Nicolas Mezquida, Nicolay Solberg, Kristoffer Tokstad og Pål Steffen Andresen er seks av spillere som kan være med i kveld fra A-lagstroppen. LSK 2 har mye å spille for mens Fjellhamar ikke har noe særlig å spille for. Denne bør LSK vinne med flere mål. Lykke til om du følger! :cheers: |
Dagens fotboll 19/9
Påminnelse om forumets riktlinjer för "dagens"-trådar.
Citat:
|
Oddset har stigit så jag testar överspel i Haka-Mariehamn till 1.862@Pinnacle
Haka är ojämna sett till resultaten men gör i princip alltid mål och släpper in minst 1 också. Får tillbaka anfallaren Metzger och har revansch att utkräva för 1-2 förlusten på vårsäsongen. Mariehamn inget bra bortalag men har två raka segrar nu och satte 5 mål på jumbon senast när de vann 5-2. Båda lagen i mitten utan något att riskera och 6 av 7 senaste mötena har gått över 2.5. |
Vad tror folket om Besiktas hemma idag?
1,35 @ unibet i skrivande stund |
Besiktas bör vinna trots saknad av två nyckelspelare. Men man vet aldrig, jag avstår spel på 1.35 då framförallt H.Postiga saknas
|
Citat:
Jag lirar en mindre insats på Besiktas -1.25 @1.96 |
DIF saknar Joona Toivio ikväll, och då Djurgården brukar se allmänt virriga ut i försvarsspelet även med Joona, så är detta ett riktigt bra odds tycker jag.
AIK 1.97 Pinnacle blir det med 8/10. |
Jag såg Ljungskiles senaste match mot J-Södra (förlust 2-1 borta). Men LSK var riktigt bra och spelade ut J-Södra totalt i den andra halvleken. LSK hade en ribbträff och två bollar på mållinjen, så det var verkligen stolpe ut. En kollega till mig såg IFK Värnamo-Öster och den matchen hade likaväl Öster kunnat förlora.
Ett lag som Öster har hela tiden sneglat nedåt i tabellen, men börjar nu titta uppåt istället. Sådant brukar vara som upplagt för ett bakslag. Samtidigt behöver LSK en seger för att lyfta från kvalstrecksdramatiken. 2.21 (+0) på LSK är gångbart tycker jag. |
3-1 Besiktas FT. gött!
|
Fjellhamar - Lillestrom 2 (2-1) ? :sad:
|
Citat:
|
Ja, dessverre! Helt utrolig dårlig av Lillestrøm :sad44: Har ikke lest kampreferat enda, så kan ikke si hva som har skjedd. :hurt: :sad44:
|