Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   Nhl - kvällsmatcher 5/2 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/10770-nhl-kvaellsmatcher-5-2-a/)

Selan92 2012-02-05 12:34

Nhl - kvällsmatcher 5/2
 
Kvällens matcher:

Washington - Boston
Rangers - Philadelphia
Devils - Pittsburgh
Montreal - Winnipeg


Washington mot boston är en svår match där caps kommer från en 3-0 seger och boston har trubbel med målskyttet. Boston står som favoriter men jag väljer ändå att tippa på Washington ML här.

Rangers mot flyers känns som den säkraste matchen ikväll där rangers är klara favoriter med king henrik i målet som leder målvaktsligan på fina 93% och flyers får aldrig in mer än högst kanske 2 puckar om henke har en normal dag på jobbet. Flyers har inte vunnit en enda match mot rangers och kollapsade igår mot devils med 6-4. Spelar ML rangers men även en på fulltid.

Devils mot pens är intressant där devils verkar vara i god målform då dom kommer med 3 segrar i ryggen där de gjort 4,5 och 4 mål. Men släpper även in en del bakåt och jag tycker tycker inte att varken brodeur eller hedberg imponerar särskilt mycket. De känns inte alls säkra. Pens tog en grym 2-1 seger borta mot boston igårkväll och fleury ser riktigt het ut. Känns som en 50-50 match men jag har en känsla av att Devils kommer att komma ut lite med skridskorna på hyllan och finns risk att pens får in en eller ett par snabba i början och då tror jag pens blir nummret för stort och väljer att spela Pens ML här.

Montreal mot Winnipeg är en match där Montreal är favoriter och ska vinna men har förlorat 3 senaste matcherna och verkar inte riktigt vara i form mendans winnipeg har vunnit 2 av 3 senaste och brukar ofta kunna överraska och skrälla som stora underdogs. Därför väljer jag ändå att satsa på jets här som underdogs på ML.

Kom gärna med synpunkter och eventuella invändningar:)

Sangque 2012-02-05 14:11

Rangers-Flyers

Det är möjligt att jag är färgad för att jag följer Flyers men jag väljer att spela på Flyers ML till över två ggr pengarna. Anledningarna till det är att:

- Flyers avslutade matchen mot Devils med att vinna 3:e perioden med 4-0 (såg riktigt bra ut spelmässigt).

- förlust i WC samt de två övriga matcherna talar för revanschlust i Flyerslägret. Denna match har stark derbykaraktär och Flyers vill verkligen spräcka säsongens förlustnolla mot NYR. Tror trenden bryts inatt.

- Rangers har inte övertygat spelmässigt på sistone och Henke måste förr eller senare hane dålig kväll.

I övrigt tror jag på en målsnål match och sätter en liten peng på under 4,5 mål.

krigarN 2012-02-05 15:47

Citat:

Ursprungligen postat av Sangque (Inlägg 166950)
Rangers-Flyers

Det är möjligt att jag är färgad för att jag följer Flyers men jag väljer att spela på Flyers ML till över två ggr pengarna. Anledningarna till det är att:

- Flyers avslutade matchen mot Devils med att vinna 3:e perioden med 4-0 (såg riktigt bra ut spelmässigt).

- förlust i WC samt de två övriga matcherna talar för revanschlust i Flyerslägret. Denna match har stark derbykaraktär och Flyers vill verkligen spräcka säsongens förlustnolla mot NYR. Tror trenden bryts inatt.

- Rangers har inte övertygat spelmässigt på sistone och Henke måste förr eller senare hane dålig kväll.

I övrigt tror jag på en målsnål match och sätter en liten peng på under 4,5 mål.

Jag är inne på samma spår. Spelar Flyers ML till fina 2.56 hos pinnacle.

Sangque 2012-02-05 22:54

Aj då. Bara bryta ihop och komma igen...



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved