Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   nattens NHL 11/3 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/1658-nattens-nhl-11-3-a/)

Brian Rolston 2010-03-11 22:25

Citat:

Ursprungligen postat av gusjon (Inlägg 22198)
Någonting som jag är oerhört nyfiken på är över/under spel i NHL någonting som borde vara oerhört bra med tanke på det faktum att det ofta blir såpass mycket mål, någon som har bra koll på detta?

Följer NHL dagligen och tyckte precis som dig att de ofta blir mycket mål i NHL, började spela över/under för ett tag sen och började kolla hur många matcher som blir över/under. Fler blir över än under, men såklart så ligger ö/u precis vid 6 mål där det brukar ligga så. Men om man har koll på NHL är det relativt enkelt att kunna pricka in vilka matcher som borde komma över/under enligt mig, dock givetvis med undantag för matcher man väljer att beta på eller chockande resultat haha. Men spelbolagen har ju koll dom med :p så inte så fina odds på att spela på under mellan Buffalo-Rangers eller över mellan Tampa-Atlanta etc

gusjon 2010-03-11 22:28

Jag förstår precis vad du menar, jag har dock ingen super koll på just NHL men då jag är ett stort hockey fan så har jag ändå lite koll! Men informationen som du skrev i inlägget innan låter helt sund i jämförelse med den information som jag lyckats samla ihop inför kvällens matchen! Dina spel ryggas ikväll :) Men som sagt tror stenhårt på över/under spel i NHL om man lär sig lite om detta

Brian Rolston 2010-03-11 22:38

vilka matcher valde du att beta på då?:)
tycker att de var mycket tråkiga odds ikväll :p bara ottawa som hade oväntat fina odds på sig, spelbolagen verkar ha glömt att Ottawa var ett av NHL bästa lag i 1-2 månader innan OS och Calgary ett av NHLs sämsta lag :p

Turtlewax 2010-03-11 22:40

Fan, ni gör mig nervösa gubbar. Har inte lagt min dubbel än men den känns inte lika klockren nu som den gjorde innan...:p

Nä, nu har jag bestämt mig. Dubbeln till 5.18 är för grym. STL och FLAMES lirade.;)

Galeocerdo cuvier 2010-03-11 22:52

Citat:

Ursprungligen postat av Brian Rolston (Inlägg 22209)

Edmonton at Montreal - Montreal har sett väldigt bra ut senaste matcherna och hemma i Bell Center med den fantastiska publikens hjälp borde Habs inte ha något problem mot Edmonton. Inget spelvärde i denna match då Habs inte har några fina odds.

.

Kan inte hålla med.
+ Hemmaplan vilket alltid är ett litet plus samtidigt som Habs har de högsta publiksiffrorna i NHL samt bland de mest passionerade fansen (Kanadensare).
+ Canadiens i riktigt fin form för läget.
+ Edmonton sämst i hela NHL på bortplan.
+ Edmonton ställer Dubnyk i mål med sina 86% Save PCT. 7 Starter, 7 förluster.
+ Edmonton har mest skadade spelare i hela NHL.
+ Edmonton har ingenting att spela för, Canadiens krigar PRECIS runt slutspelsstrecket. Det är tight som fan. Jämför lagens motivation.

Canadiens har inte varit något topplag precis den här säsongen, men förutsättningarna är stort på deras sida i den här matchen. 1.7 låter helt okej. Nu ska jag inte gapa mig hes, matchen är inte spelad och det är NHL. Men förutsättningarna säger något i alla fall. ;)

Brian Rolston 2010-03-11 22:52

Citat:

Ursprungligen postat av Turtlewax (Inlägg 22221)
Fan, ni gör mig nervösa gubbar. Har inte lagt min dubbel än men den känns inte lika klockren nu som den gjorde innan...:p


haha kan säga så här, jag tror på St Louis också. Men Flames skulle jag inte spela på, en relativt öppen match men förutom de 3 senaste segrarna för Calgary var dom ligans sämsta lag i två månader och Ottawa top 3 i NHL, 10 raka bla. Dessutom har Miikka i målet inte alls varit lika övertygande efter OS som innan, han var allt dom levde på innan OS och nu har han inte varit bra. Om en Flames supporter säger att han inte vågar lita på dom säger det mycket engligt mig haha :p men vem vet, du kan ha rätt/tur/flyt och ditt bet går in ;) Spela över CAR-PIT, under CAL-OTT + under SJS-NSH/över CBJ-ATL så får du fina odds också. Då spelar de ingen roll så länge dom gör så mycket/lite mål som du hoppas hehe ;)

Turtlewax 2010-03-11 22:56

Citat:

Ursprungligen postat av Brian Rolston (Inlägg 22229)
haha kan säga så här, jag tror på St Louis också. Men Flames skulle jag inte spela på, en relativt öppen match men förutom de 3 senaste segrarna för Calgary var dom ligans sämsta lag i två månader och Ottawa top 3 i NHL, 10 raka bla. Dessutom har Miikka i målet inte alls varit lika övertygande efter OS som innan, han var allt dom levde på innan OS och nu har han inte varit bra. Om en Flames supporter säger att han inte vågar lita på dom säger det mycket engligt mig haha :p men vem vet, du kan ha rätt/tur/flyt och ditt bet går in ;) Spela över CAR-PIT, under CAL-OTT + under SJS-NSH/över CBJ-ATL så får du fina odds också. Då spelar de ingen roll så länge dom gör så mycket/lite mål som du hoppas hehe ;)

Jag borde ta ditt ord här, fakiskt. :p
Jag gillade vad jag läste innan, "Calgary is 5-1 SU in its last 6 games when playing Ottawa".

Efter lite efterforskningar är det dock riktigt gammal statistik... den första av dessa 5 är stats från 2005.:whoco5:

Usch, svårt det här.

EDIT: över CAR-PIT, hur motiverar du det? 6/8 senaste under mellan lagen. :)

Brian Rolston 2010-03-11 22:56

Citat:

Ursprungligen postat av Warg (Inlägg 22227)
Kan inte hålla med.
+ Hemmaplan vilket alltid är ett litet plus samtidigt som Habs har de högsta publiksiffrorna i NHL samt bland de mest passionerade fansen (Kanadensare).
+ Canadiens i riktigt fin form för läget.
+ Edmonton sämst i hela NHL på bortplan.
+ Edmonton ställer Dubnyk i mål med sina 86% Save PCT. 7 Starter, 7 förluster.
+ Edmonton har mest skadade spelare i hela NHL.
+ Edmonton har ingenting att spela för, Canadiens krigar PRECIS runt slutspelsstrecket. Det är tight som fan. Jämför lagens motivation.

Canadiens har inte varit något topplag precis den här säsongen, men förutsättningarna är stort på deras sida i den här matchen. 1.7 låter helt okej. Nu ska jag inte gapa mig hes, matchen är inte spelad och det är NHL. Men förutsättningarna säger något i alla fall. ;)

Jo absolut, jag är bombsäker på Cabs vinst, bara att på bet365 står dom i 1,62 :p inget spelvärde i ett sånt dåligt odds enligt mig det jag mena. Att habs vinner med ca 4-1 känns rätt klart från min sida. NHL's största arena och en underbar publik, om ni har möjligheten kolla inledningen av den matchen, (nationalsången och publikens jubel under första minuterna när Canadians anfaller är underbart ;) ) så kolla in den!

Galeocerdo cuvier 2010-03-11 22:59

Citat:

Ursprungligen postat av Turtlewax (Inlägg 22232)
Jag borde ta ditt ord här, fakiskt. :p
Jag gillade vad jag läste innan, "Calgary is 5-1 SU in its last 6 games when playing Ottawa".

Efter lite efterforskningar är det dock riktigt gammal statistik... den första av dessa 5 är stats från 2005.:whoco5:

Usch, svårt det här.

Jag tycker å andra sidan inte att man skall följa statistik för varken en månad eller fem år sedan - utan statistik för den senaste veckan, eller de senaste två veckorna. Dagsformen. Jag tror på Flames, det återstår att se vem som hade rätt. Blir spännande!

Turtlewax 2010-03-11 23:01

Citat:

Ursprungligen postat av Warg (Inlägg 22234)
Jag tycker å andra sidan inte att man skall följa statistik för varken en månad eller fem år sedan - utan statistik för den senaste veckan, eller de senaste två veckorna. Dagsformen. Jag tror på Flames, det återstår att se vem som hade rätt. Blir spännande!

Jo, det är sant. Flames har dessutom väldigt mycket att spela för.

Brian Rolston 2010-03-11 23:01

Citat:

Ursprungligen postat av Turtlewax (Inlägg 22232)
Jag borde ta ditt ord här, fakiskt. :p
Jag gillade vad jag läste innan, "Calgary is 5-1 SU in its last 6 games when playing Ottawa".

Efter lite efterforskningar är det dock riktigt gammal statistik... den första av dessa 5 är stats från 2005.:whoco5:

Usch, svårt det här.

Yes, statistik är underbart och väldigt informativt men när man läser om NHL måste man inse att ibland möts lagen bara en/två gånger per år. Varje år är ett nytt år, vilka lag som vunnit tidigare år har väldigt lien betydelse enligt mig, speciellt eftersom Ottawa har haft två dåliga år så "ljuger" den statistiken ännu mera. En väldigt öppen match, inte så att jag tycker att Ottawa är stor favoriter men jag tror på dom, men skulle inte lägga en dubbel med Flames vinst i den (under denna säsong ;)) haha

Galeocerdo cuvier 2010-03-11 23:02

Citat:

Ursprungligen postat av Brian Rolston (Inlägg 22233)
Jo absolut, jag är bombsäker på Cabs vinst, bara att på bet365 står dom i 1,62 :p inget spelvärde i ett sånt dåligt odds enligt mig det jag mena. Att habs vinner med ca 4-1 känns rätt klart från min sida. NHL's största arena och en underbar publik, om ni har möjligheten kolla inledningen av den matchen, (nationalsången och publikens jubel under första minuterna när Canadians anfaller är underbart ;) ) så kolla in den!

Misstänkte det. Därför jag högg Canadiens igårkväll innan Svenssonballe börjar slänga lappar inför natten.

Brian Rolston 2010-03-11 23:05

Att ha mycket att spela för är inte alltid positivt, dessutom är det dags för Senators att börja vinna igen om man vill behålla 4:e platsen i eastern. Ett nytt ihopslag av inte allt för mycket vinnarskallar mot Spezza/Alfredsson. För att sticka ut hakan lite, så tror jag på en 4-2 seger tilll Ottawa med en väldigt övertygande match från Jason och Daniel med 3 poäng kvar. Men vi kan alla ha väldigt fel, får se inatt vem som har mest (tur?)

Brian Rolston 2010-03-11 23:07

Citat:

Ursprungligen postat av Warg (Inlägg 22237)
Misstänkte det. Därför jag högg Canadiens igårkväll innan Svenssonballe börjar slänga lappar inför natten.

haha härligt inlägg även jag hann tjäna en slant på dom innan spelbolagen börjar sänka deras odds, tråkigt för oss då Cabs har "dåliga" lag framför sig kommande veckan

dNa 2010-03-11 23:08

Habs -1.5 och STL blues blev mina. Lycka till!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved