Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   NHL 13/14 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/17755-nhl-13-14-a/)

nundre 2013-10-23 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av WizardofAhhs (Inlägg 282456)
Down på Boston, regulation i alla fall. Chad Johnson i mål..? Någon som har koll på honom?

Han stod max tre matcher i NHL förra året har jag för mig.. Gjorde det bra med. Men hans spel i AHL var då inget att skryta med.

Jag tror att Boston vinner matchen, men jag vågar nog inte spela på den..

NiLu 2013-10-23 23:36

Jag tycker att fokus på målvakten är alldeles för stort. Får man chansen att stå i en NHL match så har man gjort ett bra intryck på coachen. Jag har inte den infon som gör att jag vet bättre än lagets coach och den som han väljer att sätta in är garanterat i bra form.
Ofta man ser/hör: Ojoj målis M står och då kommer laget att bli krossade. När matchen väl är slut så har killen gjort en stormatch ;)
Personligen bryr jag mig inte om vem som står.

Vi får se om Chad Johnson klara pressen i natt.

WizardofAhhs 2013-10-24 01:07

Citat:

Ursprungligen postat av NiLu (Inlägg 282513)
Jag tycker att fokus på målvakten är alldeles för stort. Får man chansen att stå i en NHL match så har man gjort ett bra intryck på coachen. Jag har inte den infon som gör att jag vet bättre än lagets coach och den som han väljer att sätta in är garanterat i bra form.
Ofta man ser/hör: Ojoj målis M står och då kommer laget att bli krossade. När matchen väl är slut så har killen gjort en stormatch ;)

Vi kan ju dock inte bortse från att förstamålisen är förstamålis av en anledning, och att målvakter spelar rätt stor roll - i synnerhet för över/under- såväl som handikappspel.

Notera att jag endast talar allmänt nu och att jag inte försöker låta nässvis. Ska i vilket fall bli kul att se hur denna Johnson presterar i buren. :yes:

WizardofAhhs 2013-10-24 01:11

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 282478)
Jag testar överspelet i Buffalo-Boston med tanke på Boston målvakt ikväll

Över 4 mål till (1.82) hos Svenska Spel känns som en bra lina

4-Units

Fint odds, säker på att det inte är Ö 5?

Galeocerdo cuvier 2013-10-24 01:22

Citat:

Ursprungligen postat av NiLu (Inlägg 282513)

Jag håller inte med dig, det finns en anledning till att det finns backupmålvakter och primärmålvakter. De är olika bra helt enkelt. Sedan att bolagen tar hänsyn till vilken målvakt som startar i sin oddssättning är ju en annan femma. Som vanligt gäller det att hitta odds där de är fel ute.

Dock är det vanligt att folk övervärderar en målvakts påverkan, men att olika målvakter ger olika förutsättningar känns rätt självklart.

Kyodai 2013-10-24 11:07

Övertygande seger för Boston mot Buffalo 5-2. Sistnämnda lag gav ett
vekt intryck och får fortsatt problem... Out shot med 2-13 i sista perioden...

:whistling:

skejtmatte 2013-10-24 11:31

ta nya tag idag

patrik_g 2013-10-24 15:31

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 282478)
Jag testar överspelet i Buffalo-Boston med tanke på Boston målvakt ikväll

Över 4 mål till (1.82) hos Svenska Spel känns som en bra lina

4-Units

Över gick bra med det :)

Spelet pågår t.o.m: 24 oktober
Total insats:
System: Singel
Spelat via: Internet
Total vinst:

Oddset

Match/Spelstopp Speltyp Spelalternativ Odds Resultat:
A. Buffalo-Boston
23 oktober 2013 kl. 23:59 Över / Under

Över 4 mål 1.82 Över 4 mål

patrik_g 2013-10-24 15:57

Intressant info från S-L på Sportbladet

Kikat runt lite i NHL och i krismötet mellan Rangers och Flyers så finns viktig keeper-information. Henke Lundqvist kommer inte till spel utan det
blir istället Cameron Talbot som får vakta kassen (NHL-debut).
Har 2,49 på fem spelade AHL-matcher den här säsongen.

Men Flyers litar jag inte ofta på alltså

skejtmatte 2013-10-24 16:07

Flyers ser jag som ett sämre lag men med Talbot i mål så vet man aldrig

Kaviatar 2013-10-24 16:11

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 282598)
Men Flyers litar jag inte ofta på alltså

Känner samma sak. Men en liten insats på Flyers idag, just pga målvakten.

NiLu 2013-10-24 16:23

Citat:

Ursprungligen postat av skejtmatte (Inlägg 282601)
Flyers ser jag som ett sämre lag men med Talbot i mål så vet man aldrig

För Lundqvist har ju övertygat i år??
Tror inte att Talbot gör bort sig nämnvärt, naturligtvis är han nervös innan matchstart men sen tror jag inte han tänker på att det är NHL debut.

skejtmatte 2013-10-24 16:51

Många spelbolag har även tagit bort spelet: Philly ML. Just för att många kör att, fattar inte riktigt varför den matchen är så favorit men men

nundre 2013-10-24 17:59

Citat:

Ursprungligen postat av skejtmatte (Inlägg 282619)
Många spelbolag har även tagit bort spelet: Philly ML. Just för att många kör att, fattar inte riktigt varför den matchen är så favorit men men

Oj, jag har inte kollat oddsen men då lutar det mot en ML NYR! Har det oddset stigit? Någon som har koll?

WizardofAhhs 2013-10-24 18:07

Lutar helt klart mot överspel i Calgary - Stars. Inväntar bekräftelse om Lehtonen.