![]() |
Citat:
|
Citat:
Tampa bettet ångrar jag nästan redan, de möter ett formstarkt Columbus borta och har match imorgon igen, men men. TIden får väl utvisa om det ar klokt eller dumdristigt :p |
Yeeep! Dagens spel blir som således! Kommer förmodligen gå åt helvete ;) haha!
New York Rangers -1,5 odds: 2,875 Washington Capitals -1,5 odds 4,260 Buffalo ML odds: 2,46 Panthers - Islanders U5 odds: 2,92 Colorado Avalanche ML odds: 3,20 Minnesota Wilds -1,5 odds: 3,82 Lycka till alla :D |
Inne på lite allt möjligt inför nattens möten. En intressant notering är Scrivens i mål för Oilers efter ha blivit förflyttad från Kings. Stabil målvakt som lär tillföra en hel del.
Nucks blev överkörda av hemmastarka Ducks. Motivationsmöte ikväll? |
Hatten av till mig själv ifall jag imorgon vaknar upp till lukten av guld. :yes: |
Magkänslan säger Boston och San José.. Vad vet jag? Kanske bara behöver besöka muggen.
|
Citat:
|
Två ynka matcher att invänta ikväll.
¤ Columbus Blue Jackets - Washington Capitals Överspel? ¤ Chicago Blackhawks - Anaheim Ducks Ligans number one, Ducks mot ligans näst vassaste Hawks. Kanonmöte som måste ses. Ducks sitter på ett välförtjänt storhetsvansinne som inte tycks stoppas. Vinsterna radas upp en efter en. Inbördes går Ducks stabilt mot Hawks, där man lyckats plocka vinster från alla fem senaste mötena. Ducks är dogs här. Saknar inga direkta nyckellirare. Det "stora" frågetecknet bör istället falla på Hiller, som är tveksam i skrivande stund. Kikar vi på Hawks så ser skadeläget stadigt ut. Lite halvdana insatser bör få upp motivationen ikväll. Hawks kan övertyga och Hawks kan slå Ducks, det råder det inga tvivel om. Update:
God känsla för Hawks ikväll, men kan inte bortse från Ducks som dogs till 2.20. |
Var ett tag sedan man skrev i NHL-tråden nu. Sen man började jobba förtvå veckor nu. Har det blivit allt mindre NHL. Men inatt ska jag försöka se en match. Fastnat för dessa spel efter lite letande.
Lite kort vad jag tror inatt! Detroit-Kings: 2 (2.25) @ Bet365 Detroit nollade i två raka matcher. Senaste vinsten mot just Kings med 3-1 för tre matcher sedan. Offensiven är inte bra just nu. Kings i fin form. Tre vinster fyra senaste fina skalper med vinster mot Boston och senast borta mot St. Louis. Kings känns klart bättre och spelas! Insats: 4-Units Toronto-Montreal: X (3.79) @ Bet365 Hett kanada-derby! Toronto kryss-glada båda lagen 2 kryss i 5 senaste. Har feeling för ett jämt derby mellan två jämna lag. Testar krysset lite. Insats: 2-Units |
Detta mål med 28-sekunder kvar av matchen av Detroit 2-2 förstörde detta spel. Brukar man inte blåsa då pucken går i nät????
Suck http://www.youtube.com/watch?v=pjEhhfVbQHs Krysset i Kanada nära sitta med Toronto 3-4 sent. Men Kings spelet var bittert alltså. |
hur kan domarna missa???:idiot:
|
|
Kings-Anaheim på Doger Stadium på morgonkvisten blir häftigt. Synd på tiden.
|
Några fräscha tankar/idéer att lyfta fram om kvällens matcher? :yes:
|
Jag tror att Bruins vinner med 3-1 efter en tät tillställning där de avgör i sista perioden.
Montreal vs Detroit är helt öppen tycker jag och avstår spel. Avalanche vs Kings känns också öppen men den blir troligtvis målsnål, tips: 2-1 till Colorado, avstår spel. Canucks vs Blues skriker ut kryss vid FT tycker jag och sätter 3u på det. Just my two cents |
Ogiltigt spel-ID: 1969581 Ser en målsnål tillställning här. Kings sprang in i en vägg just innan OS och presterade sämre offensivt, ser gärna att trenden håller i sig, om än bara för natten. På målvaktssidan ser det ut som Jones - Giguere. Dagsformen bör med största sannolikhet vara stabil med tanke på den långa vilan under OS. Har jag fel så ändras inte utgångspunkten där vi ser två riktigt stabila målvakter.
Sabres räddades av en oerhört häpnadsväckande insats av Miller inatt. Enroth är ingen målvakt jag blundat helt för, men heller ingen som väcker till rubriker gällande stabilitet i buren. Mycket möjligt att Sabres plockar första perioden då man hunnit komma igång under natten. Det innebär likaså att de är B2B och Bruins ska definitivt ta denna - i synnerhet med tanke på hur man lirade före OS. |
Det är faan inte sant! hade både Boston och Detroit som vinnare, full tid - båda fucking lagen släpper in mål sista minuten!!!
RIDÅ!!!!!!!!!!! :cry: |
Citat:
|
Både Miller och Steve Ott har shippats över till Blues. I gengäld får Sabres Halak, William Carrier & Chris Stewart.
Den här säsongen har Sabres vunnit 15 av Millers 40 matcher, och hans räddningsprocent är 92,3. Under hela karriären har Miller vunnit 283 matcher och förlorat 186. Hans räddningsprocent är 91.6, enligt nyhetssidan på NHL.com. "Jag försöker att inte bli alltför känslosam, men jag tror att alla vet vad jag tycker om Buffalo. Har alltid gillat folket här och har alltid gillat staden, sa Miller". Kika på Blues twitter för mer info, videos etc: https://twitter.com/StLouisBlues |
Dagens första möte. Kör på en kortare analys här. Mycket tyder på en målrik tillställning, vilket jag värderar 60-40 till förmån av målrik. Caps tycks trivas gott mot Flyers, speciellt på hemmaplan. Av senaste 5 mötena har Caps plockat 4(varav 2 är NF). Statistiskt sett så snittar båda lagen över 3 mål/match och senaste 5 inbördes har alla slutat över 5.5. Senaste 10: Philadelphia 6-4-0; Washington 7-2-1. Inget av lagen dras med några allvarliga skador. Emery tycks saknas såväl Grabovski för Caps. Vad jag trivs mindre bra med är att båda lagen är B2B sedan två dygn tillbaka och känslan pekar mot en tajt tillställning, och därav målsnål. Mötet är nämligen viktigt för båda lagen som kämpar för slutspelsplatser. På målvaktsidan (som jag inte lägger särskild fokus på här) ser vi Michal Neuvirth med 4-6-2, 2.82, .914, 0 & Steve Mason med 24-15-5, 2.54, .917, 3 (ingen av de är confirmed). Slutligen vill jag tillägga att jag värderar mötet till något av en coinflip, med fördel för Caps. I vilket fall så kommer vinnande laget göra över 2.5. På Betsson får man Capitals Ö 2.5 till 1.57 ML. Här får vi hela 2.25 på att Caps är först till 3 mål ML. Provar på låg insats. |
En del intressanta möten natten som väntar. Några tankar/idéer?
|
Tycker Avs ML är bra värde. Går bra nu, plus att de har bra statistik som road dogs mot lag från West.
Edit: dogs överlag, inte road dogs |
Fyra ynka inväntas ikväll. Ser inga sjuka övervärden direkt, eller värden överhuvudtaget. Håller mig kortfattad.
¤ Anaheim Ducks - Montreal Canadiens Ducks går som på räls, typ. Price tycks vara saknad, möjligen död. Lagen möttes första gången på två år i oktober. Canadiens vann, typ. Nu när vi nått uppföljaren så kanske ankorna ror hem en revansch, den som lever får se! ~ Inväntar linan för Ducks Ö 2.5 @ Betsson. Lär ju kanske ligga på 1.40-50. 1.60 hugger vi på! ¤ Calgary Flames - Ottawa Senators Av senaste 5 (varav 1 NF) har tre gått över 5.5 och två under. Senaste 10 Ö: Rags 7/10 Ö 5.5 & Flames 4/10 Ö 5.5, varav senaste 4:a gått U 5.5. Ursprungligen ville jag spela över, men kan inte längre. Flames har stängt igen buren. Ju mindre man vet om en match, desto bättre skulle man alltså kunna säga(?). ¤ New York Rangers - Toronto Maple Leafs Motivationsmöte, no doubts about it. Avstår nog så långt som möjligt. Rags har iaf vunnit 4/5 senaste varav senaste med 1-7 (för den som är intresserad). Rags 3 poäng bakom Leafs, vad det innebär får ni klura ut på egen hand. Zucarello borta för Rags. ¤ Philadelphia Flyers - Washington Capitals Emery likt Price rapporteras saknad, möjligen död. Grabovski tycks ha lämnat Caps, för gott. Av senaste 10 har 7 (senaste) gått Ö 5.5. Det är ju iaf bra. Dessutom så snittar båda lagen Ö 3 mål/mach. Suckar såklart när man talar i defensiva termer om dessa lag, men offensivt? Inga problem! ~ Ö 5.5 liras @ Betsson. Rekommenderar mellan 20-40% av rullen. |
"Rekommenderar 20-40% av rullen" Det är ingen bra rekommendation :)
|
Citat:
Men det kommer fler möjligheter till det! Får väl vara ärlig och istället rekommendera 1-2%. :whistling: |
¤ Anaheim Ducks - Pittsburgh Penguins Ö 5.5
Ligans två sämsta lag ställs mot varandra i kvällens kamp. Ducks är B2B (3 matcher / 4 dagar "on the road"). Natten som var tappade man mot Sharks. Att vara on the road är knappast ett energigivande moment för Ducks. Den kraftiga B2B'n i kombination med dåligt värde är usla grunder för att gå in tungt på Penguins (dessutom uppvisar de riktigt negativa trender på hemmais). Rekommenderar istället överspelet - på följande grunder: - Båda lagen tillhör toppen av lagen som snittar minst antal mål per match. - Båda lagen har under sina senaste matcher gjort U 5.5. - Inom tidigare inbördes har endast ett möte gått Ö 5.5. - Offensivt finns det inte mycket att skryta om, hos Ducks såväl som hos Penguins. - Mötet lär vara tajt. Ett utmattat Ducks mot ett oladdat Penguins talar inte för mycket annat än målrikt, typ. Rekommenderad insats: Cirkus 50U. Inte så noga så länge insatsen får svetten att rinna vid matchstart. ¤ Carolina Hurricanes - New York Rangers ML Rangs är stabila on the road. Lunkan (confirmed) har lätt för Canes. Motivationen i topp för Rags. Rags tenderar att ha det lätt mot Canes. Lira på Rangers - lätt? |
Citat:
Hahaha garvade gått åt detta |
Citat:
|
NHL är svårt och tippa, men har ni något bra tips/ide inför nattens matcher?
BORTALAG vs HEMMALAG PITTSBURGH vs WASHINGTON NASHVILLE vs OTTAWA PHOENIX vs TAMPA BAY COLUMBUS vs DALLAS WINNIPEG vs COLORADO LOS ANGELES vs CALGARY NY ISLANDERS vs VANCOUVER TORONTO vs ANAHEIM Ös på med tankar ring dessa matcher : ) |
Citat:
Talar för: *Los Angeles 7 winning streak. *Los Angeles had scored 20 goals in six games. *Calgary is 3-3-0 after the Olympic break following a 2-1 road loss to the Vancouver Canucks on Saturday. *The Flames have dressed eight rookies each of their past two games *Injury report: Calgary goalie Karri Ramo (knee) and left wing Curtis Glencross (ankle) are on injured reserve. Defenseman Dennis Wideman (upper body) and center Jiri Hudler (lower body) are day-to-day after each missed the past two games. Right wing Kevin Westgarth (concussion) is day-to-day after missing the past four games. Right wing David Jones (shoulder) is out 3-4 weeks. *Injury report: Los Angeles---- Talar Mot: *Meet three times this season, Calgary won the first two games, each at Staples Center. |
Okej härligt med lite kommentarer.
Jag har gått i tankarna kring kings faktiskt. Men nhl är svårspelat. Och jag är sugen och lasta på en hyfsat vattentät dubbel inatt. Men det är svårt och hitta den rätta vattentäta dubbeln. Vad tror ni kvällens säkraste dubbel är? Kanske Kings och Vancouver? |
Vad tror du om Ottawa och Colorado? Ottawa jagar viktiga poäng och har haft ett bra flyt!. Jets som Colorado möter har ju förlorat 5av7 det senaste! Ruskigt att spela dubblar i NHL!
|
Okej, den låter intressant faktiskt. Som du skriver så är ottowa i fin form. Och Colorado möter ett lag som går tungt. Ska ta och speculera lite mer. Eventuellt att det blir denna dubbel.
|
Mina spel ikväll blir OTW, LA & COL, nu blir det bara att sova på saken :) Lycka till!
|
Okej! Låter intressant. Ska ta och fundera en liten stund till.. :) Men lycka till och sov gott!
|
Jag väljer och spela Colorado och Los Angeles Kings i en Dubbel till 3.74 insats 500!
|
ML eller RAK, framgår inte:evilgrin39:
|
Förlåt, en RAK :evilgrin39:
|
Citat:
|
Citat:
|