Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   Dagens ishockey 1/2 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/6210-dagens-ishockey-1-2-a/)

Piturek 2011-02-01 07:32

Dagens ishockey 1/2
 
Ny månad, nya tag!

HV71 - Linköping (Canal+ sport 1)
Brynäs - Modo
Färjestad - Luleå
Södertälje - Frölunda

Det tightar till sig! Observera att Färjestad spelar back to back!

Blixth1958 2011-02-01 09:41

Hockeyn känns så jävla knepig. Det finns ju inget lag som känns stabilt att lira på. U spel verkar som den bästa spelformen. Så det blir att vänta och blanda in magen lite innan spel.:ohmy:

River44 2011-02-01 10:06

Södertälje-Frölunda

Södertä[email protected](finns några med 2.30)

Tror att det kommer att bli åka av ikväll med tanke på att det är gratis inträde i Axa arena, så det kommer att bli fullsatt ikväll vilket innebär ett stort stöd för hemmaspelarna en faktor som talar för SSK.


Frölunda förlorade ju Carl Klingberg men fick Dragan Umecevic men det har nog liten
betydelse, ev kommer Frölunda sakna 1-2 spelare ikväll, men lite osäkert där.

Frölunda har bara en bortaseger på de 5 senaste(efter förlängning mot skellefteå)

SSK har inte förlorat på 9 matcher sen Yannik Lehoux kom till klubben, tror inte den
sviten bryts idag.

Visserligen är det elitserien vi pratar om, men tycker SSK är värt en slant med dessa
förutsättningar.

Redbull 2011-02-01 11:13

Var har du läst att Petri är tillbaka?


Hockeyligans info:
Citat:

Petri tränar parallellt med sjukgymnastik och med laget. Just nu är han väl någonstans mellan 50 och 75 procent av sitt max, men vår preliminära plan är återgång och matchdebut efter februariuppehållet, säger Södertäljes läkare och fortsätter:

- Vi får se hur det håller när man testar fullt ut, men just nu ser det väldigt bra ut och det är kul att Petri äntligen får lite positiva signaler och han var väldigt glad senast jag pratade med honom.

River44 2011-02-01 11:26

Citat:

Ursprungligen postat av Redbull (Inlägg 101831)
Var har du läst att Petri är tillbaka?


Hockeyligans info:


Fel info från en kille på ett hockeyforum, du har rätt han spelar ej.

Är väl iofs ingen större förlust då han inte är i matchform.

Hans comeback lär väl dröja några veckor.

Ursäkt för fel info.

Ruden 2011-02-01 11:36

2011-02-01 18:30KHLDinamo Riga vs CSKA Moskva Ö 2.5 FT 5 1.700


Fastnade för KHL och denna idag efter att Shoreline uppmärksammat den i sin dagbok. Stort tack!

Riga har gått över linan i 5 av sina 6 senaste hemmamatcher och i 4 av 6 senaste bortamatcher.

Hemma
26.01.11 KHL Dinamo Riga vs. Dinamo Minsk 4-3
18.01.11 KHL Dinamo Riga vs. CSKA Moskva 3-3 (4-3 AP)
16.01.11 KHL Dinamo Riga vs. Saint Petersburg 2-2 (2-3 OT)
14.01.11 KHL Dinamo Riga vs. Sev. Cherepovec 3-3 (3-4 AP)
12.01.11 KHL Dinamo Riga vs. Spartak Moscow 5-1
10.01.11 KHL Dinamo Riga vs. OHK Dynamo 4-2

Borta
24.01.11 KHL CSKA Moskva vs. Dinamo Riga 4-4 (5-4 AP)
22.01.11 KHL Vitiaz Chehov vs. Dinamo Riga 2-4
20.01.11 KHL OHK Dynamo vs. Dinamo Riga 1-3
08.01.11 KHL Atlant Moscow vs. Dinamo Riga 4-3
06.01.11 KHL Lok Yaroslavl vs. Dinamo Riga 3-1
04.01.11 KHL Torpedo N. Novgorod vs. Dinamo Riga 5-2


Inbördes med CSKA ser det också bra ut där man har gått över 2.5 i 4 av 5 möten lagen emellan.

24.01.11 KHL CSKA Moskva vs. Dinamo Riga 4-4 (5-4 AP)
18.01.11 KHL Dinamo Riga vs. CSKA Moskva 3-3 (4-3 AP)
23.11.10 KHL CSKA Moskva vs. Dinamo Riga 4-5
02.11.10 KHL CSKA Moskva vs. Dinamo Riga 3-3 (4-3 AP)
07.02.10 KHL Dinamo Riga vs. CSKA Moskva 1-1 (1-2 AP)

Vet inte vilken målis som CSKA ställer i kassen idag... dock snittar båda runt 2.9 insläppta mål/match.

Gaiduchenko Sergei: 2.90 goals against/match
Valiquette Steve: 2.97 goals against/match

Med detta i ryggen kan jag inte motstå 1.70 som ges på betsafe. Lycka till om ni ryggar :popcorn::moneybag:

Haltmathe 2011-02-01 11:40

Citat:

Ursprungligen postat av Blixth1958 (Inlägg 101816)
Hockeyn känns så jävla knepig. Det finns ju inget lag som känns stabilt att lira på. U spel verkar som den bästa spelformen. Så det blir att vänta och blanda in magen lite innan spel.:ohmy:

Detta borde väl göra att doggen är spelvärd :)

Berra 2011-02-01 11:41

Oerhört intressant match i Karlstad med ett b2b-spelande FBK som tar emot Luleå. Med Lördagens batalj med Frölunda inräknad så blir det 3e matchen på 4 dagar för Karlstadgänget som dessutom har vissa problem med skador. Svagt poängmakeri på hemmais senaste tiden också.

Luleå kommer från en medioker vecka i Coop Arena där man bara tog 3 av 9 poäng mot bottenlagen. Kan nog vara bra att få lämna hemmaisen för lite bortahockey innan uppehållet. Inga väsentliga skador i Luleå vad jag hört.

Att Luleå inte lyckats göra mål på Färjestad i Karlstad så här långt i år över 2 möten stör inte nämnvärt. Prestationerna i samma matcher har nämligen varit relativt bra, och kanske skulle man vid båda tillfällena haft med sig poäng.

Sapher 2011-02-01 12:35

Citat:

Ursprungligen postat av River44 (Inlägg 101821)
Södertälje-Frölunda

Södertä[email protected](finns några med 2.30)

Tror att det kommer att bli åka av ikväll med tanke på att det är gratis inträde i Axa arena, så det kommer att bli fullsatt ikväll vilket innebär ett stort stöd för hemmaspelarna en faktor som talar för SSK.


Frölunda förlorade ju Carl Klingberg men fick Dragan Umecevic men det har nog liten
betydelse, ev kommer Frölunda sakna 1-2 spelare ikväll, men lite osäkert där.

Frölunda har bara en bortaseger på de 5 senaste(efter förlängning mot skellefteå)

SSK har inte förlorat på 9 matcher sen Yannik Lehoux kom till klubben, tror inte den
sviten bryts idag.

Visserligen är det elitserien vi pratar om, men tycker SSK är värt en slant med dessa
förutsättningar.

Nog för att en hedersam övertidsförlust uppe i Skellefte Kraft Arena borde kunna räknas som en seger i sig, men jag vill bara understryka att det trots allt bara blev en poäng och således förlust i det mötet.. ;)

Har dock för mig att Frölunda tog en trepoängare borta mot det andra AIK:et för inte så länge sen så det ändrar inte ditt argument mot att Frölunda har det svårt på bortaplan på något sätt.. Rätt ska vara rätt bara. :)

Boden 2011-02-01 12:44

Citat:

Ursprungligen postat av Berra (Inlägg 101838)
Oerhört intressant match i Karlstad med ett b2b-spelande FBK som tar emot Luleå. Med Lördagens batalj med Frölunda inräknad så blir det 3e matchen på 4 dagar för Karlstadgänget som dessutom har vissa problem med skador. Svagt poängmakeri på hemmais senaste tiden också.

Luleå kommer från en medioker vecka i Coop Arena där man bara tog 3 av 9 poäng mot bottenlagen. Kan nog vara bra att få lämna hemmaisen för lite bortahockey innan uppehållet. Inga väsentliga skador i Luleå vad jag hört.

Att Luleå inte lyckats göra mål på Färjestad i Karlstad så här långt i år över 2 möten stör inte nämnvärt. Prestationerna i samma matcher har nämligen varit relativt bra, och kanske skulle man vid båda tillfällena haft med sig poäng.

Luleå har drabbats av två sena avbräck. Fredrik Olausson och Sebastian Enterfeldt är sjuka och kommer inte till spel.

I Färjestad kommer inte Junland och Kåberg spela. Däremot så är kanske Dick Axelsson med ikväll

Berra 2011-02-01 12:54

Citat:

Ursprungligen postat av Boden (Inlägg 101860)
Luleå har drabbats av två sena avbräck. Fredrik Olausson och Sebastian Enterfeldt är sjuka och kommer inte till spel.

I Färjestad kommer inte Junland och Kåberg spela. Däremot så är kanske Dick Axelsson med ikväll

Såg det. Att Olausson saknas just i denna match behöver inte betyda särskilt mycket eftersom han inte varit bra senaste tiden. På förhand känns det intressant hur de väljer att tackla detta. Jag ser gärna att Lavander går in som center och att Hjalmarsson tar plats bredvid han och Arlbrandt.

Värdet i Luleå är absolut inte borta pga detta.

River44 2011-02-01 13:01

Citat:

Ursprungligen postat av Sapher (Inlägg 101857)
Nog för att en hedersam övertidsförlust uppe i Skellefte Kraft Arena borde kunna räknas som en seger i sig, men jag vill bara understryka att det trots allt bara blev en poäng och således förlust i det mötet.. ;)

Har dock för mig att Frölunda tog en trepoängare borta mot det andra AIK:et för inte så länge sen så det ändrar inte ditt argument mot att Frölunda har det svårt på bortaplan på något sätt.. Rätt ska vara rätt bara. :)

Jovisst så blev det förlust uppe i Skellefteå efter övertiden.

Frölunda vann 16 jan med 2-1 borta mot AIK, inte mkt att imponeras av.

Tror inte att de kommer att hänga med ikväll, tycker vissa av deras spelare
ser oerhört tröga ut på skridskorna, SSK tar tag i taktpinnen och Frölunda
kommer få det väldigt jobbigt.

Har själv varit uppe på de flesta matcher i år och sett scenförväxlingen när
Yannik Lehoux kom in i laget, helt ny energi i grabbarna.

Tror det är stor chans att de fixar en slutspelsplats.

forzawes 2011-02-01 13:05

Citat:

Ursprungligen postat av Boden (Inlägg 101860)
Luleå har drabbats av två sena avbräck. Fredrik Olausson och Sebastian Enterfeldt är sjuka och kommer inte till spel.

I Färjestad kommer inte Junland och Kåberg spela. Däremot så är kanske Dick Axelsson med ikväll

Vill inte vara en besserwisser men Niklas Olausson är det vi pratar om.

I och med att även Sopanen dragit hem måste Luleå möblera om ganska mycket. Luleå får hoppas att Abbotts är på humör ikväll och att Arlbrandt vaknar till liv.

Luleås lag:
Målvakt: Anders Nilsson (David Rautio).
Förstafemman: Topi Jaakola, Janne Niinimaa - Cam Abbott, Chris Abbott, Joonas Vihko.
Andrafemman: Jan Sandström, Elias Fälth - Kim Karlsson, Anders Burström, Karl Fabricius.
Tredje femman: Pierre Johnsson, Robin Jonsson - Pär Alrbrandt, Mats Lavander, Simon Hjalmarsson.
Extra spelare: Fredrik Styrman - Sebastian Meijer, Daniel Mannberg.

Boden 2011-02-01 13:33

Citat:

Ursprungligen postat av Berra (Inlägg 101863)
Såg det. Att Olausson saknas just i denna match behöver inte betyda särskilt mycket eftersom han inte varit bra senaste tiden. På förhand känns det intressant hur de väljer att tackla detta. Jag ser gärna att Lavander går in som center och att Hjalmarsson tar plats bredvid han och Arlbrandt.

Värdet i Luleå är absolut inte borta pga detta.

Instämmer...jag har själv spelat på Luleå, spelvärt enlgt mig också.

Var bara en text jag kopierade från aftonbladet så alla vet vilka som saknas.

Skurk 2011-02-01 14:30

Det blir bara ett spel för mig idag, och det blir på Södertälje, hade inte Färjestad spelat match igår skulle jag ha kört på dem med.

Hur som helst så har SSK gått bra den senaste tiden, så jag tror på dem.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved