Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-01, 07:32   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Dagens ishockey 1/2


Ny månad, nya tag!

HV71 - Linköping (Canal+ sport 1)
Brynäs - Modo
Färjestad - Luleå
Södertälje - Frölunda

Det tightar till sig! Observera att Färjestad spelar back to back!
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 09:41   #2
 
Blixth1958s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 798
Sharp$: 1376


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hockeyn känns så jävla knepig. Det finns ju inget lag som känns stabilt att lira på. U spel verkar som den bästa spelformen. Så det blir att vänta och blanda in magen lite innan spel.
__________________
Mvh
Blixthen
Blixth1958 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 10:06   #3
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 38
Sharp$: 142
Standard

Södertälje-Frölunda

Södertä[email protected](finns några med 2.30)

Tror att det kommer att bli åka av ikväll med tanke på att det är gratis inträde i Axa arena, så det kommer att bli fullsatt ikväll vilket innebär ett stort stöd för hemmaspelarna en faktor som talar för SSK.


Frölunda förlorade ju Carl Klingberg men fick Dragan Umecevic men det har nog liten
betydelse, ev kommer Frölunda sakna 1-2 spelare ikväll, men lite osäkert där.

Frölunda har bara en bortaseger på de 5 senaste(efter förlängning mot skellefteå)

SSK har inte förlorat på 9 matcher sen Yannik Lehoux kom till klubben, tror inte den
sviten bryts idag.

Visserligen är det elitserien vi pratar om, men tycker SSK är värt en slant med dessa
förutsättningar.

Senast redigerad av River44 den 2011-02-01 klockan 11:27.
River44 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 11:13   #4
 
Redbulls avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 2858
Standard

Var har du läst att Petri är tillbaka?


Hockeyligans info:
Citat:
Petri tränar parallellt med sjukgymnastik och med laget. Just nu är han väl någonstans mellan 50 och 75 procent av sitt max, men vår preliminära plan är återgång och matchdebut efter februariuppehållet, säger Södertäljes läkare och fortsätter:

- Vi får se hur det håller när man testar fullt ut, men just nu ser det väldigt bra ut och det är kul att Petri äntligen får lite positiva signaler och han var väldigt glad senast jag pratade med honom.
Redbull är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 11:26   #5
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 38
Sharp$: 142
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Redbull Visa inlägg
Var har du läst att Petri är tillbaka?


Hockeyligans info:

Fel info från en kille på ett hockeyforum, du har rätt han spelar ej.

Är väl iofs ingen större förlust då han inte är i matchform.

Hans comeback lär väl dröja några veckor.

Ursäkt för fel info.
River44 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 11:36   #6
 
Rudens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Götet
Inlägg: 265
Sharp$: 1460

Segertåget - Ruden
Stats: 25 - 21 - 1
ROI: 111.61%
Vinstprocent: 54.35%

Standard

2011-02-01 18:30KHLDinamo Riga vs CSKA Moskva Ö 2.5 FT 5 1.700


Fastnade för KHL och denna idag efter att Shoreline uppmärksammat den i sin dagbok. Stort tack!

Riga har gått över linan i 5 av sina 6 senaste hemmamatcher och i 4 av 6 senaste bortamatcher.

Hemma
26.01.11 KHL Dinamo Riga vs. Dinamo Minsk 4-3
18.01.11 KHL Dinamo Riga vs. CSKA Moskva 3-3 (4-3 AP)
16.01.11 KHL Dinamo Riga vs. Saint Petersburg 2-2 (2-3 OT)
14.01.11 KHL Dinamo Riga vs. Sev. Cherepovec 3-3 (3-4 AP)
12.01.11 KHL Dinamo Riga vs. Spartak Moscow 5-1
10.01.11 KHL Dinamo Riga vs. OHK Dynamo 4-2

Borta
24.01.11 KHL CSKA Moskva vs. Dinamo Riga 4-4 (5-4 AP)
22.01.11 KHL Vitiaz Chehov vs. Dinamo Riga 2-4
20.01.11 KHL OHK Dynamo vs. Dinamo Riga 1-3
08.01.11 KHL Atlant Moscow vs. Dinamo Riga 4-3
06.01.11 KHL Lok Yaroslavl vs. Dinamo Riga 3-1
04.01.11 KHL Torpedo N. Novgorod vs. Dinamo Riga 5-2


Inbördes med CSKA ser det också bra ut där man har gått över 2.5 i 4 av 5 möten lagen emellan.

24.01.11 KHL CSKA Moskva vs. Dinamo Riga 4-4 (5-4 AP)
18.01.11 KHL Dinamo Riga vs. CSKA Moskva 3-3 (4-3 AP)
23.11.10 KHL CSKA Moskva vs. Dinamo Riga 4-5
02.11.10 KHL CSKA Moskva vs. Dinamo Riga 3-3 (4-3 AP)
07.02.10 KHL Dinamo Riga vs. CSKA Moskva 1-1 (1-2 AP)

Vet inte vilken målis som CSKA ställer i kassen idag... dock snittar båda runt 2.9 insläppta mål/match.

Gaiduchenko Sergei: 2.90 goals against/match
Valiquette Steve: 2.97 goals against/match

Med detta i ryggen kan jag inte motstå 1.70 som ges på betsafe. Lycka till om ni ryggar
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Segertågets Spreadsheet (0-0-0):


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Ruden's IO-spel (20-8-1):


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Ruden den 2011-02-01 klockan 11:41.
Ruden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 11:40   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1768


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Blixth1958 Visa inlägg
Hockeyn känns så jävla knepig. Det finns ju inget lag som känns stabilt att lira på. U spel verkar som den bästa spelformen. Så det blir att vänta och blanda in magen lite innan spel.
Detta borde väl göra att doggen är spelvärd
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 11:41   #8
 
Berras avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 123
Sharp$: 618

Pure Math
Stats: 85 - 68 - 11
ROI: 109.11%
Vinstprocent: 55.56%

Standard

Oerhört intressant match i Karlstad med ett b2b-spelande FBK som tar emot Luleå. Med Lördagens batalj med Frölunda inräknad så blir det 3e matchen på 4 dagar för Karlstadgänget som dessutom har vissa problem med skador. Svagt poängmakeri på hemmais senaste tiden också.

Luleå kommer från en medioker vecka i Coop Arena där man bara tog 3 av 9 poäng mot bottenlagen. Kan nog vara bra att få lämna hemmaisen för lite bortahockey innan uppehållet. Inga väsentliga skador i Luleå vad jag hört.

Att Luleå inte lyckats göra mål på Färjestad i Karlstad så här långt i år över 2 möten stör inte nämnvärt. Prestationerna i samma matcher har nämligen varit relativt bra, och kanske skulle man vid båda tillfällena haft med sig poäng.
__________________
I want to play a game!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Berra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 12:35   #9
 
Saphers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 18
Sharp$: 329


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av River44 Visa inlägg
Södertälje-Frölunda

Södertä[email protected](finns några med 2.30)

Tror att det kommer att bli åka av ikväll med tanke på att det är gratis inträde i Axa arena, så det kommer att bli fullsatt ikväll vilket innebär ett stort stöd för hemmaspelarna en faktor som talar för SSK.


Frölunda förlorade ju Carl Klingberg men fick Dragan Umecevic men det har nog liten
betydelse, ev kommer Frölunda sakna 1-2 spelare ikväll, men lite osäkert där.

Frölunda har bara en bortaseger på de 5 senaste(efter förlängning mot skellefteå)

SSK har inte förlorat på 9 matcher sen Yannik Lehoux kom till klubben, tror inte den
sviten bryts idag.

Visserligen är det elitserien vi pratar om, men tycker SSK är värt en slant med dessa
förutsättningar.
Nog för att en hedersam övertidsförlust uppe i Skellefte Kraft Arena borde kunna räknas som en seger i sig, men jag vill bara understryka att det trots allt bara blev en poäng och således förlust i det mötet..

Har dock för mig att Frölunda tog en trepoängare borta mot det andra AIK:et för inte så länge sen så det ändrar inte ditt argument mot att Frölunda har det svårt på bortaplan på något sätt.. Rätt ska vara rätt bara.
Sapher är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 12:44   #10
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
Oerhört intressant match i Karlstad med ett b2b-spelande FBK som tar emot Luleå. Med Lördagens batalj med Frölunda inräknad så blir det 3e matchen på 4 dagar för Karlstadgänget som dessutom har vissa problem med skador. Svagt poängmakeri på hemmais senaste tiden också.

Luleå kommer från en medioker vecka i Coop Arena där man bara tog 3 av 9 poäng mot bottenlagen. Kan nog vara bra att få lämna hemmaisen för lite bortahockey innan uppehållet. Inga väsentliga skador i Luleå vad jag hört.

Att Luleå inte lyckats göra mål på Färjestad i Karlstad så här långt i år över 2 möten stör inte nämnvärt. Prestationerna i samma matcher har nämligen varit relativt bra, och kanske skulle man vid båda tillfällena haft med sig poäng.
Luleå har drabbats av två sena avbräck. Fredrik Olausson och Sebastian Enterfeldt är sjuka och kommer inte till spel.

I Färjestad kommer inte Junland och Kåberg spela. Däremot så är kanske Dick Axelsson med ikväll
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 12:54   #11
 
Berras avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 123
Sharp$: 618

Pure Math
Stats: 85 - 68 - 11
ROI: 109.11%
Vinstprocent: 55.56%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boden Visa inlägg
Luleå har drabbats av två sena avbräck. Fredrik Olausson och Sebastian Enterfeldt är sjuka och kommer inte till spel.

I Färjestad kommer inte Junland och Kåberg spela. Däremot så är kanske Dick Axelsson med ikväll
Såg det. Att Olausson saknas just i denna match behöver inte betyda särskilt mycket eftersom han inte varit bra senaste tiden. På förhand känns det intressant hur de väljer att tackla detta. Jag ser gärna att Lavander går in som center och att Hjalmarsson tar plats bredvid han och Arlbrandt.

Värdet i Luleå är absolut inte borta pga detta.
__________________
I want to play a game!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Berra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 13:01   #12
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 38
Sharp$: 142
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sapher Visa inlägg
Nog för att en hedersam övertidsförlust uppe i Skellefte Kraft Arena borde kunna räknas som en seger i sig, men jag vill bara understryka att det trots allt bara blev en poäng och således förlust i det mötet..

Har dock för mig att Frölunda tog en trepoängare borta mot det andra AIK:et för inte så länge sen så det ändrar inte ditt argument mot att Frölunda har det svårt på bortaplan på något sätt.. Rätt ska vara rätt bara.
Jovisst så blev det förlust uppe i Skellefteå efter övertiden.

Frölunda vann 16 jan med 2-1 borta mot AIK, inte mkt att imponeras av.

Tror inte att de kommer att hänga med ikväll, tycker vissa av deras spelare
ser oerhört tröga ut på skridskorna, SSK tar tag i taktpinnen och Frölunda
kommer få det väldigt jobbigt.

Har själv varit uppe på de flesta matcher i år och sett scenförväxlingen när
Yannik Lehoux kom in i laget, helt ny energi i grabbarna.

Tror det är stor chans att de fixar en slutspelsplats.
River44 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 13:05   #13
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 83
Sharp$: 248
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boden Visa inlägg
Luleå har drabbats av två sena avbräck. Fredrik Olausson och Sebastian Enterfeldt är sjuka och kommer inte till spel.

I Färjestad kommer inte Junland och Kåberg spela. Däremot så är kanske Dick Axelsson med ikväll
Vill inte vara en besserwisser men Niklas Olausson är det vi pratar om.

I och med att även Sopanen dragit hem måste Luleå möblera om ganska mycket. Luleå får hoppas att Abbotts är på humör ikväll och att Arlbrandt vaknar till liv.

Luleås lag:
Målvakt: Anders Nilsson (David Rautio).
Förstafemman: Topi Jaakola, Janne Niinimaa - Cam Abbott, Chris Abbott, Joonas Vihko.
Andrafemman: Jan Sandström, Elias Fälth - Kim Karlsson, Anders Burström, Karl Fabricius.
Tredje femman: Pierre Johnsson, Robin Jonsson - Pär Alrbrandt, Mats Lavander, Simon Hjalmarsson.
Extra spelare: Fredrik Styrman - Sebastian Meijer, Daniel Mannberg.
__________________
Vinci per noi!
forzawes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 13:33   #14
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
Såg det. Att Olausson saknas just i denna match behöver inte betyda särskilt mycket eftersom han inte varit bra senaste tiden. På förhand känns det intressant hur de väljer att tackla detta. Jag ser gärna att Lavander går in som center och att Hjalmarsson tar plats bredvid han och Arlbrandt.

Värdet i Luleå är absolut inte borta pga detta.
Instämmer...jag har själv spelat på Luleå, spelvärt enlgt mig också.

Var bara en text jag kopierade från aftonbladet så alla vet vilka som saknas.
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 14:30   #15
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 32
Sharp$: 149
Standard

Det blir bara ett spel för mig idag, och det blir på Södertälje, hade inte Färjestad spelat match igår skulle jag ha kört på dem med.

Hur som helst så har SSK gått bra den senaste tiden, så jag tror på dem.
Skurk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td