Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   Elitserien kvartsfinaler (https://www.sharps.se/forums/ishockey/6826-elitserien-kvartsfinaler/)

oscar4122 2011-03-06 11:18

Elitserien kvartsfinaler
 
Jag letar odds på vilka som går vidare, har hittat på expekt, betway, unibet och svenskaspel.
Någon som sett såna odds någon annanstans?
Tråden kan ju även användas för att diskutera kvartsfinalerna.

oddsen inom parenteserna är de högsta jag hittat.

HV71 - AIK (1,16 - 5,00)
Färjestad - Brynäs (1,25 - 3,70)
Skellefteå - Linköping (1,75 - 2,10)
Luleå - Djurgården (1,85 - 1,90)


Unibet och expekt har även odds på vad kvartsfinalserierna slutar.
Svenskaspel erbjuder odds på vilka som möts i final

Lemasive 2011-03-06 13:11

Lira luleå hela vägen måste ju ge bra med cash?

Overkill 2011-03-06 13:28

Jag är sugen på att lira LHC och DIF att avancera till semifinalerna. Bara leans för tillfället, men får se lite senare under kvällen vad man kommit fram till.

oscar4122 2011-03-06 13:39

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 111445)
Lira luleå hela vägen måste ju ge bra med cash?

hur menar du? :skamsen:

Grnvit 2011-03-06 14:15

Bra odds på Jyrrgårn måste jag säga. Luleå kommer väl sakna både Elias Fälth och Janne Niinimaa under slutspelet. Väldigt tunga avbräck.

mazzy 2011-03-06 15:23

Jag tror också på Djurgården, tycker de borde ha en liten edge med tanke på Luleås skador. Jag tycker också DIF har en bredare trupp.

HV och Färjestad lär ta sig vidare, men noll spelvärde där. Skellefteå mot Linköping kan går hur som helst. Lite spelvärde i 2.10 på LHC känns det som.

forzawes 2011-03-06 15:57

Glöm inte att Luleå har 4-1 på Djurgården under denna säsong. Man får mest troligt tillbaka Niinimaa till kvartsfinal 2 om inte tidigare. Luleå är dessutom i riktigt bra form, slot t ex DIF med 4-2 för någon vecka sedan i Hovet. Luleås snabba spel har dessutom passat riktigt bra mot Djurgårdens ganska sega backar.

oscar4122 2011-03-06 16:01

Citat:

Ursprungligen postat av forzawes (Inlägg 111482)
Glöm inte att Luleå har 4-1 på Djurgården under denna säsong. Man får mest troligt tillbaka Niinimaa till kvartsfinal 2 om inte tidigare. Luleå är dessutom i riktigt bra form, slot t ex DIF med 4-2 för någon vecka sedan i Hovet. Luleås snabba spel har dessutom passat riktigt bra mot Djurgårdens ganska sega backar.

vet inte om det är mitt luleåhjärta som talar, men jag håller med dig helt.
Niinimaa kommer nog inte vara borta så länge. missar ev första och andra matchen. Luleå har varit mycket bra mot Djurgården och jag tror luleå tar hem det med 4-2 i matcher :)

Grnvit 2011-03-06 16:38

Sant som ni säger, oscar & forzawes. Statistiken talar för Luleå.
Jag håller dock med Mazzy. DIF har en bredare trupp. Det kommer visa sig dessa 7 matcher som det förmodligen kommer att bli.
4-3 till Djurgården.

Qirren 2011-03-06 18:52

Om ni säger att DIF har en så mycket bredare trupp, borde inte detta visat sig under 55 omgångar?

Grnvit 2011-03-06 19:07

Citat:

Ursprungligen postat av Qirren (Inlägg 111527)
Om ni säger att DIF har en så mycket bredare trupp, borde inte detta visat sig under 55 omgångar?

Ingen av oss har väl sagt att DIF har en så mycket bredare trupp?
Dessutom är det en skillnad på grundserien och slutspelet.
DIF har spelare som kan komma att varva upp nu när det blir tightare och mycket mer betydelsefulla matcher.
Widing & Hannula är två exempel på spelare som förmodligen kommer passa bättre när det blir lite mer fart och intensivare spel.

Med bredd menar jag även att DIF har många fler spelare med slutspelsrutin. Luleå har väl max 3-4 st med slutspelsrutin.

Boden 2011-03-06 19:11

Citat:

Ursprungligen postat av Qirren (Inlägg 111527)
Om ni säger att DIF har en så mycket bredare trupp, borde inte detta visat sig under 55 omgångar?

Grundserie är en sak och slutspel en annan...Det är nu man kommer att märka vilka lag som har en riktigt bra och bred trupp.

Tippa kvartsfinalserien mellan DIF och Luleå känns hopplöst. Kan gå hur som helst känns det som, med lite fördel för Luleå som har hemmaplans-fördel.

kingscania 2011-03-06 19:31

Är väl inte direkt bredden på en trupp som avgör ett kvartsfinal möte i bäst av 7 matcher? Det är väl snarare SPETSEN som avgör när det hettar till....

Då kommer ju frågan, anser ni att dif har bättre spets än lule?

Boden 2011-03-06 19:34

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 111535)
Är väl inte direkt bredden på en trupp som avgör ett kvartsfinal möte i bäst av 7 matcher? Det är väl snarare SPETSEN som avgör när det hettar till....

Då kommer ju frågan, anser ni att dif har bättre spets än lule?

Är väl ganska självklart att det är en blandning av bredd och spets som avgör i långa loppet? Lag med tunnare trupp kommer ju till slutspelet mer slitna, eller?

på frågan om vem som har bredast trupp och bättre spets här låter jag vara osagt. Tror som sagt på en jämn kamp mellan dessa lag och vågar mig inte på en gissning.

kingscania 2011-03-06 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av Boden (Inlägg 111536)
Är väl ganska självklart att det är en blandning av bredd och spets som avgör i långa loppet? Lag med tunnare trupp kommer ju till slutspelet mer slitna, eller?

på frågan om vem som har bredast trupp och bättre spets här låter jag vara osagt. Tror som sagt på en jämn kamp mellan dessa lag och vågar mig inte på en gissning.

Nu menade jag inte så. Jag menade bara att när folk skrev så som de gjorde, så verkade det som att de inte la någon vikt vid vilken SPETS lagen har.

Bredd vs spets kan man älta om länge, i en lång serie skulle jag säga att bredden är viktigare än spetsen....men när det väl drar ihop sig, som med slutspel, så skulle jag nog säga att spetsen är lite viktigare än bredden....

Boden 2011-03-06 19:48

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 111538)
Nu menade jag inte så, men som folk skrev här så verkade det som att BREDDEN var det enda avgörande....självfallet är det en blandning av båda sakerna....lag med tunn trupp, kommer de ens till slutspel? ;)

Alla lag i slutspelet har väl inte lika breda trupper? :)

Nä, men jag förstår vad du tänker på... dom andra får svara för sig, jag gav bara svar på hur jag ser det hela :ful:

Grnvit 2011-03-06 20:17

Ja, det är ju faktiskt som du säger, kingscania, spets är viktigare än bredden. Så det var rätt dumt av mig att säga att DIF's bredd kommer att avgöra. :)

På frågan om DIF har bättre spets än Luleå så vet jag faktiskt inte.
Luleå har en bra leading-line med Abbotts och Vihko. Kan tänka mig att slutspel passar den formationen perfekt.
Sen har de ju Arlbrandt & Olausson som har varit bra i grundserien. Det är väl bäst att jag inte yttrar mig för mycket då jag inte sett dem så många gånger. Men det känns som de kommer passa in lite sämre i slutspelet? Ingen av dem är väl direkt fysiskt starka. Arlbrandt är väldigt kortväxt. Olausson känns som en lite mer finlirare.
Det är väl den offensiva spetsen de har, tillsammans med Fälth & Niinimaa på backsidan.

Det är väl framförallt Luleås defensiv som kommer att vara avgörande. Deras BP t.ex är ju briljant.

DIF har en bra offensiv men sämre defensiv. De har ju spetsspelare, men som har underpresterat. Nilson & Widing är två exempel.
Krüger, Hannula, Holmqvist, Boumedienne, Tjärnqvist skulle jag vilja säga är spetsspelare. De är såna som kan avgöra matcher.

Sen kan det ju finnas spetsspelare i defensiven också. Men det kanske man kallar mer för "kvalitéspelare"?

mazzy 2011-03-07 05:01

Citat:

Ursprungligen postat av Qirren (Inlägg 111527)
Om ni säger att DIF har en så mycket bredare trupp, borde inte detta visat sig under 55 omgångar?

Jo visst, men samtidigt tycker jag att Djurgården har underpresterat under grundserien. Speciellt i början av säsongen spelade de riktigt risigt med tanke på vilket lag de har.

oscar4122 2011-03-07 08:04

spelade spel hittills:

HV71 att vinna med 4-0, pengarna tillbaka om matchserien slutar 4-1 till odds 3.43
66.11% av insatsen på 4-0 HV till 5,20 hos expekt
33,89% av insatsen på 4-1 HV till 2,95 hos expekt.

HV71 kommer att döda AIK i denna kvartsfinalserie. Garderar med push ifall AIK tar en match. 3.43 är riktigt fint odds.
Finns även HV -2,5 matcher till 1,882.


Färjestad att vinna med 4-1 eller 4-2 till 1,968.

56,25% av insatsen på 4-1 FBK till 3,50 hos expekt
43,75% av insatsen på 4-2 FBK till 4,50 hos unibet

Jag tror att Färjestad kommer vinna denna kvartsfinalserie. Brynäs kommer nog att ta iaf en match. Tror att det är troligare att brynäs tar två än att de tar noll matcher. Spelar därför 4-1 eller 4-2 ist för -2,5.
Det är imo minst 60% chans att färjestad vinner med 4-1 eller 4-2.

Pettzon2 2011-03-07 11:09

Oscar.

Är dessa spel stängde nu eller var hittar du dom? Letat som en tok på Unibet men hittar bara vilket lag som går vidare.

kingscania 2011-03-07 11:11

Citat:

Ursprungligen postat av oscar4122 (Inlägg 111629)
spelade spel hittills:

HV71 att vinna med 4-0, pengarna tillbaka om matchserien slutar 4-1 till odds 3.43
66.11% av insatsen på 4-0 HV till 5,20 hos expekt
33,89% av insatsen på 4-1 HV till 2,95 hos expekt.

HV71 kommer att döda AIK i denna kvartsfinalserie. Garderar med push ifall AIK tar en match. 3.43 är riktigt fint odds.
Finns även HV -2,5 matcher till 1,882.


Färjestad att vinna med 4-1 eller 4-2 till 1,968.

56,25% av insatsen på 4-1 FBK till 3,50 hos expekt
43,75% av insatsen på 4-2 FBK till 4,50 hos unibet

Jag tror att Färjestad kommer vinna denna kvartsfinalserie. Brynäs kommer nog att ta iaf en match. Tror att det är troligare att brynäs tar två än att de tar noll matcher. Spelar därför 4-1 eller 4-2 ist för -2,5.
Det är imo minst 60% chans att färjestad vinner med 4-1 eller 4-2.

Du får 4.65 hos SvenskaSpel på det spelet

oscar4122 2011-03-07 11:26

Citat:

Ursprungligen postat av Pettzon2 (Inlägg 111647)
Oscar.

Är dessa spel stängde nu eller var hittar du dom? Letat som en tok på Unibet men hittar bara vilket lag som går vidare.

efter att du klickat på "SM-Slutspelet" så går du längst ner så ser du alla resultat spel.

oscar4122 2011-03-07 11:27

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 111648)
Du får 4.65 hos SvenskaSpel på det spelet

missade det :sad: tack för infon

:cheers:

Piturek 2011-03-07 16:10

Jag tror att chansen är större att FBK vinner i 4 raka än att HV gör det.

* Senast Brynäs tog en match av FBK i ett slutspel var 1990.

* Färjestad hade 17 hemmamatcher i rad mot Brynäs utan förlust, tills sviten bröts ifjol.

* Under säsongen har Brynäs lyckats vinna 3 matcher över FBK, vilket inte hade hänt de senaste 25 åren.

Trendbrott på gång tänker ni nu? Det tror inte jag.

Vi såg i lördags hur Färjestad enkelt vann med 3-0. Siffrorna borde varit större.
Färjestad har bättre spelare på alla positioner och en bättre målvaktsduo.
Dessutom har de en vinnare i båset, vilket Brynäs inte har. Czarnecki har gjort sitt när han nu tagit Brynäs till slutspel. Mission completed.
För Färjestad räknas bara guld.

Dessutom ryktas det ju att Czarnecki ska ta över FBK nästa år. Hur känner spelarna inför det?

forbannat 2011-03-07 16:27

Jag spelar hv -1.5 idag. Hv kommer på hemmaplan ta tag i taktpinnen direkt. Lagkaptenen Johan Davidsson är tillbaka sedan ett par matcher och hur viktig han är för hv behöver inte nämnas. Hv's lag är väldigt rutinerat när det kommer till slutspel, 2 vunna finaler de senaste 4 säsongerna etc.

Aik har åandra sidan 15 spelare som inte ens spelat i elitserien innan denna säsong. Att de skulle stå emot hvs breda, rutinerade, mer skickliga trupp finner jag föga sannolikt.

5 möten denna säsongen och hv har vunnit 4 av dessa, med siffror som 8-2 och 7-3.

Aik har en av seriens bästa målvakter absolut, men det räcker tyvärr inte nu när det är slutspel och lagen trappar upp ännu några snäpp (jag tror inte fasth har mycket mer att ge).

1.86 på -1.5 spelar jag

kingscania 2011-03-07 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av Piturek (Inlägg 111693)
Jag tror att chansen är större att FBK vinner i 4 raka än att HV gör det.

* Senast Brynäs tog en match av FBK i ett slutspel var 1990.

* Färjestad hade 17 hemmamatcher i rad mot Brynäs utan förlust, tills sviten bröts ifjol.

* Under säsongen har Brynäs lyckats vinna 3 matcher över FBK, vilket inte hade hänt de senaste 25 åren.

Trendbrott på gång tänker ni nu? Det tror inte jag.

Vi såg i lördags hur Färjestad enkelt vann med 3-0. Siffrorna borde varit större.
Färjestad har bättre spelare på alla positioner och en bättre målvaktsduo.
Dessutom har de en vinnare i båset, vilket Brynäs inte har. Czarnecki har gjort sitt när han nu tagit Brynäs till slutspel. Mission completed.
För Färjestad räknas bara guld.

Dessutom ryktas det ju att Czarnecki ska ta över FBK nästa år. Hur känner spelarna inför det?

Trendbrott på gång? Statistiken du plockar upp, punkt 2 och 3 visar ju på ett trendbrott.

Trenden från den här säsongen ser jag som mera viktig än trenden från senast de möttes i ett slutspel, 08/09. Brynäs har genomgott en förvandling sedan dess, precis som fbk, vilka tog sm-guld den säsongen.

Matchen i lördags var en helt betydelselös match för brynäs, vilka hade en hel drös med skadade/vilande spelare, att du lägger mera vikt vid den matchen än övriga under säsongen förstår jag inte....

Men jo, fbk är bättre på alla positioner, men nu är ju spelet som sagt inte vilka som går vidare heller. Att chansen är över 1.9 på att brynäs vinner 1-2 matcher mot fbk tycker jag är ett fint odds. Tror fbk kommer snabbt på fram till 2-0 ledning, och sedan slappna av, vilket ger brynäs chansen att vinna match 3 eller 4a.

Angående Czarnecki - att spelarna skulle kämpa mindre har jag svårt att se. Vänd på det, spelarna kämpar kanske ännu mera för att visa Czarnecki att han gör fel som lämnar....

Och hur tänker Samuelsson i fbk då? Det är ju hans plats som Czarnecki ska ta....

Wilma 2011-03-07 19:03

vad i helvete är det för fel på HIV 71 ????????????? Runklag nummer 1

6asdf 2011-03-07 20:22

Hade det här i huvudet innan matchen började men hade ingen chans att hinna dela med mig.
Snåla ordentligt med spelen på de första omgångarna i ett hockeyslutspel med "bäst av" system. Om jag får lov tar jag gärna ett exempel från Shoreline's khl-slutspelssheet de första matcherna...
Hoppas du inte tar illa upp shoreline då jag med 110% sannolikhet hade tippat likadant! :)

Haltmathe 2011-03-07 20:42

Citat:

Ursprungligen postat av Wilma (Inlägg 111760)
vad i helvete är det för fel på HIV 71 ????????????? Runklag nummer 1

Ja sjukt med en favorit som inte vinner!!!
Nu missade jag min STEEEEEENKLARA fyrling med Fenerbache,Chelsea,HV71 och kryss i Västerås-Leksand!!
Damn jag var ju ALL-IN!!!
/Ironi är min melodi

Grnvit 2011-03-07 23:05

Är riktigt sugen på att lira Brynäs imorgon. 5.20 @ Betsson, har dessutom frispel.
Visst är FBK favoriter. Men sååå stor skillnad ska det inte vara.
Dessutom blir det någorlunda win-win..

Rowtheboat 2011-03-07 23:16

Citat:

Ursprungligen postat av Grnvit (Inlägg 111810)
Är riktigt sugen på att lira Brynäs imorgon. 5.20 @ Betsson, har dessutom frispel.
Visst är FBK favoriter. Men sååå stor skillnad ska det inte vara.
Dessutom blir det någorlunda win-win..

Ja precis, det finns ändå en viss chans att det kan slå in. Brynäs har trots allt vunnit 3 av 5 mot Färjestad i år.

Ser man till dagens med HV-AIK så kan det mycket väl bli samma visa imorgon. Trots dålig moral i Brynäs.

fiorentina 2011-03-11 15:33

Vad är det för odds i HV71 AIK egentligen, 5.00 rak aik? Har tryckt in på det.

kakan 2011-03-11 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av fiorentina (Inlägg 112475)
Vad är det för odds i HV71 AIK egentligen, 5.00 rak aik? Har tryckt in på det.

Frågar du vad det erbjuds för odds men har redan spelat? Kollar du inte upp sånt innan?

forbannat 2011-03-11 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av fiorentina (Inlägg 112475)
Vad är det för odds i HV71 AIK egentligen, 5.00 rak aik? Har tryckt in på det.

Hittar 5.69 på aik och runt 1.60 som högst på hv.

Tror dock hv vinner idag. Har de lagt sig två matcher i rad för att få upp oddset på att de tar sig vidare ur serien ;)? Eller är det ett underskott i budgeten som gör att de måste tvinga fram 4 hemma matcher?

Eller har de helt enkelt blivit skitdåliga utan någon som helst anledning?
Oddset är dock för lågt för att jag ska spela på dem

RedX 2011-03-11 16:26

Det enda spelvärdet finns i krysset. Det kan ni för övrigt ta som regel i SM-slutspel. :drunk:

fiorentina 2011-03-11 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av kakan (Inlägg 112478)
Frågar du vad det erbjuds för odds men har redan spelat? Kollar du inte upp sånt innan?

Borde frågat hur ett lag som varit överlägsna i två möten stå i 5,00.

fiorentina 2011-03-11 17:02

Citat:

Ursprungligen postat av forbannat (Inlägg 112480)
Hittar 5.69 på aik och runt 1.60 som högst på hv.

Tror dock hv vinner idag. Har de lagt sig två matcher i rad för att få upp oddset på att de tar sig vidare ur serien ;)? Eller är det ett underskott i budgeten som gör att de måste tvinga fram 4 hemma matcher?

Eller har de helt enkelt blivit skitdåliga utan någon som helst anledning?
Oddset är dock för lågt för att jag ska spela på dem

Kallt gjort om de är för att få hemmamatcher. :moneybag:Kanske bara varit tillfällig genomklappning. Känns som det alltid är något favorittippat lag som klappar igenom i slutspelen.

Makandodele 2011-03-11 17:55

AIK IF visar hjärta, det gör inte HV, men under sju matcher kommer HV som är så mycket bättre kvalitetsmässigt visa sig vara det starkaste laget.
Spelar HV71 to qualify - 2.10 @ Expekt

htsolna08 2011-03-11 17:57

Citat:

Ursprungligen postat av Makandodele (Inlägg 112537)
AIK IF visar hjärta, det gör inte HV, men under sju matcher kommer HV som är så mycket bättre kvalitetsmässigt visa sig vara det starkaste laget.
Spelar HV71 to qualify - 2.10 @ Expekt

2.25 svs

axL 2011-03-11 20:52

AIK visar hjärta! Tack för kaffet!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved