Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nybörjarforum (https://www.sharps.se/forums/nyboerjarforum/)
-   -   Att låsa spel. (https://www.sharps.se/forums/nyboerjarforum/11155-att-lasa-spel/)

nausea 2012-03-08 18:38

Se där. Man lär sig något nytt varje dag :)

fxstc98 2012-03-08 18:47

:lol: Hur ska man tolka den kommentaren då?? Och, själv e jag långt ifrån 90 talist:smoke:

Cazzius 2012-04-12 10:10

Kan man inte låsa ett redan lagt spel, matchen har inte börjat?
Det står att tiden är fel, måste jag radera spelet och göra om istället?

henke111 2012-04-12 10:15

Har matchen inte börjat så går det att ändra och låsa ett spel vad jag vet.

Cazzius 2012-04-12 10:41

Nu testade jag igen och det dyker upp en ruta där det står att tiden jag angivit är fel.

Jag tog även bort spelet och gjorde om men det går inte ens att låsa från början utan samma ruta om tiden ploppar upp.
Tiden skrivs in automatiskt på det klockslag som är för tillfället men även om jag ändrar den så uppstår samma problem.

Vad gör jag för fel?

Persa 2012-04-12 12:35

Citat:

Ursprungligen postat av Cazzius (Inlägg 181399)
Nu testade jag igen och det dyker upp en ruta där det står att tiden jag angivit är fel.

Jag tog även bort spelet och gjorde om men det går inte ens att låsa från början utan samma ruta om tiden ploppar upp.
Tiden skrivs in automatiskt på det klockslag som är för tillfället men även om jag ändrar den så uppstår samma problem.

Vad gör jag för fel?

Du måste korrigera tiden på spelet så att den får samma tid som spelets matchstart. Om vi tar ditt spel Häcken - Mjällby så står det 11:50 som tid men matchen börjar 19:00 ikväll. Ändra tiden till 19:00 och då ska det gå att låsa.

Cazzius 2012-04-12 13:24

Ok, tack för hjälpen:)

Tontella 2018-03-18 21:25

hej är det möjlig låsa upp de matcherna redan avgjort?
för jag vill bara radera eller ändra raden på Rekare pga sortering för Filter någon som kan hjälpa mig med det?

tusen tack

mvh tony

mwickholm 2018-03-19 07:39

Citat:

Ursprungligen postat av Tontella (Inlägg 563887)
hej är det möjlig låsa upp de matcherna redan avgjort?
för jag vill bara radera eller ändra raden på Rekare pga sortering för Filter någon som kan hjälpa mig med det?

tusen tack

mvh tony

Nej, det är just det som är vitsen med att låsa spel, att det inte ska gå att ändra. Har det blivit fel kan du dock voida det och föra in det korrekta istället.

Tontella 2018-03-19 10:36

Det är inget fel, jag vill
bara ändra på raden Rekare och Info pga filter sortering jag ute efter

Mitt förslag är det möjligt ändra i programmet så man
Kan ändra på rekare o info bara
Resten ska vara låsta!

Lazlo 2018-03-19 10:54

Om du bara ska ha spreadsheetet för eget syfte så kan du ju bara låta bli att låsa spelen så kan du ändra precis allt du vill och när du vill.

Syftet med att låsa spelen är ju för att påvisa att man inte har justerat sheetet i efterhand för att skapa bättre siffror.

Men om du ändå bara ska ha sheetet för dig själv och lägga in lite folk du ryggar så kan du bara köra olåst och justera allt som blivit fel, för den enda du lurar om du förskönar resultatet är ju dig själv då. :)

Tontella 2018-03-19 11:44

hahah nej nej jag ändra inte resultat varför ska man göra det :D
jag bryr mig inte om resultat hur många rätt jag har eller fel osv.
-
man borde kunna ändra på rekare och info rutan resten ska vara låst forever
jag är inte ute att skapa en bättre resultat det är onördigt

syftet med att jag vill ändra på rekare eller info pga hantering och sortering för filter

hoppas du förstår Lazlo!

Lazlo 2018-03-19 11:47

Som sagt, låt bli att låsa spelen. Allt är löst!

Tontella 2018-03-19 12:24

ok boss då låser vid denna samtalet :D låst är låst!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved