Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nybörjarforum (https://www.sharps.se/forums/nyboerjarforum/)
-   -   Att låsa spel. (https://www.sharps.se/forums/nyboerjarforum/11155-att-lasa-spel/)

fxstc98 2012-02-29 15:44

Att låsa spel.
 
En rätt oväsentlig fråga egentligen, men, varför är det så få spel som låses i sheeten? Vill ju inte tro att det är för att kunna snygga till siffrorna. Eller finns det någon annan orsak? En fundering bara:skamsen:

Valleyo 2012-02-29 15:45

Eventuella felskrivningar går inte att rätta till vid låsning, plus att det gröna strecket väl fyller samma funktion iaf då det visar att spelet lagts in innan matchen börjar.

fxstc98 2012-02-29 15:50

Aha, så det är det som det gröna betyder som står EFTER tiden :idiot:
Tack, inte kommit på va det betydde..
Var inte för att anklaga, mest en fundering:hattenav:

Persa 2012-02-29 16:01

Som Valleyo skrev, finns det risk för att felskrivningar som inte går att rättas till i efterhand om spelet har blivit låst.

Ett problem med att inte låsa är att om spelet redigeras i efterhand (om man t.ex. vill lägga in slutresultat i info-rutan eller ge cred till rekaren man ryggat) så försvinner det gröna strecket.

Själv börjar jag alltid med att lägga spelen olåsta, gör sedan en extra check för att se om allt är okej. Om allt ser bra ut, låser jag dem. Självklart kan det hända att misstag sker och då blir det void och jag får lägga ett nytt.

fxstc98 2012-02-29 17:01

Tack för svaren, har nog inte riktigt lärt mig alla funktioner och fördelar det finns i sheetet
än. Men jobbar vidare:KO:

henke111 2012-02-29 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av Valleyo (Inlägg 173441)
Eventuella felskrivningar går inte att rätta till vid låsning, plus att det gröna strecket väl fyller samma funktion iaf då det visar att spelet lagts in innan matchen börjar.

Den fyller inte riktigt samma funktion då du kan ta bort spel som inte låsta, vilket gör att man kan ta bort förlustspel i efterhand, men ändå ha kvar "det gröna strecket" på sina vinstspel

fxstc98 2012-02-29 17:22

Och då är man tillbaka där jag började:rolleyes: . Men vill ju inte tror att man gör så, det är ju som att fuska i patiens, helt färglöst:no:

Donald 2012-02-29 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av fxstc98 (Inlägg 173478)
Och då är man tillbaka där jag började:rolleyes: . Men vill ju inte tror att man gör så, det är ju som att fuska i patiens, helt färglöst:no:

Har du som mål att komma in på top 10 eller är du här för att kamma :moneybag:? :)

fxstc98 2012-02-29 18:02

:lol: me mina hittils lagda spel, så e nog inte top 10 me på kartan.. Nää, för att lära så mkt som möjligt, och sen kunna spela på ett förnuftigt och vinstgivande sätt. Topplistor är jag inte intresserad av, däremot är spel och pengar riktigt roligt, helst om det är + framför:p
Och här finns ju faktiskt förutsättningarna, om man kan vara diciplinerad.

Qirren 2012-03-01 00:54

Man bokför för sig själv, inte för någon annan. Därför låster åtminstone inte jag spel. Det blir mest en pain in the a** om man gör fel.

Persa 2012-03-01 09:41

Självklart lurar man bara sig själv men det finns även risk att andra drabbas, speciellt folk som ryggar en förlorare med förfinade siffror.

fireas 2012-03-01 09:54

Nu tror jag inte detta är ett vanligt problem, men det är väl lätt att syna en 'fuskare'.

Bara att be om printscreens? Många som ber mig om det då jag har många bets som jag gör via mobilen och inte har möjlighet/eller glömmer /eller inte orkar att sätta in i sheetet i tid.

Persa 2012-03-01 10:13

För seriösa spelare är det självklart inga problem att ta skärmdumpar. Om man förfinar sina resultat är man förmodligen ingen seriös spelare och vad hindrar då den personen från att ignorera skärmdumpsförfrågan?

Vad jag menar är inte att folk som inte låser är oseriösa, utan att man bör bara extra försiktig i början om det är någon "okänd" spelare som har riktigt fina siffror (t.ex. top 10 senaste veckan) och inte låser.

fxstc98 2012-03-01 10:32

Jag tror som ny, att man stirrar sig lite blind på just dom fina siffrorna. Det är ju det med långsiktighet man måste pränta in i skallen. Och då hamnar ju sällan siffrorna så fruktansvärt högt, som det är på en del.

Vlad 2012-03-03 20:47

90-talisterna har invaderat

Så länge du inte har slut på batterier i din bullshit-detector är det en ickefråga :)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved