Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nybörjarforum (https://www.sharps.se/forums/nyboerjarforum/)
-   -   Spreadsheet (https://www.sharps.se/forums/nyboerjarforum/14504-spreadsheet/)

Niteowl 2013-01-01 12:41

Spreadsheet
 
Ibland händer att man lägger spel på resande fot, tex på brödavdelningen på Ica Maxi. Hur gör man då med spelen i sin spreadsheet? Frugan blir sur för att man går runt med mobilen och inte hänger med i matinköpen. Man hinner inte lägga in spelet i sitt spreadsheet innan matchstart.

Man vill ju inte lägga in spel i efterhand men samtidigt om man inte lägger in alla sina spel får man en missvisande statistik.

Hur gör ni i dylika fall?

Sprite 2013-01-01 12:50

Vill du att ditt sheet ska bli taget seriöst så lägg inte in spel i efterhand.

Vill du få rättvis statistik, dvs du har bara sheetet för din egen skull så lägger du in alla spel.

Jag personligen låser alla spel, dvs inga efterhandsspel.

Niteowl 2013-01-01 12:50

Fråga 2: Om man ryggar någon och för över det till eget spreadsheet men får en annan lina kan man ändra det då?

Niteowl 2013-01-01 12:55

Får bli ett stängt spreadsheet för mig för jag vet att jag inte kommer kunna fylla i spelen i tid.

Migge 2013-01-01 13:39

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 221778)
Jag personligen låser alla spel, dvs inga efterhandsspel.

Thanxs BlackCobra, snyggt av dig!!!

Önskar att alla låste sina spel, hur ska man annars kunna följa någon seriöst?!

Sprite 2013-01-01 13:50

Fråga 2 svar: Ja, du kan ändra lina, insats och allt annat om du vill.


Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 221791)
Thanxs BlackCobra, snyggt av dig!!!

Önskar att alla låste sina spel, hur ska man annars kunna följa någon seriöst?!

Haha, tack ska du ha ;)

Nja, det blir ju svårt. Men de man följer ser man ganska fort om de börjar hända konstiga saker så då kvittar det ju för det vore ganska sjukt om någon får för sig att fuska och blir påkommen. Fan vad pinsamt liksom.

Är svårare att ta någon seriöst som man funderar på att börja rygga om spelen inte är låsta dock, därav att jag började låsa.

hejmike 2013-01-01 20:40

Du kan självklart bli tagen på allvar även om du skulle ha något spel inlagt försent, allt annat är skitsnack. Det är en helt annan sak om det är majoriteten av alla spel, eller om spel försvinner, och så vidare.

Sprite 2013-01-01 21:09

Citat:

Ursprungligen postat av hejmike (Inlägg 221832)
Du kan självklart bli tagen på allvar även om du skulle ha något spel inlagt försent, allt annat är skitsnack. Det är en helt annan sak om det är majoriteten av alla spel, eller om spel försvinner, och så vidare.

Menar du att om jag tar fram ett sheet jag bara haft för mig själv (ej offentligt tidigare) med säg 140% ROI på över 1000 spel och 70% träffprocent där 10% av spelen är låsta. Då skulle du ta mig på fullaste allvar, dvs typ det bästa världen sett vad gäller rekare? :lol::holms:

martinsson 2013-01-01 21:14

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 221835)
Menar du att om jag tar fram ett sheet jag bara haft för mig själv (ej offentligt tidigare) med säg 140% ROI på över 1000 spel och 70% träffprocent där 10% av spelen är låsta. Då skulle du ta mig på fullaste allvar, dvs typ det bästa världen sett vad gäller rekare? :lol::holms:

Var det så han skrev? Nej. Det är väl klart att man skriva fel ibland, eller lägga spel från mobilen, och sedan lägga in i efterhand i sitt sheet. Men som sagt så blir det ju annorlunda om varenda spel är inlagt efteråt och förluster tas bort etc.

Sprite 2013-01-01 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av martinsson (Inlägg 221836)
Var det så han skrev? Nej. Det är väl klart att man skriva fel ibland, eller lägga spel från mobilen, och sedan lägga in i efterhand i sitt sheet. Men som sagt så blir det ju annorlunda om varenda spel är inlagt efteråt och förluster tas bort etc.

Hur många spel inlagda i efterhand tror du behövs för att gå från 95% ROI till 105% ROI om man kan välja vilka spel man "lagt tidigare" och därmed lägger in i efterhand :)

Förresten, på tal om spreadsheet. Går det att filtrera efter bara låsta spel i ett sheet om det är blandat låst och olåst?

Niteowl 2013-01-01 23:00

Citat:

Ursprungligen postat av hejmike (Inlägg 221832)
Du kan självklart bli tagen på allvar även om du skulle ha något spel inlagt försent, allt annat är skitsnack. Det är en helt annan sak om det är majoriteten av alla spel, eller om spel försvinner, och så vidare.

Jovisst men jag kan lika gärna strunta i att publicera det. Har det endast för egen statistik.

Niteowl 2013-01-02 00:10

Jag stör mig på att man inte får exakt rätt odds på bookien som på spreadsheetet. Kan man justera saldot ibland på något vettigt sätt?

RobinD 2013-01-02 10:16

Du kan justera rutan för nettot manuellt.

Mihenr 2013-01-03 23:39

Precis reggat mig på sidan och undrar en sak om Spreadsheeten. När du lägger in ett bet i spreadsheeten så finns det en rullgardin som heter verktyg där man kan välja spelbolag vad jag förstår.

Vad används denna rullgardin till?

MrGerrard 2013-01-04 08:24

Om du menar rullgardinen efter rutan där du skriver in oddset så är den till för att hjälpa till med omräkningar tex om du har ett US odds och vill ha det i decimalform istället, räkna om betfair odds eller vill veta insatsen för ett to win spel



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved