Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-01, 12:41   #1
 
Niteowls avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 99
Sharp$: 2105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spreadsheet


Ibland händer att man lägger spel på resande fot, tex på brödavdelningen på Ica Maxi. Hur gör man då med spelen i sin spreadsheet? Frugan blir sur för att man går runt med mobilen och inte hänger med i matinköpen. Man hinner inte lägga in spelet i sitt spreadsheet innan matchstart.

Man vill ju inte lägga in spel i efterhand men samtidigt om man inte lägger in alla sina spel får man en missvisande statistik.

Hur gör ni i dylika fall?
Niteowl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-01, 12:50   #2
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Vill du att ditt sheet ska bli taget seriöst så lägg inte in spel i efterhand.

Vill du få rättvis statistik, dvs du har bara sheetet för din egen skull så lägger du in alla spel.

Jag personligen låser alla spel, dvs inga efterhandsspel.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+2)
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-01, 12:50   #3
 
Niteowls avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 99
Sharp$: 2105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fråga 2: Om man ryggar någon och för över det till eget spreadsheet men får en annan lina kan man ändra det då?
Niteowl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-01, 12:55   #4
 
Niteowls avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 99
Sharp$: 2105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Får bli ett stängt spreadsheet för mig för jag vet att jag inte kommer kunna fylla i spelen i tid.
Niteowl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-01, 13:39   #5
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Jag personligen låser alla spel, dvs inga efterhandsspel.
Thanxs BlackCobra, snyggt av dig!!!

Önskar att alla låste sina spel, hur ska man annars kunna följa någon seriöst?!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-01, 13:50   #6
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Fråga 2 svar: Ja, du kan ändra lina, insats och allt annat om du vill.


Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Thanxs BlackCobra, snyggt av dig!!!

Önskar att alla låste sina spel, hur ska man annars kunna följa någon seriöst?!
Haha, tack ska du ha

Nja, det blir ju svårt. Men de man följer ser man ganska fort om de börjar hända konstiga saker så då kvittar det ju för det vore ganska sjukt om någon får för sig att fuska och blir påkommen. Fan vad pinsamt liksom.

Är svårare att ta någon seriöst som man funderar på att börja rygga om spelen inte är låsta dock, därav att jag började låsa.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-01, 20:40   #7
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 157
Sharp$: 2238


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Du kan självklart bli tagen på allvar även om du skulle ha något spel inlagt försent, allt annat är skitsnack. Det är en helt annan sak om det är majoriteten av alla spel, eller om spel försvinner, och så vidare.
hejmike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-01, 21:09   #8
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hejmike Visa inlägg
Du kan självklart bli tagen på allvar även om du skulle ha något spel inlagt försent, allt annat är skitsnack. Det är en helt annan sak om det är majoriteten av alla spel, eller om spel försvinner, och så vidare.
Menar du att om jag tar fram ett sheet jag bara haft för mig själv (ej offentligt tidigare) med säg 140% ROI på över 1000 spel och 70% träffprocent där 10% av spelen är låsta. Då skulle du ta mig på fullaste allvar, dvs typ det bästa världen sett vad gäller rekare?
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-01, 21:14   #9
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Menar du att om jag tar fram ett sheet jag bara haft för mig själv (ej offentligt tidigare) med säg 140% ROI på över 1000 spel och 70% träffprocent där 10% av spelen är låsta. Då skulle du ta mig på fullaste allvar, dvs typ det bästa världen sett vad gäller rekare?
Var det så han skrev? Nej. Det är väl klart att man skriva fel ibland, eller lägga spel från mobilen, och sedan lägga in i efterhand i sitt sheet. Men som sagt så blir det ju annorlunda om varenda spel är inlagt efteråt och förluster tas bort etc.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-01, 21:21   #10
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martinsson Visa inlägg
Var det så han skrev? Nej. Det är väl klart att man skriva fel ibland, eller lägga spel från mobilen, och sedan lägga in i efterhand i sitt sheet. Men som sagt så blir det ju annorlunda om varenda spel är inlagt efteråt och förluster tas bort etc.
Hur många spel inlagda i efterhand tror du behövs för att gå från 95% ROI till 105% ROI om man kan välja vilka spel man "lagt tidigare" och därmed lägger in i efterhand

Förresten, på tal om spreadsheet. Går det att filtrera efter bara låsta spel i ett sheet om det är blandat låst och olåst?
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-01, 23:00   #11
 
Niteowls avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 99
Sharp$: 2105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hejmike Visa inlägg
Du kan självklart bli tagen på allvar även om du skulle ha något spel inlagt försent, allt annat är skitsnack. Det är en helt annan sak om det är majoriteten av alla spel, eller om spel försvinner, och så vidare.
Jovisst men jag kan lika gärna strunta i att publicera det. Har det endast för egen statistik.
Niteowl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-02, 00:10   #12
 
Niteowls avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 99
Sharp$: 2105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag stör mig på att man inte får exakt rätt odds på bookien som på spreadsheetet. Kan man justera saldot ibland på något vettigt sätt?
Niteowl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-02, 10:16   #13
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Du kan justera rutan för nettot manuellt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Niteowl (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 23:39   #14
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 6
Sharp$: 170
Standard

Precis reggat mig på sidan och undrar en sak om Spreadsheeten. När du lägger in ett bet i spreadsheeten så finns det en rullgardin som heter verktyg där man kan välja spelbolag vad jag förstår.

Vad används denna rullgardin till?
Mihenr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 08:24   #15
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 359
Sharp$: 4133

Lets go Live
Stats: 477 - 300 - 108
ROI: 104.35%
Vinstprocent: 61.39%

Standard

Om du menar rullgardinen efter rutan där du skriver in oddset så är den till för att hjälpa till med omräkningar tex om du har ett US odds och vill ha det i decimalform istället, räkna om betfair odds eller vill veta insatsen för ett to win spel
MrGerrard är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td