Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nyheter (https://www.sharps.se/forums/nyheter/)
-   -   Pokerturnering ikväll kl 19:00 på bet365! (https://www.sharps.se/forums/nyheter/11215-pokerturnering-ikvaell-kl-19-00-pa-bet365/)

admin 2012-03-03 23:23

Pokerturnering ikväll kl 19:00 på bet365!
 

Då var dagen här för årets pokerturnering för Sharps.se medlemmar. Klockan 19:00 ikväll (söndag) drar turneringen igång så se till att göra schemat rent ett tag (beroende på din skicklighet/tur) efter detta. Turneringen har ID't 624743051 och heter "Sharps.se Pokerturnering 2012".

Lite information då:

Turneringen äger rum på bet365 och inträdet kostar $5 + 0.5 (~37 kr). Om ni inte redan är registrerade på bet365 skapa gärna ett konto genom att klicka på en av länkarna i denna post. Prispotten kommer bestå av alla deltagares inträdesavgifter, $500 extra som bet365 lagt till samt priser till de 10 första bestående av tillträde till betalspel enligt följande:

1:a - 3 månaders tillgång till betalspelen
2:a - 2 månaders tillgång till betalspelen
3-10:a - 1 månads tillgång till betalspelen

Alla i Sharps ledning har en månads tillträde till betalspelen som bounty och våra nick är som följer:

Boone - SharpsBoone
KP - SharpsKP
mars - SharpsMars
Qirren - Qirren2
RobinD - SharpsRobinD

Om ni hamnar top10 eller slår någon från Sharps-ledning så skriv därefter i DENNA tråden för att göra anspråk på era priser. Medlemmar som registrerat sig efter turneringen startat kommer INTE ha möjlighet att göra anspråk på något pris.

För att registrera er till turneringen krävs ett lösenord och eftersom vi bara vill att Sharps medlemmar ska få tillgång till turneringen finner ni därför lösenordet i denna tråden som ligger under Service Plays-forumet dit bara medlemmar har tillgång.

Reglerna till turneringen är följande:
Spelform: Texas Hold'Em No Limit
Spelare per bord: 9
Startmarker: 1500
Startmörkar: 5/10
Mörkarökning: Var 10:e minut
Återköp/Tillköp: Nej


Denna tråden är det helt okej att använda som 'chatt' under turneringens gång.

Lycka till!

Boone 2012-03-03 23:25

Jag kommer vinna så det blir inga betalspel på min bekostnad!

Qirren 2012-03-03 23:36

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 174303)
Jag kommer tvåa så det blir inga betalspel på min bekostnad!

Fixade din post. :rolleyes:

Ni får dock lite handikapp med tanke på att Nats spelar samtidigt.

Iamthelegion 2012-03-03 23:38

Är det bara för man är smart och kör MAC som det inte går att tanka ner bet365´s pokerklient? :)

Qirren 2012-03-03 23:38

Citat:

Ursprungligen postat av Iamthelegion (Inlägg 174311)
Är det bara för man är smart och kör MAC som det inte går att tanka ner bet365´s pokerklient? :)

Japp, iPoker (bra val av namn då döh) har ingen klient som stödjer Mac.

Iamthelegion 2012-03-03 23:40

Citat:

Ursprungligen postat av Qirren (Inlägg 174312)
Japp, iPoker (bra val av namn då döh) har ingen klient som stödjer Mac.

Så då får man inte spela :( Ska man bli tvungen att hämta en laptopen bara för att få en chans att smiska Robin mao...:gun_bandana:

Stripps 2012-03-03 23:48

Fan, man kanske ska ta och spela ändå. Poker är ju trots allt min main-"sport"

GL everyone!

fireas 2012-03-04 09:26

Till er med Mac
 
Till alla med Mac:

Jag sitter just nu i skolan och kommer vara där fram tills natten. Därför kommer jag att spela via min Mac.

Hur gör man detta då iPoker inte stödjer Linux/Mac?

Det är lite krångel men det går.



Nu har jag redan detta installerat men Ni som inte har det kan göra det som en liten nödlösning

Tar ca 30min uppåt beroende på om man har allt färdigt eller om man behöver ladda ned.

Steg 1 - Ladda ner VMWare Fusion 4 - Trial Version 30 dagar @ VMWare nedladdningslänk 30 dagars trial

Steg 2 - Installera och ange er produktnyckel för VMware (Ni får en produkt där ni reggar er för 30 dagars trial version.

Steg 3 - I VMWare kan man installera via CD eller fil.

Använd en CD eller ladda ner en version av Windows (Kan vara från ett skolnätverk som MSDNAA eller jobb eller torrent - om ni nu gör sånt :p - hur ni vill)


Installera nu bet365's pokerklient och Voila: Ni får något som ser såhär

Blev för stor bild i forumet, klicka här

jepalano 2012-03-04 10:37

Citat:

Ursprungligen postat av fireas (Inlägg 174368)
Till alla med Mac:

Jag sitter just nu i skolan och kommer vara där fram tills natten. Därför kommer jag att spela via min Mac.

Hur gör man detta då iPoker inte stödjer Linux/Mac?

Det är lite krångel men det går.



Nu har jag redan detta installerat men Ni som inte har det kan göra det som en liten nödlösning

Tar ca 30min uppåt beroende på om man har allt färdigt eller om man behöver ladda ned.

Steg 1 - Ladda ner VMWare Fusion 4 - Trial Version 30 dagar @ VMWare nedladdningslänk 30 dagars trial

Steg 2 - Installera och ange er produktnyckel för VMware (Ni får en produkt där ni reggar er för 30 dagars trial version.

Steg 3 - I VMWare kan man installera via CD eller fil.

Använd en CD eller ladda ner en version av Windows (Kan vara från ett skolnätverk som MSDNAA eller jobb eller torrent - om ni nu gör sånt :p - hur ni vill)


Installera nu bet365's pokerklient och Voila: Ni får något som ser såhär

Blev för stor bild i forumet, klicka här

Eller så kör man med WineBottler, fungerar hur bra som helst! :)
Länk: http://winebottler.kronenberg.org/

fireas 2012-03-04 11:37

hehe jo ioförsig. Ska man inte använda windows program som jag gör regelbundet på macen så kan man göradetta.

Dock så undrar jag hur många som vågar sig in i Terminalens underbara värld:) Jag rekommenderar det dock:)

Iamthelegion 2012-03-04 12:03

Helt seriöst så verkar det enklare att gå ut o köpa en PC än att göra det ni rekommenderar "smartasses" :)

Corner 2012-03-04 12:24

Citat:

Ursprungligen postat av Iamthelegion (Inlägg 174405)
Helt seriöst så verkar det enklare att gå ut o köpa en PC än att göra det ni rekommenderar "smartasses" :)

Det är enklare men dyrare. :)

fireas 2012-03-04 12:32

Citat:

Ursprungligen postat av Iamthelegion (Inlägg 174405)
Helt seriöst så verkar det enklare att gå ut o köpa en PC än att göra det ni rekommenderar "smartasses" :)

hehe, smartasses? Du har väl en mac du med :p

Iamthelegion 2012-03-04 13:27

Citat:

Ursprungligen postat av fireas (Inlägg 174411)
hehe, smartasses? Du har väl en mac du med :p

Ja jo men inte lika duktig på att använda den som er som hade mac på den tiden de såg ut som en leksaksdator :p

fireas 2012-03-04 13:57

hehe, jag var -5 år när den första kom ut:)

But i wish!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved