Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nyheter (https://www.sharps.se/forums/nyheter/)
-   -   Rekvinnare i oktober månad! (https://www.sharps.se/forums/nyheter/18144-rekvinnare-i-oktober-manad/)

admin 2013-11-02 15:24

Rekvinnare i oktober månad!
 
Hösten är nu här på riktigt vilket betyder färre löv, mer stormar och ännu mer tid man kan rättfärdiga att sitta inne och kolla på sporter. Vi har under månaden fått in mycket feedback på hur ni vill att rektävlingen ska fungera i framtiden och vi har nu börjat arbeta fram ett koncept som vi tror kommer göra att Sharps även i fortsättningen uppmuntrar till att dela med sig av spelförslag. Upprustningen är omfattande och kommer att ge sidan ett lyft överlag så vi hoppas ni har tålamod med att det kan dröja ett tag då all mjukvara skrivs egenhändigt av mars. Mer information kommer att följa, men i nuläget försöker vi konkretisera idéer och se hur de kan fungera på en stor skala.

Rektävlingen under oktober månad slutade på följande sätt:

1. 1500 kr - offside
2. 750 kr - Tomte
3. 250 kr - Krille25
4. 250 kr - Emanresu
5. 250 kr - patrik_g

Ett stort grattis till vinnarna och framförallt till offside som än en gång med sina rekar visar att det lönar sig med genomtänkta och välmotiverade spel. Betalning kommer att ske till era tidigare specificerade Skrill-konton under veckan. Har ni inte angivit något Skrill konto var vänlig att PM:a Boone.

Under november månad kommer den normala prisstegen gälla och tävlingen kommer att sponsras av PinnacleSports under första halvan och under andra halvan hoppas vi kunna komma ut med ett exklusivt erbjudande till ComeOn. Håll ögonen öppna!

Ha en fortsatt trevlig höst!
Mvh Sharps Crew

Krille25 2013-11-04 05:53

Om man inte har något skrill konto då?

patrik_g 2013-11-04 18:39

Har samma som förut då ni satt in.

Pilkast 2013-11-09 03:16

Om det nu skall vara så djävla svårt att hitta ett koncept för att göra det någorlunda "rättvist", så har jag nu en idé!

1. Kör en tävling enligt gällande koncept, dvs. som ni kör nu med resultat och "betyg"... Vi kan kalla denna tävling "LOTTOSHARPS"!

2. Enbart där resultatet räknas... ROI, eller där högst odds x träffprocent gäller - eller vad faan... Vi kan kalla denna "PROSHARPS"!

Eller något, ni fattar nog...

:clap:

soffipropp 2013-11-10 10:22

Jag är ny här på sharps och har inte börjat reka här än, men har tittat lite på hur andra har skrivit sina rekar. Tycker också det verkar konstigt att folk ska lägga ner massor med tid och kraft på att skriva rekar som sen ska bedömas av andra folk här på sharps om det är en bra eller dålig rek... Hade man utgått från att alla som låser upp rekarna läser dom noga, och är ärliga i sin poängsättning så hade dagens system passat bra... Undrar om det är så? Eller har "veteranerna" här på sharps flera vänner som ger dom högre än vad dom ger andra?
När jag har kollat så skriver vissa långa väldigt utförliga rekar med mycket matnyttig info i.. Ändå kommer dom bara upp i ca 3 i snitt trots riktigt bra rekar... Medan man i andra fall kan hitta betydligt kortare rekar som endast innehåller kanske 1 motivering till ett visst spel men ändå får minst lika höga poäng som dom som har skrivit väldigt informativa rekar...
På något sätt skulle ni tagit bort säg till exempel 10% av de lägsta betygen samt 10% av de högsta för att skapa en mer rättvis poängsättning och minimera fusket. Sen borde väl även resultatet vägas in på något litet sätt! Kanske att vid vunnet spel på reken får man ngn form av extra poäng adderat till sin "slutpoäng" .... Hur funkar det idag? Jag läste för att kunna få en utbetalning på skrivna rekar så ska man minst ha skrivit 6 rekar den månaden.. Är det per kalender månad då? Vad är det som avgör vilka som kommer 1:A till 5:A? Är det alltså den med högst snitt betyg på månadens rekar eller den som har högst betyg på en av dina rekar? Och har man som det är idag någon fördel av att skriva fler än 6 rekar på en månad? T.ex att snittet på dom 6 rekarna med högst betyg är det som räknas? Eller räknas snittet på alla skrivna rekar även om man skulle skrivit t.ex 15 rekar på en månad? Om inte fallet är att det är dom 6 skrivna rekarna med högst snittbetyg som räknas så borde det ju vara givet att ändra det på en gång! För isf borde det ju folk att skriva många fler än 6 rekar för att kunna få ett så bra snitt som möjligt! Men så är det kanske redan idag? Tacksam för svar på detta:) sen tycker jag såklart att det hade varit bra med lite högre summor till rek-skrivarn... Säg t.ex att det skulle vara 2000, 1000, 750, 500, 250 så hade det lockat fler att skriva många och mer informativa rekar... Att platserna 3-5 får samma "betalt" för sina rekar är lite tråkigt tycker jag. Men viktigaste för att det ska bli fler skrivna rekar här på sharps borde ju som sagt vara att det är dom 6 skrivna rekarna med högst betyg som räknas! Men det kanske är så idag redan:)?
Men isf har jag svårt att förstå att dom flesta rekskrivarna endast skriver 6 rekar per månad!

Wagner 2013-11-10 10:35

Eller har "veteranerna" här på sharps flera vänner som ger dom högre än vad dom ger andra?

Så är det absolut inte. Offside som dök upp 2013-08-14 sopade rent i 3 månader innan han kände sig flygfärdig.

Men isf har jag svårt att förstå att dom flesta rekskrivarna endast skriver 6 rekar per månad!

6 är minimum för att få betalt hur välskrivna och vinstgivande rekarna än må vara. Det har i princip även blivit ett tak. Då 6 rekar räcker långt känner ingen sig manad att skriva 60.

jocklon 2013-11-10 10:43

[QUOTE=Wagner;287908]Eller har "veteranerna" här på sharps flera vänner som ger dom högre än vad dom ger andra?

Så är det absolut inte. Offside som dök upp 2013-08-14 sopade rent i 3 månader innan han kände sig flygfärdig.

Men isf har jag svårt att förstå att dom flesta rekskrivarna endast skriver 6 rekar per månad!

6 är minimum för att få betalt hur välskrivna och vinstgivande rekarna än må vara. Det har i princip även blivit ett tak. Då 6 rekar räcker långt känner ingen sig manad att skriva 60.

Är ju positivt om det lönar sig att skriva flera rekar än 6!

kusagwa 2013-11-10 10:50

Citat:

Ursprungligen postat av soffipropp (Inlägg 287907)
Jag är ny här på sharps och har inte börjat reka här än, men har tittat lite på hur andra har skrivit sina rekar. Tycker också det verkar konstigt att folk ska lägga ner massor med tid och kraft på att skriva rekar som sen ska bedömas av andra folk här på sharps om det är en bra eller dålig rek... Hade man utgått från att alla som låser upp rekarna läser dom noga, och är ärliga i sin poängsättning så hade dagens system passat bra... Undrar om det är så? Eller har "veteranerna" här på sharps flera vänner som ger dom högre än vad dom ger andra?
När jag har kollat så skriver vissa långa väldigt utförliga rekar med mycket matnyttig info i.. Ändå kommer dom bara upp i ca 3 i snitt trots riktigt bra rekar... Medan man i andra fall kan hitta betydligt kortare rekar som endast innehåller kanske 1 motivering till ett visst spel men ändå får minst lika höga poäng som dom som har skrivit väldigt informativa rekar...
På något sätt skulle ni tagit bort säg till exempel 10% av de lägsta betygen samt 10% av de högsta för att skapa en mer rättvis poängsättning och minimera fusket. Sen borde väl även resultatet vägas in på något litet sätt! Kanske att vid vunnet spel på reken får man ngn form av extra poäng adderat till sin "slutpoäng" .... Hur funkar det idag? Jag läste för att kunna få en utbetalning på skrivna rekar så ska man minst ha skrivit 6 rekar den månaden.. Är det per kalender månad då? Vad är det som avgör vilka som kommer 1:A till 5:A? Är det alltså den med högst snitt betyg på månadens rekar eller den som har högst betyg på en av dina rekar? Och har man som det är idag någon fördel av att skriva fler än 6 rekar på en månad? T.ex att snittet på dom 6 rekarna med högst betyg är det som räknas? Eller räknas snittet på alla skrivna rekar även om man skulle skrivit t.ex 15 rekar på en månad? Om inte fallet är att det är dom 6 skrivna rekarna med högst snittbetyg som räknas så borde det ju vara givet att ändra det på en gång! För isf borde det ju folk att skriva många fler än 6 rekar för att kunna få ett så bra snitt som möjligt! Men så är det kanske redan idag? Tacksam för svar på detta:) sen tycker jag såklart att det hade varit bra med lite högre summor till rek-skrivarn... Säg t.ex att det skulle vara 2000, 1000, 750, 500, 250 så hade det lockat fler att skriva många och mer informativa rekar... Att platserna 3-5 får samma "betalt" för sina rekar är lite tråkigt tycker jag. Men viktigaste för att det ska bli fler skrivna rekar här på sharps borde ju som sagt vara att det är dom 6 skrivna rekarna med högst betyg som räknas! Men det kanske är så idag redan:)?
Men isf har jag svårt att förstå att dom flesta rekskrivarna endast skriver 6 rekar per månad!

Kan säkert innehålla hur många bra poänger som helst, men snälla låt inte det hindra dig från att dela in texten i stycken.:rant:

Boone 2013-11-10 10:50

1. Vi kapar de bästa och sämsta rösterna enligt en algoritm.
2. Vi kan se korrelationer mellan användare. Röstar någon 5 till en viss rekare och 1 till alla andra kommer dennes röster att ha mindre effekt.
3. 6 rekar är det antal man behöver för att kvalificera sig till tävling, men varje rek efter 6 bidrar till att ens tävlingsvärde fortsätter att stiga. Kanske har vi varit för otydliga med detta.

mars 2013-11-10 10:51

Det är snittet på alla rekar under månaden som räknas, man får däremot bonus för att skriva flera rekar. Det är en rätt invecklad formel som används, som även tar hänsyn till att räkna bort extremerna (högsta/lägsta rösterna). De första månaderna när Skubb14 och Pacman körde hårt hade de 15+ rekar var och var då rätt överlägsna i slutresultatet.

johanna 2013-11-10 11:05

Citat:

Ursprungligen postat av jocklon (Inlägg 287910)
Ok tack.. Men fick inget svar på om det är dom 6 rekarna med högst betyg som räknas eller om det endast är den reken med högst betyg dom räknas för slutplaceringen? Och om man skriver fler än 6 rekar räknas snittet på dom 6 bästa då? Eller räknas snittet på alla skrivna rekarna?

Och där visade du att det är du som ställde frågan... men med ett annat användarnamn... Varför gör du så?

Största problemet måste ju vara hur folk sätter betyg. Jag är exempelvis inte ett dugg imponerad av dina massiva mängder text som inte tillför något vi inte redan vet och som innehåller dåliga analyser. Då är det bättre med en kort rek som tillför något. Sedan är det såklart så att man tror mer på folk som bevisat att de vet vad de pratar om. Du fick in ett platsspel till 1.50 med en felaktig analys, det imponerar inte på mig.

Hur många konton har du? Röstar du på dig själv? Har admin koll på detta?

/Johanna (ganska ny på riktigt, men gammal som sportsbettare)

jocklon 2013-11-10 11:15

Citat:

Ursprungligen postat av johanna (Inlägg 287919)
Och där visade du att det är du som ställde frågan... men med ett annat användarnamn... Varför gör du så?

Största problemet måste ju vara hur folk sätter betyg. Jag är exempelvis inte ett dugg imponerad av dina massiva mängder text som inte tillför något vi inte redan vet och som innehåller dåliga analyser. Då är det bättre med en kort rek som tillför något. Sedan är det såklart så att man tror mer på folk som bevisat att de vet vad de pratar om. Du fick in ett platsspel till 1.50 med en felaktig analys, det imponerar inte på mig.

Hur många konton har du? Röstar du på dig själv? Har admin koll på detta?

/Johanna (ganska ny på riktigt, men gammal som sportsbettare)

Jag har ett konto och min sambo har ett konto. Och hade det varit för att ge mig "bättre betyg" så hade jag ju knappast kommit med det förslaget va? Att man ska ta bort dom högsta samt dom lägsta poängen?
Men jag tycker att det är resultaten som är viktigast och att infon stämmer i rekarna! Inte betygen!

johanna 2013-11-10 11:36

Citat:

Ursprungligen postat av jocklon (Inlägg 287923)
Jag har ett konto och min sambo har ett konto. Och hade det varit för att ge mig "bättre betyg" så hade jag ju knappast kommit med det förslaget va? Att man ska ta bort dom högsta samt dom lägsta poängen?
Men jag tycker att det är resultaten som är viktigast och att infon stämmer i rekarna! Inte betygen!

Jaha, ja det blir ju lite konstigt när din "sambo" skriver ett inlägg som ställer frågor för art få folk att rösta högre på dina jättelånga rekar. Det är inte meningen att vara otrevlig mot dig men det hade känts ärligare om du hade frågat under ditt eget namn eftersom tävlingen uppenbarligen är viktig för dig.

Jag läser mycket hellre en rek från maddmax eller offside eller tomte eller skubb14 eftersom de verkar veta vad de pratar om. Det enda du bevisat är att du kan skriva långa texter och har en "sambo" som tycker att det är bra.

jocklon 2013-11-10 11:46

Alla har rätt till din åsikt, jag tar det inte som att du är otrevlig mot mig.. Tyckte bara att det var bättre att skriva detta på hennes konto eftersom att jag har skrivit lite rekar och kanske kan uppfattas som partisk annars.. Nu blev det ju iofs så ändå...



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved