![]() |
Citat:
|
Väldigt roligt initiativ!
Har inte varit så aktiv på forumet, utan mest tillbringat tid här för att kunna använda spreadsheetfunktionen. Måste jag posthora 10 inlägg innan VM startar eller räcker det att jag har 10 inlägg när tävlingen är avslutad? |
Citat:
|
Citat:
|
Dags att göra ett gästspel under VM, sen slipper ni mig igen:)
|
Matchen gick väl som förväntat, MEN, tycker croaterna blev bortdömda.
Min tanke. Och ett nödvändigt inlägg :whoco5: :hattenav: |
Missat hela första, men förstått att domarna verkar hämtade från nån korpliga
i nån skum håla någonstans :rant: Är det VM, eller vad är det frågan om? Andra, på väg mot 10.:whistling: :hattenav: HEUREKA, ett GODKÄNT mål :thumbup: |
Går det ändra insatsen i efterhand i sitt sheet? Isåfall kan man ju fuska rejält
Edit: kanske inte går nej pga. låsning? |
Citat:
Då måste det vara nåt rejält fel:thumbdown: Varför undrar du det? :hattenav: |
Citat:
|
Undrade för jag aldrig använt mig av att låsa spel innan. Men tack nu vet jag.
Är det jag som är trög, men var hittar jag denna topplista? Hur vet jag vilken rank jag ligger på? |
|
Citat:
Längst till höger ser du topp 50. Vet ej hur man ser sin egen om man ligger utanför topp 50. |
Ligger 3:a enligt den ranken men kan ej hitta den siffran någonstans vid mitt sheet. Som sagt, kanske jag som är trög o inte kan hitta det. Men tack!
|
Citat:
|
Dåligt med inlägg, om själva matcherna här tycker jag :-)
Chile levererar, hoppas dom håller i nu. Tankar om morgondagens spel?? Lotto som någon sa, men kul initiativ ändå tycker jag , lite vid sidan om allt seriöst bettande. Önskar alla en fin och inkomstbringande helg :claps: :hattenav: |
Top 50 nedifrån efterfrågas :P
|
:thumbup:
Citat:
|
Lista där man kan se alla deltagare önskas :D
|
Yes. Jag framför era önskemål till mars. Borde inte vara några problem att utvidga topplistan.
Funktionen som visar rank på spreadsheetet är tyvärr inte möjlig längre så en fullständigt topplista låter som en bra idé. |
Hur funkar rättningen av allas Spreadsheet?
Såg nu att ledaren Senke verkar rättat Ecuador +0 fel? Lär vara lätt hänt att rätta fel. Så hur funkar kontrollen? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
"Om du råkat lägga 2 spel på samma spelform men olika linor så ska du rätta det mest negativa resultat som möjligt: Om ett av spelen ger förlust rättar du förlust på det samt push på det andra, om båda spelen ger vinst rättar du vinst på det som ger lägst vinst och push på det andra." Jag tolkar det som att man får inte spela ö2 och sen ö2.25 men kan vara jag som gått på semesterölen för tidigt |
Citat:
"Enda gången det tillåts att satsa fler gånger på samma spel är om ni vill spela hårdare. Tex om ni först satsat 100 kr på över 2.5 men bestämde er sedan för att öka insatsen då tillåts ni satsa upp till 400 kr till. Därmed blir maximala insatsen 500 kr." Det tolkar jag som att jag gjort rätt. |
Citat:
|
Hur vinsträttar jag Arg-Bos. +1.25 i sheetet?
Och Arg-Bos. U2.75? :clap: |
Citat:
U 2.75 half loss (tror jag :skamsen:) |
Citat:
Tackar, någon som vet bergsäkert...?! :cheers: |
Citat:
|
Citat:
U3 och U2.5= half loss |
Någon som kan kolla mitt sheet så att jag fattat rätt...
:idiot: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Det var iofs jag som efterfrågade någon som visste "bergsäkert"... :cheers: |
Citat:
Tycker inte du det är uppenbart att förbudet gäller när man "felspelar" i syfte att gardera sig oddsmässigt och ta ett bättre odds än man först lagt spelet till !? Kan ju aldrig vara galet att spela säg hälften till tidigt odds och sedan fylla på upp till max tillåtet. |
Alltid skönt slippa agera domare iaf :lol:
Ha en bra kväll alla ! |
Citat:
Jag håller helt med dig om att man får fylla upp till max men på samma lina. Det är så jag tolkar reglerna. Det enda andra alternativet med att man inte får spela på olika linor är om oddsen skulle röra sig så fruktansvärt så att man först spelat +0.5 på hemmalaget för att sen få spela +0.5 på bortalaget men det är så fruktansvärt långsökt så jag tror på min första tanke |