Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nyheter (https://www.sharps.se/forums/nyheter/)
-   -   Sharps.se Officiella VM-tävling 2014 (https://www.sharps.se/forums/nyheter/20692-sharps-se-officiella-vm-taevling-2014-a/)

boored 2014-06-10 11:57

Hmm, funkade just för mig iaf. Ingen aning om nån tekniker då råkar leka från och till :D

Töm browser cachen, testa en annan, skäll på teknikern :D

clarund 2014-06-10 12:03

Citat:

Ursprungligen postat av gullegris (Inlägg 348194)
Kul tävling även om man inte är någon fotbollsexpert. Jag försöker spela ett bet på Brasilien vs Kroatien. Men det funkar inte. Jag får upp matchen när jag skriver under "infoga" men när jag sedan trycker på den så händer inget. Fler med samma problem?

Nae har lagt ett antal spel och provade precis igen ifall nåt nytt dykt upp men verkar fungera.

Du trycker verkligen på handicap-siffran ? Har du annan browser att prova med? Raden i "infoga"-fältet försvinner men övriga fält fylls i "utdimmade" och endast insats-fältet återstår att fylla i.

Ja alla måste älska en tävling som denna , tveksamt om det märks vem som är expert eller inte på ett så begränsat antal spel med tanke på varians. Det är iaf min förhoppning 8)

För oss noobs kan den första träffen på asian handicap hjälpa vid rättning !? : http://www.weekendbetting.com/sa-funkar-asian-handicap/ .

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 348177)
Vafan, Clarund
Var har du varit ???

Har lagt min energi på fotbollstips på slutet faktiskt, väldigt lite trav. En kombination av det och att jag lite grann ledsnade på nivån på forumet, det tog för mycket energi helt enkelt. Gläder mig att du är kvar ifall travtarmen vaknar till igen.

Kikar in ibland på sportdelen av forumet och den här tävlingen är perfekt, man slipper jinxa sina eventuella spel officiellt och har chans att vinna ära och pengar utan monetär insats :)

-------------------------------

Kanske hade avstått något spel men de tio jag valt är tillräckligt noga utvalda och det lär behövas en hyfsad winstreak för att ta hem en dylik tävling även utan en minimibegränsning av antalet spel så lagda spel känns trots allt ok även efter regeländringen.

gullegris 2014-06-10 12:14

"Du trycker verkligen på handicap-siffran ?"

Tack, clarund! Det var problemet. Så korkad är jag. Förlåt för spammandet då.

clarund 2014-06-10 12:41

Citat:

Ursprungligen postat av gullegris (Inlägg 348206)
"Du trycker verkligen på handicap-siffran ?"

Tack, clarund! Det var problemet. Så korkad är jag. Förlåt för spammandet då.

Bara kul att kunna hjälpa till lätt hänt sånt där, inte helt på det klara själv hur man ska rätta "half-push" i asian hcp med verktyget osv men det får ge sig....

boored 2014-06-10 14:34

Citat:

Ursprungligen postat av clarund (Inlägg 348208)
Bara kul att kunna hjälpa till lätt hänt sånt där, inte helt på det klara själv hur man ska rätta "half-push" i asian hcp med verktyget osv men det får ge sig....

half push blir ju svårt :D men half win / half loss med +1/2 och -1/2 ur menyn

https://i.imgur.com/5TemkQm.png

Boone 2014-06-10 18:39

Citat:

Ursprungligen postat av clarund (Inlägg 348167)
Hoppsan

Jag som gått ut hårt med redan tio gjorda för att mäkta med de trettio kravade :D

Nåja det är mig ni får jaga om jag klonkar i början :D

Tänkte bli irriterad på regeländring då jag redan startat mitt deltagande men jaja bara ändrandet stannar där så ...

Ja, vi ber om ursäkt om det ställt till några problem, men vi resonerade som så att eftersom oddsen är begränsade via linor så kommer ingen kunna få in en högoddsare och därefter sitta passiv resten av tävlingen. Med så många deltagare redan är vi också relativt säkra på att det kommer krävas upp emot 30 spel för att nå topp 5.

cochise 2014-06-11 12:25

eftersom jag aldrig spelat asian hcp, så har jag letat "överallt" utan att hitta nån förklaring på över / under

nån vänlig själ som kan förklara vad det innebär att spela

över resp. under 2.0

över resp. under 2.25

över resp. under 2.5

över resp. under 2.75

Zniper 2014-06-11 12:43

över resp. under 2.0= 3 mål eller fler så vinner du på Över, 1 mål eller mindre vinner du på Under, 2 mål insatsen tillbaka

över resp. under 2.25= Säg att du satsar 100kr på Över 2.25 så läggs halva insatsen (50kr) på Över 2 och den andra femtiolappen på Över 2.5 mål. Blir det 2 mål i matchen så får du pengarna tillbaka på Över 2 men du förlorar 50kr på Över 2.5. Samma för underspelet

över resp. under 2.5= Över 2.5 mål så vinner du alltså på 3 eller fler mål. Under 2.5 vinner du på 2 eller färre mål

över resp. under 2.75=Samma som 2.25 fast halva insatsen läggs på 2.5 och den andra halvan på 3 mål

cochise 2014-06-11 13:17

jättemycket tack zniper :thumbup:

Ruden 2014-06-11 13:18

Mycket utförlig och tydlig förklaring av Zniper. Flikar bara in :)

över resp. under 2.25. = (2.0, 2.5)

över resp. under 2.75 = (2.5, 3.0)

FrankieJr 2014-06-12 09:44

Citat:

Ursprungligen postat av cochise (Inlägg 348298)
eftersom jag aldrig spelat asian hcp, så har jag letat "överallt" utan att hitta nån förklaring på över / under

nån vänlig själ som kan förklara vad det innebär att spela

över resp. under 2.0

över resp. under 2.25

över resp. under 2.5

över resp. under 2.75

Snällt av Zniper. Meeen....Har du letat överallt efter en förklaring på asian hcp utan att lyckas?

Joinapolarn 2014-06-12 15:24

Väldigt roligt initiativ!
Har inte varit så aktiv på forumet, utan mest tillbringat tid här för att kunna använda spreadsheetfunktionen. Måste jag posthora 10 inlägg innan VM startar eller räcker det att jag har 10 inlägg när tävlingen är avslutad?

Boone 2014-06-12 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av Joinapolarn (Inlägg 348657)
Väldigt roligt initiativ!
Har inte varit så aktiv på forumet, utan mest tillbringat tid här för att kunna använda spreadsheetfunktionen. Måste jag posthora 10 inlägg innan VM startar eller räcker det att jag har 10 inlägg när tävlingen är avslutad?

Det räcker med att ha det innan tävlingen är avslutad. Om posterna är av kvalitet så är heller inte just antalet 10 speciellt avgörande.

Wagner 2014-06-12 18:01

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 348668)
Det räcker med att ha det innan tävlingen är avslutad. Om posterna är av kvalitet så är heller inte just antalet 10 speciellt avgörande.

Skönt med glasklara regler så vi slipper alla onödiga diskussioner efteråt. Annars hade det lätt kunnat bli som med REK-tävlingen. :)

RobinD 2014-06-12 20:39

Dags att göra ett gästspel under VM, sen slipper ni mig igen:)