Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nyheter (https://www.sharps.se/forums/nyheter/)
-   -   AmaerildeRimfrost analyserar Stryktipset (30/6) (https://www.sharps.se/forums/nyheter/32982-amaerilderimfrost-analyserar-stryktipset-30-6-a/)

AmaerildeRimfrost 2018-06-29 13:00

AmaerildeRimfrost analyserar Stryktipset (30/6)
 
VM är på väg in i åttondelsfinalerna när vi ska försöka lösa 13 rätt på Stryktipset utan en enda match från den stora festen i Ryssland. Det kan ju både vara positivt och negativt. Möjligen är ens fokus lite för stort på landslagen just nu men det kan även vara en fördel då många streckar slentrianmässigt. Tråkigt att endast tio matcher avgörs om lördagen men kan bli en spännande söndag om man fortfarande lever på tipset.

OBS! Strecken i fet skrift är marknadens ungefärliga värdering för de olika tecknen under fredagen.

Se aktuell streckfördelning här


1. Degerfors - IK Frej
55% - 23.5% - 21.5%
Degerfors är normalt starka hemma men det kan vi inte se i tabellen den här säsongen. Samtidigt har laget en sviktande form även om motståndet på slutet varit mot de lite bättre lagen. Nu kommer IK Frej på besök till Stora Valla och det med glänsande form. Fyra raka utan förlust där Halmstad stått för det bästa motståndet medan övriga matcher varit lite enklare på pappret. Frej har endast en seger borta i år och jag tror det blir en tuff match att segra i för stockholmarna.

Degerfors streckade på hela 66% vilket gör att de blir rätt kalla att luta sig mot på Stryktipset. Bästa värdet här ligger på tvåan som endast är streckade på 15%. Enklaste är att ta med samtliga tecken även om jag tror det blir en seger för hemmalaget här.

Utgångstips: 1
Gardering: 2 och X i den ordning pga värdet.


2. GAIS - Norrby
54% - 25% - 20.5%
Två lag med uppåtgående form möts nu på Gamla Ullevi. GAIS har sex raka utan förlust även om de haft svårt att vinna dessutom. Fyra raka oavgjorda på slutet har det blivit. För Norrby har det blivit tre segrar på de fyra senaste matcherna. Dels slog de Örgryte borta vilket är mycket starkt och det här är ett lag som kan slå vilket lag som helst en bra dag men sviktar fortfarande i vissa matcher. Endast två förluster på sina sju bortamatcher hittills. Tvåan är mest intressant här tycker jag.

Hemmalaget är överstreckade med sju procentenheter och de övriga tecknen delar på det här värdet rätt lika. För den som vill chansa tycker jag en halvgardering på Norrby känns intressant här. Visst, GAIS är inte dåliga men de har hittills i år inte visat någon större fördel av att spela på hemmaplan.

Utgångstips: 2
Gardering: X tycker jag kan räcka även om värdet inte är gigantiskt.


3. Gefle - Varberg
40% - 28% - 32%
Gefle är uppe i tio raka matcher i serien nu utan att ha segrat medan det för Varberg blivit åtta matcher i rad nu utan en trepoängare. Tillsammans har det ändå blivit fem segrar på 28 matcher den här säsongen. Hemma stoltserar Gefle med en seger och samma är det för Varberg på bortaplan. Svårlöst match där jag inte ser så mycket åt varken det ena eller andra hållet.

Streckspelarna är relativt lika i sitt tänk som marknaden här men hamnar lite för högt på hemmalaget där 44% av pengarna ligger medan tvåan endast har 28% av pengarna på sig. Det gör att det kan vara intressant att chansspika tvåan här. Men svårlöst och allt beror på hur mycket andra intressanta tecken det finns att luta sig mot.

Utgångstips: 2
Gardering: X och 1 och det borde väl räcka tycker jag.


4. Jönköping - Halmstad
39% - 28% - 33%
Jönköping kommer med en fin seger borta mot Örgryte i bagaget men då ska vi komma ihåg att göteborgarnas form är lite sviktande. Samtidigt har Jönköping endast en seger på hemmaplan den här säsongen på sju försök, men till deras försvar ska sägas att de haft många bra lag på besök. Nu kommer ännu ett av dessa och det är Halmstad. Ett lag med 4-1-2 (13-10) på bortaplan men tre av segrarna är mot de tre lagen Varberg, Gefle och Värnamo som alla ligger i botten. Nu kommer de med en förlust i bagaget då de senast var i Borlänge och förlorade med 3-2 mot Brage.

Både tvåan och krysset är överstreckade här så streckspelarna tittat för mycket på tabellen och då ettan endast är streckad på 33% tycker jag det blir en riktigt trevlig spik som passar perfekt på Stryktipset.

Utgångstips: 1


5. Värnamo - Brage
32.5% - 26.5% - 41%
Värnamos kräftgång fortsätter och trots att de har 1-1-5 (6-12) på hemmaplan så är det avsevärt bättre än när de är på resande fot. Nu är det tre raka uddamålsförluster där det senast borta mot Helsingborg bara blev ett insläppt mål. Känns lite som rätt riktning men mentalt är det tungt och jag vill nog se en rejäl vändning innan jag hoppar på tåget här. Brage har tre raka segrar och slog Halmstad med 3-2 hemma senast.

Streckspelarna är likt mig här. De vill se mer från hemmalaget innan strecken landar där. Enligt marknaden finns det bra med värde på Värnamo då de endast är streckade på 26%. Krysset är streckat i paritet med chansen medan tvåan är överstreckad med det som inte hamnade på hemmalaget. Jag väljer att spika tvåan som åtminstone inte har över 50%.

Utgångstips: 2


6. Nyköping - Västerås
21.5% - 23.5% - 55%
Nyköping tar emot serieledarna Västerås på Rosvalla IP. Gurkstaden rusar fram i tabellen men får sina poängtapp här och där så det är inget oslagbart lag. Nyköping har på sina fem senaste tre oavgjorda bara men fick med sig 3-3 borta mot serietvåan Carlstad United senast. Endast en seger hemma för Nyköping hittills i serien medan Västerås har 5-0-1 (13-5) på bortaplan. Enligt mig en rätt jämn match nu och känslan säger att bortalaget inte bara åker hit och hämtar tre pinnar.

Det intressanta med matchen är att hemmalaget blir överstreckade som nederlagstippade, vilket händer sällan. Dock hamnar inte värde på favoriten utan på det oavgjorda resultatet här. Västerås är streckade på 57% och skulle kunna vara en helt ok spik på flera konstruktioner. Jag avskyr dock att halvgardera en favorit med ett oavgjort resultat men här får det bli så då jag förlitar mig på marknaden.

Utgångstips: 2
Gardering: X då värdet märkligt nog hamnade här.


7. Sandviken - Akropolis
29% - 24.5% - 46.5%
Sandviken har början ta med sig lite poäng från matcherna på senaste och har endast en förlust på senaste fem i serien och den kom mot topplaget Carlstad United som ligger tvåa. Dock ligger man fyra från slutet med tolv poäng på 13 matcher. Fortfarande segerlösa på hemmaplan med 0-2-4 (7-15) vilket kan börja sätta sig mentalt i laget nu. Akropolis är ett lag som blandar och ger. Har förlorat borta mot bottenlaget Karlslund men även segrat borta mot Carlstad United. Svårlöst match!

Enligt marknaden hamnar värdet på favoriten här trots allt som är streckade på 44%. Bägge övriga tecken är knappt överstreckade vilket gör att tvåan här kan vara en bra spik. De vinner nästan hälften av matcherna och då vi inte tappar något värde alls här så gör vi det enkelt.

Utgångstips: 2


8. Eskilsminne - Ängelholm
56% - 23.5% - 20.5%
Eskilsminne visar upp lite bättre form än Ängelholm. Hemmalaget har endast en förlust på de senaste åtta matcherna i serien medan grannen från norr, Ängelholm, har tre raka förluster efter att de skrällvände och vann mot serieledarna Mjällby på hemmaplan den 6 juni. Helsingborgslaget har 4-0-2 (11-8) hemma medan Ängelholm har 1-0-5 (6-15) på bortaplan. Men nu kommer det bli lite derbystämning över matchen. Jag lutar mig mot ettan rent spontant.

Ettan är överstreckad och landar på 64% vad gäller antal streck. Övriga tecken har ungefär samma värde, runt 20% vilket är bättre än inget men jag väljer hellre det negativa värdet här på ettan då sannolikheten är stor nog och vi har trevliga spikar i övrigt på uppbyggnaden. Men det är ingen given spik och 64% är aldrig kul att luta sig mot på Stryktipset.

Utgångstips: 1


9. Grebbestad - Husqvarna
43% - 25.5% - 31.5%
Bottenmöte i serien där Grebbestad börjat rycka upp sig och faktiskt har två raka segrar på hemmaplan. Husqvarna har två raka förluster borta men på hemmaplan har de på slutet också tagit poäng genom två segrar och en oavgjord. Grebbestad som har en nolla i segerkolumnen borta har ändå hyfsat fina 3-0-4 (10-10) på hemmaplan och motståndet har varierat en del. Även Husqvarna plockar sina poäng hemma där de tagit åtta av sina elva poäng för borta är det 1-0-5 (8-12). Det positiva är att de ändå gör en del mål och att målskillnaden är okej trots allt.

Hemmalaget överstreckade och allt det försvunna värdet hamnar på bortalaget då det oavgjorda är streckat ungefär i paritet med marknadens värdering. Det gör att jag lutar mig mot ettan men garderar upp här för att inte få för mycket favoriter på konstruktionen.

Utgångstips: 1
Gardering: 2 kommer med då värdet är fint och vi behöver lite skrällar.


10. Oskarshamn - Oddevold
52% - 24% - 23.5%
Oskarshamn möter här Oddevold hemma på Arena Oskarshamn. Bortalaget är som Dr Jekyll och Mr Hyde. Hemma har de tagit 19 av 21 poäng medan de borta har 1-2-3 (8-16) vilket är det här som kommer få de att falla på målsnöret om att kriga om en plats upp i seriesystemet. De har släppt in 14 mål på sina tre senaste borta. Det positiva är dock att det varit bra motståndare. Hemmalaget ser hyfsat stabila ut men jag tycker inte de imponerar så mycket att det bara är att ställa ut skorna och hämta hem poängen här. Rätt favoriter men gardera kan vara rätt.

Hemmalaget är streckade på 59% vilket är sju procentenheter över deras reella chans enligt marknaden. Det mesta av detta tappade värde hamnar på tvåan, men även krysset får lite värde då det är streckat på 23%.

Utgångstips: 1
Gardering: 2 i första hand då värdet ligger här men ta med krysset också.


11. Falkenberg - Helsingborg
40.5% - 27% - 32.5%
De tre sista matcherna på tipset avgörs dessvärre om söndagen och jag förstår inte varför. Men det vi får glädjas över är att det är ett toppmöte i Superettan mellan Falkenberg och Helsingborg. Två lag som på totalt 28 matcher tillsammans endast har tre förluster. Falkenberg har på sin hemmaplan 4-1-1 (11-5) medan HIF har 2-4-1 (13-9) på bortaplan. Spontant så är det knackigare för helsingborgarna formmässigt då det bara blivit en seger på senaste tre och det hemma mot jumbon Värnamo med 1-0. Falkenberg kommer med tre raka segrar i sitt bagage. Värdemätare för bägge lagen inför nästa års Allsvenska – om de nu tar steget upp.

Helsingborg endast streckade på 27% vilket gör att vi får nästan 50% i värde här medan både ettan och krysset är överstreckade. Jag tycker vi utgår från skåningarna här och på vissa konstruktioner är det en bra spik till så låga procent.

Utgångstips: 2
Gardering: X och 1 måste med på de flesta systemuppbyggnader.


12. Landskrona - Öster
42% - 28% - 30%
Två lag som är på väg åt helt olika håll i tabellen just nu. Hemmalaget Bois har noll poäng och 1-5 i målskillnad på sina tre senaste mot inte alltför märkvärdigt motstånd. Bortalaget Öster har sju poäng och 7-2 i målskillnad mot lite enklare motstånd men fick ändå med sig 0-0 hemma i senaste matchen som var mot Eskilstuna. Det krysset var väldigt spelvärt då. Tycker det här är en klart jämnare match än vad marknaden vill ha det till.

Streckspelarna håller med mig här och enligt mig finns här inte så mycket värde vad vi än streckar. Men litar vi på marknaden så är det värde på både favoriten och krysset här medan Öster är överstreckade med fem procentenheter. Nej, jag köper det inte men svårt hitta en vinnare här. Strecka på!

Utgångstips: X
Gardering: 1 och 2 och sen bläddrar vi vidare.


13. Team Thorengruppen - Carlstad United
28.5% - 24.5% - 46.5%
Hemmalaget Team Thorengruppen fick endast med sig 1-1 hemma mot bottenlaget Sandviken senast i serien och dessförinnan var det två tunga 1-0 förluster borta. Detta medan Carlstad stormar fram i serien även om det blivit lite många oavgjorda, framför allt hemma, nu på slutet och det mot lag i bottenskiktet. Carlstad har annars 6-1-0 (21-6) som bortafacit vilket är starkt medan Thorengruppen har 2-2-2 (9-10) hemma. Bortalaget måste gälla som klara favoriter här tycke rjag.

Matchen är i stort streckad så som marknaden värderar chanserna. Litet värde på ettan vilket försvinner på det oavgjorda. Samtliga tecken här är nästan spelvärda och har vi bara råd med en halva så ta bort det oavgjorda.

Utgångstips: 2
Gardering: 1 i första hand men även X kan vara intressant om vi snålat tidigare på kupongen.



Omgångens bästa spik: Jönköpings Södra (match 4, en etta):cheers:
Omgångens bästa tecken: Helsingborg (match 11, en tvåa):moneybag:
Omgångens bästa skräll: IK Frej (match 1, en tvåa):holms:


Systemförslag med den halvtjocka plånboken. 3888 rader på Liverättning

1. 1x2
2. x2
3. 1x2

4. 1
5. 2
6. x2

7. 2
8. 1
9. 12

10. 1x2
11. 1x2
12. 1x2
13. 12


För den som vill komma billigare undan. 144 rader på Liverättning

1. 1
2. x2
3. 1x2

4. 1
5. 2
6. 2

7. 2
8. 1
9. 12

10. 12
11. 2
12. 1x2
13. 12

Här lämnar du in dina egna rader på Stryktipset



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved