Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nyheter (https://www.sharps.se/forums/nyheter/)
-   -   AmaerildeRimfrost analyserar Europatipset (25/7) (https://www.sharps.se/forums/nyheter/33187-amaerilderimfrost-analyserar-europatipset-25-7-a/)

AmaerildeRimfrost 2018-07-25 02:49

AmaerildeRimfrost analyserar Europatipset (25/7)
 
Ett Europatips som inleder med tre matcher under onsdagen men avslutas med resterande tio matcher under torsdagen. På det hela taget en rätt trevlig omgång med bra lag. Först har vi några kvalmatcher till Champions League som följs av träningsturneringen International Champions Cup (där matcherna spelas tidig natt mot torsdag) och som avslutas med kvalmatcher till Europa League. Spelmässigt finns det även gott om skrällar och det gäller som vanligt att träffa rätt i vilka favoriter som står respektive faller.

Se aktuell streckfördelning här


Omgångens bästa spik: Bate Borisov (match 2, en etta)
Bate Borisov – HJK Helsingfors
Självklart finns det inga givna segrare men här tycker jag det ser bra ut för Bate Borisov som är en toppklubb som tidigare säsonger sprungit på lag som Roma, Barcelona och Bayer Leverkusen t ex i Champions Leagues gruppspel. Senaste två säsongerna har de dock åkt ut i tredje kvalomgången mot Slavia Prag och Dundulk. Det blev dock segrar på hemmaplan mot bägge dessa och nu är det överlägsna finska mästarna från 2017 som kommer på besök. En uppgift det vitryska laget ska fixa. HJK gick in i kvalomgång ett och slog där ut isländska Vikingur relativt enkelt med 5-2 sammanlagt.

Enligt marknad och odds är det dock enbart drygt 61% chans för en hemmaseger här men jag tror det är större möjligheter. De är dock streckade på höga 77% och det kanske de inte lever upp till men nog känns det som en fin spik och jag vill nog även hålla laget som bästa segerchansen på kupongen. Den som mer litar på marknaden får bra värde på bägge övriga tecken, där krysset är streckat på 15% samt tvåan till 8%. Värdet för det oavgjorda ligger på 60% samt för bortasegern ligger det på drygt 82%. Men jag köper inte det så vila er på ettan och få med en spik redan under onsdagskvällen.


Omgångens bästa tecken: Arsenal (match 9, en tvåa)
Atletico Madrid – Arsenal
Ett Arsenal med ny tränare i Unai Emery som jag tror tar den här träningsturneringen lite mer seriöst än vad Madridlaget gör. Det är en bra chans mot kvalitativt motstånd att få ihop laget på det sättet som önskas innan Premier League drar igång och där allt behöver sitta och där han inte kan luta sig tillbaka på tidigare kunskap om laget. Med ett flertal nyförvärv av högsta kvalité samt några tidigare Arsenalspelare så är det en klart slagkraftigare trupp som åkt till Singapore för att träningsspela än vad Atletico Madrid tagit med sig. För visst låter det lite mer skräckinjagande med namn som Özil, Ramsey, Lacazette, Aubameyang, Mkhitaryan, Lichtsteiner och sen Leno eller Cech i målet än t ex Gameiro som får anses vara en av de bättre i Atletico tillsammans med målvakten Oblak. Nej, både spelarkvalité och motivation med ny tränare och att få ihop det här talar för att Arsenal vinner detta. Att de står som bortalag tackar vi extra för så klart. Spika rakt av på allt!

Även marknaden håller så klart med här och ger Arsenal drygt 42% chans att segra. Tänk då vilket fint värde vi dessutom får när de endast är streckade på 27%. Det är ett riktigt bra fynd även om jag gissar att strecken kan springa över 35% men värdet kommer vara kvar och jag tror Arsenal tar det här över 50% av gångerna dessutom. Atletico Madrid är åtminstone helt iskalla då de har max 30% chans att vinna men har närmare 50% av pengarna på sig. Krysset ska ha knappt med värde enligt odds och marknad men tänk inte på det. Både marknad och streckspelare är fel på det här. Kunde lika gärna vara bästa spiken i omgången.


Omgångens bästa skräll: Atromitos Halkidona (match 13, en tvåa)
Dinamo Brest – Atromitos Halkidona
Absolut inte de lagen jag personligen kan gå igenom och analysera för att komma fram till något. Det mest intressanta får väl vara att grekerna kvalat flertalet gånger under 10-talet där de bland annat slagit ut AIK 2015 där de vann bortamötet med 3-1 och hemmamatchen med 1-0 innan de själva åkte ut mot Fenerbahce i sista kvalomgången. Det känns lite mer meriterande, även om det gått några år efter det utan att det blivit något Europaspel för Atromitos, till skillnad från vad Brest från Vitryssland presterat. Ett enda kvalmöte till Europa och det förra året där det blev respass direkt mot mindre kända österrikiska laget Rheindorf Altach där hemmamatchen förlorades med klara 3-0.

Här förlitar jag mig mycket på marknad och odds och då är bortalaget endast streckade på 24% medan de ska vinna runt 36% av matcherna, ett fint värde på 50% alltså. Egentligen bara att spika om man vågar lita fullt ut på någon annan än sig själv. Ettan blir åtminstone iskall och ska bort från allt då den är streckad på över 50% men endast segrar i paritet med bortalaget här. Det gör att vi även får ett visst värde, runt 13% på det oavgjorda resultatet. Klockren halvgardering om man nu inte behöver ännu en spik här.


Övriga lite snabba tankar om resterande matcher.

(1) Ajax – Sturm Graz
Ajax är ju en helt annan storklubb än Sturm Graz vilket jag tror gör att de får lite för många streck på sig. Visst är de rätta favoriter men att bära 78% av strecken köper jag inte riktigt då det inte är ett helt oävet lag. Förra året åkte de ut i Europa League kvalet mot Fenerbahce men fick med sig 1-1 i bortamötet. Enligt marknaden ska dock Ajax segra nästan 72% av dessa möten men jag tvivlar. Strecka på om det finns streck över.


(3) Celtic – Rosenborg
Även Celtic har i nuläget 78% på sig vilket jag ett tag tyckte kändes helt ok för att kunna spika eftersom det är Europatipset och det tål dessa favoriter lite bättre även om de är överstreckade. Rosenborg tog sig precis vidare till den här omgången genom att få in det avgörande målet mot isländska Valur i matchminut 94 och det på en straffspark. Celtic enkelt vidare med 3-0 gånger två mot Aleshkert från Armenien. Kanske inte det mest meriterande laget men hemmaplan bör avgöra detta även om jag håller en liten liten springa öppen för norska Rosenborg då de trots allt tidigare varit ett topplag att räkna med även ute i Europa.


(4) Juventus - Bayern Munchen
Känslan säger att Bayern Munchen har den lite bättre truppen med sig på den här träningsturneringen än Juventus. Bayern Munchen har även mött PSG redan och segrade där med 3-1 vilket jag tycker vi tar som ett litet tecken. Dock svårbedömd match där krysset blir överspelat då streckprocenten ligger på 31 medan det enbart kommer inträffa i 27% av dessa möten enligt marknad och odds. Tyskarna mest intressanta då de segrar runt 41% av gångerna medan de enbart har 36% streck just nu. Halvgarderingen fungerar och finns det extra slantar över så kan det oavgjorda få komma med på ren nåder.


(5) Borussia Dortmund – Benfica
Här väljer jag rakt av att spika Dortmund faktiskt. De har haft två matcher redan i ICC och vunnit bägge mot Liverpool och Manchester City. Truppen är hyfsat stark och i grunden skiljer det en del mellan lagen även om Benfica ska tas med största respekt. Reus har anslutit till Dortmund och tillsammans med Götze och Nahin tror jag även de vinner den tredje och sista matchen. Hittar för lite information angående Benfica men enligt marknaden blir det enbart tysk seger här 45% av gångerna. Streckspelarna tittar enbart på lagnamnen och då blir det värdetapp eftersom det är 61% av pengarna på Dortmund. Jag väljer likväl att spika mig igenom den här matchen.


(6) Manchester City – Liverpool
Svårbedömt engelskt möte där bägge lagen har en relativt enkel trupp med sig till USA. Litar vi på marknad och odds här så är Liverpool en helt okej spik som segrar drygt 47% av mötena medan de enbart har 41% streck på sig. Jag tycker dock vi tar med alla streck vi kan här. Omöjlig match att tippa sig igenom.


(7) Roma – Tottenham
Flera VM-spelare från Tottenham har fortsatt ledighet och totalt kan truppen inte matcha Romas. Dock byts ett flertal spelare i matcherna och det gör det så klart svårt att sia om segrare. Litar vi på marknaden är det 42-27-31 i procent vad gäller de olika tecknen. Matchen är streckad i paritet med de siffrorna vilket gör att jag tycker vi tar med allt även här. Svårt och varför åka på en lott vi inte ens vet hur ofta den kommer att ge vinst?


(8) Milan – Manchester United
Ännu en svårlöst match där jag skulle säga att Milan borde vara knappa favoriter men där marknaden bedömer matchen som 33-27-40. Stämmer den bedömningen så får vi åtminstone värde på Milan som enbart har 28% streck på sig. Värdetapp på bägge övriga tecken och jag utgår från Milan på mindre systemen.


(10) Aberdeen – Burnley
Kval till Europa League mellan Skottland och England. Ett Burnley som gjorde det storstilat förra säsongen där det till sist blev en sjundeplats i Premier Legaue. Tuffheten att möta City, United, Liverpool och Chelsea bland annat gör att de ska vara klara favoriter här. Aberdeen möter förvisso Celtic och Rangers och placerade sig på en fin andraplats för Rangers förra säsongen men de topplagen kan inte mäta sig mot Englands. Det här segrar Burnley runt 53% av gångerna enligt marknaden och jag håller med. Då är man tacksam att streckprocenten enbart uppnår till 46. Det oavgjorda har även det ett knappt värde vilket gör ettan helt ointressant på allt med tretton matcher.


(11) Djurgården – Mariupol
Enkelt att luras med att Djurgården ska vara stora favoriter här mot okända Mariupol från Ukraina. För Mariupol blev det enbart en femteplats i ligan bakom lag som Vorskla och Zorya vilket inte imponerar även om de två översta platserna känns abonnerade av Shakhtar Donetsk och Dynamo Kiev. Djurgården är inte ett topplag som bara beger sig ut i Europa och vinner. Det blir tufft även om det är hemmaplan. Djurgården vann senast i Allsvenskan med 2-1 hemma mot häcken efter ett mål i 90+3. Kan man så plocka bort ettan här då Djurgården vinner runt 55% av dessa möten enligt marknaden och bara det kan kännas lite väl högt tycker jag. Betänk då att streckprocenten är så höga som 72! Iskall men sitter allt annat så kan det ge bra utdelning även med en svensk seger här.


(12) LASK – Lilleström
LASK från Österrike gjorde det helt okej på hemmaplan förra säsongen med 10-3-5 (27-20). Efter sommaruppehållet har de dock långt från presterat i träningsmatcherna medan de vann cupmatchen mot okända Hertha med 3-0 borta. Kanske saknas det lite för att prestera på topp redan nu men Lilleström har det tungt i inhemska ligan som är pågående. Ligger för närvarande på 13e plats på samma poäng som Start som just nu ligger under nedflyttningsstrecket. Då har de endast en förlust hemma, men borta är det desto mörkare med ett facit på 1-1-7 (10-20). Det kommer bli för tufft och ligger de under i halvtid med ett sannolikt resultat för att kunna vända på hemmaplan får de vara nöjda. Streckade på 65% men vinner några procentenheter högre enligt marknaden. Övriga tecken kala i vilken bok man än bläddrar i. Spika.



Systemförslag för den halvtjocka plånboken. 5832 rader på Liverättning

1. 1x2
2. 1
3. 1x2

4. 12
5. 1
6. 1x2

7. 1x2
8. 1x2
9. 2

10. x2
11. 1x2
12. 1
13. x2


För den som vill komma billigare undan. 108 rader på Liverättning

1. 1x2
2. 1
3. 1

4. 2
5. 1
6. 1x2

7. 1x2
8. 1
9. 2

10. 2
11. x2
12. 1
13. x2

Här lämnar du in dina egna rader på Europatipset

Trinity 2018-07-25 18:13

Har tippat några system men detta är nog mest troligt.
1: 1
2: 1
3: 1
4: x
5: 1,x,2
6: 1,x,2
7: x
8: x
9: x
10:2
11:x,2
12:1
13:x,2

36 raders..

AmaerildeRimfrost 2018-07-25 19:10

Citat:

Ursprungligen postat av Trinity (Inlägg 577643)
Har tippat några system men detta är nog mest troligt.
1: 1
2: 1
3: 1
4: x
5: 1,x,2
6: 1,x,2
7: x
8: x
9: x
10:2
11:x,2
12:1
13:x,2

36 raders..

Jag har väldigt svårt att se att Arsenal inte skulle vinna med det laget de har med sig till Singapore. Klasspelare på flera positioner. Även marknaden rör sig åt det hållet. Men vi får se imorgon ????

Trinity 2018-07-25 20:18

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 577648)
Jag har väldigt svårt att se att Arsenal inte skulle vinna med det laget de har med sig till Singapore. Klasspelare på flera positioner. Även marknaden rör sig åt det hållet. Men vi får se imorgon ????

Du har förmodligen rätt, Det är jag som chansat då jag inte har någon koll på vem som kommer att spela och hur viktigt de tycker att cupen är..

AmaerildeRimfrost 2018-07-26 19:34

Citat:

Ursprungligen postat av Trinity (Inlägg 577664)
Du har förmodligen rätt, Det är jag som chansat då jag inte har någon koll på vem som kommer att spela och hur viktigt de tycker att cupen är..

Snyggt du satte krysset ???? Men oddset på Arsenal sjönk till 1.85, men det hjälpte inte mig! Dålig form!

Trinity 2018-07-27 17:16

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 577759)
Snyggt du satte krysset ???? Men oddset på Arsenal sjönk till 1.85, men det hjälpte inte mig! Dålig form!


Tack!
Spelade dubblar på 4 matcher, En av dubblarna gick in..
Det var dubblen med oavgjort på Milan - Manchester U och Arsenalmatchen.

Hade även trippel som gått in ifall AIK spelat oavgjort...



Är lite sugen på att spela X på MFF - Norrköping i morgon 3,7 ggr..
Lägger nog redan en Hundralapp idag på det spelat.

Trinity 2018-08-03 18:55

Citat:

Ursprungligen postat av Trinity (Inlägg 577808)
Tack!
Spelade dubblar på 4 matcher, En av dubblarna gick in..
Det var dubblen med oavgjort på Milan - Manchester U och Arsenalmatchen.

Hade även trippel som gått in ifall AIK spelat oavgjort...



Är lite sugen på att spela X på MFF - Norrköping i morgon 3,7 ggr..
Lägger nog redan en Hundralapp idag på det spelat.


Spelade en Hundralapp dagen efter på Oavgjort men till 4ggr..
Kunde gått men det gick ej..

AmaerildeRimfrost 2018-08-04 02:17

Citat:

Ursprungligen postat av Trinity (Inlägg 578665)
Spelade en Hundralapp dagen efter på Oavgjort men till 4ggr..
Kunde gått men det gick ej..

Små marginaler alltid, men i perioder så verkar allt sitta men dessvärre finns det ju även de där domedagsperioderna när inget sitter även om det är en 2-0 ledning i 90+2 :D



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved