Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nyheter (https://www.sharps.se/forums/nyheter/)
-   -   AmaerildeRimfrost analyserar Stryktipset (11/8) (https://www.sharps.se/forums/nyheter/33335-amaerilderimfrost-analyserar-stryktipset-11-8-a/)

AmaerildeRimfrost 2018-08-10 13:38

AmaerildeRimfrost analyserar Stryktipset (11/8)
 
Äntligen! Stryktipset är tillbaka i lite mer traditionell tappning med Premier League på kupongen. Dessvärre blir vi utan de flesta topplagen den här helgen då de spelar idag och på söndag. Men Chelsea finns med även om matchen i sig inte får det att bulta extra i hjärtat. Men vad gör det när det finns runt åtta miljoner att dela på för de med alla rätt? Så nu vässar vi pennan och drar dit strecken som krävs, ifall vi nu inte använder nätet och lämnar in det digitalt! Jag förstår dock inte varför Svenska Spel envisas med att lägga in matcher med start klockan 18.30 när de kan ha en full omgång som startar 16.00.

Se aktuell streckfördelning här


Omgångens bästa spik: Malmö FF (match 12, en tvåa)
Dalkurd FF – Malmö FF
Matchen lottas och fördelningen är då 12.5% - 12.5% - 75%. Nu kommer Malmö att streckas upp och värdet kommer så klart försvinna till stor del men tecknet är så sannolikt att det är dumt att jaga en skräll här. Spika och jobba in pengarna från andra matcher.


Omgångens bästa tecken: X mellan Aston Villa och Wigan (match 6, ett kryss)
Aston Villa – Wigan
Två lag som började säsongen på absolut bästa tänkbara sätt, med tre poäng. Villa som förlorade finalen i kvalet upp till Premier League mot Fulham med 1-0 har visat sig starka på försäsongen. Att sen i premiären segra borta mot Hull med 3-1 är starka kort och det är lätt att ryckas med och tro att de enkelt kommer köra över nykomlingen Wigan på hemmaplan. Wigan vann dock League One på strålande sätt och fick ihop hela 98 poäng vilket är mycket bra. Hela 29 segrar på 46 matcher och då var bortafacit bättre än på hemmaplan.

Bortser vi från känslan och sneglar på odds och marknad här så visar det sig att Aston Villa har runt 48% chans att segra här medan de är streckade på skyhöga 64%. Iskall etta som vi bör lämna på de flesta system så klart. Värdet hamnar på både tvåan och det oavgjorda här. Faktiskt lite mer på seger för Wigan men jag väljer att nämna krysset här som bästa tecknet i omgången då det inträffar lite oftare. Spik på mindre system så klart men hel- eller halvgardera på större.


Omgångens bästa skräll: Birmingham (match 9, en tvåa)
Middlesbrough – Birmingham
Vid en snabb anblick och även vid lite djupare analys är det svårt att verkligen tro hårt på tvåan här. Middlesbrough var ett topplag i Championship förra säsongen och kommer vara det även den här säsongen. De har redan spelat två matcher och vann på ett stabilt och snyggt sätt med säkra 3-0 i veckan hemma mot Sheffield United. Nu kommer ett Birmingham på besök som hade en riktigt dålig säsong på bortaplan framför allt förra säsongen där det endast blev tre vinster och fyra oavgjorda på de 23 matcherna. Men nog var det allt underprestation då och det förväntade borde vara snäppet bättre åtminstone.

Endast 13% på Birmingham gör att jag tycker det blir ett väldigt intressant streck för att jaga de stora pengarna trots en del stora favoriter och lottade matcher. Segerchansen skrivs enligt odds och marknad till nästan 19% vilket blir ett måste-streck på allt. En förväntad målsnål match där vi får hoppas på 0-1 även om det oavgjorda ligger närmare till hands med sina 26% ungefär. Birmingham inledde för en vecka sen med 2-2 hemma mot Norwich men har sluppit att spela match i veckan vilket kan vara en liten fördel även om det är tidigt på säsongen.


Tre viktiga streck att ha med!

(13) Örebro – Brommapojkarna 1
Känns tråkigt att ha med 65%-are som viktiga streck men så dåliga Brommapojkarna varit så bör t o m ett lag som Örebro hemma kunna plocka tre poäng. Visserligen vann BP mot Dalkurd senast efter att ha legat under men det var hemma där de faktiskt tagit samtliga poäng den här säsongen. Det är dumt att slösa streck på ett lag som inte ens visat tendenser till att vinna borta. Det hade varit en sak om spelet sett bra ut i sin helhet men det är stora problem med både nonchalans och taktik. Spika ettan även om det är så tråkigt i kombination med Malmö men kom ihåg att det är jackpott trots allt!

(11) Queens Park Rangers – Sheffield United 2
En match jag helt utgår från odds och marknad som bedömer lagen helt likvärdiga att segra här. Det gör att tvåan till 27% är klart mycket mer intressant än ettan till 44% då segerchanserna skrivs till drygt 35% för bägge lagen. Även krysset har knappt värde och inträffar runt 30% av gångerna. I första omgången förlorade bägge lagen. QPR i en förväntat målsnål match med 1-0 borta mot Preston medan Sheffieldlaget tappade ledning hemma mot Swansea där slutsiffrorna skrev till 1-2. Lite oroväckande sen att Sheffield U vek ner sig fullständigt i veckan när de fick hela 3-0 i baken borta mot Middlesbrough. Men det är två lag som förväntas hamna i bottenstriden och jag litar på marknaden rakt av så här i början på säsongen.

(5) Wolverhampton – Everton X
En match som i min lilla värld och bok luktar otroligt mycket 1-1. Enligt odds och marknad är dock hemmalaget knappa favoriter här och vi kan säga i runda slängar att det är 40-30-30 i procentsatser för de olika tecknen. Strecken är i paritet med dessa siffror varpå vi inte kan hitta något värde här ifall marknadens värderingar stämmer. Möjligen vill jag höja upp Everton ett snäpp även om det sett lite magert ut i träningsmatcherna där de vikit ner sig i flertalet matcher trots favoritskap på förhand. Nu är det ligamatch och jag håller Everton som ett bättre lag i grunden även om deras förra säsong svek många men det blev till sist en godkänd åttondeplats. Wolverhampton som nykomlingar får bevisa först att de ska vara favoriter i en sådan här match innan jag köper det fullt ut trots mängder med nyförvärv där flera spelare kommer bli klart intressanta.


Korta kommentarer om övriga matcher.

(1) Bournemouth – Cardiff
Ett hemmalag som är klara favoriter och ska segra runt 50% av matcherna. Jag vill dock påpeka att bägge lagen är tippade att hamna i botten och vi hittar värde både på krysset och tvåan här. Premiär och svårt säga var lagen riktigt står. Inte alls lika given etta som både marknad och streckspelare påstår. Jag går emot och plockar värdet här och jobbar in 0-0.

(2) Fulham – Crystal Palace
Ännu en match mellan två förväntade bottenkandidater. Trots att Fulham är nykomlingar med flera intressanta spelarköp så som Shurrle och Mitrovic för att nämna några så håller jag Crystal Palace högre här. Roy Hodgson hade en riktigt bra avslutning med sitt Crystal Palace i Premier League förra säsongen. De var nära att segra mot flera topplag men tappade både poäng och segrar i slutet, men mot de mer överkomliga lagen blev det treor på treor. Ett rätt starkt lag påstår jag som kan överraska många lag och då ska inte Fulham vara något hinder. Jag spikar tvåan trots säsongsinledning och vi får även ett knappt värde på köpet då de enligt marknaden ska vinna knappt 33% av gångerna men jag håller dem lite högre.

(3) Huddersfield – Chelsea
Visst ska Chelsea vinna det här, men med ny tränare kan det ta lite tid innan de fått ordning på det hela. Laget var dessutom väldigt små i mötet mot City i Community Shield där statistiken blev 18-5 i målchanser samt 9-2 i skott på mål till Citys favör. Vågar man så plocka bort Chelsea helt men betänk att Huddersfield är tippade näst sist i tabellen. Det skiljer i kvalité när båda lagen presterar på topp. Premiärer är dock premiärer, klyschigt men sant. Enligt marknaden vinner Chelsea över 60% av dessa matcher.

(4) Watford – Brighton
Det här mötet slutade 0-0 förra säsongen medan Brighton vann sitt hemmamöte med 1-0. Defensiven kommer att prioriteras av bägge lagen och jag fortsätter på den inslagna vägen. Mest sannolika krysset på kupongen innehåller även ett litet värde och jag spikar. Tycker hemmalaget är lite för stora favoriter både bland marknad och streckspelare.

(7) Blackburn – Millwall
Bägge lagen tappade segern i slutet av premiäromgången. Blackburn hade 2-1 borta mot Ipswich till 90+1 men fick nöja sig med en poäng. Värre var det då för Millwall som är tippade på undre halvan och hade 2-0 hemma mot topptippade Middlesbrough. Men reduceringen kom i 87e minuten och sen även kvitteringen i 90+7. Millwall är dock klart bättre hemma och kommer få svårt mot nykomlingen Blackburn som endast förlorade två hemmamatcher i League One. Jag lutar mig mot ettan här men tror vi på marknaden är den kraftigt överstreckad och därför tar jag även med tvåan först och främst då krysset är streckat i paritet med chans.

(8) Derby – Leeds
Två lag som segrade i premiären men Leeds starka seger med 3-1 hemma mot seriefavoriten Stoke imponerar. Leeds inledde förra säsongen på strålande sätt och det finns nog bra möjligheter till det även i år. Frågan är bara om de ”som alltid” faller igenom när det väl börjar dra ihop sig. Svårlöst match mot ett Derby som förra säsongen fick kvala mot Premier League. Den som letar värde i första hand kan spika ettan som i nuläget endast är streckade på 44% men ska inträffa 47% av gångerna enligt marknaden.

(10) Nottingham – Reading
Om storsatsande Nottingham ska vara med i toppen och göra upp om platserna till Premier League bör de vinna de här hemmamatcherna. Förra säsongen blev hemmafacit 10-3-10 (25-27) och året innan dess blev det 12-4-7 (42-30) trots att de var på vippen att åka ur. De klarade sig med två måls marginal. Få oavgjorda tidigare, och de kommer gå för tre poäng nu efter de två inledande kryssen den här säsongen. Tråkig etta att spika men jag gör det enkelt då de ska vinna detta drygt 56% av gångerna.



Systemförslag för den halvtjocka plånboken. 2916 rader på Liverättning

1. x2
2. 2
3. 1x2

4. X
5. 1x2
6. 1x2

7. 1x2
8. 1x2
9. 1x2

10. 1
11. 12
12. 2
13. 1


För den som vill komma billigare undan. 128 rader på Liverättning

1. x2
2. 2
3. 1x

4. X
5. x2
6. X

7. 12
8. 12
9. x2

10. 1
11. 12
12. 2
13. 1

Här lämnar du in dina egna rader på Stryktipset



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved