Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nyheter (https://www.sharps.se/forums/nyheter/)
-   -   AmaerildeRimfrost analyserar Europatipset (16/8) (https://www.sharps.se/forums/nyheter/33383-amaerilderimfrost-analyserar-europatipset-16-8-a/)

AmaerildeRimfrost 2018-08-16 01:44

AmaerildeRimfrost analyserar Europatipset (16/8)
 
Senast infann sig 13 rätt på förslaget och det var bara Norrby som saknades för att så även skulle ske på det lilla 54-raders. Nu avgjorde dessvärre AIK samtidigt som Barcelona vände sitt underläge vilket raserade utdelningen som annars varit väldigt fin upp mot halvmiljonen på det större systemförslaget som ska ses som en utgångsmall i första hand. Vi har nosat länge och vi kommer göra så även framöver.

Det vore ju trevligt att pricka en ny omgång direkt efter med alla rätt i, men det var lite taskigt att vi ska rakt ut i Europa League kval som känns aningen svårare att pricka in, speciellt då en del lag brukar kunna bli galet överstreckade dessutom och vi vill ju ha med värde så mycket vi kan för att ge spelvärda förslag. I första hand är det ju inte 13 rätt vi siktar mot utan att få det de omgångar när det är spelvärde och dessutom gärna ger bra utdelning. Men vi gör självklart vad vi kan för att försöka bena ut omgången så gott det går mot 13 rätt igen. Tre miljoner finns det att dela på för dem med alla rätt vilket förstås höjer spelvärdet avsevärt.

Se aktuell streckfördelning här


Omgångens bästa spik: Zenit St Petersburg (match 13, en etta)
Zenit St Petersburg – Dinamo Minsk
Zenit åkte på en praktsmäll borta mot Minsk som vann med hela 4-0 till runt sex gånger pengarna för seger. Enda faran här är väl att Zenit möjligen ger upp dubbelmötet men det borde bli full anstormning för att göra de fyra mål som krävs för att ta matchen till förlängning. Svårt men inte omöjligt. Just i dessa cuper brukar vi få se helt enastående uppvisningar av hemmalag som behöver vinna stort. Zenit är i grunden det mycket bättre laget och det kommer bli seger i matchen även om de inte lyckas avancera vidare. Hemmalaget ger runt sex gånger att avancera vidare!

Zenit är streckade på på låga 69% när en miljon är omsatt under onsdagen. De kommer säkert öka runt fem procentenheter men vi har fortfarande bra värde kvar på omgångens största segerchans. Hela 82% av dessa matcher ska det bli en etta ifall vi tror på odds och marknad. Jag är helt enig och tvekar inte att spika rakt ut på alla system.


Omgångens bästa tecken: LASK Linz (match 10, en etta)
LASK Linz – Besiktas
Tuff match för österrikiska LASK som föll tungt med 1-0 i bortamötet. Nu krävs det att de håller nollan eller gör minst tre mål framåt för att kunna avancera vidare. Det var klart spelövertag från turkarna i första matchen men när vi räknar målchanser var det klart jämnare. Det är långt från omöjligt att LASK segrar här även om det kommer bli en jämn match och krysset så klart kan locka.

Ettan är endast streckad på 19% men ska enligt marknad och odds ha nästan 25% chans att segra. Så var fjärde omgång sätter vi in en fin 19%-are som kommer öka på utdelningen men framför allt se till att få in värde i kupongen som överlever de favoriter som överstreckas och står. Då krysset på 30% är överstreckat väljer jag att köra en halva där matchen får en segrare. Förr eller senare måste hemmalaget öppna upp sig och ett snabbt turkiskt ledningsmål kan också döda matchen helt.


Omgångens bästa skräll: Vitesse (match 1, en tvåa)
Basel – Vitesse
Basel har bra med rutin från att vara ute i de europeiska cuperna. Avancemang från gruppspelet i Champions League förra säsongen medan de åkte ur gruppspelet säsongen innan. Före det har de även avancerat vidare från gruppspelet i Europa League. Vitesse kvalificerade sig för första gången vidare till gruppspelet i Europa League förra säsongen men det blev respass efter de sex matcherna. Förlusten i detta dubbelmötes första match kom så sent som i 90+3 efter en speljämn jämn match. Nu blir det bortamatch för Vitesse vilket så klart blir tuffare men det är en fin skräll på kupongen som bör streckas och eventuellt spikas på små system.

I nuläget är Vitesse endast streckade på elva procent medan de ska vinna den här matchen över 18% av gångerna. Fint värde och en lågprocentare som måste med även om den inte är speciellt sannolik. Men omgången saknar bra skrällar i övrigt tycker jag så detta får bli det som det flaggas för. Två lag som måste kriga i minst 90 minuter till innan vi har en vinnare. Då tror jag på att ett slumpmål till bortalaget kan stå och ta den här matchen till förlängning.


Tre viktiga streck att ha med!

(2) Burnley – Istanbul Basaksehir X
Jag tjatar ofta om det att Burnley är ett lag som lever mycket på sin defensiv. Det är heller inget lag som bara går in och kör över sämre motståndare med fyra bollar. Mot Aberdeen blev det 1-1 i bägge möten innan Burnley kunde avgöra hemma i förlängningen. Det är inte omöjligt att även denna matchen måste avgöras på det sättet. Målsnålt och logiskt med 0-0 men mycket talar även för 1-1 ifall något av lagen får in en boll innan 90 minuter. Det oavgjorda är streckat på 30% men ska enligt marknaden har större chanser än så. Jag håller med och kan t o m höja upp den mot 33-34%. Givet tecken!

(3) Feyenoord – Trencin 1
En annan favorit som föll mycket tung med hela 4-0 på bortaplan. Frågan är om Feyenoord kan hämta upp det här likt det Zenit också behöver. Jag är inte så säker på det men en vinst ska det väl möjligen kunna bli här mot slovakerna. Feyenoord imponerar absolut inte men då Trencin har råd med en förlust och ändå avancera vidare känns det som ett logiskt resultat. Ettan är streckad på 69% men ska vinna det här betydligt oftare, nämligen hela 76% drygt. Värde på ännu en storfavorit tackar vi för även om vi måste hitta den högre utdelningen i andra matcher. Rekommendation att spika på allt så länge streckprocenten håller sig under 75%.

(6) Molde – Hibernian 1
Norska Molde avancerade till gruppspelet i Europa League 2015. Hibernian har inga speciella triumfer att visa upp från Europa. Senast de fick chansen att kvala få föll de mot Bröndby 2016 och innan dess var det tre år tidigare då de föll mot Malmö FF. Ytterligare tre år tidigare föll de mot Maribor osv. Varför de nu inte skulle falla mot Molde ser jag inte. Första mötet mellan dem bägge slutade 0-0 i Skottland men Molde är ett helt annat lag på hemmaplan. Det fick nordirländska Glenovan känna på som kom med ledning med 2-1 till Norge. De åkte hem med 6-3 i förlust totalt. I inhemska ligan har Molde 8-0-2 (28-8) i facit på hemmaplan medan de endast har 2-3-3 (10-12) borta. Hibernian får vara glada att de lyckades slå ut färöiska NSI samt grekiska Tripols tacke vare 3-2 hemma och 1-1 borta. Molde streckade på relativt höga 62% men jag tycker nästan chansen ligger där uppe också och inte dryga 54% som odds och marknad pekar mot. Spika är min utgång men plockar med tvåan här ifall ifall… för har marknaden rätt vinner de 20% här men är endast streckade på 12% och vi behöver skrällar. Jag tvivlar dock men garderar på stora ramar.


Korta kommentarer om övriga matcher.

(4) Partizan – Nordsjälland
Partizan Belgrad vann bortamötet med 2-1 och måste ju ses som favoriter här. Samtidigt måste danskarna göra minst två mål för att ha möjlighet till avancemang. Jag tror och läser det som en jämn match där inget lag vill släppa till något. Ju längre matchen lider med 0-0 ju mer måste danskarna öppna upp sig men Partizan har egentligen inget behov att gå fram ens i dessa lägen. Avgörs matchen är det snarare på något misstag relativt tidigt. Jag utgår från krysset här som är streckat på 23% men har runt tio procent i värde. Blir svårt för Nordsjälland men de slog AIK borta med 1-0 vilket är starkt. Svårlöst match.

(5) Lech Poznan – Genk
Genk var så sent som för två år sen i kvartsfinal i Europa League men åkte där ut med 4-3 sammanlagt mot Celta Vigo. Starka papper och det visade de även i hemmamötet som de vann komfortabelt med 2-0 mot polackerna. Nu ska de försvara sin ledning och ett bortamål tvingar Poznan till hela fyra mål. En omöjlig uppgift men frågan är om de kan få till en seger ens. Genk tog sig hit via ett enkelt motstånd i Fola Esch från Luxembourg medan Poznan slagit ut Gandzasar från Armenien samt Shakhtyor från Vitryssland. Enligt marknaden är det knappt värde på bortalaget här som är streckade på 44% men jag är inte helt enig i den bedömningen. Hemmalaget mest intressant även om krysset också ligger mycket nära till hands.

(7) Rijeka – Sarpsborg
Kroatien stormade fram i VM och frågan är om inte Rijeka kommer göra detsamma hemma mot norska Sarpsborg. De fick med sig fina 1-1 på bortaplan och nu är det hemma vilket är en klar fördel ifall vi tittar på resultaten från inhemska ligan förra säsongen. 14-1-3 (49-13) talar sitt tydliga språk i jämförelse med 8-3-7 (26-19) på bortaplan. De slutade tvåa i serien och de tre lagen de förlorade mot hemma var ettan, trean och fyran. Sarpsborg måste prestera på topp för att kunna få med sig ett avancemang här. För innan de tre förlusterna på hemmaplan förra säsongen är det i september 2014 de senast förlorade där. Spika hemmalaget som är streckade på 65% och har ungefär samma chans att segra i matchen.

(8) Rosenborg – Cork
Jag ser inte mycket som talar för Cork City här. Rosenborg har säkra 2-0 i ledning inför hemmamatchen och har mängder med rutin från spel i Europa. Förra säsongen blev det gruppspel i Europa League. När vi ser på hur det gått i hemmamatcherna totalt ute i Europa på sistone så är det ofta segrar mot mediokert motstånd medan de haft det klart tuffare mot storlag som Lazio, St Etienne och Real Sociedad. Ajax fick dock se sig besegrade på norsk mark och jag vet inte hur lilla Cork City från Irland ska kunna skrälla då. Jag vill verkligen leta lågprocentare och värde men får inte ihop det här. Att gardera med krysset kan möjligen fungera även om jag avskyr just den garderingen på en storfavorit. Spika om det inte finns mängder med streck kvar innan plånboken säger stopp.

(9) Bordeaux – Mariupol
Fransmännen segrade med klara 3-1 borta och har i stort avgjort detta dubbelmöte. Kanske är det en fördel för att kunna spela mer avslappnat och därmed indirekt bättre också i returmötet. För historiskt är inte en klar bortaseger en garanti för en ny sådan i hemmamötet. Senast mot lettiska Ventspils blev det 1-0 borta och 2-1 hemma. Ukrainska Mariupol har dock nog gjort sitt i den här turneringen nu och det är väl mest om Bordeaux verkligen kommer slita på sina spelare som är det stora frågetecknet. Det blev som bekant förlust med 0-2 hemma mot tippade bottenlaget Strasbourg i inhemska ligan i söndags. Jag vill spika här men måste ha med skrällarna och här tycker jag det finns några saker som kan tala för både kryss och en tvåa. Då tvåan endast är streckad på 5% blir det ju 40% värde där men ettan till 80% har nästan samma chans att inträffa enligt marknaden. Spika om ni måste, annars gardera!

(11) Luzern – Olympiakos
Schweizarna har inte mycket att hoppas på här efter usla 0-4 på bortaplan. Enda de spelar för är väl hedern inför hemmafansen nu. Vet dock inte om det räcker. Matchen är streckad i paritet med chanserna och hemmalaget ska vinna runt 26% medan bortalaget tar hem det runt 46% av gångerna. Då matchen är avgjord är det dumt att hitta en vinnare här. Ta med allt och gör det enkelt.

(12) Maribor – Rangers
Slovenerna är svårslagna hemma och då de måste hämta in ett 3-1 underläge så kommer det vara ett helfokuserat hemmalag som ska segra med 2-0. Om det nu blir så eller endast med uddamålet vågar jag inte svara på men jag tycker det här luktar seger hur jag än vänder och vrider på det. Rangers må vara mer känt men jag tror inte de lever upp till de 30% som både marknad och streckspelare har gett laget. Skottarna har inga speciellt bra resultat borta i kvalet till Europa League varken i år eller förra året. En seger och endast ett mål på tre matcher och då har motståndarna varit, Progres Niederkorn, Shkupi och Osijek. Ni ser själva, spika ettan och se nöjda ut när 42%-aren har vunnit!



Systemförslag för den halvtjocka plånboken. 3888 rader på Liverättning

1. 1x2
2. 1x
3. 1

4. 1x2
5. 1x2
6. 12

7. 1
8. 1x
9. 1x2

10. 12
11. 1x2
12. 1
13. 1


För den som vill komma billigare undan. 24 rader på Liverättning

1. 2
2. X
3. 1

4. 1x
5. 1x
6. 1

7. 1
8. 1
9. 1

10. 12
11. 1x2
12. 1
13. 1

Här lämnar du in dina egna rader på Europatipset



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved