Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nyheter (https://www.sharps.se/forums/nyheter/)
-   -   Genomgång av Europatipset (9/9) (https://www.sharps.se/forums/nyheter/33585-genomgang-av-europatipset-9-9-a/)

AmaerildeRimfrost 2018-09-08 23:11

Genomgång av Europatipset (9/9)
 
Likt stryktipset är det en blandad kupong med inledningsvis matcher från Nations League. Även en träningslandskamp står på programmet samt två svenska Superettanmatcher innan den avslutas med fyra kvällsmatcher från Brasilien. Känns som en favoritbetonad omgång men det är även då det kan ge riktigt bra ifall skrällarna med högt värde inträffar. Oavsett var ni väljer att spika och gardera så önskar jag er lycka till!

Se aktuell streckfördelning här


Omgångens bästa spik: Danmark (match 3, en etta)
(3) Danmark - Wales
Danmark har åter sina toppspelare med, efter den senaste matchens bojkott i landslaget där spelare från tredjeligan tillsammans med futsalspelare fick skrapa ihop ett lag som förlorade borta mot Slovakien. I grunden är Danmark ett bättre lag och i den här matchen tror jag många streckspelare fastnat på Danmarks ”dåliga” prestation senast i kombination med att de eventuellt fortfarande tror spelarna strejkar.

Danmark vinner det här 45% av gångerna enligt marknaden medan de endast är streckade på 36% vilket gör att vi får ett perfekt värde på favoriten. Det är bara att spika och hoppas att det blir rätt utfall. Wales kommer från en match där de fick bra utdelning och körde över Irland med hela 4-1 men danskarna med fullt lag på hemmaplan kommer så klart bli tuffare.
Statistik


Omgångens bästa tecken: X mellan Palmeiras och Corinthians (match 12, ett kryss)
(12) Palmeiras - Corinthians
Jag går mycket på marknadens värdering här i första hand. Därför får vi ett riktigt bra värde på krysset här som ska inträffa drygt 29% av matcherna men endast är streckade så lågt som 17%. När jag går igenom tabell, form och matcher så känns dock ettan väldigt ”klar” och där är antagligen därför som den streckas på höga 72% men endast inträffar runt 52% av gångerna. Palmeiras har två raka segrar och är starka hemma med endast en förlust på elva matcher. Corinthians är även de ett hemmalag då de på bortaplan endast fått ihop sju poäng på elva matcher vilket är drygt 23% bara. Klockren halvgardering på bortalaget ifall man orkar gå mot statistiken och lita på marknaden. Inbördes har Palmeiras endast en seger på de senaste sju försöken.
Statistik


Omgångens bästa skräll: Frej (match 8, en tvåa)
(8) Norrby - Frej
De matcher jag sett Frej tycker jag faktiskt att de imponerar anfallsmässigt. Hade en riktigt fin form med tre raka segrar i början av augusti men har nu fått kapitulera i en trippel matcher, dock mot bra lag som Öster, Halmstad och Brage. Norrby ligger på tolfte plats, två poäng efter Frej och det skrämmer inte speciellt när vi tänker på att Norrby är laget som gjort minst mål i serien, endast 17 stycken på 21 matcher. Frej är dock bättre hemma i Täby men så lågt som 26% är felaktigt och jag tycker även marknaden ligger för lågt på 29%. Kan vara en chansspik på de mindre systemen.
Statistik


Tre viktiga streck att ha med!

(4) Bulgarien – Norge 2
Eftersom det är Nations League kommer Lagerbäck styra sina norrmän i helt rätt riktning och jag har full tillit till honom att Norge minst fixar en poäng här. De har nu fem raka segrar varav endast en har varit tävlingsmatch. Visserligen mot sämre nationer men Bulgarien skrämmer inte trots en fin 2-1 seger borta mot Slovenien senast. Hemmaplan är dock en klar fördel för bulgarerna som gjorde ett bra VM-kval ifall vi räknar bort deras bortamatcher. Svårlöst match men 30% på Norge måste med då deras chans ligger på runt 35%, men även krysset känns intressant här med ett försvarsinriktat Norge.
Statistik

(5) Cypern – Slovenien 1
Cypern på hemmaplan ska inte underskattas då de i sina sju senaste matcher där sen 2016 endast förlorat två, mot Belgien och Grekland. Oavgjort mot t ex Estland samt vinst mot Bosnien. Slovenien kommer med en förlust i bagaget hemma mot Bulgarien och det tycker jag inte borde öka chanserna här. Rätta favoriter men 16% på Cypern synar vi alla dagar i veckan när de vinner drygt 20% av dessa matcher.
Statistik

(7) Tyskland – Peru 1
Tyskland spelade en riktigt bra fotboll i senaste matchen hemma mot Frankrike och det var mer tillfälligheter än något annat som gjorde att det blev 0-0 bara. Frankrikes målvakt ska också ha stort beröm där. Får vi bara se en bråkdel så bra tysk fotboll här så kommer inte Peru kunna stå upp och jag tycker det är en sund spik på de mindre systemen just då Tyskland vinner det här runt 75% av gångerna. Dock klart överstreckade och har i nuläget 89% av pengarna på sig.
Statistik


Korta kommentarer om övriga matcher.

(1) Frankrike – Holland
Här ska Frankrike så klart vara favoriter som regerande världsmästare men de har fått lite för mycket streck på sig och kan inte bära upp så mycket som 77%. Absolut mest troligt med ettan här då Holland med nöd och näppe vände underläget hemma mot Peru i sin förra träningsmatch. Nu är det Nations League och jag tycker krysset känns fint på 17% men den som är ute efter värde kan spika tvåan till låga 6% men som inträffar över 14% av gångerna.
Statistik

(2) Ukraina – Slovakien
Slovakiens 3-0 seger hemma mot Danmark är inte mycket värd och jag anser att hemmalaget är rätta favoriter här, men dock lite för mycket streckade för att jag ska känna mig helt bekväm med att spika. Har bra hemmafacit men vinsterna stannar oftast vid 1-0 eller max 2-0. I senaste VM-kvalet förlorade de endast mot Kroatien på hemmaplan. Lagen möttes i en träningsmatch för knappt ett år sen och då slutade det 2-1. Slovakien har inget imponerande bortafacit i sina tidigare matcher. Spika på små system men det kan vara värt att gardera på de större även om ettan inträffar 52% av gångerna.
Statistik

(6) Makedonien – Armenien
I Armeniens fem senaste matcher finner vi endast en förlust, mot Litauen hemma. Övriga motståndare är dock inget som skrämmer och enda vinsten av de fem matcherna kom mot Lichtenstein senast med 2-1. Men hemma lyckas de klart bättre för på de senaste 16 bortamatcherna är det två segrar och en oavgjord bara. Guatemala och El Salvador var motståndet i vinstmatcherna. Det säger det mesta. Makedonien är kanske inget topplag men här segrar de 50% och är värt att spika tycker jag på mindre system åtminstone trots 63% streck.
Statistik

(9) Örgryte – Öster
Örgryte tog en efterlängtad seger i serien efter hela elva raka matcher utan en enda trepoängare. Visserligen blev det endast 1-0 borta mot Gefle men det kan vara det som fått tåget att vända nu. Öster med två raka förluster i serien men det har inte varit de lättaste matcherna ska sägas. Lagen här ligger åtta och sjua med 30 samt 31 poäng. Då Örgryte endast har 45% hoppar jag på och spikar här enbart pga segern senast som borde gett lite positiv energi.
Statistik

(10) Fluminense – Botafogo
Botafogo har endast en seger på bortaplan hittills och med en målskillnad på 9-24. Kommer få det svårt även här men vi lyssnar på marknadens värdering först och främst. Då vinner hemmalaget endast 40% av matcherna medan de har hela 56% streck på sig. I grunden given halvgardering på bortalaget men jag har likväl respekt för statistiken. Fluminense med 5-3-3 (10-9) hemma. Halvgardering och plocka bort krysset så får vi värde och sannolikhet i bra kombination.
Statistik

(11) Internacional – Gremio
Toppmöte mellan ettan och femman i serien. Internacional är dock vidrigt starka hemma med 17-3 i målskillnad och 8-3-0. Gremio också ett klart hemmalag då de borta inte gör så mycket mål och endast fått ihop 4-4-3 (8-6). Enligt marknaden är det dock en jämn match med följande chansvärdering, 39.5% - 31.5% - 28.5%. Kanonvärde på tvåan alltså och spik på mindre system rekommenderas. Ettan känns farlig att lämna, men marknaden har inte så fel i värderingen. Blir väl en målsnål match men korrekt spelteoretiskt är att plocka väck krysset på en halvgardering tycker jag.
Statistik

(13) America Mineiro – Ceara
Hemmalaget har tagit 22 av 29 poäng just på hemmaplan. Inbördes mellan lagen är det endast en förlust för America Mineiro på nio matcher. Ceara har dock två raka segrar i serien mot fyran Flamengo och åttan Corinthians. Bra värde på tvåan på 12% som ska vinna 23% av matcherna. Jag väljer dock att spika ettan likväl även om vi tappar mycket värde, men den inträffar hälften av gångerna åtminstone. Känns dock som max 1-0 och den förnuftige bör nog ta med det oavgjorda.
Statistik



Systemförslag för den halvtjocka plånboken. 2592 rader på Liverättning

1. 1x2
2. 1x
3. 1

4. x2
5. 1x
6. 1x

7. 1
8. 1x2
9. 1

10. 12
11. 1x2
12. 1x2
13. 1


För den som vill komma billigare undan. 16 rader på Liverättning

1. x2
2. 1
3. 1

4. 2
5. 1
6. 1

7. 1
8. 2
9. 1

10. 12
11. 12
12. x2
13. 1

Här lämnar du in dina egna rader på Europatipset



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved