Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nyheter (https://www.sharps.se/forums/nyheter/)
-   -   Genomgång av Stryktipset (15/9) (https://www.sharps.se/forums/nyheter/33642-genomgang-av-stryktipset-15-9-a/)

AmaerildeRimfrost 2018-09-15 07:24

Genomgång av Stryktipset (15/9)
 
Stryktipset är tillbaka med den engelska ligafotbollen efter ett litet landslagsuppehåll, och två Allsvenska matcher har fått plats dessutom. Lite tråkigt att tre matcher startar efter 18 ikväll då jag personligen gärna ser att samtliga matcher avgörs klockan 16. Det är trots allt det som är halva tjusningen med Stryktipset i förhållande till Europatipset. Två stora favoriter på kupongen och vinner bägge dessa behövs det klart fler skrällar för att komma upp i utdelning. Svårlöst och det gäller att chansa lite mer än vanligt tror jag.

Se aktuell streckfördelning här


Omgångens bästa spik: Chelsea (match 3, en etta)
(3) Chelsea – Cardiff
Visserligen har segrarna för Chelsea suttit långt inne mot Arsenal, Newcastle och Bournemouth men till sist har den störste likväl vunnit. Nu tycker jag dock att alla dessa tre lag håller klart högre standard än Cardiff även om de kämpade sig tillbaka dubbelt mot Arsenal senast. Trots det fick de till sist se sig besegrade. Enligt marknaden finns det dock en del värde i krysset på matchen och jag är beredd att hålla med men Chelsea ska vinna det här över 80% av gångerna och det känns dumt att göra det för svårt. Omgången innehåller flera andra fina skrällar med värde.
Statistik


Omgångens bästa tecken: Sundsvall (match 12, en tvåa)
(12) Örebro – Sundsvall
Båda lagen kommer med två raka trepoängare till den här matchen. I grunden är Sundvall dock ett bättre fotbollslag spelmässigt och mot Örebro tror jag de går för tre poäng direkt. Skillnaden ligger mest i det offensiva spelet där Sundsvall lyckats göra mer än 50% fler mål än Örebro i årets Allsvenska. Det syns heller ingen vidare fördel i statistiken hemma eller borta här och med tanke på att Sundsvall endast är streckade på 30% men har över 35% chans att vinna kan det vara ett spikförslag. En halvgardering tycker jag dock räcker långt här.
Statistik


Omgångens bästa skräll: Millwall (match 11, en etta)
(11) Millwall – Leeds
Leeds startar oftast bra på hösten för att sen under våren falla igenom helt. Om det blir så den här säsongen återstår att se men efter sex matcher är de obesegrade med facit 4-2-0. Nu stirrar gemene man oftast i tabellen och därför landar mängder med streck på tvåan vilket jag tackar för. Millwall vann bägge möten inbördes förra säsongen, 1-0 hemma och 4-3 borta. De var också oerhört starka hemma förra säsongen med endast fyra förluster på 23 matcher. Till 22% spikar vi på alla mindre system då de segrar åtminstone 32% påstår jag.
Statistik


Tre viktiga streck att ha med!

(1) Watford – Manchester United 1
United har inlett bedrövligt även om det såg bra ut mot ett Burnley som har allt annat än bra form. En enda match får inte mig att höja upp det här fd storlaget utan det krävs mer. Watford har överraskat stort med fyra raka segrar och att de vände hemma mot Tottenham senast visar på styrka. Gör Watford en lika strålande säsong som Leicester för några år sen måste vi smida medans järnet är varmt och ingen annan förstår det. Streckade på 29% medan marknaden endast ger dem 23% men här tror jag marknaden underskattar Watford.
Statistik

(4) Huddersfield – Crystal Palace 2
I tabellen skiljer det endast en poäng nu men jag tror det skiljer klart mer till Crystal Palace fördel när den summeras ihop i maj nästa år. Framåt har det sett riktigt bra ut och förlusten borta mot Southampton senast kan vi skylla på att Zaha inte spelade. En oerhört viktig spelare framåt som gjort två mål den här säsongen och haft bud på klart mer. Huddersfield tog en fin poäng med sig senast borta mot Everton och det oroar lite men det ska skilja tillräckligt här trots det. Visserligen halvhöga 40% men det kan vara en intressant spik. Marknadens värdering är att de har ungefär samma sannolikhet att vinna här.
Statistik

(6) Newcastle – Arsenal 1
Även om Newcastle fortfarande är segerlösa i de inledande fyra omgångarna så spelar de oftast med bra energi på hemmaplan. De förll precis mot Chelsea trots att extremt låg bollinnehav. Benitez är en duktig taktiker och kommer maximera skatornas chanser här. Dumt att lämna ute ettan trots att det inbördes varit tungt för Newcastle. Förutom segern senast med 2-1 har Newcastle tio raka förluster mot Arsenal. Men de har hämtat upp 0-4 till 4-4 på hemmaplan 2011 och det är tack vare den fantastiska publiken som kan få laget att lyfta sig lite extra. 19% är ett fynd påstår jag och vill ha upp dem till 25% åtminstone för Arsenal har inte imponerat hittills trots ett starkt lag på pappret.
Statistik


Korta kommentarer om övriga matcher.

(2) Bournemouth – Leicester
Bournemouth må ha sju poäng hittills men det är inga imponerande lag de har mött när poängen samlats in. Visserligen endast 2-0 förlust borta mot Chelsea och man höll 0-0 rätt länge där och 2-2 hemma mot Everton hämtades upp i slutet men svårt väga in hur bra den insatsen var då bägge lagen hade en man utvisad. Leicester har sina två förluster mot United och Liverpool och det är inte så mycket att säga om ändå. Tycker det är snudd på felaktigt att hemmalaget är favoriter här. Därför lutar jag mig på en halvgardering här och på köpet får vi också en del värde, även om markndens värdering stämmer.
Statistik

(5) Manchester City – Fulham
Giganten City har inte fått till det på alls samma sätt som många förväntat sig på slutet. Endast 1-1 borta mot Wolves och en knapp 2-1 seger över Newcastle på hemmaplan senast. Visst bör de vinna den här matchen men Fulham har kommit igång med målskyttet framåt och City måste nog se upp med Shurrle och Mitrovic som tillsammans gjort sex mål. City vinner dock den här matchen 86% av gångerna enligt marknaden och det är inte fel att spika just då sannolikheten är så stor. Men i kombination med Chelsea blir det väldigt kallt!
Statistik

(7) Blackburn – Aston Villa
Bägge lagen hade en tuff bortamatch senast där det blev förlust med 4-1. Till deras försvar ska sägas att de mötte hyfsat starka hemmalag. Blir lite upp till bägge lagen nu att främst få ordning på försvaret och jag tror nykomlingen Blackburn i favör av hemmaplan tar minst en poäng och väljer att spika trots ett litet värdetapp. De är trots allt obesegrade hittills på Ewood Park.
Statistik

(8) Brentford – Wigan
Brentford med endast tre förluster förra säsongen på sina hemmaplan. Nykomlingen Wigan må ha startat bra med tio poäng men på bortaplan är det två förluster av tre möjliga, visserligen mot hemmastarka Aston Villa och QPR. Jag gillar Brentford i grunden och de har sina perioder när det mesta lossnar framåt och då känns chanserna goda för tre poäng här.
Statistik

(9) Bristol City – Sheffield United
Till skillnad från Blackburn och Aston Villa var det de här två lagen som segrade med 4-1 senast. Bägge lagen har bra form med tre respektive fyra segrar i rad. Förra säsongen vann de inbördes sin bortamatch. Ser svårlöst ut och jag tror det kan bli en del mål i matchen varpå jag plockar bort krysset. De har ändå inlett med 23 mål tillsammans och släppt in 14.
Statistik

(10) Hull – Ipswich
Ipswich är fortfarande utan seger men är ingen strykpojke för det. Visserligen indragna i bottenstriden men det är lång väg kvar och nu möter man ett Hull som också har stora problem. Tillsammans har de på tolv matcher endast en seger och det tror jag gör att matchen är mer öppen än speciellt vad streckspelarna tror. Dock är det tolv matcher sen Ipswich vann inbördes mot Hull och då hade de hemmaplan. Ytterligare en intressant sak är att Ipswich förlorat sina tre bortamatcher hittills i år medan de spelat oavgjort hemma. 19% på Ipswich måste med här.
Statistik

(13) Östersund – Malmö
Östersund har nu tre raka 2-1 förluster och med nedåtgående form mot ett Malmö som visar riktigt fin form och är obesegrade med den tyske tränaren blir det så klart svårt. Därför är jag oense med marknaden här som ger hemmalaget över 26% chans att vinna och eftersom de endast är streckad på 19% borde här infinna sig ett bra värde. Jag är dock skeptisk och skulle vilja sänka Östersund några procentenheter och ge Malmö 50% åtminstone istället för de knappa 47% marknaden ger dem. Chansspika Malmö på mindre system?
Statistik



Systemförslag för den halvtjocka plånboken. 3888 rader på Liverättning

1. 1x2
2. x2
3. 1

4. 1x2
5. 1x2
6. 1x2

7. 1
8. 1
9. 12

10. 1x2
11. 1
12. x2
13. 12


För den som vill komma billigare undan. 96 rader på Liverättning

1. 1x
2. x2
3. 1

4. 2
5. 1x2
6. 12

7. 1
8. 1
9. 12

10. 12
11. 1
12. 2
13. 2

Här lämnar du in dina egna rader



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved