Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nyheter (https://www.sharps.se/forums/nyheter/)
-   -   Genomgång av Europatipset (24/10) (https://www.sharps.se/forums/nyheter/34007-genomgang-av-europatipset-24-10-a/)

AmaerildeRimfrost 2018-10-22 23:45

Genomgång av Europatipset (24/10)
 
Champions League kombinerat med några engelska matcher från Championship och vi känner oss som vanligt hemma på Europatipset. Var match 13 kommer från ställer jag mig verkligen frågande till. Åtminstone börjar den samtidigt som de tidiga matcherna från CL. Några riktigt klara favoriter och jag tror de flesta faktiskt kommer vinna, men vi kämpar som vanligt för att jobba in åtminstone sexsiffrigt likväl. Lycka till i jakten på tretton rätt.

Se aktuell streckfördelning här


Amaerildes singelstreck: Liverpool (match 6, en etta)
(6) Liverpool – Crvena Zvezda 1
Sist ”Röda Stjärnan” hade bortamatch i Champions League blev det storförlust mot PSG, trots att de kom med fina 0-0 från sitt hemmamöte med Napoli. Jag plockade då med enprocentaren från Serbien och normalt borde jag stå kvar vid det då jag anser att deras chanser borde vara liknande här mot Liverpool. Samtidigt ”orkar” jag inte med ytterligare en storförlust, och då Liverpool inte har något tuffare spelschema för tillfället så väljer jag att spika och acceptera att det sker nio av tio gånger att de segrar här. De behöver ta tre poäng här om de ska vara med och ha en av de två topplaceringarna så det borde vara fullt fokus trots enklare motstånd. Det finns andra matcher att jaga värde och utdelning i.
Statistik


Omgångens kompletterande spik 1: Borussia Dortmund (match 3, en etta)
(3) Borussia Dortmund – Atletico Madrid 1
Dortmund stormar verkligen fram just nu och målskyttet är exemplariskt med Paco Alcácer på topp. Han delar ledningen i Bundesliga på sju fullträffar och gjorde mål i sin första Champions League match för säsongen senast när Dortmund besegrade Monaco med 3-0 hemma. Hela 22 gjorda mål av laget på de fem senaste matcherna visar på form och jag tror inte ens defensivt starka A Madrid kan klara att komma undan med skinnet i behåll. Vi kan även lägga till att Dortmund på sina fem tävlingsmatcher hemma den här säsongen stoltserar med 21 fullträffar framåt. Kommentarer är egentligen överflödiga och till det brister är det bara att spika och se glad ut. 41% streck känns som ett fynd även om marknaden också lägger sin värdering där.
Statistik


Omgångens kompletterande spik 2: Pars Saint-Germain (match 1, en etta)
(1) Paris Saint-Germain – Napoli 1
Trots höga 78% i en match mellan två topplag så väljer jag att luta mig mot Parislaget som verkar ha ungefär samma målform som Dortmund. I de fem senaste matcherna har de 23-2 i målskillnad och det är starka kort även om motståndet varit i skralaste laget. Men Napoli har problem på bortaplan och det avslöjar inte minst 0-0 borta mot ”Röda Stjärnan”. Även förluster som 3-0 mot Sampdoria och 3-1 mot Juventus talar sitt tydliga språk, även om de segrat mot Torino och Udinese. PSG är illa ute ifall de inte vinner här så det kommer vara ett väl så motiverat lag, och förra säsongen vann de samtliga tre gruppmatcher hemma med sammanlagt 15-1 i målskillnad och då slog de bl a Bayern München med 3-0. Napoli inkasserade tre förluster borta i förra årets gruppspel, bl a mot Feyenoord och Shakhtar Donetsk. PSG segrar två av tre matcher med dessa förutsättningar enligt marknaden och det känns som en stabil spik då det inte finns något som pekar på nedåtgående form.
Statistik


Tre viktiga streck att ha med!

(5) PSV Eindhoven – Tottenham 1
Trots att Tottenham är ett bättre lag i grunden och egentligen bara ska vinna den här matchen så finns det flertalet farhågor att se upp med. Det engelska stjärnlaget har endast vunnit med 1-0 mot både Cardiff och West Ham på slutet. De kunde inte stå emot Barcelona på hemmaplan och de fick med sig noll poäng från Italien när de besökte Inter. PSV har även de noll poäng i gruppen efter två omgångar och det är verkligen en ödesmatch mellan dessa för vid en förlust blir det snudd på omöjligt att ta sig vidare. Jag vill dock varna för PSV som är starka hemma – åtminstone i inhemska ligan – där de inte förlorat på över två år. Och en förlust med 2-1 hemma mot Inter är inte fy skam heller. Låga 18% när de vinner drygt var fjärde match är bra värde.
Statistik

(7) Galatasaray – Schalke 04 1
Här är streckspelare och marknad helt oense. Enligt marknaden är det en helt jämn match men hemmalaget Galatasaray blir enormt betrodda av oss streckspelare. Jag är själv väldigt tveksam här vilka som ligger närmast sanningen för jag vill höja upp Galatasaray lite, men samtidigt vet jag att laget åkte ur Europa League kvalet för ett år sen mot Östersund. Den vann trots allt hemma mot Lokomotiv Moskva med 3-0 i första omgången av gruppspelet i Champions League nu. Förlust borta mot Porto med 1-0 bara sen medan Schalke spelade 1-1 hemma mot Porto och slog Moskvalaget med 1-0 borta. Jag lägger de första slantarna på ettan som måste med, men även tvåan blir intressant här till låga 27%.
Statistik

(9) Leeds – Ipswich X
Här kommer Leeds tack vare sin fina placering i förhållande till Ipswich bli gigantiska favoriter. Leeds på fjärde, Ipswich på tjugofjärde men Championship är jämnare än vad tabellen visar även om det så klart skiljer i kapacitet mellan lagen. Men några 84% som streckspelarna tidigt om måndagen hissat upp Leeds till kan de inte bära. Tycker t o m att marknadens värdering på höga 68% känns felaktig. Leeds form är att de lyckats ta en trepoängare på de fem senaste matcherna och de gör exakt ett mål per match i dessa. Så deras fenomenala inledning är på väg att sakta tyna bort och deras hemmafacit är inte bättre än 3-2-1 (10-4) heller. Ipswich har samlat lika många poäng i sina fem senaste som Leeds men har lite tråkigare 1-1-4 (6-11) borta. Krysset till 12% måste med helt enkelt!
Statistik


Korta kommentarer om övriga matcher.

(2) Barcelona – Inter 1
Trots att de spanska topplagen inte lyckats imponera fullt ut i den inhemska ligan så har Barcelona allt mer vaknat till liv. Det blev en viktig seger i hemmamötet mot uppstickaren Sevilla som inlett seriespelet strålande. I ryggen har de även en stark seger med 4-2 över Tottenham även om engelsmännen inte helt imponerat fullt ut trots en drös insamlade poäng i inhemska ligan. Hemma ska de vinna detta och letar vi i arkivet måste vi ner till fjärde våningen under mark, bakom spindelväv och råttor som biter en i tårna. Där hittar vi att senaste förlusten hemma för Barcelona i Champions League kom 1 maj 2013 – alltså 28 matcher sen och då är 25 av dessa segrar. Till 68% känns de som ett fynd helt plötsligt.
Statistik

(4) Club Brugge – Monaco X
Hur de här två lagen ens har hamnat i Champions League tvistar de lärde om. För Monaco är det nu tolv matcher sen det blev seger, i premiären borta mot Nantes med 3-1. Sen har laget varit en besvikelse och man ligger nu näst sist i franska ligan med sex poäng och endast målskillnaden skiljer laget från jumboplatsen. För belgarna lyckas de åtminstone på ”hemmaplan” men när det är internationellt motstånd är det idel förluster på de tolv senaste försöken i Champions League förutom en 3-3 match hemma mot Istanbul Basaksehir. Så även om det för Monaco ser nästan lika mörkt ut i Champions League så är det ”ändå” bara tio matcher i rad utan seger. Jag tror de bägge får vänta ytterligare minst en match på en seger.
Statistik

(8) Lokomotiv Moskva – Porto X
När Lokomotiv Moskva tog emot Schalke trodde jag faktiskt de skulle vara de som drog det längsta strået men i 88e minuten föll de hårt när tyskarna gjorde matchens enda mål. Till den matchen kom de med en 3-0 förlust borta mot Galatasaray. Nu kan de åtminstone gå in med lite mer mod och känna att de var inte långt från poäng senast, och nu mot Porto är det väl upplagt för att inte förlora först och främst. Porto har inte inlett på något imponerande vis trots fyra poäng efter två matcher men endast med 2-1 i målskillnad och gruppen är inte den tuffaste precis. Svårt att åka till Ryssland och bara plocka hem poängen. Enligt marknaden ligger värdet på ettan här dock medan krysset är streckat på 28%, alltså i paritet med hur stor chans det har att inträffa.
Statistik

(10) Preston – Brentford 2
Brentford svek ordentligt när de bara skulle köra över Bristol City på hemmaplan senast och det blev överraskande nog förlust med 1-0 istället. Laget är fortfarande segerlösa på bortaplan den här säsongen och trots att de ska möta Preston som ligger i botten nu är det långt ifrån säkert att det blir poäng här. Förra säsongen placerade sig Preston på sjunde plats medan Brentford tog en nionde. Svårtippad match men krysset är överstreckat och jag väljer bort det oavgjorda av den anledningen, även om det känns som veckomatcherna i Championship blir målsnålare än helgmatcherna.
Statistik

(11) Bolton – Nottingham X
Bolton inledde riktigt bra med tre segrar på de fyra inledande matcherna men efter det har det endast blivit en trepoängare på nio matcher, hemma mot Derby. Även Nottingham har inlett serien bra men behåller den goda formen och är svårslagna trots att det blev förlust med 2-1 hemma mot Norwich senast. En intressant detalj är att Bolton bara förlorat två matcher på hemmaplan vad gäller inbördes möten på tjugosex försök. Men i nutid har det endast blivit en seger på de fem bataljerna sen 2012 och framåt – medan de övriga slutat oavgjort. Det kan nog bli jämnt igen.
Statistik

(12) West Bromwich – Derby 1
WBA svek mig senast men jag tror det är revanschdags nu. Två lag som bägge ligger i den absoluta toppen efter tretton spelade omgångar. Hemmaplan får bli en klar fördel här då WBA har fina 5-0-1 (20-7) på hemmaplan hittills medan Derby har 2-1-3 (6-7) på bortaplan. Jämnare liga än vad de flesta tror men behöver man snåla på strecken gör det här trots 67% streck och en vinstchans på endast 47% enligt marknaden. Kanonvärde på tvåan även om den inte känns så sannolik.
Statistik

(13) Rayo Vallecano – Athletic Bilbao 2
Trots att det kunde blivit en femte match från Championship så valde Svenska Spel att ta med ett bottenmöte i den spanska ligan istället. För Bilbao blev det seger i premiären men efter det endast fem oavgjorda och två förluster. Överraskande nog har de totalfloppat i två hemmamatcher mot Villarreal och Real Sociedad. Möter nu klart överkomliga nykomlingen Vallecano som endast segrat mot jumbolaget Huesca hittills. Bilbao en bit från där man har varit men de får tipset här trots allt, även om ettan är mest spelvärd enligt marknaden som värderar den till 30%.
Statistik



Systemförslag för den halvtjocka plånboken. 5184 rader på Liverättning

1. 1
2. 1x
3. 1

4. 1x2
5. 12
6. 1

7. 12
8. 1x2
9. 1x2

10. 12
11. 1x
12. 12
13. 1x2


För den som vill komma billigare undan. 64 rader på Liverättning

1. 1
2. 1
3. 1

4. X
5. 12
6. 1

7. 12
8. 1x
9. x2

10. 12
11. 1x
12. 1
13. 2

Här lämnar du in dina egna rader på Europatipset

ExtremtRik 2018-10-24 17:11

Ja jösses.... 20% på PSV hemma... helt sjukt!?? STiger väl en eller annan enhet till men har de inte uppåt 40% chans att vinna här?? Går ju även att spela singel på den för mig som värderar dem såpass högt...

Brukar inte spela Europatips utan jackpot men idag måste man ju....

På topptipset löper folket amok mot Barcelona, visst har Inter chans ta poäng men strecken gör ju spiken på Barca nödvändig på topptipset.... frågan är om man måste prova X2 mot liverpool med 5% respektive 1%.... kanske för "kul"

AmaerildeRimfrost 2018-10-24 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av ExtremtRik (Inlägg 588609)
Ja jösses.... 20% på PSV hemma... helt sjukt!?? STiger väl en eller annan enhet till men har de inte uppåt 40% chans att vinna här?? Går ju även att spela singel på den för mig som värderar dem såpass högt...

Brukar inte spela Europatips utan jackpot men idag måste man ju....

På topptipset löper folket amok mot Barcelona, visst har Inter chans ta poäng men strecken gör ju spiken på Barca nödvändig på topptipset.... frågan är om man måste prova X2 mot liverpool med 5% respektive 1%.... kanske för "kul"

Sist ville jag jobba in Röda Stjärnan men dunderfiasko och egentligen ska man ju inte sluta tro på det då de har samma chans nu som sist värderar jag, men bara jobbigt se 5-0 till Liverpool i halvtid :D

Ja, PSV är ordentligt låga



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved