Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nyheter (https://www.sharps.se/forums/nyheter/)
-   -   Genomgång av Europatipset (11/11) (https://www.sharps.se/forums/nyheter/34190-genomgang-av-europatipset-11-11-a/)

AmaerildeRimfrost 2018-11-10 11:59

Genomgång av Europatipset (11/11)
 
Mitt singelstreck har nu suttit på sju raka tips och även om det varit några klart starka favoriter stundtals så sträcker jag lite på mig. Att det sen inte blivit 13 rätt, är mer tråkiga utfall i övriga matcher, än något annat. Bara ta nya tag och se om veckans singelstreck åter sitter – trots att det finns flera lag som har högre vinstchans i omgången. Kan bli en favoritparad men jag gör ett försök att få upp utdelningen trots att det finns fem eller sex spikförslag där de flesta kommer stå som segrare efter söndagens matcher. Lycka till och rygga gärna singelstrecket så har det blivit lite enklare att få in 13 rätt.

Se aktuell streckfördelning här


Amaerildes singelstreck: Barcelona (match 10, en etta)
(10) Barcelona – Real Betis 1
Barcelona hittar mer och mer form oavsett om Messi är på plan eller inte. Visserligen endast 1-1 i den tuffa bortamatchen mot Inter i CL i veckan, annars tre raka segrar tidigare i gruppen. Även i ligan är det tre raka segrar med tolv gjorda mål på dessa matcher. Blir svårt för Betis på bortaplan här trots fina 1-1 hemma mot Milan. I ligan har de endast gjort ett mål på bortaplan, men likväl en seger och två oavgjorda. Bara att göra det enkelt och spika Barcelona på hemmaplan här och jobba in 5-0?
Statistik


Omgångens kompletterande spik 1: AIK (match 5, en tvåa)
(5) Kalmar – AIK 2
Det här är långt ifrån en klar vinst för AIK, men samtidigt är det enbart 57% streck på de blivande (?) guldmedaljörerna. Det har förvisso varit svårt att få in bollen i mål men det saknades inte chanser i 0-0 matchen hemma mot Sundsvall. Möjligen sitter det mentalt och trots att de kommer sakna några spelare nu när det ska avgöras är det svårt att tro de ska sumpa guldet. En poäng räcker men ska det verkligen bli ytterligare en match med delad poäng? Fyra av de fem senaste i serien har slutat med delad poäng nämligen, och enda segern kom med en man mindre borta mot Östersund. Då ska man slå ett Kalmar som endast har en seger på de elva senaste matcherna och det hemma mot Trelleborg. 57% känns som ett fynd trots att det finns en del som pekar mot 1-1 också.
Statistik


Omgångens kompletterande spik 2: Real Madrid (match 11, en tvåa)
(11) Celta de Vigo – Real Madrid 2
I Spanien så var det lite som lustiga huset på Gröna Lund i inledningen men nu börjar serien sätta sig och även Real Madrid har fått mer ordning på sitt spel efter att Ronaldo lämnade. Tre raka segrar nu i blandade turneringar och elva gjorda mål samtidigt som laget hållit nollan. Visserligen storförlust borta mot Barcelona i matchen innan men det ser bättre ut nu och Celta är inget topplag i den spanska ligan. De höll dock på att skrällvända borta mot Betis senast efter 2-0 underläge men trots ledning med 3-2 i slutet fick de dela poängen. Madrid till 61% känns också som ett fynd här.
Statistik


Tre viktiga streck att ha med!

(4) Häcken – Norrköping 1
Häcken hemma är bra och jag fortsätter tjata om det. Visst har Norrköping så mycket mer att spela för men skulle AIK ta ledningen med 2-0 tidigt så kommer luften gå ur laget här. Samtidigt kommer Häcken som har fina 10-4-0 (38-8) på hemmaplan vilja avsluta snyggt trots att de fick ge upp topp tre placeringarna i förlusten borta mot Hammarby senast. Norrköping dundrar dock på i serien med fjorton raka matcher utan förlust samtidigt som det endast blivit förlust borta mot Malmö sen den femte maj och tjugotre spelade matcher. 31% på Häcken känns alldeles för lågt här även om det inbördes blivit tre raka förluster hemma för göteborgarna. Dags nu?
Statistik

(6) Malmö – Elfsborg 1
Malmö visar storform och har allt att spela för då en seger innebär en tredjeplats ifall Hammarby inte besegrar Östersund borta. Trots usel vårform har Malmö fantastiskt fina 9-4-1 (30-8) på hemmaplan så det här blir också en spik på samtliga system. Sannolikheten är för stor för att försöka leta efter saker som inte finns. För Elfsborg har det varit de tre bottenlagen på slutet, men det har inte blivit någon seger trots det. Senast blev det dessutom förlust mot Brommapojkarna hemma. Spika MFF!
Statistik

(7) Östersund – Hammarby 1
Hammarby började vackla ordentligt efter förlusten i derbyt mot Djurgården. Gulddrömmarna försvann och nu har det blivit så prekärt att även Europadrömmarna kan försvinna om det inte blir seger i avslutningen. Tuff bortamatch att åka upp till Jämtland trots att Östersund varit under isen på sistone. Segrade med 1-0 senast borta över Trelleborg men det imponerar inte och att förlora hemma mot AIK trots en man mer i 90 minuter får mig också att rycka till lite. Krysset mår dock ingen något bättre av här, och det är dessutom överstreckat så bort med det tecknet. På det mindre spikar jag dock 27% på hemmalaget då jag tvivlar att Hammarby kommer hålla ihop det ända in i kaklet, trots två fina segrar på slutet.
Statistik


Korta kommentarer om övriga matcher.

(1) Manchester City – Manchester United 1
City imponerar stort på hemmaplan med 6-0-0 (24-3) och senast vann man dessutom med 6-0 hemma mot Shakhtar Donetsk i Champions League. Nu är det dock derby och United har visat hög lagmoral som vänt ett flertal matcher på slutet och det är viktiga egenskaper att inte vika ner sig och ge upp. Varit jämnt inbördes mellan lagen och trots att City ska vara favoriter här så tänker jag inte ta ställning på de större systemen. Tror vi på marknaden är det dock 69% chans att det blir en etta här och med tanke på att det endast ligger 58% av pengarna här så kan det vara en bra spik på mindre system.
Statistik

(2) Chelsea – Everton X
Dels måste jag skjuta när det prasslar i buskarna och hoppas på träff även om det blir lite i blindo. Chelsea är bra och dessutom obesegrade i samtliga tävlingar sen ligan drog igång. Dock två oavgjorda hemma mot Liverpool och United. De kommer tappa fler poäng under säsongen där, och 19% på krysset känns helt okej med tanke på omgången i övrigt. Everton klart bättre hemma men förlorade bara med 2-1 i det här mötet förra säsongen och fick med sig 0-0 från sin hemmamatch. Annars är det skralt med segrar inbördes på bortaplan och vi ska tillbaka till 1994 innan vi hittar en i ligan. Ettan ska med men vi måste jaga pengar någonstans.
Statistik

(3) Arsenal – Wolverhampton 1
Arsenal har öst in mål den här säsongen men nu på slutet så ser det oroväckande ut då segrarna börjat utebli. Tre oavgjorda på de fem senaste matcherna, medräknat Champions League och ligacupen. Endast sex mål framåt dessutom. Ser vi början på ett litet formtapp eller kan de resa sig mot ett Wolverhampton som definitivt påbörjat ett fritt fall i ligan? Wolves med tre raka förluster nu och 2-6 i målskillnad på dessa matcher. Ettan tippas först (trots löjligt överstreckade enligt marknaden) och kan säkert spikas på de mindre systemen men det beror nog mer på Wolves än vad Arsenal själva är kapabla till i nuläget.
Statistik

(8) Milan – Juventus X
Juventus segrar i stort sett varje match och dessutom har Ronaldo börjat hitta målet även i Italien. Ruskigt starka och bör segla hem serien utan större problem men Milan borta känns ändå som ett potentiellt vattenfall där det mesta kan hända. Framför allt kommer de från en förlust hemma i Champions League mot United även om det inte var så rättvist. Men Juventus har oftast inte gjort mycket mer än som behövts den här säsongen och då kan det straffa sig. Milan till 14% känns dessutom trevligt här och på det lilla tvingar jag in skrälltecknen. Tänk på att de startade säsongen rätt bedrövligt men nu har fem segrar på de sex senaste matcherna.
Statistik

(9) Roma – Sampdoria X
Trots att Roma är favoriter, bör vara favoriter och jag håller dem högst måste jag tvinga in de här skrällkryssen på något sätt. 70% klarar inte systemet rakt av även om vinstchansen ligger kring 66% på Roma. Sampdoria klart sämre men jag tror även många rankar ner laget än mer efter två raka förluster och 3-7 i målskillnad över dessa. Möjligen med rätta men Roma har nu tre raka matcher i ligan utan seger, och det blev förlust i senaste hemmamatchen mot SPAL. Mer intensivt matchande med Champions League dessutom, där de förvisso segrade senast borta mot Spartak Moskva. Låga 9% på tvåan ska givetvis också med här.
Statistik

(12) Sevilla – Espanyol 1
Espanyol ligger förvisso på andraplats i ligan medan Sevilla innehar tredjeplatsen. Vi ska dock notera att Espanyol har vunnit samtliga fem hemmamatcher medan de på bortaplan är klart mer mänskliga med 1-3-2 (7-7). Vinsten kom dessutom mot jumbolaget Huesco. Sevilla måste ses som favorit här, speciellt då Espanyol inte kommer landa så här högt upp när tabellen summeras i vår. Sevilla kan nog vara med och slåss om en plats till Champions League däremot. Tre raka hemmasegrar i ligan nu och bland dessa en fin 3-0 seger mot Real Madrid, som dock underpresterade en del tidigare.
Statistik

(13) Eintracht Frankfurt – Schalke 04 2
Svårlöst match i Bundesliga där jag kommer ta med samtliga tecken. Schalke är dock laget som streckas först. Mycket tack vare den låga streckprocenten runt 21. Detta medan de nästan vinner 30% av mötena enligt marknaden. Varit målsnålt inbördes på slutet. Frankfurt har på sina två senaste hemma hela 11-2 i målskillnad men totalt har de 2-1-1 (13-5) så det har mer varit svaga motståndare som bidragit till hemmalagets ”formtopp” här. Jaga in pengarna här då många faller för frestelsen att tro på hemmalaget när det varit bottenskrapet de mött på slutet, men risk finns att även Schalke innefattas av dessa snart.
Statistik



Systemförslag för den halvtjocka plånboken. 2916 rader på Liverättning

1. 1x2
2. 1x2
3. 1x

4. 1x2
5. 2
6. 1

7. 12
8. 1x2
9. 1x2

10. 1
11. 2
12. 1
13. 1x2


För den som vill komma billigare undan. 48 rader på Liverättning

1. 1
2. 1x
3. 1

4. 1x
5. 2
6. 1

7. 1
8. 1x
9. 1x2

10. 1
11. 2
12. 1
13. x2

Här lämnar du in dina egna rader på Europatipset

erixon 2018-11-12 10:43

Jobbigt när man åker på 13 rätt på Barcelona, hade ändå 1x i den matchen...

AmaerildeRimfrost 2018-11-12 11:43

Citat:

Ursprungligen postat av erixon (Inlägg 591439)
Jobbigt när man åker på 13 rätt på Barcelona, hade ändå 1x i den matchen...

Ja, det var en dunderknall att förlusten kom med Messi tillbaka på planen dessutom. Första förlusten hemma på över två år. Gillar normalt inte så här stora favoriter men på Europatipset fungerar de ofta om de bara har hög sannolikhet att vinna. Svårt att se förlusten på förhand. Nya tag!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved