Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nyheter (https://www.sharps.se/forums/nyheter/)
-   -   Genomgång av Europatipset (15/11) (https://www.sharps.se/forums/nyheter/34226-genomgang-av-europatipset-15-11-a/)

AmaerildeRimfrost 2018-11-14 13:16

Genomgång av Europatipset (15/11)
 
Tjusningen med all form av vadslagning – åtminstone inom sport – är att man sitter där lika förvånad varje gång man trott stenhårt på en favorit samt spikat densamme. Sen sneglar man lite åt de två procenten som Real Betis hade samt att de endast gjort ett mål på bortaplan hittills. Hur blev det nu helt plötsligt fyra mål framåt mot ett Barcelona som inte förlorat hemma på över två år och i matcher räknat, 48 stycken. Skrällen blev ett faktum i alla fall och dunderspiken tar jag med mig till dumstruts-hörnan. De kompletterande spikarna satt åtminstone. Likadant med de två övriga på det stora spelförslaget. Men det hjälper föga när man likväl faller hårt. Jag tar nya tag – även om jag personligen inte är en lika stor fantast av landslagsfotboll, ifall det inte är ett mästerskap som står för dörren.

Men tips är tips och pengar och värde är alltid detsamma så fram med pennorna så tar vi alla revansch nu när Barcelona svek. Eller var det någon som inte hade singelstreckat dem? Omgången nu blandar matcher från Nations League, rena träningsmatcher samt den brasilianska ligan. Åter har vi mängder med stora favoriter som borde vinna, men faller några så pratar vi hög utdelning.

Se aktuell streckfördelning här


Amaerildes singelstreck: England (match 4, en etta)
(4) England – USA 1
Englands landslag är sen ett tag i en föryngringsprocess där de även spelar ett helt annorlunda spel än de traditionellt har gjort. Därför tror jag inte det spelar så stor roll att det är en träningsmatch som står på programmet utan det kommer finnas både vilja och talang för att besegra ett USA som inte imponerar speciellt mycket. En oavgjord mot Frankrike inför VM är väl det i särklass bästa som går att finna på slutet. England levererar allt som oftast på hemmaplan och den enda förlusten som går att finna sen två år tillbaka kom mot Spanien i höstas. Streckad relativt högt på 78% men segrar runt 73% enligt marknaden och jag håller med.
Statistik


Omgångens kompletterande spik 1: Belgien (match 2, en etta)
(2) Belgien – Island 1
Visserligen förlorade Island endast med 2-1 hemma mot Schweiz senast men laget är långt från sina fornstora dagar och nu handlar det mest om att hålla nere förlustsiffrorna. Erik Hamrén har gett sig in i en lek som bara kan sluta på ett sätt. Mot Belgien borta är det bara en av alla dessa förlustmatcher som väntar. Det lilla orosmomentet är att Belgien inte behöver vinna den här matchen för att ta hem gruppen före Schweiz utan det räcker att plocka minst en poäng i det mötet. Kvalitén är dock stor nog för att man på hemmaplan ska göra det som krävs av både ledning och publik. Senaste förlusten hemma kom för över två år sen, mot Spanien. Högt streckade så klart, hela 85% men segrar runt 80% av matcherna. Ingen kul spik men det finns gott om andra potentiella skrällar.
Statistik


Omgångens kompletterande spik 2: Moldavien (match 11, en tvåa)
(11) San Marino – Moldavien 2
San Marino är ett av få lag som fortfarande är en bit efter övriga och som väldigt sällan tar poäng i en match. Sen den 28 april 2004 när de slog Liechtenstein har de alltså spelat 87 landskamper och endast lyckats ta poäng i en av dessa. Det var hemma mot Estland 2014. Visst, de möter oftast klart bättre lag men när de inte ens är i närheten av att lyckas är det bara dumt att ödsla streck även om Moldavien inte tillhör toppen av fotbollsvärlden. De har dock endast förlorat en av de fem senaste, mot Luxemburg med 4-0 borta. I övriga har de hållit nollan. Endast en seger, men den kom mot just San Marino med 2-0 hemma. De är helt enkelt bättre och blir det 0-0 så har ett mirakel skett. San Marino har gjort ett mål på tretton matchen sen 2017 och släppt in hela 59 stycken! Spika till ”låga” 82% och var nöjda!
Statistik


Tre viktiga streck att ha med!

(3) Tyskland – Ryssland 2
Nu tror jag förvisso inte Ryssland vinner detta, utan Tyskland måste någon dag ta sig samman och börja leverera resultat igen. Dock borde det blåsa en del kring Löw och frågan är hur han hanterar den pressen. Känns lugn utåt men inombords kan det vara något helt annat och sådant märks av i ett omklädningsrum. Tvåan måste med här till jag ser att Tyskland åter börjar spela den fotboll laget innerst inne besitter. Men nio procent på Ryssland när Tyskland sett ut som de gjort på sistone, då spelar det ingen roll var matchen spelas. Slutar det sen 4-0 efter islossning så rycker vi på axlarna och går vidare. Vi överlever matchen åtminstone.
Statistik

(5) Irland – Nordirland 1
Vilket härligt möte på den irländska ön. Det är nu sju år sen lagen möttes senast men då segrade Irland med hela 5-0. Riktigt så stora siffror borde det väl inte bli nu men ettan känns väldigt stark även om det så klart kommer vara mycket rivalitet i det här mötet. Nordirland har nu spelat sex raka matcher på bortaplan utan att ha gjort ett enda mål. Senast de lyckades med att göra mål borta hette motståndet San Marino. Det säger det mesta och risken är att det inte blir några mål här heller. Irland är dock inte ett lag som glänser längre – om de nu någonsin gjort det. De förlorade mot Danmark i Play Off till VM med 5-1 på hemmaplan och sen var den drömmen förstörd. Har till viss del problem med sitt målskytte men har åtminstone besegrat USA hemma med 2-1 och spelat 0-0 i mötet mot Danmark i Nations League. Bör fixa det här till låga 51%.
Statistik

(7) Grekland – Finland 2
Till 20% måste Finland ses som ett riktigt fynd här. Fem raka matcher nu utan ett insläppt mål och idel segrar. Visserligen fyra hemmamatcher och motståndet har ju inte varit det tuffaste. Vann dock mot Grekland med 2-0. Märkligt att de inte blir mer betrodda här trots bortamatch. Längesen Grekland imponerade och är de enda två segrarna på de fem senaste med 1-0 över Ungern och Estland så imponeras åtminstone inte jag. Bara att spika på mindre system även om värdet enligt marknaden är lågt. Men nog ska Finland vinna det här oftare än 22%?
Statistik


Korta kommentarer om övriga matcher.

(1) Kroatien – Spanien X
Oerhört svårlöst match där bägge lagen behöver vinna för att kunna ta hem gruppen. Läget är dock prekärt för Kroatien som istället riskerar att åka ur. Men oavsett resultat här kommer det sista avgörandet enbart handla om matchen mot England. Men tre poäng här för Kroatien gör att de tar hem gruppen ifall de även segrar mot England som de måste göra ifall de inte ska åka ur. Spanien har dock imponerat med Luis Enrique vid rodret och att de låg under med 3-0 och även förlorade med 3-2 mot England på hemmaplan senast får ses som en stor skräll. Men Kroatien visade i somras att de har kvalité i laget när det är harmoni. Om det räcker till seger är svårt att sia om här. Har ju inlett spelet i Nations League bedrövligt men 0-0 hemma mot England har likväl fått dem att se segerkronan.
Statistik

(6) Österrike – Bosnien och Hercegovina 2
Bosnien går som tåget just nu och har åtta raka matcher utan förlust. Dessutom endast två insläppta mål under den här tiden. Kanske inte mött det bästa motståndet, men likväl slog de Österrike på hemmaplan med 1-0 samt spelade 0-0 borta mot Turkiet. Ska absolut ses med chans och till låga 21% är de ett tecken som behöver streckas. Österrike är dock starka hemma och på de tolv senaste matcherna där har de endast förlorat mot Brasilien.
Statistik

(8) Ungern – Estland 1
Inte det mest upphetsande mötet den kommande veckan. Lite glädje är det dock att Ungern har hemmaplan, för där kan de åtminstone stoltsera med fem segrar sen 2016 och framåt. Dock har motståndet hetat Andorra, Lettland, Färöarna, Costa Rica och Grekland. På bortaplan har de nu åtta matcher i rad utan seger och det är endast mot Vitryssland och just Estland som de lyckats spela oavgjort. Estland borta är inte heller mycket att förbereda inför jul vad man ska pynta granen med. Malta, Fiji och Vanuatu är lagen de besegrat på sistone. Två raka 1-0 förluster borta mot Finland och Lettland. Blir nog en målsnål match där hemmalaget drar längsta strået, men 78% streck är mindre kul.
Statistik

(9) Andorra – Georgien 2
Hemmalaget har gjort ett mål på de senaste sex matcherna och då har motståndet inte varit speciellt skrämmande. Mot Kap Verde och Förenade Arabemiraten slutade det 0-0 t ex. Hemma mot Portugal i VM-kvalet lyckades man dock komma undan med fina 0-2 i förlust. Georgien har dock hittat ett riktigt flyt där de mest åker runt och segrar nu för tiden. Sju segrar på de åtta senaste matcherna och då är det bl a Lettland och Kazakstan som besegrats på bortaplan. Bör ta hem även detta och det är väl bara att spika sig ur och hoppas tåget fortsätter framåt. Segerchans på runt 72% och är streckade i paritet med det.
Statistik

(10) Luxemburg – Vitryssland 1
När lagen möttes för en månad sen blev det 1-0 till Vitryssland på hemmaplan. Jag tror det kan bli omvända siffror här i en målsnål match. Luxemburg har ryckt upp sig flera nivåer och på hemmaplan visar de gång på gång upp fina resultat. Endast mot Österrike har det blivit förlust men lag som Ungern och Georgien har fått se sig besegrade medan man spelat oavgjort mot Bulgarien och Senegal. Blir tufft för Vitryssland som inte ens lyckats besegra Moldavien i två matcher. Värdet ligger dock på tvåan här enligt marknaden men jag är inte enig utan hemmalaget ska ses som knappa favoriter.
Statistik

(12) Sao Paulo – Gremio 2
Svårlöst match som är väldigt jämn på förhand. Hemmalaget är knappa favoriter enligt marknaden och jag följer det rakt av. Streckspelarna målar dock på rejält mer med streck här vilket gör att tvåan till 26% får riktigt fint värde då den inträffar nästan 34% av gångerna. Med fem omgångar kvar av ligan ligger de bägge med 58 poäng och slåss om fjärdeplatsen i första hand som kvalificerar dem till Copa Libertadores. Jämna matcher inbördes historiskt, men det är sex matcher sen Sao Paulo vann över Gremio. Sao Paulo är dock starka hemma med 9-6-1 (23-12) medan Gremio gör det bra borta med 6-5-5 (11-10).
Statistik

(13) Flamengo – Santos 1
Hemmalaget ska segra här runt 53% av gångerna och det får bli utgångstecknet då laget inte är streckat på mer än 54%. Flamengo ligger på tredje plats och ska i första hand försvara en topp fyra placering medan Santos som ligger på åttonde plats har en sjätteplats i sikte som ger kvalplats till Copa Libertadores. Senast i somras slutade det 1-1 mellan lagen och dessförinnan har Santos tre raka segrar. Flamengo har dock 12-2-2 (26-6) på hemmaplan den här säsongen mot Santos 4-5-7 (16-21) på bortaplan. 18% på tvåan är väl inte helt ointressant här.
Statistik



Systemförslag för den halvtjocka plånboken. 3888 rader på Liverättning

1. 1x2
2. 1
3. 1x2

4. 1
5. 1x
6. 1x2

7. x2
8. 1x2
9. 2

10.1x
11. 2
12. 1x2
13. 12


För den som vill komma billigare undan. 72 rader på Liverättning

1. 1x2
2. 1
3. 1x2

4. 1
5. 1
6. 12

7. 2
8. 12
9. 2

10. 1
11. 2
12. x2
13. 1

Här lämnar du in dina egna rader på Europatipset

ExtremtRik 2018-11-15 19:22

Då jag inte ska spela ids jag bara kika på match 1.

Visst är Spanien bra och de gånger de lyckas kommer de ofta vara briljanta och överlägsna.

Icke desto mindre, 22% och en bit över 4 ggr i odds på Kroatien hemma !???

Vad är det frågan om?

Går ju inte annat än spika på det värde jag intuitivt (kan absolut vara fel och kommer att vara tvärfel en stor andel av utfallen då Spanien visar sig överlägsna ett Kroatien långt ifrån vad de visade i sommarens VM).

Intuitivt känner jag en chans måhända med viss ankareffekt mot odds och steck på runt 27%, vilket gör spelbart odds till 3.70 på hemmalaget. Är en såpass stor avvikelse mot streckens 22% korrekt så är spiken tvungen.

Vad som faktiskt backar detta spikförslag är att streck på tipset i dessa intervall (gäller inte fullt ut på Europatipset pga mindre pottstorlek, men ändå) rent generellt är understreckade på ettorna medan mer streckade ettor är överstreckade.

ExtremtRik 2018-11-15 22:46

Trevligt utfall 3-2 trots massor av chanser för båda lagen, kanske särskilt Spanien, och rättvist då jag ogillar straffen för 2-2, visst, solklar hands men den hjälper ju bara spanjoren att hitta ett avslut på en boll som annars går ut över linjen... blir väl svårt motivera en hörna då :D

:clap: :cheers:

AmaerildeRimfrost 2018-11-15 22:46

Samtliga tre spikar satt åtminstone men när skrällarna uteblir är det svårt att få in 13 rätt när man styr systemen mot utdelningar över de 17 000 som den just nu ger! Skönt att snabbt hitta tillbaka bland spikarna efter Barcelonas rejäla svek senast!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved