Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   NBA Fantasy (https://www.sharps.se/forums/offtopic/17940-nba-fantasy/)

Arch 2013-10-28 11:39

Om det finns någon villig att ta över det sista laget, eller om ni hittar nån, här är rostern. Ser ganska bra ut, går att jobba med


Spoiler:

PG Ricky Rubio, Min PG
SG Paul George, Ind SF, SG
SF Thaddeus Young, Phi SF
PF Dirk Nowitzki, Dal PF
C Marc Gasol, Mem C
G J.R. Smith*, NY SG
F Ersan Ilyasova, Mil PF, SF
UTIL Kenneth Faried, Den PF
Bench Cody Zeller, Cha PF, C
Bench Harrison Barnes, GS SF
Bench Derrick Williams, Min PF, SF
Bench Spencer Hawes, Phi C
Bench Dion Waiters, Cle SG
Bench Emeka Okafor*, Pho C
Bench Manu Ginobili, SA SG

eddieh 2013-10-28 12:49

Vad fan skulle jag med tjock-Felton till? :whoco5:

Annars rätt nöjd. Gestapo är återigen redo att blitza!

Achtung!!!

eyeless 2013-10-28 13:55

Ser ut som det kan bli spännande det här. Är rätt nöjd med mitt lag även om jag hade andra planer inför draften. Var visst nån jävel som tyckte Durant var värd alla pengar i världen.

Blev inte riktigt som jag tänkt mig med lagnamnet Downtown Bombers, Brick City hade nog passat bättre. Deron Williams har redan tröttnat på att spela med lagkamrater som inte kan skjuta och finns numera på trading blocket.

Vlad 2013-10-28 14:04

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 283705)
Och är du inte nöjd tar Vlad emot Primo Pasta med öppna armar <3

http://www.youtube.com/watch?v=t5jawN3k6G0

Still cracks me up every fuckin time. När han tittar upp i början där som en retard,FFS! :lol:

Primo var FA redan så jag plockade upp honom. Here we go again :popcorn:

Lillis 2013-10-28 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 283763)
Still cracks me up every fuckin time. När han tittar upp i början där som en retard,FFS! :lol:

Primo var FA redan så jag plockade upp honom. Here we go again :popcorn:

han åkte ut fortare än man kan stava till döner kebab......

Vlad 2013-10-28 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 283808)
han åkte ut fortare än man kan stava till döner kebab......

Jag förstår dig på ett sätt och jag ville inte drafta honom som jag av någon anledning brukar göra men i teorin har han en rätt bra situation då Knicks knappast är stacked på 3-4-5 pos förutom Melo+Tyson

STAT och K-Mart är båda halvinvalider med allt vad det innebär (minute restriction,inga b2b,etc),Cole Aldrich är kass och MWP är MWP. Dessutom är JR Smith som ev kan spela SF med Melo på PF i en mindre lineup avstängd i början och kommer från knäoperation. Chandler+Shumpert är i starting five men är inga scorers och Melo+Fat Felton kan inte göra alla Knicks poäng

Bargs kommer iaf ha en chans att producera något av värde även om han säkert floppar som brukligt och för mig är det roligare att chansa med honom än att ha tex Superintendent Chalmers of the FA school of Mediocrity som man vet aldrig gör nåt kul

Boom or Bust med Bargnani. Måste leva lite också Lillis :cheers:

eddieh 2013-10-29 11:20

Gameday! :clap:

http://www.youtube.com/watch?v=dnRJHJQ17PU

MrHansson 2013-10-29 19:36

Jag är lite noob på NBA fantasyn, men visst sätter man en lineup innan sin matchup sen går den inte ändra förrän inför nästa matchup eller kan man ändra varje dag eller var det någon limit per moves man har under matchupen?

Är ju läge att sätta sin lineup lite nu ju! :p

Lazlo 2013-10-29 19:46

Citat:

Ursprungligen postat av MrHansson (Inlägg 284084)
Jag är lite noob på NBA fantasyn, men visst sätter man en lineup innan sin matchup sen går den inte ändra förrän inför nästa matchup eller kan man ändra varje dag eller var det någon limit per moves man har under matchupen?

Är ju läge att sätta sin lineup lite nu ju! :p

Du kan ändra lineupen varje dag, när du vill och det räknas inte som ett "move" utan det går att ändra lineupen hur många gånger man vill. När en spelares match har startat så är spelare låst på den positionen han har dock, bänken eller i lineupen.

Moves (Matchup Acquisitions) är hur många spelare du får plocka från FA till ditt lag per vecka men då måste du ju såklart droppa en spelare du har. På så sätt så kan man streama lite, t.e.x Vlad gjorde ju så att när Lebron bara hade 2 matcher under en vecka så droppade han honom och plockade in Jan Veseley som hade 5 matcher denna veckan... Så istället för Lebrons stats i 2 matcher så fick han Jan's stats i 5 matcher... han gör liksom allt för att streama in så många matcher som möjligt ;)

Så för inatt så ska du sätta in Young och Afflalo i lineupen eftersom många andra spelara har inte match, sen imorgon när fler har match så får man välja vilka lirares stats man vill få räknade då och sätta in dessa i lineupen och bänka dem andra. :)

Vlad 2013-10-29 21:49

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 284093)
t.e.x Vlad gjorde ju så att när Lebron bara hade 2 matcher under en vecka så droppade han honom och plockade in Jan Veseley som hade 5 matcher denna veckan... Så istället för Lebrons stats i 2 matcher så fick han Jan's stats i 5 matcher... han gör liksom allt för att streama in så många matcher som möjligt ;)

Jag har ju aldrig haft och kommer aldrig få Lebron men annars är det precis så det skulle gå till ;)

Klart man ska satsa på Jan Vesely Harding (Bortkastad musikalisk referens eftersom du lyssnar på bögtechno :p)

MrHansson 2013-10-29 22:37

Alltså Humpen, vilken lirare, verkligen det värsta som kan hända är att bli trejdad till hans Entourage, känns som att hans crew klär upp sig för att gå till en Appelbees och dricka tetra paks vin samt gå på Michael Bublé konsert med fantröjor, visst känns han lite åt det hållet den gode Kardashian...:whoco5:

http://www.youtube.com/watch?v=I4BbAwRiy7k

eddieh 2013-10-30 13:18

Jimmy Buckets med fem steals #loveit

:cheers:

Avej 2013-10-30 23:07

Varför ställer inte LM in spöklaget ? Hur svårt kan det vara..

Arch 2013-10-30 23:11

have a coke and a smile

Vlad 2013-11-02 22:49

Al Jefferson,Ryan Anderson,Wilson Chandler,George Hill och Nene redan nere och det är bara första veckan,kan aldrig sluta väl. Condolences till alla spelare som hade oturen att bli draftade av Hobos :)

*announcer voice* Lets get ready to rehab!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved