![]() |
NBA Fantasy
Här kan ni som preliminärt är intresserade anmäla er så jag kan göra en bodycount.
|
Aye
|
Shoot :cheers:
|
jaeg äro med
|
Citat:
|
I'm in! :popcorn:
|
Standard 500kr för att ge lite krydda, för de som inte vet btw.
|
Gillade den tråden i basketdelen där eddieh helt random vässade loss på mig bättre :lol:
Jag är med ofc. Enda kriteriet från min sida ingen draft före 21:00 på en veckodag,annars är det cool |
Citat:
http://media.zenfs.com/en/blogs/[email protected] |
Är med!
|
Citat:
Han tror fortfarande han är Andrea Bargsdale fast alla vet att han är en pussy,det är det som gör honom så fascinerande. Ett måste i draften i år igen :yes: |
Ghetto Blasters är självklart med.
sur j-la förlust mot Eddieh förra året, när jag trodde mina treor skulle räcka för seger. men i år då jäklar............ |
Då var vi 9
|
http://games.espn.go.com/fba/leagueo...leagueId=57646
reaktivera era lag danke, ni som inte har ett lag pma. |
onsdag funkar för mig!
|
onsdag funkar jättebra för mig med! :-)
|
Gah, jag kan inte medverka i NBA iår, fick ett mail om att jag kommer gå en vidareutbildning den här veckan och nästa. Dom har tyvärr anlagt den tidigare då den egentligen skulle börja 4 Nov. Jag ger Arch LM reins och hör av er till mig om han inte kan sköta sig.
Nu blir det inga stora svarta män för mig :( |
Det gick visst inte, så Arch får skapa en helt ny. Andele, men nu kan ni ju ha en egen draft. Trist för mig, men får ta jobbet för Fantasy.
|
Kom igen nu Lemmy, blunda och tänk på Dwight Howard när han kommer ut ur duschen med bara en handduk virad runt horsecocken #vetattduvill
|
OH TEH POWAH! eeexcellent
|
Arch, du behöver en liten mail adress för att kunna bjuda in va?
|
Yes, antigen alla igen eller Lemmy får skicka mails till mig...ska vi behålla samma lineup som förra året, 2 C, 2 G, 2 F...utöver resten ? Vad mer...helst tider ni kan drafta...
|
Kan alla dagar utom måndagar o onsdagar mellan 20-2130.
Hur många är vi? |
Jag måste tyvärr dra mig ur. Sorry.
|
Jag kan nästan när som helst, men att köra draften rätt sent på kvällen kan vara rätt smart skulle jag tro, lineupen ser ut att vara bra tycker jag! :-)
|
Det är inte bråttom, jag måste få in alla mails, har 3 just nu. Vi kan ha draften helgen, eller om folk är upptagna, nästa måndag-tisdag. Under tiden, ge mig lite tankar om:
-Vi behåller samma lineups som förra året. Hoppas på minst 12 namn. -Veto: jag som commish vill gärna trycka igenom alla trejds så fort jag ser dem, så de blir klara dagen efter. Antar att vi alla är vuxna nog att inte tramsas med collusion så vill jag låta managers sköta sina lag som de tror är bäst. Och om det blir nåt verkligen konstigt då kan vi ta en liga-omröstning efter att managers har förklarat sig. Eller vill ni ha liga-veto aktivt? -Begränsade moves? 5 under säsongen, 3 i playoffs ? -Pengar? Vinnaren av reg season bör få nåt litet tycker jag. Eller? Kom gärna med andra förslag och frågor |
Btw, vem som är för att skicka tråden till NBA-betting där de flesta från ligan ändå är?
:drunk: |
Finns det möjlighet att anmäla sig fortf? :)
|
Självklart, iom Lemmy och Andreas avhopp är vi bara 7 lag så alla nytillskott är välkomna. Säsongen är ju
bara dryga veckan bort nu och även om Archie hävdar att det inte är bråttom så börjar jag bli lite orolig :p Om den relativt höga summan på 500 pix avskräcker vissa poteniella deltagare, kanske vi skulle sänka summan lite? 5 moves under regular och 3 i playoff supportar jag. Likaså att regular-vinnaren får en bit av priskakan. Shoot! |
Tycker vi borde ha draften så snart som möjligt. Bara att jobba in 2-4 medlemmar till.
Jag är på allt arch skrev innan. Inga åsikter om de egentligen. |
Lite grön på NBA fantasyn...hehe men vad menar du med bara 5 moves i grundserien och 3 i playoff? :whoco5:
|
Byten per vecka. Också att de tar effekt samma dag och att man kan byta spelare innan dagens första match startar. Basketspelarna åker lätt på sena strykningar, folk kan skadas i shootaround eller bli sjuka osv. Kan krävas snabba ändringar.
5 moves/vecka under reg säsong ger också lite mer frihet, men håller streamingen under kontroll. Playoffs, tycker jag, ska reflektera ägarnas skicklighet att få ihop ett propert lag under årets gång och 3 moves/playoffvecka är egentligen för att hjälpa ta hand om möjliga skador. |
Halloj,
Inga synpunkter på line-ups. Moves 5 & 3 verkar vettigt, håller med om att veto inte behövs Grundserievinnaren borde få en liten del av kakan har inga problem med 500 pix, men förstår om vi minskar för att få in folk kan drafta i stort sett när som helst utom tisdagar 21-22:30 taggad som f-n Edit: Vi borde, om möjligt, flytta tillbaka till NBA forumet. Samma människor som häger där som spelar fantasy. |
Största problemet är väl att vi bara är 7?
|
Har inga åsikter om lineupsformeringen, litar på att Arch hittar det optimala för det antal deltagare vi blir, vilket verkar bli ganska få?
Moves är vilket som det också, 5 +3 låter bra så kan Vlad streama lite extra detta året. Insats är jag med på allt. NBA är ju det enda som en fantasy sopa som mig själv lyckats vinna så kanske inte bara behöver bidra till segraren i denna ligan utan det kan ju finnas en liten vinstchans. :) Seriesegraren får pengar och många till slutspel så att inte halva ligan är död efter ett par månader. Kan drafta när som helst, röstar för auktion så att man kan trissa upp priset på Bargs så inte "någon" kan sno honom som sitt första pick utan att nån annan han med. ;) Flytta till vilket NBA forum? Hänger inte med... |
500 är tyvärr lite mycket för mig som studerande, sorry!
|
Citat:
EDIT: Basketavdelningen* |
Då är det startat, inget datum för draft än, kan göra det när som helst det passar.
De som är med just nu, med mig, är 6...med bjornen och 6ad är vi 8, så då räcker det med minst 2 till och vi är igång Lillis Vlad Eddieh Laz MrHans MrCommish (jag) Pengar, mig spelar det ingen roll, det räcker även om det är 100, jag har andra mål och lite hämnd att ta ut. Preliminärt har jag då tänkt att om vi blir 10 (vilket ser ut att kunna bli) att köra lite mer strategi med lineups eftersom med 15 rosters är det ändå bara 150 spelare, inte ens fulla ordinarie lineups. Så istället för att trycka in allting har jag då tänkt att vi kör en mindre starting lineup på bara 8 spelare, med 7 på bänken. PG, SG, SF, PF, C, G, F och Util Då måste man välja sina starters lite försiktigare och det kräver kanske lite mer pill än vanligt. Med 7 bänkplatser har jag då minskat moves till 3/vecka direkt Freestylin' - no waiver wire tid, allt som droppas är tillgängligt på en gång 9 kats Med 2 veckors playoffs (vilket jag tycker är en bra ide) är det ingen ide med 6 lag, för då måste 2 lag vänta en lång tid. Vet inte faktiskt om det går att ändra att playoffs blir 1-2-2 veckor, men med 4 lag i playoffs är sista datum för reg säsong 10-16/3. Trade deadline satt till 19/2 |
Gillas - ogillas ? :drunk:
|
Måste spela om lite pengar imo. Annars försvinner lite av kicken. Minst 300. Allt de andra överlåter jag till folk med bättre kunnande.
|