Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   Socialtjönsten i Huddinge hotar med polis (https://www.sharps.se/forums/offtopic/28572-socialtjoensten-i-huddinge-hotar-med-polis/)

ALA 2017-03-31 17:41

Socialtjönsten i Huddinge hotar med polis
 
Socialtjänsten i Huddinge har polisanmält mig. Så jag tog själv kontakt med polisen för att informera mig. Man ska inte krångla till saker när det går att vara lite smidig!

Hej

Nu har jag kontaktat polisen i Huddinge men jag har också kontaktat Uppdrag Granskning och en del andra kanaler. Jag ställer gärna upp och besvarar era frågor så fort jag får dem. Jag har en del andra ärenden som jag måste prioritera för tillfället. Så jag avvaktar tills jag får svar ifrån er.

Trevlig helg förresten! Men det kanske jag har skrivit tidigare.

MVH/
ALA

Nicksson 2017-03-31 19:01

Dina inlägg blir bara mer och mer förvirrande:sweatdrop:, Vad är det för typ av frågor vi förväntas ställa. Är Palme-gruppen inblandad här med:ohmy:?

ALA 2017-03-31 19:26

Idiot!

sskssk 2017-04-01 02:41

Citat:

Ursprungligen postat av ALA (Inlägg 523729)
Socialtjänsten i Huddinge har polisanmält mig. Så jag tog själv kontakt med polisen för att informera mig. Man ska inte krångla till saker när det går att vara lite smidig!

Hej

Nu har jag kontaktat polisen i Huddinge men jag har också kontaktat Uppdrag Granskning och en del andra kanaler. Jag ställer gärna upp och besvarar era frågor så fort jag får dem. Jag har en del andra ärenden som jag måste prioritera för tillfället. Så jag avvaktar tills jag får svar ifrån er.

Trevlig helg förresten! Men det kanske jag har skrivit tidigare.

MVH/
ALA

Du gör helt rätt som kör "journalistkortet" direkt, lär vara första gången dom får det kastat på sig, så nu lär dom backa direkt.

Dock skulle du även lagt till att du känner någon som är advokat, det är också något dom aldrig lär har hört förut och då lär dom definitivt få skrämselhicka och lämna dig ifred för all framtid.

ALA 2017-04-01 05:59

Citat:

Ursprungligen postat av sskssk (Inlägg 523783)
Du gör helt rätt som kör "journalistkortet" direkt, lär vara första gången dom får det kastat på sig, så nu lär dom backa direkt.

Dock skulle du även lagt till att du känner någon som är advokat, det är också något dom aldrig lär har hört förut och då lär dom definitivt få skrämselhicka och lämna dig ifred för all framtid.

Tack för de värmande orden!

Överläkaren där jag bor har varit på mig flera gånger om att skriva en bok om mina upplevelser.

Igår var jag i kontakt med Maria Bolme som är brorsdotter till Tomas Bolme som i många år var ordförande i Svenska Teaterförbundet. Hon och jag gick Teaterverkstaden samtidigt 1990.

Jag har kört rent spel hela tiden. Så fårskalligt korkad är jag inte så att jag hotar dem.

Jag har lite mer Ess i skjortärmen som jag kommer att skriva om senare.

ALA 2017-04-01 10:52

Svaret nedan skrev jag till Maria Luthander idag:


Du klantade till dig inför fel gubbe!

Som det är nu så känns det som att du har satt dig själv med arslet i brödrosten. Men pga ditt svek så ska jag göra allt jag kan för att sätta krokben för dig.
Men jag kommer aldrig någonsin sin att hota dig. Men tro mig, det de resurser jag har räcker tillräckligt bra ändå.
Jag tycker att du ska sätta dig på en stol och skämmas en stund!

Chaplin bodde i Schweiz men var vid ett tillfälle med på Oscarsgalan. I samma sekund som tulltjänstemannen förstod vems pass hans stod och tittade på så höll han på att svimma. Chaplin skulle få en hedersoscar för sina insatser inom filmen. Folk kunde ha mördat för att få en plats i salongen den kvällen. Innan han kom in på scen så presenterades han i 5 minuter. En sekund efter att han hade kommit in på scenen reste sig alla i upp i salongen för att bli stående i 5 minuter. Och in på scenen kom en liten snäll gammal man på 1,65 som hette Charlie Chaplin.

Marknadsföringen av hans tidiga filmer var enkla. De räckte med att skriva att man visade Charlie Chaplin-filmer. Sen var det garanterat fullsatt i salongen hela säsongen runt hela jordklotet till och med i den mörkaste lilla hydda i Afrika.

Jag håller på med början på en bok. Min dröm är att räcker med att man visar en varningsbild av Maria Luthander på första sidan och att hennes ansikte blir känt runt hela jordklotet till och med i den mörkaste lilla hydda i Afrika.

martinsson 2017-04-01 11:07

http://psykiatrisodrastockholm.se/va...jalp/?id=17960

ALA 2017-04-01 11:35

Överläkaren där jag bor har varit på mig flera gånger om att skriva en bok om mina upplevelser.

Men jag behöver hjälp med manus. Denna historia är så uppseendeväckande att den fungerar internationellt.

Men jag vet ingenting om hur man skriver manus. Kan någon hjälpa mig så kanske vi kan samarbeta. Helst skulle jag vilja lägga upp en brevlåda på internet där man anonymt kan skicka in kommentarer. Men jag vet ingenting om sådant.

matchingbetisover 2017-04-01 15:08

TS du borde gå till psykakuten och berätta för dem vad som har hänt.

Förutom hälsan riskerar du att spela bort dina pengar, du har uppembarligen tillgång till spelsidor

matchingbetisover 2017-04-01 15:10

Gå till psykakuten och förklara det TS.

Förutom din hälsa riskerar du dinmekonomi om det eskalerar. Du spelar ju uppenbarligen, svacka i psyket och spel är ingen bra kombo


Dubbelmacka blev det tydligen

ALA 2017-04-01 19:30

Citat:

Ursprungligen postat av matchingbetisover (Inlägg 523844)
Gå till psykakuten och förklara det TS.

Förutom din hälsa riskerar du dinmekonomi om det eskalerar. Du spelar ju uppenbarligen, svacka i psyket och spel är ingen bra kombo


Dubbelmacka blev det tydligen


Suck!

Vissa fattar ingenting

Nicksson 2017-04-01 19:50

Skriver man dom texterna du gör och bemöter en hjälpande hand som du bemöter rådet du fick så kommer du nog inte längre här. Maria Luthander kommer aldrig bli lika känd som Chaplin och "Överläkaren" borde fokusera mer på sitt jobb.

ALA 2017-04-02 00:44

Citat:

Ursprungligen postat av Nicksson (Inlägg 523960)
Skriver man dom texterna du gör och bemöter en hjälpande hand som du bemöter rådet du fick så kommer du nog inte längre här. Maria Luthander kommer aldrig bli lika känd som Chaplin och "Överläkaren" borde fokusera mer på sitt jobb.

Du vet inte ett skit vad det handlar om!

Det som har hänt mig är så allvarligt att förtjänar att tas upp läroböckerna på högskolan. Det var meningen att personal ifrån olika instanser skulle åka med mig upp till Huddinge. Men ansvariga i Huddinge slängde allt i papperskorgen och sen har de ljugit i journalerna.

Jag har aldrig nånsin hotat någon. Så jävla korkad är inte!

Jag har bara presenterat fakta rakt upp och ner. Men det räcker för att de ska bli rädda tydligen.

ALA 2017-04-02 07:53

Idag skickade jag följande mail till säkerhetsansvarige hos Huddinge Socialtjänst.

Jag har förberett polisen i både XX och XX om att jag eventuellt kommer att kontakta dem. Just nu har jag ingen mailadress till dem vilket gör allt mycket enklare.

Hur blev du inblandad? Varför kan inte XXr skicka över ett mail själv och reda ut begreppen?

Om jag får ett mail av dig så kommer jag att ange mina kommentarer. Sedan kommer jag att överlämna det till polisen.

Jag är beredd att ställa upp på telefonkonferens när som helst för att reda ut begreppen. Jag tror tyvärr att det har blivit en del missförstånd.

MVH/

bandyfan 2017-04-02 12:25

Citat:

Ursprungligen postat av sskssk (Inlägg 523783)
Du gör helt rätt som kör "journalistkortet" direkt, lär vara första gången dom får det kastat på sig, så nu lär dom backa direkt.

Dock skulle du även lagt till att du känner någon som är advokat, det är också något dom aldrig lär har hört förut och då lär dom definitivt få skrämselhicka och lämna dig ifred för all framtid.

Kan inte du bli hans advokat? Rent spontant känns ni som ett vasst team! :cheers:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved