Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-03-31, 17:41   #1
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1511
Standard

Socialtjönsten i Huddinge hotar med polis


Socialtjänsten i Huddinge har polisanmält mig. Så jag tog själv kontakt med polisen för att informera mig. Man ska inte krångla till saker när det går att vara lite smidig!

Hej

Nu har jag kontaktat polisen i Huddinge men jag har också kontaktat Uppdrag Granskning och en del andra kanaler. Jag ställer gärna upp och besvarar era frågor så fort jag får dem. Jag har en del andra ärenden som jag måste prioritera för tillfället. Så jag avvaktar tills jag får svar ifrån er.

Trevlig helg förresten! Men det kanske jag har skrivit tidigare.

MVH/
ALA
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-31, 19:01   #2
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Dina inlägg blir bara mer och mer förvirrande, Vad är det för typ av frågor vi förväntas ställa. Är Palme-gruppen inblandad här med?
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-31, 19:26   #3
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1511
Standard

Idiot!
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-01, 02:41   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ALA Visa inlägg
Socialtjänsten i Huddinge har polisanmält mig. Så jag tog själv kontakt med polisen för att informera mig. Man ska inte krångla till saker när det går att vara lite smidig!

Hej

Nu har jag kontaktat polisen i Huddinge men jag har också kontaktat Uppdrag Granskning och en del andra kanaler. Jag ställer gärna upp och besvarar era frågor så fort jag får dem. Jag har en del andra ärenden som jag måste prioritera för tillfället. Så jag avvaktar tills jag får svar ifrån er.

Trevlig helg förresten! Men det kanske jag har skrivit tidigare.

MVH/
ALA
Du gör helt rätt som kör "journalistkortet" direkt, lär vara första gången dom får det kastat på sig, så nu lär dom backa direkt.

Dock skulle du även lagt till att du känner någon som är advokat, det är också något dom aldrig lär har hört förut och då lär dom definitivt få skrämselhicka och lämna dig ifred för all framtid.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+3)
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-01, 05:59   #5
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1511
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Du gör helt rätt som kör "journalistkortet" direkt, lär vara första gången dom får det kastat på sig, så nu lär dom backa direkt.

Dock skulle du även lagt till att du känner någon som är advokat, det är också något dom aldrig lär har hört förut och då lär dom definitivt få skrämselhicka och lämna dig ifred för all framtid.
Tack för de värmande orden!

Överläkaren där jag bor har varit på mig flera gånger om att skriva en bok om mina upplevelser.

Igår var jag i kontakt med Maria Bolme som är brorsdotter till Tomas Bolme som i många år var ordförande i Svenska Teaterförbundet. Hon och jag gick Teaterverkstaden samtidigt 1990.

Jag har kört rent spel hela tiden. Så fårskalligt korkad är jag inte så att jag hotar dem.

Jag har lite mer Ess i skjortärmen som jag kommer att skriva om senare.
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-01, 10:52   #6
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1511
Standard

Svaret nedan skrev jag till Maria Luthander idag:


Du klantade till dig inför fel gubbe!

Som det är nu så känns det som att du har satt dig själv med arslet i brödrosten. Men pga ditt svek så ska jag göra allt jag kan för att sätta krokben för dig.
Men jag kommer aldrig någonsin sin att hota dig. Men tro mig, det de resurser jag har räcker tillräckligt bra ändå.
Jag tycker att du ska sätta dig på en stol och skämmas en stund!

Chaplin bodde i Schweiz men var vid ett tillfälle med på Oscarsgalan. I samma sekund som tulltjänstemannen förstod vems pass hans stod och tittade på så höll han på att svimma. Chaplin skulle få en hedersoscar för sina insatser inom filmen. Folk kunde ha mördat för att få en plats i salongen den kvällen. Innan han kom in på scen så presenterades han i 5 minuter. En sekund efter att han hade kommit in på scenen reste sig alla i upp i salongen för att bli stående i 5 minuter. Och in på scenen kom en liten snäll gammal man på 1,65 som hette Charlie Chaplin.

Marknadsföringen av hans tidiga filmer var enkla. De räckte med att skriva att man visade Charlie Chaplin-filmer. Sen var det garanterat fullsatt i salongen hela säsongen runt hela jordklotet till och med i den mörkaste lilla hydda i Afrika.

Jag håller på med början på en bok. Min dröm är att räcker med att man visar en varningsbild av Maria Luthander på första sidan och att hennes ansikte blir känt runt hela jordklotet till och med i den mörkaste lilla hydda i Afrika.
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-01, 11:07   #7
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

http://psykiatrisodrastockholm.se/va...jalp/?id=17960
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bulle (+20)
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-01, 11:35   #8
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1511
Standard

Överläkaren där jag bor har varit på mig flera gånger om att skriva en bok om mina upplevelser.

Men jag behöver hjälp med manus. Denna historia är så uppseendeväckande att den fungerar internationellt.

Men jag vet ingenting om hur man skriver manus. Kan någon hjälpa mig så kanske vi kan samarbeta. Helst skulle jag vilja lägga upp en brevlåda på internet där man anonymt kan skicka in kommentarer. Men jag vet ingenting om sådant.
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-01, 15:08   #9
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

TS du borde gå till psykakuten och berätta för dem vad som har hänt.

Förutom hälsan riskerar du att spela bort dina pengar, du har uppembarligen tillgång till spelsidor
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-01, 15:10   #10
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Gå till psykakuten och förklara det TS.

Förutom din hälsa riskerar du dinmekonomi om det eskalerar. Du spelar ju uppenbarligen, svacka i psyket och spel är ingen bra kombo


Dubbelmacka blev det tydligen
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-01, 19:30   #11
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1511
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Gå till psykakuten och förklara det TS.

Förutom din hälsa riskerar du dinmekonomi om det eskalerar. Du spelar ju uppenbarligen, svacka i psyket och spel är ingen bra kombo


Dubbelmacka blev det tydligen

Suck!

Vissa fattar ingenting
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-01, 19:50   #12
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Skriver man dom texterna du gör och bemöter en hjälpande hand som du bemöter rådet du fick så kommer du nog inte längre här. Maria Luthander kommer aldrig bli lika känd som Chaplin och "Överläkaren" borde fokusera mer på sitt jobb.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-02, 00:44   #13
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1511
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Skriver man dom texterna du gör och bemöter en hjälpande hand som du bemöter rådet du fick så kommer du nog inte längre här. Maria Luthander kommer aldrig bli lika känd som Chaplin och "Överläkaren" borde fokusera mer på sitt jobb.
Du vet inte ett skit vad det handlar om!

Det som har hänt mig är så allvarligt att förtjänar att tas upp läroböckerna på högskolan. Det var meningen att personal ifrån olika instanser skulle åka med mig upp till Huddinge. Men ansvariga i Huddinge slängde allt i papperskorgen och sen har de ljugit i journalerna.

Jag har aldrig nånsin hotat någon. Så jävla korkad är inte!

Jag har bara presenterat fakta rakt upp och ner. Men det räcker för att de ska bli rädda tydligen.
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-02, 07:53   #14
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1511
Standard

Idag skickade jag följande mail till säkerhetsansvarige hos Huddinge Socialtjänst.

Jag har förberett polisen i både XX och XX om att jag eventuellt kommer att kontakta dem. Just nu har jag ingen mailadress till dem vilket gör allt mycket enklare.

Hur blev du inblandad? Varför kan inte XXr skicka över ett mail själv och reda ut begreppen?

Om jag får ett mail av dig så kommer jag att ange mina kommentarer. Sedan kommer jag att överlämna det till polisen.

Jag är beredd att ställa upp på telefonkonferens när som helst för att reda ut begreppen. Jag tror tyvärr att det har blivit en del missförstånd.

MVH/
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-02, 12:25   #15
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 158
Sharp$: 533
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Du gör helt rätt som kör "journalistkortet" direkt, lär vara första gången dom får det kastat på sig, så nu lär dom backa direkt.

Dock skulle du även lagt till att du känner någon som är advokat, det är också något dom aldrig lär har hört förut och då lär dom definitivt få skrämselhicka och lämna dig ifred för all framtid.
Kan inte du bli hans advokat? Rent spontant känns ni som ett vasst team!
bandyfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td