Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Övriga sporter & Evenemang (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/)
-   -   Formel1 säsongen 2012 + Fantasy League (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/11313-formel1-saesongen-2012-fantasy-league/)

ExtraCheese 2012-03-10 03:03

Formel1 säsongen 2012 + Fantasy League
 
Hejsan

Bestämde mig för att dra igång en tråd för diskussioner inom F1 säsongen 2012. Vet att det fanns ett par F1 intresserade förra säsongen, och hoppas att intresset finns kvar för denna.

Det hela startar ju nästa helg, i Australien, och förhoppningsvis blir den mer spännande än vad den var förra säsongen.
Så vad har vi att se fram emot?
Har försökt följa testerna och utvecklingen på bilarna, även fall det ofta är svårbedömt. Tänkte delge lite tankar, och en kortare summering.

I toppen finner vi Red Bull och McLaren, inget nytt där. Dessvärre verkar dessa ha ett försprång till de andra, och där RB är snäppet vassare än McLaren bilen.

Efter dessa två är det svårare. Ferrari verkar faktiskt nästan helt under isen och det är möjligt att de kommer hamna efter Mercedes samt Lotus F1 (fd. Renault), som har lyckats väl med utvecklingen och troligtvis kommer vara bättre än föregående säsong, speciellt Lotus. Lotus bilen visade framfötterna nästan direkt och verkade snabb, men detta vände en aning då man hittade ett fel på chassit som var tvungen att åtgärdas, vilket innebar missad tid på banan och en mindre extra vikt (om än väldigt liten). "Nya" förare har man dessutom; Grosjean (körde för Renault 2009), samt Räikkönen som gör come-back inom F1, medans Kubica fortfarande genomgår rehab.

Även "mitten teamen" verkar ha lyckats med utvecklingen; Williams, Toro Rosso, Sauber, samt Force India. Där Force India nog ligger i främst, och då och då kan sticka upp. Man har ersatt Sutil med Hülkenberg, vilket inte direkt är en förbättring dock, iallafall inte till en början.

Sauber tycker jag ser mest spännande ut ändå (men då är jag lite av en Sauber supporter), och kan kanske likt Force India göra uppstickare. Man har även kvar båda sina förare Kobayashi och Perez, och man har gjort bra tester.

Williams var riktigt dåliga förra säsongen, och det är glädjande att man verkar vara på rätt spår igen. Men det är fortfarande lite osäkert vart dom står. Man har ersatt Barrichello med Bruno Senna, som är helt Ok, samt har en ny motorleverantör i Renault, vilket enligt Williams själva är en förbättring. Man har även jobbat på att fixa problemen man hade förra säsongen.

Toro Rosso är även dom lite svårbedömda, speciellt då man ersatt båda förarna från förra säsongen; S. Buemi och J. Alguersuari, som båda i mitt tycke var dugliga förare som fick lite väl mycket press på sig. Dessa har iallafall ersatts med Daniel Ricciardo, som är en talangfull förare, samt Jean-Éric Vergne som jag ärligt talat inte vet något om. Om förarna levererar, kan man överraska. Men inte till den graden att man relativt konstant kommer ta poäng.

Efter dessa team kommer Caterham (fd. Lotus), som då och då har varit snabb och kanske är dom bättre än jag tror och kan blanda sig in bland mitten-teamen. Enligt dom själva finns farten där, men det säger dom flesta (förutom Ferrari då kanske). Man har kvar Kovalainen, och har ersatt Trulli med Petrov som förra säsongen körde för Renault. Två helt Ok förare, även om valet av Petrov har med pengar att göra.

De två sista teamen är Marussia (fd. Virgin) och HRT, igen. Man har inte änns lyckats köra sina nya bilar under testerna, pga av misslyckade kraschtester, så dessa kommer få inrikta sig på att prova sig fram med setups osv, samla information, under race-helgerna. Förarna i Marussia är Timo Glock och Charles Pic, och i HRT kör Narain Karthikeyan och Pedro de la Rosa. Spelar inte så stor roll då de inte kommer kunna utföra mirakel.


Så, om jag ska ge mig på en ranking så här på försäsongen:
1. Red Bull
2. McLaren
3. Lotus F1 och Mercedes
4. Ferrari
5. Force India (kanske t.om bättre än Ferrari)
6. Sauber
7. Toro Rosso och Williams
8. Caterham
9. HRT och Marussia.


---------------

Hade även tänkt passa på och fråga om det finns folk som är intresserade av att gå med i fantasy f1 på http://espnf1.fantasyleague.com/Index.aspx , samt skapa en Sharps liga. Ett lag kostar £10, och priser finns ju att vinna.

:hattenav: Det var nog allt, för nu.

Vurpan 2012-03-10 11:03

Mycket trevlig läsning! Följde F1 i mina yngre år men började kolla lite smått igen förra året. Ska absolut följa årets säsong:) Vilka bookies har mycket spel på F1?

ExtraCheese 2012-03-10 14:12

Citat:

Ursprungligen postat av Vurpan (Inlägg 176025)
Mycket trevlig läsning! Följde F1 i mina yngre år men började kolla lite smått igen förra året. Ska absolut följa årets säsong:) Vilka bookies har mycket spel på F1?

Mycket spel.. då ligger nog Bwin bäst till, och Bet365. Oddsen brukar inte vara så pjåkiga heller, på Bwin, faktiskt. Alla bookies erbjuder annars spel på det, och Pinnacle brukar som vanligt ha bra odds.

Nu påminnde du mig om att kika efter lite intressanta säsongspel.

:hattenav:

ExtraCheese 2012-03-10 21:35

Några säsongsspel jag funderar på:

Mark Webber att vinna förarmästerskapet;
17.180 @ Pinnacle (17 på Bwin och Bet365)

Visst, en högoddsare. Bolagen verkar se honom som femte man, efter Vettel, Hamilton, Alonso och Button. Han kör ändå den bästa bilen (troligtvis) i fältet, även fall Vettel måste ses som förstaförare i Red Bull. Webber fick en kontraktsförlägning inför denna säsongen med ytterliggare ett år, och han börjar bli till åren. Han får nog inte många fler chanser att kunna vara med och utmana, och hoppas han sporras lite av detta. Han slutade trea i mästerskapet förra säsongen.
Kort och gott, ett odds på 17.180 är nog lite för högt, och kan vara värd en slant. Runt odds 14 skulle jag värdera det.

Mercedes - Färre än 0.5 vinster
2.000 @ Bwin

Förra säsongen kom man inte på pallen en enda gång. Visst, säsongen blev inte fullt vad man hoppats på, och det är mycket möjligt att man gör bättre ifrån sig i år. Och såvida man inte överraskar med en utmärkt utvecklad bil, så ska det mycket till. 50/50 tycker jag inte det är, utan oddset kanske borde ligga någonstans runt 1,80-1,90.
Obs! Unibet har 1.33 på att Mercedes inte vinner något race, och har där med 3.00 på att de vinner minst ett. Så om man nu vill, kan man tjäna en slant här. :smoke:
Värde finns givetvis också på 3.00


N. Hulkenberg vs. P. di Resta - Bästa slutplacering i mästerskapet
Paul di Resta, 1,83 @ Bet365

Ser endast ett litet värde i Paul di Resta att avsluta säsongen på en högre position än sin lagkamrat Hulkenberg, så någon unit kan det vara värt. Hulkenberg får nog inrikta sig på att komma in i race-form igen, efter att ha spenderat föregående sägong som testförare, under ett par race kanske.

J. Button vs. F. Alonso - Bästa slutplacering i mästerskapet
J. Button, 2.10 @ Bet365

Ser egentligen inte varför Button skall vara underdog här, särskilt med de problem och farten Ferrari visat upp under försäsongen. Alonso är givetvis en erkänt duktig förare som gång på gång lyckades prestera över Ferrari's förmåga föregående säsong, men Button är även han stabil och sitter i en bättre bil. Button slutade även tvåa föregående säsong.



Ska gräva lite till, men dåligt med spel ute.
:hattenav:

GraNiT 2012-03-11 08:31

Gött att du skriver lite om F1, hejar själv på Mclaren men har inte tittat så mycket dom senaste åren. Förr kunde man se på Tv6 har jag för mig och direkt sändningar på dansk tv men det går väl inte nu mera, så jag undrar vem som sänder F1 nu? är det via-sat? har inte dom, finns det andra som vissar dom på tv eller har ni tips på hur man kan se F1 live på nätet...samt om det är gratis el kostar, tackar på förhand.

Donald 2012-03-11 09:06

Citat:

Ursprungligen postat av GraNiT (Inlägg 176217)
Gött att du skriver lite om F1, hejar själv på Mclaren men har inte tittat så mycket dom senaste åren. Förr kunde man se på Tv6 har jag för mig och direkt sändningar på dansk tv men det går väl inte nu mera, så jag undrar vem som sänder F1 nu? är det via-sat? har inte dom, finns det andra som vissar dom på tv eller har ni tips på hur man kan se F1 live på nätet...samt om det är gratis el kostar, tackar på förhand.

Viaplay, kostar en slant dock :)

JSQ 2012-03-11 09:52

Citat:

Ursprungligen postat av GraNiT (Inlägg 176217)
Gött att du skriver lite om F1, hejar själv på Mclaren men har inte tittat så mycket dom senaste åren. Förr kunde man se på Tv6 har jag för mig och direkt sändningar på dansk tv men det går väl inte nu mera, så jag undrar vem som sänder F1 nu? är det via-sat? har inte dom, finns det andra som vissar dom på tv eller har ni tips på hur man kan se F1 live på nätet...samt om det är gratis el kostar, tackar på förhand.

BBCplayer funkade grymt bra förra säsongen och då var det möjligt att se det gratis, återstår att se om det funkar iår också :)

korpo 2012-03-11 10:36

Mika Salo ska testköra för Ferrari




Mika Salo har bekräftat att han testkör Ferraris formel 1-bil i år. Tidningen Ilta-Sanomat var först med nyheten.

45-årige Salo berättade för MTV3 att han inleder jobbet i Suzuka i Japan om två veckor, samma helg som F1-säsongen kör igång i Melbourne i Australien.
– Jag undrade själv också varför de ringde till mig: jag har inte kört en F1-bil på allvar på tio år. Jag har bara kört uppvisningslopp med gamla skrotbilar. Jag försökte fråga vad det handlar om, men de gav inte mer information, sade Salo till MTV3.

Salo avslutade sin formel 1-karriär efter 101 GP-tävlingar säsongen 2002. År 1999 ryckte han in hos Ferrari, körde i stället för Michael Schumacher i sex tävlingar och tog två pallplaceringar.

Trodde inte det här var sant först. Fem st finnar i F1.Räknar Rosberg som finne,följde hans pappa när han körde (Keke).

ExtraCheese 2012-03-11 14:41

Jag brukar dra hem BBC´s försnack+race+eftersnack, och de andra dagarna, i efterhand. Man får bara undvika att se resultaten. :)

Mika Salo känns för övrigt som ett konstigt beslut. Bilarna har ju förändrats såppas så har svårt att se vad han ska bidra med då rutinen inte spelar så stor roll då. Hade vart bättre med Trulli då t.ex, dessutom italienare. Men Salo är väl billigare i drift :)

Kul iallafall med finländarna, speciellt att Räikkönen är tillbaka.

fireas 2012-03-11 16:21

Unibet brukade ha bra spel att erbjuda.

Speciellt en två som jag testar (läste på annat håll)

Ogiltigt spel-ID: 844200


Ogiltigt spel-ID: 844199


ExtraCheese 2012-03-11 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av fireas (Inlägg 176369)
Unibet brukade ha bra spel att erbjuda.

Speciellt en två som jag testar (läste på annat håll)

Ogiltigt spel-ID: 844200


Ogiltigt spel-ID: 844199


Intressanta spel. Dock spel man helst skulle vilja vänta och se hur bra Lotus verkligen är, efter ett par race eller så, vilket inte är möjligt. Undrar även om Räikkönen måste vänja sig lite först, men det blir nog inga större problem.
Samma sak med Mercedes.
Och beroende på hur bra Ferrari och Force India kommer vara, kan det bli än mer svårt. None the less, kan vara bra spel.

:hattenav:

Vurpan 2012-03-14 13:21

Lite sugen på Kimi Räikkönen H2H mot Schumacher @ 2.02, har du nått att säga om den cheese?

fireas 2012-03-14 14:01

Citat:

Ursprungligen postat av ExtraCheese (Inlägg 176399)
Intressanta spel. Dock spel man helst skulle vilja vänta och se hur bra Lotus verkligen är, efter ett par race eller så, vilket inte är möjligt. Undrar även om Räikkönen måste vänja sig lite först, men det blir nog inga större problem.
Samma sak med Mercedes.
Och beroende på hur bra Ferrari och Force India kommer vara, kan det bli än mer svårt. None the less, kan vara bra spel.

:hattenav:

Träningarna som de kört (för någon månad sedan?) visade Raikonnen på snabbaste tiden. Han verkar trivas i bilen. Jag vågade inte vänta :)

Men förstår helt din poäng:):smoke:

Juret 2012-03-14 14:58

F1 borde kunna vara intressant att tradea på Betfair om det finns likviditet. Någon som har några erfarenheter från det?

ExtraCheese 2012-03-14 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av Vurpan (Inlägg 176961)
Lite sugen på Kimi Räikkönen H2H mot Schumacher @ 2.02, har du nått att säga om den cheese?

Svårt att säga. Jag rankar ju bilarna 50/50, men Lotus har nog imponerat mer under försäsongen, och som fireas sade, var Räikkönen på topp sista sessionen. Man ska kanske inte dra för stora slutsatser av det dock.
Räikkönen kommer nog inte behöva speciellt mycket tid att vänja sig vid F1 racing igen.
Schumi är inte heller den gamla schumi. Tycker han slarvar lite och har problem med att vara snabb över ett varv, vilket tillsammans med bilen, gjorde att han ofta startade på relativt dåliga positioner förra säsongen.

Skulle väl säga att duellen är 50/50 men ju mer jag funderar på det, desto mer lutare det år fördel Räikkönen. Vart finns spelet förresten?

:hattenav:

ExtraCheese 2012-03-14 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av Juret (Inlägg 176977)
F1 borde kunna vara intressant att tradea på Betfair om det finns likviditet. Någon som har några erfarenheter från det?

Hm hur exakt skulle det funka då? Är det Live vi snackar om, eller före kval och efter osv?

Vurpan 2012-03-14 18:44

Citat:

Ursprungligen postat av ExtraCheese (Inlägg 177007)
Svårt att säga. Jag rankar ju bilarna 50/50, men Lotus har nog imponerat mer under försäsongen, och som fireas sade, var Räikkönen på topp sista sessionen. Man ska kanske inte dra för stora slutsatser av det dock.
Räikkönen kommer nog inte behöva speciellt mycket tid att vänja sig vid F1 racing igen.
Schumi är inte heller den gamla schumi. Tycker han slarvar lite och har problem med att vara snabb över ett varv, vilket tillsammans med bilen, gjorde att han ofta startade på relativt dåliga positioner förra säsongen.

Skulle väl säga att duellen är 50/50 men ju mer jag funderar på det, desto mer lutare det år fördel Räikkönen. Vart finns spelet förresten?

:hattenav:


Tack för din input:) spelet hittas på Bwin!

jepalano 2012-03-14 19:42

Spelar inget future på min favoritsport. Försäsongs testerna säger väldigt lite tycker jag, programmen teamen kör vet vi inget om. Exempelvis hade vi i fjol på sista torra(nästa sista) testingen Schumi i topp följt av Ferrari, Renault och Williams sett i team ordning.
Även toro rosso hade imponerande fart under fjolårets försäsongstester men de hade ingen vidare fart när det väl drog igång.

Sen är det alltid någon som mörkar, jag tror inte vi har sett vad Ferrarin går för fastän alla inkl. Ferrari själva påstår att mycket jobb återstår. Alonso är en av de med mest förarskicklighet och jag tror absolut Ferrari blir tuffa i år. En annan man får se upp för är Räkan, Renaulten ser - som vanligt - bra ut så här innan säsongen. Kan de bara hålla uppe tempot under säsongen så kan det bli riktigt bra.

Mercan såg bra ut i fjol med, som jag sa, Schumi toppade timesheetet på sista torra testet, men sen var det ingen imponerande säsong efter det. Med tanke på hur pass mycket nya aerodynamiska ändringar där är till i år tror jag inte Mercedes har fått hundra koll på det och jag tror på ännu än säsongen som mitt-team för dem!

Force India är ett team jag håller som lite underdog i år. Deras problem har varit att få banor passar deras bil samt att förarna de har varit lite för heta ibland. Ser ut som de har fått fram en trevlig bil i år och jag hoppas på både Hulkenberg och di Resta visar framfötterna den här säsongen!

Två andra underdogs är Sauber och Toro Rosso! Sauber hade faktiskt andra snabbaste tiden under sista testdagarna på Barcelona, Toro Rosso 4:e. Frågan är hur deras pace över längre stintar är, hotlaps visar inte mycket och är inte så intressant längre. Perez i Saubern tror jag kan bli farlig, och lika så Kobayashi men han blir nog mest farlig för bakvingar och nosar. :)

Kopierar in sista testtiderna från Barca så kan ni läsa resultaten själv:

Spoiler:
Unofficial aggregate test times from Barcelona:
1. Kimi Raikkonen, Lotus, 1:22.030, 164 Laps
2. Sergio Perez, Sauber, 1:22.094, 232 Laps
3. Jenson Button, McLaren, 1:22.103, 108 Laps
4. Daniel Ricciardo, Toro Rosso, 1:22.155, 231 Laps
5. Fernando Alonso, Ferrari, 1:22.250, 240 Laps
6. Bruno Senna, Williams, 1:22.296, 212 Laps
7. Nico Hulkenberg, Force India, 1:22.312, 137 Laps
8. Kamui Kobayashi, Sauber, 1:22.386, 149 Laps
9. Felipe Massa, Ferrari, 1:22.413, 227 Laps
10. Lewis Hamilton, McLaren, 1:22.430, 180 Laps
11. Paul di Resta, Force India, 1:22.446, 206 Laps
12. Romain Grosjean, Lotus, 1:22.614, 197 Laps
13. Heikki Kovalainen, Caterham, 1:22.630, 168 Laps
14. Mark Webber, Red Bull, 1:22.662, 172 Laps
15. Vitaly Petrov, Caterham, 1:22.795, 224 Laps
16. Nico Rosberg, Mercedes, 1:22.932, 257 Laps
17. Michael Schumacher, Mercedes, 1:22.939, 179 Laps
18. Jean-Eric Vergne, Toro Rosso, 1:23.126, 158 Laps
19. Pastor Maldonado, Williams, 1:23.347, 126 Laps
20. Sebastian Vettel, Red Bull, 1:23.361, 108 Laps


Mitt tips är iallafall, Vettel inte att vinna VM. Sen vem det blir låter jag vara osagt. Alonso håller jag högt (svårt att vara opartisk...), Button å Hamilton är alltid giftiga. Webber hoppas jag lite på, han förtjänar ett VM innan han lägger av. Räkan kan bli farlig, om Renaulten följer med i utvecklingen.

Juret 2012-03-16 17:40

Citat:

Ursprungligen postat av ExtraCheese (Inlägg 177008)
Hm hur exakt skulle det funka då? Är det Live vi snackar om, eller före kval och efter osv?

Live tänkte jag. Brukar väl vara ganska häftiga omkastningar?

ExtraCheese 2012-03-16 20:50

Citat:

Ursprungligen postat av Juret (Inlägg 177403)
Live tänkte jag. Brukar väl vara ganska häftiga omkastningar?

Jo det brukar det väl vara, speciellt i mitten-fältet. Inte så mycket i toppen, så det beror på vad för marknader som erbjuds. Är det "Vinnare" osv endast så blir det ju svårare. H2H spel skulle ju annars vara ganska bra.

Beror ju också på hur bra koll dom har på strategierna; antalet depåstopp och däckval hit och dit under racen.

Dessvärra följer man sällan racen live.
Vilket leder till följande fråga; Någon som vet vart fan jag kan hitta FP2 från Australien? Släng iväg ett PM isf :evilgrin39:

korpo 2012-03-17 06:26

[QUOTE=ExtraCheese;176327]Jag brukar dra hem BBC´s försnack+race+eftersnack, och de andra dagarna, i efterhand. Man får bara undvika att se resultaten. :)

Hur gör man?Kan du hjälpa mig med hur man gör?
Har försökt men inte lyckats.

ExtraCheese 2012-03-17 15:43

[QUOTE=korpo;177450]
Citat:

Ursprungligen postat av ExtraCheese (Inlägg 176327)
Jag brukar dra hem BBC´s försnack+race+eftersnack, och de andra dagarna, i efterhand. Man får bara undvika att se resultaten. :)

Hur gör man?Kan du hjälpa mig med hur man gör?
Har försökt men inte lyckats.

You got PM.


Spännande och något överraskande kval!
Mercedes har sett bra ut under träningarna och i kvalet, misstag från Rosberg kostade honom nog några positioner.

Grosjean trea? Väldigt imponerande, och visar att bilen är bra. Synd med Raikkonen misstag som kostade honom dyrt.

Red Bull verkar dock ha lite svårt och har inte fått till bilen till 100%. Deras toppfart är lägre (relativt mycket) än de andra toppbilarna, vilket kostar en del på Albert Park tror jag.

Ferrari imponerar inte. Alonso kanske hade lyckats överprestera bilens förmåga, som vanligt, om det inte vore för misstaget som avslutade hans kval. Massa var dock helt under isen.

Överraskande att Maldonado är 7a, och att Hulkenberg var såpass mycket bättre än Di Resta. Trodde dessutom Sauber skulle lyckas mycket bättre, men ett par förarmisstag även där.

McLaren behöver inte kommenteras egentligen. 1-2 i kvalet, och ser inte hur dom ska misslyckas med att vinna racet imorgon. De ser väldigt starka ut.

:hattenav:

korpo 2012-03-17 17:21

[QUOTE=ExtraCheese;177547]
Citat:

Ursprungligen postat av korpo (Inlägg 177450)

You got PM.


Spännande och något överraskande kval!
Mercedes har sett bra ut under träningarna och i kvalet, misstag från Rosberg kostade honom nog några positioner.

Grosjean trea? Väldigt imponerande, och visar att bilen är bra. Synd med Raikkonen misstag som kostade honom dyrt.

Red Bull verkar dock ha lite svårt och har inte fått till bilen till 100%. Deras toppfart är lägre (relativt mycket) än de andra toppbilarna, vilket kostar en del på Albert Park tror jag.

Ferrari imponerar inte. Alonso kanske hade lyckats överprestera bilens förmåga, som vanligt, om det inte vore för misstaget som avslutade hans kval. Massa var dock helt under isen.

Överraskande att Maldonado är 7a, och att Hulkenberg var såpass mycket bättre än Di Resta. Trodde dessutom Sauber skulle lyckas mycket bättre, men ett par förarmisstag även där.

McLaren behöver inte kommenteras egentligen. 1-2 i kvalet, och ser inte hur dom ska misslyckas med att vinna racet imorgon. De ser väldigt starka ut.

:hattenav:

Kolla mejlboxen!:hattenav::whistling:

fireas 2012-03-17 18:58

[QUOTE=ExtraCheese;177547]
Citat:

Ursprungligen postat av korpo (Inlägg 177450)

You got PM.


Spännande och något överraskande kval!
Mercedes har sett bra ut under träningarna och i kvalet, misstag från Rosberg kostade honom nog några positioner.

Grosjean trea? Väldigt imponerande, och visar att bilen är bra. Synd med Raikkonen misstag som kostade honom dyrt.

Red Bull verkar dock ha lite svårt och har inte fått till bilen till 100%. Deras toppfart är lägre (relativt mycket) än de andra toppbilarna, vilket kostar en del på Albert Park tror jag.

Ferrari imponerar inte. Alonso kanske hade lyckats överprestera bilens förmåga, som vanligt, om det inte vore för misstaget som avslutade hans kval. Massa var dock helt under isen.

Överraskande att Maldonado är 7a, och att Hulkenberg var såpass mycket bättre än Di Resta. Trodde dessutom Sauber skulle lyckas mycket bättre, men ett par förarmisstag även där.

McLaren behöver inte kommenteras egentligen. 1-2 i kvalet, och ser inte hur dom ska misslyckas med att vinna racet imorgon. De ser väldigt starka ut.

:hattenav:

Håller helt med och jag blev så glatt överraskad (fastän Ferrari-fan så kunde jag glädjas åt någonting) över Schumi's kval. Härlgit !

ExtraCheese 2012-03-17 21:13

Citat:

Ursprungligen postat av fireas (Inlägg 177599)
Citat:

Ursprungligen postat av ExtraCheese (Inlägg 177547)

Håller helt med och jag blev så glatt överraskad (fastän Ferrari-fan så kunde jag glädjas åt någonting) över Schumi's kval. Härlgit !


Får hoppas Ferrari bättrar sig och kommer ikapp! Roligare med fler som slåss om vinster. Skulle även kul att se Schumi vinna något race!

GraNiT 2012-03-25 08:56

Hittade live-stream till Malaysia http://www.sport24.me/streams/CreepyTV.html
Ishunter.tv

GraNiT 2012-04-15 08:01

Kina http://www.sport24.me/streams/CreepyTV.html

GraNiT 2012-04-22 10:02

Bahrains GP Ser ut att det står mellan Vettel och Hamilton men troligtvis vettel vinner, tror inte hamilton kan komma förbi vettel i första kurvan.Vädret set ut att bli soligt men har hört det kan bli lite blåsigt. Vettel som vinnare står i 2,50-2,60 i odds. Nån som har nått annat bra tipps att spela på i Bahrains GP?

Man kan säkert se Bahrains GP på samma länk som innan.
http://www.sport24.me/streams/CreepyTV3.html Ändrat
Loppet startar 14:00, men formations varvet börjar ca 13:55

Raimond 2012-04-22 11:08

Citat:

Ursprungligen postat av GraNiT (Inlägg 182836)
Nån som har nått annat bra tipps att spela på i Bahrains GP?

Vet inte om tipsen är bra men detta har jag spelat:

2012-04-22 14:00 GP Perez vs Kobayashi 5 1.690
2012-04-22 14:00 GP Perez vs Rest 2 27.620 (fastest lap)
2012-04-22 14:00 GP Ricciardo vs Kobayashi 5 2.020
2012-04-22 14:00 GP Perez vs Grosjean 4 2.200
2012-04-22 14:00 GP Räikkönen vs Rest 1.29 66.110
2012-04-22 14:00 GP Webber vs Button 3 2.350
2012-04-22 14:00 GP Ferrari vs Sauber 5 2.200
2012-04-22 14:00 GP Hamilton vs Rest 3.16 3.500
2012-04-22 14:00 GP Räikkönen vs Rest 3 13.000 (fastest lap)

Spelen på Räikkönen kan vara med lite "blåvita ögon" :p

Edit:
Spelen finns här: https://www.sharps.se/spreadsheet/12078

GraNiT 2012-04-22 11:36

Tackar
2012-04-22 14:00 GP Perez vs Kobayashi 5 1.690
2012-04-22 14:00 GP Ricciardo vs Kobayashi 5 2.020
Dessa verkar ju kunna gå in, har bara hunnit kolla lite snabbt, men var spelar du dessa?

Nu såg jag, men har inte pinnacle,bwin ska kolla vad det finns på bet365

GraNiT 2012-04-22 11:42

F-n va tråkiga bet365 e , har bara H2H med förare i samma stall....:gun_bandana:

GraNiT 2012-04-22 11:59

Webber snabbaste varvtid, har vunnit fler än vettel,button,hamilton 8,00 i odds på bet365.
K.Kobayashi hade snabbaste vartid på kinas GP, 17 i odds på bet365.

GraNiT 2012-04-22 12:29

H2H Grosjean-Räikkönen 1,83 odds Bet365


Kina-Finländaren Kimi Räikkönen i Lotus tappade från andra till fjortonde plats på bara några varv i slutskedet av loppet, efter att ha kört slut på sin uppsättning däck.

GraNiT 2012-04-22 12:53

Bahrain http://www.sport24.me/streams/CreepyTV3.html

ExtraCheese 2012-04-22 12:53

Finns risk att Ricciardo faller ner rejält under racet tycker jag, vilket är synd med tanke på den fina insatsen i kvalet igår. Jag har Di Resta att komma före Ricciardo :).

Blir till att se racet i efterhand, som vanligt.
Lycka till med betsen!

:hattenav:

Tiffan 2012-04-24 09:12

Kul med F1. Verkar vara extremt svårtippat i år. 4 olika segrare och stall. Hör inte till vanligheterna. Ska nog testa lite spel i nästa lopp. Tror nog att Ferrari har en del nyheter till nästa lopp. Ska nog kolla oddsen där. Det kan bli ett bra odds med en bra ev utdelning eftersom dom inte imponerat så mycket hittils trots Alonsos seger tidigare och nu får han hemmabana och en uppgraderad bil. Känns intressant

ExtraCheese 2012-04-24 21:31

Håller helt med. Kul säsong detta, och svårtippat.
Ferrari sägs, som du säger, komma med uppgraderingar, och det skall bli intressant och se hur det går. Utmana för vinster i ett "normalt" race kanske är att ta i, men man vet aldrig.

Matteb 2012-05-06 11:10

:hattenav:

GraNiT 2012-05-26 09:38

Monacos GP 2012 Kval, sänds live på Tv10 13:55.
Har tyvärr missat lite F1 sista tiden har haft lite annat för mig, så om nån har nått bra tips på spel till kvalet får ni gärna skriva det.:)

KP 2012-06-01 05:00

http://www.youtube.com/watch?v=_Wn1EFLa2C8

Tyckte den passade in att posta här. Rätt imponerande ändå att det tog 2 år att bygga den.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved