Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Övriga sporter & Evenemang (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/)
-   -   Officiella UFC/MMA-Tråden (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/15201-officiella-ufc-mma-traden/)

Moffegrev 2013-11-12 11:00

Tänkte även testa ett nytt sätt att spela där jag kör ett slags hedgebet, dvs ett bet som har 2 utgangar och räknar ihop det till ett effektivt odds, ex:

Rory by decision @ 2,6
Lawler by k.o @ 5,0

2u @ 2,6
1,05u @ 5,0

Dvs mitt bet blir 3,05u @ 1,705 pa att Rory vinner pa decision eller Lawler by ko.

lodmajster 2013-11-13 12:02

Väldigt kluven över hur jag ska spela på denna galan.
Har följt dig på Bagautinov.
Sen funderar jag på Rory men där är oddset lågt.
Evans tror jag är ett bra spel, känns som att Sonnen numera satsar hårdare på att kommentera än att fightas.
Jag tror inte Hendricks lyckas knocka GSP. Kommer nog plocka GSP by dec där.

Moffegrev 2013-11-14 09:23

Ed Herman till 2,8 lockar. Thales Leites är en föredetting och Herman kan nog neutralisera hans BJJ och staendes har Herman mer kraft.

Moffegrev 2013-11-14 11:50

Rory decision 2u till 2,6
Koscheck Decision 2u till 3,06

+ en dubbel 2u med dessa till 7,96

Ännu en gala där jag lastat in pa tok för manga bets. :whistling:

lodmajster 2013-11-17 05:54

Bagautinov satt fint, tack för den Moffe! :clap:
Det var enda spelet jag hade inför galan.
Fick bli livespelande för resten och lyckades få GSP till 4 ggr inför sista ronden.

Moffegrev 2013-11-17 20:59

-8,4 Units den här galan, trots att jag cappade den rätt hyggligt.

Lol @ domslutet i main event - Hendricks vann helt solklart.

Baugatinov såg däremot förjävla bra ut!

lodmajster 2013-11-17 22:53

Helt klart feldömt mainevent.
Hade Hendricks 1,2 och 4 inför sista.
Tänkte att om GSP tar sista klart så är det risk att domarna kommer fega och ge GSP vinsten, 4 i odds är alldeles för högt med dessa domarna.
Det har väl aldrig hänt att någon har vunnit bältet i UFC på split dec?

Moffegrev 2013-11-18 12:17

Hmm inte vad jag vet. Alla Edgars titelfighter var ju ruggigt jämna och man kan diskutera huruvida han förtjänade vinsten mot Penn eller drawet mot Maynard, men tror inte det var split decision där.

Om vi ska backtracka lite och kolla var det fanns värde vill jag hävda följande:

Elliot vs Baugatinov - 2,35-2,6 - Ett korrekt odds borde vara Baugatinov som lätt favorit, kanske runt 1,7-1,9
Hendricks vs GSP - 3,0-3,4 - Antar att det här är ett pick em med fördel GSP
Lawler vs Rory - 4,4 - Hävdar att Rory bör vara favorit men absolut inte sa stor som han var den här galan. Kanske 1,7-1,9 pa Rory är riktigt?
Woodley vs Koscheck - Helt omöjligt att säga ngt om den här matchen, den var över för snabbt. - Antar att det korrekta helt enkelt varit att inte betta den alls.
Rashad vs Sonnen - 1,5-1,57 - Efter Rashads usla insats mot Lil Nog var oddset pa honom pa tok för högt i den här fighten. Han dominerade Sonnen exakt överallt och jag tror att ett odds kring 1,1-1,2 pa honom hade varit nagorlunda korrekt.



Vad tror ni, är jag nagorlunda rätt ute i mina oddsvärderingar?

Moffegrev 2013-11-22 12:18

Superior Challenge nu i helgen. Hade jag bott kvar i Sverige hade jag lätt akt och kollat pa det, nu far det bli stream om det är möjligt.

Efter att ha Wikicappat den här galan pa 5min ser följande linor intressanta ut:

Jens Pulver @ 2,3
Matteo Minonzio @ 3,2
Strandner @ 2,8
Emil Meek @ 1,5

Eventuellt ocksa att man kan gambla emot Yosef Ali Mohammed som är en can-crusher.

lodmajster 2013-11-22 15:13

Har tyvärr allt för dålig koll på MMA utanför UFC så det blir inget spelande på Superior.
Väldigt trevligt att dom visar galan på 10an, ska bli intressant att kolla.

Inter 2013-11-23 01:52

Närgår matcherna? Natten mot söndag?

Moffegrev 2013-11-25 10:32

Citat:

Ursprungligen postat av Moffegrev (Inlägg 291437)
Superior Challenge nu i helgen. Hade jag bott kvar i Sverige hade jag lätt akt och kollat pa det, nu far det bli stream om det är möjligt.

Efter att ha Wikicappat den här galan pa 5min ser följande linor intressanta ut:

Jens Pulver @ 2,3
Matteo Minonzio @ 3,2

Strandner @ 2,8
Emil Meek @ 1,5

Eventuellt ocksa att man kan gambla emot Yosef Ali Mohammed som är en can-crusher.


Blev inget spel pa Superior pga oväntad fylla, vilket kanske var lika bra det. :thumbup:

Inför helgen tänkte jag invänta oddsrörelserna och se om jag kan fa bättre odds pa Akira, Ninimääki och Diaz, annars skippar jag nog alla bets förutom kanske en liten tv-peng.

Moffegrev 2013-11-28 18:11

Pennington 20 units @ 1,36 - Ser bara inte hur hon skulle torska mot den sämsta fightern i hela huset. Hade förväntat mig ett odds kring 1,1-1,2.

lodmajster 2013-11-29 00:48

Var spelar du någonstans?
Hittar inte den matchen någonstans.

Moffegrev 2013-11-29 13:13

5dimes broder!

Tycker gott ni kan sparka in Pennington i era parlays om ni inte vill lägga nagra större summor pa henne till de trista oddsen.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved