Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-02-20, 13:49   #1
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Officiella UFC/MMA-Tråden


Tänkte vi kunde köra alla events i den här tråden så vi slipper skapa nya trådar inför varje gala.

Nu inför helgen har vi UFC 157 med en hel del intressanta odds, själv hittar jag 2 odds som jag anser intressanta:


Koscheck by decision till 2,11
- i jämförelse med Koscheck rak till 1,22.

Lavar Johnson vs Brendan Schaub 2,3 - En av HW's tyngsta nävar mot glashakan Schaub (som blev knockad av Nogueira) där Lavar är underdog, helt klart spelvärt.






Har ni hittat något som sticker ut?
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-20, 21:16   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Känns som många favoriter vinner på UFC 157, Rousey vinner, Machida bör ta ett dec mot Hendo, Faber ska bara vinna mot Ivan och Josh precis som du säger. Bermudez är jag intresserad av han har bra brottning och en bra haka har dock inte sett något odds på honom, han bör kunna strypa ut Grice. Håller även med dig om Lavar han bör avsluta Schaub i första ronden.
Haha var riktigt uselt odds på Bermudez ser jag nu

Senast redigerad av the chef den 2013-02-20 klockan 21:20.
the chef är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 23:25   #3
DAZ
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 22
Sharp$: 31

MMA
Stats: 32 - 48 - 5
ROI: 111.18%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

Mitt huvudsakliga spel blir över 1.5 ronder i huvudmatchen. Oddsen har sjunkit till 3.75 på Bet365. Det är sällan man ser sådana höga odds för över 1.5 ronder i en treronders match, och vi ska inte ens snacka om femrondare. Detta grundar sig självfallet i Rouseys 6 vinster, som alla kommit i första ronden. Carmouche har förlorat två gånger, en gång via domslut och en gång via sub i rond 4.

Att ha i beaktning är att det i denna matchen finns mycket prestige i att klara sig ur första ronden för hennes motståndare, då ingen lyckats med detta förr. Lägg till all press som kommer med att vara den första kvinnan i UFC och dessutom vara huvudmatchen. Med sådana höga odds är det värt ett spel. När två jävligt duktiga avslutare möts i en 3 ronders match brukar oddsen ligga på c:a hälften. Rousey är ingen kvinnlig Jon Jones och hennes händer är inte speciellt övertygande, hur mycket Dana White än försöker hävda motsatsen. Jag tror att Carmouche kommer att kunna hålla jämna steg med henne.

Jag spelar även blygsammare insatser på Carmouche, Neer och Robertson.

Det här är med största sannolikhet Neers sista chans att behålla jobbet i UFC, då han kommer från två raka förluster. Han är en tuff fighter som ofta går hårt för att få ett avslut. Han har riktigt farliga submissions men gillar att stå upp och växla slag. McGee kommer även han från två förluster (även om den senaste var kontroversiell.) Hans största styrkor är hans uthållighet och vilja. Han har levt farligt nära förlust i flera av hans tidigare vinster men lyckats med osannolika comebacker. Han har klippt mer vikt för den här matchen och hoppar ner till Weltervikt från Mellanvikt. Jag tror inte att McGee lyckas vinna slagväxlingarna mot Neer utan kommer att försöka grinda sig till ett domslut genom att blanda in clinch mot buren och nedtagningar. På backen får han dock se till att försvara sig mot Neers farliga guard.

Invändningen mot spelet är främst, i mina ögon, att Neer saknar fight IQ och kondition. Han har en tendens att stå upp och slugga med farliga strikers som exempelvis Duane Ludwig. Men jag tror inte att McGee är bättre än honom stående. Han har därtill farliga submissions från rygg men har även visat sig för bekväm i den positionen och är man på rygg för länge är det svårt att vinna ronder. Men med odds över 3 ser jag värde i en blygsam insats.

Robertson mot Jardine ser ut att vara en match där förloraren kastas ur UFC. Båda har fått möta tuffa motståndare (Robertson har mött Pierce och Simpson, Jardine har mött Story) och förlorat alla matcher. Robertson imponerade smått i förlusten mot Simpson där han kom in som sen ersättare. Till 2.45 ser jag värde i en blygsam insats.

Edit: PS. Kul med den här tråden. Jag tror att spelet på Johnson kan gå in men jag hänger inte på, hur Schaub angriper matchen är för ovisst för mig. Kommer han med en brottningsfokus har han en chans pga Johnsons högst tvivelaktiga submissionförsvar, men stående bör det inte vara något snack om vad som kommer hända. Koscheck v. Lawler tror jag inte går tiden ut. Går det till backen tror jag inte det håller länge innan Kos kan få ett avslut. Och träffar Lawler stående kan ljusen släckas för Kos. Det ska bli spännande att se. Ingen som har tankar på Stout vs. Fodor? Sedan invägningarna har jag fått nyfunnen tilltro till Stout, som verkade ha det mentala övertaget. Tyckte Fodor såg ganska nervös ut. Men Stout kämpar ju mot en nedåtgående trend i sin karriär.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Akabodil (+2)

Senast redigerad av DAZ den 2013-02-23 klockan 23:34.
DAZ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-24, 00:15   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sugen på över 2.5 (1.917) i Kuivanen-Chiesa också Kuivanen är hyfsad på marken och kan söker försvara sig mot Chiesas sub försök och han lär inke KO Chiesa heller
the chef är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 13:51   #5
DAZ
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 22
Sharp$: 31

MMA
Stats: 32 - 48 - 5
ROI: 111.18%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

Den här helgen spelar jag Kyung Ho Kang, Cristiano Marcello,
Brad Tavares och Siyar Bahadurzada

Kyung Ho Kang
spelas med en blygsam insats. Både han och Alex Caceres har förlorat en hel del matcher och har inte så vackra records. Caceres har dock sett bättre ut sedan han klippte vikt och gick ner till bantamvikt. I hans senaste match imponerade han dock inte så värst, trots att han fick med sig ett delat domslut. Kyung Ho Kang har uttalat sig om att han tror att Caceres brottning är hans svaghet och att han kommer försöka utnyttja det. Jag är benägen att hålla med om det här påståendet. Jag har även tyckt mig se en tendens till bristande fight IQ hos Caceres, där han tappar poäng genom att vara för bekväm i bottenposition. Han har dock en farlig och aktiv guard, bra trianglar, så han får se upp.

Kyung Ho Kang har bara en förlust via knockout men har visat sig bli skakad på fötterna förr, så han får se upp i det stående. Han har tung topkontroll, så han letar snabbt efter nedtagningar. Jag tror att han kommer att ta ner Caceres och kväva hans attacker.

Brad Tavares får likaså en blygsam insats. Både han och Fukuda gillar att använda sin brottning till sin fördel. De har båda fått problem när brottningen matchats av deras motståndare. Tavares är ung och hungrig och jag tycker att förbättringarna han gör är tydliga. Jag tror inte Fukuda kan kontrollera Tavares med sin brottning och jag tror att Tavares har tyngre händer och litar mer på sin stående fighting, som exemplifierades när han växlade en hel del slag med Phil Baroni och knockade honom. Jag gillar Tavares till 2.00.

Cristiano Marcello
får en något högre insats, men jag hade hoppats på bättre odds. Jag trodde att hans undermåliga brottning och slarviga striking kunde dra upp oddsen lite mer. Men att hans submissions är ruskigt farliga går inte att komma ifrån. Hans UFC-debuterande motståndare kommer från många vinster i Pancrase, men kvaliten på motståndare i den organisationen är inte hög och japansk mma har varit på nedgång en längre tid. Jag tror att Marcello har vassast vapen i den här matchen. Marcello saknar dock tillräcklig fight IQ och fightas på bortaplan mot en Japan, så det finns tydliga risker med spelet.

Jag spelar även Siyar Bahadurzada som möter Dong Hyun Kim. Bahadurzada exploderade in i UFC med sin knock av Thiago när de var i Sverige sist. Han möter nu den kvävande brottaren Dong Hyun Kim som faktiskt också mötte Thiago i sin senaste match och dominerade totalt till ett enhälligt domslut. Med sådana odds slänger jag en peng på Bahadurzadas tunga striking mot DHKs brottning. Han har 15 minuter på sig att träffa hans haka. De har växlat lite ord på förhand då Bahadurzada har kritiserat DHK för att ha en tråkig poängvinnarstil. De hävdar både att deras motståndare är rädda, så det ska bli spännande att se hur det slutar.

Det kommer nog bli lite över/under spel på ronder också för mig när det närmar sig.
DAZ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 14:16   #6
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Inget odds som direkt lockar sadär supermycket för mig. Lite sugen pa liten insats pa Mark Hunt (alt. fight not to go the distance om jag hittar ett vettigt odds) till 2,6 samt en liten insats pa Bahadurzada 3,5 som jag verkligen hoppas knockar DHK.

Drog av ett litet bet pa Hunt inside Distance till 3,14 pa 5dimes. Intressant att linan för Hunt by tko/ko lag pa 2,8.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Moffegrev den 2013-03-01 klockan 14:23.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 15:26   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lite sugen på Okami 2.86 lyckas han få matchen till marken vilket han har en bra chans att göra, han är en grym brottare så kommer han att vinna matchen på dec
the chef är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-02, 21:16   #8
DAZ
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 22
Sharp$: 31

MMA
Stats: 32 - 48 - 5
ROI: 111.18%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

Jag spelar under 2.5 ronder på Brad Tavares vs Riki Fukuda (3.00), Diego Sanchez vs Takanori Gomi (2.30), Hector Lombard vs Yushin Okami (1.80) samt en mindre insats på Dong Hyun Kim vs Siyar Bahadurzada (2.5.)
DAZ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-02, 22:00   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sugen på kim på sub (trots att han bara har 1 vinst via sub) 4.150 tror han får ned Siyar rätt så enkelt på marken så borde han kunna dominera Siyar och tillslut få till en sub
the chef är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-03, 12:44   #10
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Nice fight av Mark Hunt, gjorde att det blev en del plus den här galan iaf.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-07, 10:27   #11
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Bellator ikväll, och jag fortsätter backa ryssarna. Liten insats pa Magomedrasul Khasbulaev (Frodo) till 2,1. Oddset har studsat upp och ned dem senaste dagarna, men att backa ryssarna till +odds har visat sig vara jävligt lönsamt.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-08, 10:36   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Känns det inte lite väl mycket att få över 2 på Condit mot Hendricks, Condit är ju bra överallt och kan nog hålla sig undan Hendricks höger, Condit har bra rörlighet och på marken borde han väl kunna submitta honom
the chef är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-08, 11:03   #13
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Jag skulle vänta med det bettet fram tills matchdag, skulle tro att det lär hamna pa runt 2,3-2,4. Hendricks-hypen är inte att leka med.

Skulle även väntat in ett saftigt Condit by decision-odds.

Själv hoppas jag dock att Hendricks vinner, tror han har en bra chans att knocka GSP.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-08, 11:10   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Du har rätt bäst att vänta, svårt att se han knocka GSP faktiskt, tror GSP skulle grinda sig till ett dec ganska enkelt faktiskt bara man håller sig undan hans höger så får Hendricks det svårt.
the chef är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-08, 12:09   #15
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Ellenberger borde vinna över en Marquardt pa dekis, samt sa borde en trt-pumpad Vitor köra över Rockhold.

Den fighten är dock rätt langt fram i tiden, och jag har inte en susning om hur oddsrörelserna kommer se ut, sa jag avvaktar.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td