Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Övriga sporter & Evenemang (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/)
-   -   Cykling (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/20271-cykling/)

Flickepojken 2014-04-27 13:54

Cykling

Säsongen har börjat, tråden måste finnas :cheers:

algottfridsson 2014-04-27 15:45

Härligt med trådstart.

Har redan placerat runt 50 st spel denna säsong, och snart är det dags för Girot, då kommer förhoppningsvis volymen att öka, och skall väl göra mitt bästa för att hålla tråden levande.

Just nu körs klassikern Liege-Bastogne-Liege och Tour of Turkey.

Inte placerat mågra spel på LBL, väldigt många potentiella vinnare, men deras odds slashades snabbt.

Har ännu inte sett odds från Tour of Turkey, men kanske kommer något spel, om jag hittar något av värde.

Må punkteringarna vara på vår sida. ;)

Flickepojken 2014-04-27 18:08

Jävlar vad underbart!
Helt färsk på oddsspel men cykling ligger mig varmt om hjärtat. Dock ligger jag efter i mina uppdateringar., jag väntar fortfarande på att Basso skall visa form.
Oavsett så är en sommar utan Vacchi och Adamsson ingen sommar så nu kickar vi igång detta :clap:

Flickepojken 2014-04-27 19:36

Överdrivet mycket sharp$ kanske, hehe, men jag blev så glad att jag fick napp :cheers:

algottfridsson 2014-04-27 20:59

Ivan Basso ja, startar Romandiet runt som börjar på tisdag. Topp 20 kanske.

Jag är mer intresserad av Froome; vad kan han prestera? Contador har ju flugit fram i vår, kan blir en väldigt bra Tour i år.

Tobias Ludvigsson startar också, kommer att bli intressant att följa han. Topp 30 vore kul, nu inför Girot.

Flickepojken 2014-04-27 21:32

http://www.youtube.com/watch?v=EAvnsN3pTlk

BroderH 2014-04-27 21:47

Går det att analysera vem som stoppat i sig mest piller? Det är väl det som det går ut på? Onödigt att behöva cykla omkring för att ta reda på det.

Flickepojken 2014-04-27 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 338543)
Går det att analysera vem som stoppat i sig mest piller? Det är väl det som det går ut på? Onödigt att behöva cykla omkring för att ta reda på det.

Jag tror att cykling inte är värre än någon annan sport när det gäller doping. Vad jag förstår så är det t o m rätt ''vanligt'' att tävlingshästar dopas. Det är bara det att man förväntar sig att det är doping i cykling, då det liksom går ut på uthållighet och att ligga så nära max som det går, att det blir sånt ramaskri direkt någon trillar dit.

Tråkigt rykte såklart cyklingen har dragit på sig. Men jag gillar sporten och tävlingsformerna så för min del så tar inte något fall av doping udden av begäret att titta och följa.

Seebbo 2014-04-27 22:04

Härligt med en cykeltråd. Är väl iofs mest intresserad av MTB men alltid kul att följa Girot och Touren. Veltan är helt okej också.

Förövrigt vann Matthias Wengelin sin första tävling för i år idag! Tyvärr var det inte världscuptävlingen i Australien men där gjorde ju Alexandra Engen och Jenny Rissved det mycket bra!

Seebbo 2014-04-27 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av Flickepojken (Inlägg 338544)
Jag tror att cykling inte är värre än någon annan sport när det gäller doping. Vad jag förstår så är det t o m rätt ''vanligt'' att tävlingshästar dopas. Det är bara det att man förväntar sig att det är doping i cykling, då det liksom går ut på uthållighet och att ligga så nära max som det går, att det blir sånt ramaskri direkt någon trillar dit.

Tråkigt rykte såklart cyklingen har dragit på sig. Men jag gillar sporten och tävlingsformerna så för min del så tar inte något fall av doping udden av begäret att titta och följa.

Precis, friidrott är inte mycket bättre det. Skillnaden är att det finns ingen sport där det jobbas så mycket emot dopningen som cykling. Hellre det än att man ignorerar problemet...

BroderH 2014-04-27 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av Flickepojken (Inlägg 338544)

Ja du är ju cykelfantast så man ser väl det man vill se. Tänker inte diskutera vidare. Men jag måste få göra en rättelse, det är extremt OVANLIGT att tävlingshästar dopas. Det tas tusentals prover varje år i Sverige och det brukar bli 1-2 positiva fall per år, och då oftast är det slarv eller misstag som ligger bakom. Det finns såklart fuskare inom travet också, men jag skulle vilja påstå att det är en försvinnande liten del av alla aktiva som medvetet dopar sina hästar.

Flickepojken 2014-04-27 22:25

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 338549)
Ja du är ju cykelfantast så man ser väl det man vill se. Tänker inte diskutera vidare. Men jag måste få göra en rättelse, det är extremt OVANLIGT att tävlingshästar dopas. Det tas tusentals prover varje år i Sverige och det brukar bli 1-2 positiva fall per år, och då oftast är det slarv eller misstag som ligger bakom. Det finns såklart fuskare inom travet också, men jag skulle vilja påstå att det är en försvinnande liten del av alla aktiva som medvetet dopar sina hästar.

Det är säkert mer doping i cykling än i travsport. Jag har ingen direkt kunskap på det området varken cykling eller trav. Jag menar bara att jag gillar att titta på friidrott, skidor etc och för min egen del så kommer jag fortsätta titta på dessa idrotter oavsett dopingfall. Men liksom i alla sporter och i livet självt så går ju utvecklingen åt att det ska gå så snabbt som möjligt.

Flickepojken 2014-04-28 22:39

http://vimeo.com/60635430

algottfridsson 2014-04-28 23:27

Tour de Romandie börjar imorgon, och ser på pappret ut som ett mycket öppet race.

En prolog, och ett avslutande tempolopp, med enbart en riktigt bergsetapp, gör att det troligtvis kommer att avgöras där.

Världens bästa tempocyklist, Tony Martin (11x, Bet365), deltar och bör vara mycket svår att slå på dessa korta distanser. Frågan är dock om han kommer att kunna ta sig över de fyra kategori-1 bergen på etapp 4? Gör han det, så är det mycket troligt att han vinner allt.

Annars så är mina personliga favoriter Tejay van Garderen (11x, Skybet) och Jean-Christophe Peraud (26x, SB, PaddyPwer).

Peraud är i sitt livsform, med fina placeringar i flera etapploppen tidigare i år. Kommer inte att tappa ljusår på tempo heller.

Tejay van Garderen har imponerat i år. Vann en stentuff etapp i dimmigt Baskien. Bergen passar honom bra. Kan köra tempo snabbt om det skulle behövas.

Osäker på vart oddsfavoriten Christopher Froome (3.75 x, PP) är i för slag, deltog inte i LBL på grund av "mild bröstinfektion". Spel för gallerierna? Det får vi se.

Ser inget spel av bra värde förnärvarande. Skall analysera mera.

Overplayer 2014-04-29 06:37

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 338543)

Du har en extremt tråkig attityd till sporten villet du delar med många andra i detta land, tyvärr bygger det inte på kunskap utan fördomar. Cykelsporten är den sport som kanske är hårdast av alla när det kommer till avstängningar och straff.

Exempelvis har man vid ett flertal fall stängt av cyklister även om man bara haft starka misstankar, något man knappast gör i så många andra sporter. Detta för att man aktivt vill jobba bort dopingen i så stor grad som möjligt.

De flesta brukar gilla att kolla på friidrott och verkar inte alls ha problem med all doping där trotts att den är klart vanligare förekommande än i cykelsporten. Man stänger heller inte av de aktiva lika länge för "mindre" förseelser.

Tyvärr är den svenska presskåren till stora delar totalt okunnig och cykelsporten så det enda man i princip rapporterar om är dopingen. Det räcker tyvärr för de flesta att läsa någon dåligt underbyggd krönika i Aftonbladet för att konstatera att i cykelsporten dopar sig alla.

algottfridsson 2014-04-29 10:47

Ett spel till dagens prolog.

2014-04-29 14:40Tour De Romandie 2014Tobias Ludvigsson vs Maxime Monfort 1 FT 1.75 1.645

Jag anser att Tobias skall vara större favorit. Tobias har kört bra tempo i år, vann ett tempolopp tidigt i år, och skulle kommit topp fem på tempot i Tirreno-Adriatico, om han inte kört in i en åskådare. Han kan mycket väl skrälla i dagens korta prolog. Framtidsnamn för svensk cykel; han är enbart 23 år gammal.

Monfort har en halvdan form, och inte genomfört något bra tempo i år. De båda möttes i det tempo som Tobias vann, Monfort slutade dryga halvminuten efter. Dock var det tempot något mer kuperat mot slutet, men jag tror inte att det skall påverka spelet negativt.

Spelbart ner till 1.6.

algottfridsson 2014-04-29 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av algottfridsson (Inlägg 338776)
Ett spel till dagens prolog.

2014-04-29 14:40Tour De Romandie 2014Tobias Ludvigsson vs Maxime Monfort 1 FT 1.75 1.645

Jag anser att Tobias skall vara större favorit. Tobias har kört bra tempo i år, vann ett tempolopp tidigt i år, och skulle kommit topp fem på tempot i Tirreno-Adriatico, om han inte kört in i en åskådare. Han kan mycket väl skrälla i dagens korta prolog. Framtidsnamn för svensk cykel; han är enbart 23 år gammal.

Monfort har en halvdan form, och inte genomfört något bra tempo i år. De båda möttes i det tempo som Tobias vann, Monfort slutade dryga halvminuten efter. Dock var det tempot något mer kuperat mot slutet, men jag tror inte att det skall påverka spelet negativt.

Spelbart ner till 1.6.

Ludvigsson slog Monfort preliminärt med tre sekunder.

:clap::moneybag::moneybag:

Flickepojken 2014-04-29 17:39

Citat:

Ursprungligen postat av algottfridsson (Inlägg 338851)
Ludvigsson slog Monfort preliminärt med tre sekunder.

:clap::moneybag::moneybag:

Det är marginal det! Grattis!!!

Flickepojken 2014-04-29 20:52

Ivan Basso har såpass låga odds ändå på Girot. Han har med andra ord hittat formen?

Flickepojken 2014-04-29 20:55

Voeckler är ju inte ens med i oddstabellen på Unibet. Han unnar man ju etappsegrar ändå

Flickepojken 2014-04-29 21:13

Bergakungen!

http://www.youtube.com/watch?v=2HT5k6RYLl8

algottfridsson 2014-04-29 23:21

Citat:

Ursprungligen postat av Flickepojken (Inlägg 338944)
Ivan Basso har såpass låga odds ändå på Girot. Han har med andra ord hittat formen?

Nämen ser man på, topp tio oddsmässigt. Kommer dock inte att ha något med tätstriden att göra. Har inte visat någon vidare form i år.

Citat:

Ursprungligen postat av Flickepojken (Inlägg 338946)
Voeckler är ju inte ens med i oddstabellen på Unibet. Han unnar man ju etappsegrar ändå

Det verkar dock som att han skall köra både Touren och Vuletan. För vad vore en Tour utan Voecklers tunga? :p

Citat:

Ursprungligen postat av Flickepojken (Inlägg 338951)

Han må inte vara den bästa cyklisten, men vilken showman han är Voeckler. Stakars Kessiakoff...

"The Man of a Thousand Faces"

https://www.google.se/search?es_sm=9...OsHg4QSGpICQAQ

algottfridsson 2014-04-29 23:37

Morgondagens etapp i Romandiet har kortats ner kraftigt (etappen är enbart 90 km nu) på grund av väder. Kommer troligtvis bli en klungspurt, och hänger Marcel Kittel med stigningen, så blir svår att slå.

Svårt att sia om vinnare, men borde passa Luka Mezgec väl, men det är en öppen etapp. Många lär ha pigga ben.

Flickepojken 2014-04-29 23:37

Citat:

Ursprungligen postat av algottfridsson (Inlägg 338994)
Nämen ser man på, topp tio oddsmässigt. Kommer dock inte att ha något med tätstriden att göra. Har inte visat någon vidare form i år.

Det verkar dock som att han skall köra både Touren och Vuletan. För vad vore en Tour utan Voecklers tunga? :p

Han må inte vara den bästa cyklisten, men vilken showman han är Voeckler.

"The Man of a Thousand Faces"

https://www.google.se/search?es_sm=9...OsHg4QSGpICQAQ

Hahahaha!! Ja men alltså saknas det inte lite karaktärer i cykelsporten nu. Jag menar Cipollini t ex som jag tror drog på sig massor med varningar för ärmlösa tröjor och andra banbrytande grejer

http://chriswolhuter.files.wordpress...-de-italia.jpg

Flickepojken 2014-04-29 23:48

Citat:

Ursprungligen postat av algottfridsson (Inlägg 338999)
Morgondagens etapp i Romandiet har kortats ner kraftigt (etappen är enbart 90 km nu) på grund av väder. Kommer troligtvis bli en klungspurt, och hänger Marcel Kittel med stigningen, så blir svår att slå.

Svårt att sia om vinnare, men borde passa Luka Mezgec väl, men det är en öppen etapp. Många lär ha pigga ben.

Tack! Kanske lägger mitt första cykelspel imorgon då :cheers:

algottfridsson 2014-04-29 23:55

Citat:

Ursprungligen postat av Flickepojken (Inlägg 339000)
Hahahaha!! Ja men alltså saknas det inte lite karaktärer i cykelsporten nu. Jag menar Cipollini t ex som jag tror drog på sig massor med varningar för ärmlösa tröjor och andra banbrytande grejer

:omfg::omfg::omfg:

Det där var inte snyggt. Någonstans.

Jo visst saknas det karaktärer. Peter Sagan kan showa han också. Jämför bara med Froome, fy vad stel han verkar.

Men å andra sidan, först över mållinjen vinner...

Citat:

Ursprungligen postat av Flickepojken (Inlägg 339003)
Tack! Kanske lägger mitt första cykelspel imorgon då :cheers:

Lycka till, spela med måtta. :cheers:

Seebbo 2014-04-29 23:56

Citat:

Ursprungligen postat av Flickepojken (Inlägg 339000)

Haha undra vad stilgurun Adamsson tycker om det där! :lol:

algottfridsson 2014-05-02 10:44

2014-05-02 12:10Tour De Romandie 2014Andrew Talansky (Stage 3) vs Rui Costa (Stage 3) 2 FT 0.57 2.970

Absurt odds.

Väntas riktigt ruskigt väder idag, så jag tror att förmågan att köra utför kommer att bli avgörande.

Talansky och Costa är likvärdiga upp (Talansky kanske lite lite bättre just nu), men jag håller Costa bättre när det går utför. Vincenzo Nibali kommer nästan garanterat attackera utför. Troligtvis den bästa cyklisten utför i dessa förhållanden. Skulle dock inte förvåna om Costa kommer göra sitt bästa för att hänga med. Kom trea på samma etapp föra året.

Spelbart ned till 2.3.

limeburn 2014-05-02 11:34

Hej
Kul med en som följer cykling, men jag undrar om jag drömt eller vad som hänt.

Såg jag inte ett spel i ditt sheet inatt på Alexandre Geniez mot Riccardo Zoidl till 1.87 eller nåt?

algottfridsson 2014-05-02 13:48

Citat:

Ursprungligen postat av limeburn (Inlägg 339490)
Hej
Kul med en som f0‹2ljer cykling, men jag undrar om jag dr0‹2mt eller vad som h0Š1nt.

S0Š2g jag inte ett spel i ditt sheet inatt p0Š2 Alexandre Geniez mot Riccardo Zoidl till 1.87 eller n0Š2t?

St0Š1mmer men men Pinnen tog strax d0Š1refter bort mitt spel. Det hade uppst0Š2tt n0Š2hon felaktighet m0Š1r spelet las ut. Inte f0‹2rsta g0Š2ngen det sker dock.

Flickepojken 2014-05-02 16:57

Vinokurov tävlar inte längre eller?

algottfridsson 2014-05-02 17:07

Citat:

Ursprungligen postat av Flickepojken (Inlägg 339560)
Vinokurov tävlar inte längre eller?

Nope. Slutade 2012. Arbetar med Astana-stallet idag.

---

Mitt spel ser bra, men jinxa skall vi inte... ;)

Oh yeahh...

Costa 3:a, Talansky 10:a, ~50 sek bakom Costa. :KO::moneybag::moneybag::moneybag:

Hade dock tur, Talansky fick mekaniska problem uppför, och tappade mycket där. Men tur skall man ha... :yes:

sirlarsson 2014-05-02 18:33

Citat:

Ursprungligen postat av algottfridsson (Inlägg 339481)
2014-05-02 12:10Tour De Romandie 2014Andrew Talansky (Stage 3) vs Rui Costa (Stage 3) 2 FT 0.57 2.970

Absurt odds.

Väntas riktigt ruskigt väder idag, så jag tror att förmågan att köra utför kommer att bli avgörande.

Talansky och Costa är likvärdiga upp (Talansky kanske lite lite bättre just nu), men jag håller Costa bättre när det går utför. Vincenzo Nibali kommer nästan garanterat attackera utför. Troligtvis den bästa cyklisten utför i dessa förhållanden. Skulle dock inte förvåna om Costa kommer göra sitt bästa för att hänga med. Kom trea på samma etapp föra året.

Spelbart ned till 2.3.

Hur kommer det sig att du bara spelar 0,57 units när du värderar den ner till 2,30? Igår spelade du en 3 gånger så stor insats på ett spel där du värderade att värdet var enormt mycket lägre.

limeburn 2014-05-02 18:36

Nu ska inte jag lägga mig i men det står att han spelar "to win" i hans sheet så jag gissar att det är därför.

algottfridsson 2014-05-02 19:16

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 339575)
Hur kommer det sig att du bara spelar 0,57 units när du värderar den ner till 2,30? Igår spelade du en 3 gånger så stor insats på ett spel där du värderade att värdet var enormt mycket lägre.

Jag spelar to-win en fast summa, därav differensen.

Jag spelar så eftersom jag har en stor varians i mellan de odds jag spelar. Om jag ser värde i en 151, så satsar jag den summa som jag behöver för att den fasta summan.

Jag har letat efter ett annat BRM-system, men inte hittar något som passar till höga odds.

sirlarsson 2014-05-02 19:34

Ok köper det även om jag hellre värderar via Kellys Formel själv, högt värderat värde höjer alltså insatsen. Men om man är känslig för varians kanske det är rätt melodi att gå :)

Migge 2014-05-02 20:05

Citat:

Ursprungligen postat av algottfridsson (Inlägg 339587)
Jag har letat efter ett annat BRM-system, men inte hittar något som passar till höga odds.

"En smart insatsplan" som du finner i det nedre högra hörnet i denna länk: http://www.storavinster.se/statistikanalys-v75-8447373 fungerar fint om man spelar högoddsare (t.ex. över 5,00 & uppåt)...

Kaviatar 2014-05-06 23:13

Tänker mig att Kittel kör det första etapperna i Girot för att kliva av när det börjar bli bergigt.

Edvald Boasson Hagen är en duktig sprinter och bör definitivt kunna vara med och slåss om en etappseger. Men till 2.62 vet jag inte om det är så himla spelvärt. Vad tror ni? Har ni hittat några fina spel inför Girot?

Roche att komma top 10 till 2.75 känns också ganska intressant tycker jag.

algottfridsson 2014-05-09 14:12

Äntligen.

Tre veckor Vacchi och Adamson, men framför allt tre veckor hög kvalitativ cykling.

Har för närvarande placerat fem spel innan. Jag ser gott värde i alla, och hoppas på en positiv utdelning :)

Jag tror Quintana vinner. Rodriguez må vara explosiv, men jag tror inte att komma att kunna hänga med Quintana när han väl satte fart. Quintana är i en klass för sig, tycker jag.

Pozzovivo tror jag mycket kan knipa tredjeplatsen, klättringarna passar den fjäderlätta italienaren.

Har inte lagt några spel idag, men tycker att Orica är alldeles för stora favoriter. Movistar har ett mycket bra lag, och kommer definitivt kunna utmana. Quintana i rosa är mycket möjligt i morgon.

Girot 2014-05-09 19:30

Citat:

Ursprungligen postat av algottfridsson (Inlägg 341193)
Äntligen.

Tre veckor Vacchi och Adamson, men framför allt tre veckor hög kvalitativ cykling.

Har för närvarande placerat fem spel innan. Jag ser gott värde i alla, och hoppas på en positiv utdelning :)

Jag tror Quintana vinner. Rodriguez må vara explosiv, men jag tror inte att komma att kunna hänga med Quintana när han väl satte fart. Quintana är i en klass för sig, tycker jag.

Pozzovivo tror jag mycket kan knipa tredjeplatsen, klättringarna passar den fjäderlätta italienaren.

Har inte lagt några spel idag, men tycker att Orica är alldeles för stora favoriter. Movistar har ett mycket bra lag, och kommer definitivt kunna utmana. Quintana i rosa är mycket möjligt i morgon.

Äntligen , lycka till
:cheers: