Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Övriga sporter & Evenemang (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/)
-   -   Valet hösten 2010 (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/2659-valet-hoesten-2010-a/)

AndreasB1897 2010-07-08 22:31

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 49172)
Hur kan vi diskutera resultat utan att diskutera politik? :p

Det är ju det som avgör vilka partier som kan sno åt sig extra röster.

Haha tänkte också det :whistling:

Angående SD så vet jag många och tror det finns betydligt fler där ute som är så jävla trötta på alla invandrare på t.ex. fredag-lördags nätterna där det händer massa skit. Därför tror jag att många kommer pallra sig till val lokalerna på ren djävulskap och ilska för att lägga en röst.
OBS! Detta är inte mina åsikter utan bara vad jag tror.

Grezea 2010-07-09 05:55

SD har historiskt sett alltid fått högre valresultat än vad de fått i opinionsundersökningar, något som också talar för över 4%. Ett resultat mellan 5-7 som Lemasive säger är rimligt. Vi skall komma ihåg att det inte bara är rasist-sven på hörnet som lägger sin röst på SD för att han hatar invandrare. Nej, det är faktiskt många invandrare själva som röstar på SD, se bara i Södertälje där SD har flest representanter med utländsk bakgrund av alla partier. Vidare är många allmänt tjuriga på det problem som Sveriges integrationspolitik tyvärr har medfört vilket gör att många röstar på dem likt folk röstade på PP i EU-valet.

Kors i taket 2010-07-09 11:36

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 49161)
Svagt stöd bland väljarna, stort stöd bland politikerna i S. Ungefär som Sveriges politik, den kan ju knappast vara väljarnas.

Stämmer Ej. Facket har bedrivit häxjakt på henne sedan hon valdes. Hon valdes för att hon var Kvinna men det räcker inte längre. Dock ser jag bettet att Maud avgår som mycket bra hursomhelst.

Måste kolla upp vilken partikongress som är först, S eller C's men Maud går definitivt bort till 100% om Partiet antingen hoppar under 4% spärren (liten chans) Alliansen förlorar (medelstor chans) eller helt enkelt för att stödet för henne försämras ytterliggare (relativt liten chans) även om alliansen vinner.

Då S i alla fall inte kan ramla ut ur riksdagen så känns det här som det bästa bettet av de två.

makatech 2010-07-19 14:39

Ursäkta mina politiska vinklingar.

Hur som helst. Sossarna vinner valet, men inte av egna krafter utan med kraftig hjälp av Miljöpartiet som går mot ett rekordval. Det är vad jag tror.

Visst har det plötsligt börjat se ljusare ut för borgarna de sista två månaderna.

Så jag ska ärligt erkänna att jag inte är lika tvärsöker som i min tidigare analys. ;-)

Hoppet är det sista som överger oss.

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 45205)
makatech - "Jag är helt klart beredd att satsa stora pengar på att de rödgröna vinner men samtidigt om de förlorar så dansar jag mer än gärna på Sergels Torg. När det gäller betting ska man aldrig blanda in känslor"

Hela din utläggningen är ju bara känslor. Ska du betta får du försöka se bortom dina egna ögon, och försöka sätta dig in i hur de olika "grupperna" i samhället tänker, oavsett vad du tycker om Mona Sahlin, "vänstervridna miljöpartiet" osv....

Ditt långa inlägg passar bättre in i ett politiskt forum än vad gäller analys över valet ur betting synpunkt....

Nåväl lite tankar jag har angående att spela på valet:

Att Sverige klarat krisen bättre än "många andra", vilka nu många andra är, borde det då inte gynna de Borgerliga? Detta kommer de borgerliga köra rätt hårt med tror jag i valrörelsen, dessutom är jag övertygad om att de kommer att komma med fler vallöften när vi närmar oss valdagen mera. De rödgrönas sista budget är inte heller lagd, något man också måste ha i åtanke innan man lägger sitt spel....

En sak som man måste ta åt sig om man ska tippa på valet är att det i år är REKORDMÅNGA förstagångsväljare, och bland de yngre brukar normalt sett vänsterpartierna ha ett visst övertag, miljöpartiet fick i en undersökning precis nästan 20% av förstagångsväljarnas röster.

Sen får man också tänka på Kd, de ligger VÄLDIGT nära spärren för att åka ur riksdagen, åker de ur ser det snudd på omöjligt ut för de övriga allians partierna att kunna bilda en majoritet.

Dessutom har den stora gruppen av äldre visat ett öppet missnöje mot alliansens skattesänkningar för de arbetande, men inte för pensionärer, bland annat PRO har ofta uttalat sitt missnöje mot detta!

Till alliansens fördel ska dock sägas att hushållen som med arbetsinkomst, vilken är en väldigt stor del, nu börjar få det bättre i sin ekonomi.

makatech 2010-07-19 14:53

Hur som helst. Hela världen går mot att blir mera global, detta är en process som fortfarande pågår. I framtiden kommer det vara ännu mer självklart att man kan flytta till det landet eller den staden man känner för att bo i. Var du eller dina föräldrar kommer ifrån kommer få mindre och mindre betydelse.

Hela konceptet med länder och gränser tycker jag börjar kännas relativt omodernt. Fast det lär väl dröja innan det tänket försvinner... säg 175 år? ;-)

Men visst finns det problem i Sverige eller i tex USA där det blandas många kulturer och folkslag, det här är en process som tar tid.

Tänket som tex SD står för är totalt förlegat, de är och kommer förbli en udda, kontroversiell minoritet.

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas B (Inlägg 49207)
Angående SD så vet jag många och tror det finns betydligt fler där ute som är så jävla trötta på alla invandrare på t.ex. fredag-lördags nätterna där det händer massa skit. Därför tror jag att många kommer pallra sig till val lokalerna på ren djävulskap och ilska för att lägga en röst.
OBS! Detta är inte mina åsikter utan bara vad jag tror.

twinit 2010-07-19 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av makatech (Inlägg 50545)
Hur som helst. Hela världen går mot att blir mera global, detta är en process som fortfarande pågår. I framtiden kommer det vara ännu mer självklart att man kan flytta till det landet eller den staden man känner för att bo i. Var du eller dina föräldrar kommer ifrån kommer få mindre och mindre betydelse.

Hela konceptet med länder och gränser tycker jag börjar kännas relativt omodernt. Fast det lär väl dröja innan det tänket försvinner... säg 175 år? ;-)

Men visst finns det problem i Sverige eller i tex USA där det blandas många kulturer och folkslag, det här är en process som tar tid.

Tänket som tex SD står för är totalt förlegat, de är och kommer förbli en udda, kontroversiell minoritet.

:offtopic: men måste ju förtydliga då det är trist att se all felaktig information vad SD eller de som röstar på SD vill med att göra det.

Utan att ta ställning för något så måste jag säga att du har nog vissat en ganska väsentlig sak. Det SD vill åstadkomma är att Sverige för en normal immigrationspolitik typ den som resten av västvärlden har. Jämför t.ex. med att immigrera till USA/Kanada eller danmark/EU. Dessa länder ställer krav på de som dem släpper in, du får stanna i landet om du har en bra utbildning och kan språket bra - skilled worker.

I Sverige finns i princip inga krav alls och om du råkar komma från vissa länder typ Somalia eller Irak så behöver du inte ens styrka det med ID eller liknande utan det räcker att du själv påstår det sen värderar migrationsverket sanningen i det du säger - och det är sällsynt att bli nekad speciellt på grund av Jan Eliasson som är chefen som uppmanar sina anställda att vara så "snälla" som möjligt och släppa in alla som vill. Sedan är det också bara att ta in dina anhöriga utan att du ens behöver kunna försörja dig själv, i andra länder ska DU som tar in dina anhöriga via anhöriginvandring stå i borgen för dem samt ha en låst summa på banken för eventuella utgifter. I Sverige är det bara att ta hit hela släkten och inget DNA-bevis eller liknande behövs sen är det sociala betala tyvärr.

Det är därför det blir så problematiskt med invandringen i Sverige, den är så naiv och därmed lockar den till sig fuskare istället för som Kanada med nästan lika stor invandring per capita som Sverige där endast människor med goda intentioner kommer in i landet.

Åter till topic så är det ett riktigt bjudodds på SD över 4.0%, det enda som kan hindra SD är om något av de andra partierna sätter upp liknande punkter på sina partiprogram.

Kors i taket 2010-07-19 22:35

Äh varför gå så off-topic, trots att det är en rolig diskussion. PM:a mig gärna makatech, skulle vara kul att diskuetra globalism med dig. Om du vill så att säga.

Lemasive 2010-07-19 23:06

Om ingen ser vad man skriver är det inte värt något, gammalt Lemasiveordspråk

Kors i taket 2010-07-19 23:42

Ne vet. Näh men ja skrev ett rätt långt svar om mina tankar och funderingar kring det som han påbörjade men tänkte att det inte bör tas här i tråden. Inte bara vara det något (dock inte mycket) politiskt vinklat men det är OT och hör inte hemma i bettingforat. Möjligen i Off-topic forat.

Mynnade väl ut i att jag anser att det troligen kommer att ske större inbördeskrig i framtiden om denna radikala form av globalisering fortgår och speciellt om de som driver på den fortsätter att vara en väldigt liten grupp människor.

btw
@Twinit!
Sluta lurka nu o skriv lite mer i bettingforat :D kul med nya ansikten - även om du verkar ha varit medlem ett längre tag. Men det är synd att så många mest läser eller bara ibland skriver i chatten. Även om man inte vet allt är det bara trevligt att få ta del av andras tankar om diverse bets!

Moffegrev 2010-07-20 00:53

Det spelet som jag hittar mest värde på att spela angående valet är; Vilket är korrekt alternativ?
Most seats in the Swedish Riksdag.

C+kd+m+fp 1,7
S+v+mp 1,9

Tror att alliansen är helt fucked utan SD, i princip alla mätningar har till och med visat på det. Tror för övrigt att SD kommer komma in, och 1,5 som unibet erbjuder är väl inget man går all in på, men helt klart värt några units iaf.

Kors i taket 2010-07-20 01:24

BWIN kan ju ta o suga min kuk. Tänkte dra in me lite mer cash på deras feta överodds på att vänstern vinner valet till 2.4

Kommer detta upp:

Allmänna val 2010
Valets vinnare

Tips: Socialdemokraterna/Vänsterpartiet/Miljöpartiet
Högsta vinst per användare: Just nu kan du vinna 1104.00. Men du får bara vinna 385.84 SEK.

Det sjuka är att jag tidigare satsat runt 450 spän och även utan min insats kan vinna över mina "tillåtna" 385.84 kr. Dessutom kan ja satsa på allt annat än politik? What the fuck?

Boone 2010-07-20 21:23

Välkommen till limiterings-klubben :)

pankbank 2010-07-20 21:34

demokraterna och obama har bra odds i amerikanska valet november 2012 ser jag på bet365... :evilgrin39: .

satsar nog en dollar i en dubbel med polacken :claps: .

Kors i taket 2010-07-22 23:36

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 50774)
Välkommen till limiterings-klubben :)

Nu skulle man ju gärna vilja skryta med att man är så duktig och bra men det är jag inte! Visst plussar jag men snälla rara...? Inte till den grad som du o iCash i alla fall! :gun_bandana::hurt:

Dessutom, vilken konstig limit, satt på kronor och ören. Tror det är någon sorts bug...
Iofs kan ju vara så att min limit är på 40 euro, skulle väl stämma överens något där runt.
Men det är så konstigt, jag kunde satsa en 10:a på en fotbollsmatch men inte en 10:a på det politiska oddset.

Kan de limita en beroende på sektor?

Nåja!

Grezea 2010-07-22 23:45

Det brukar vanligtvis vara en ganska låg limit när det gäller spel på exempelvis val och jippon som melodifestivalen, Idol osv.

Kors i taket 2010-07-23 00:17

Mjo men inte ens det förklarar saken! Just eftersom jag satsat mer pengar (och kunde förmodligen den gången satsat ännu mer) än vad den nuvarande limiten är! :D

Helsjukt!

Lemasive 2010-08-09 16:12

För er som tänkte lira SD till något, betänk att dom kommer köra en stor kampanj om våldtäkt och locka fler missnöjesröster. Hurvida det kommer visa sig gångbart i dagens media är dock oklart.

eddieh 2010-08-09 18:55

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 54250)
För er som tänkte lira SD till något, betänk att dom kommer köra en stor kampanj om våldtäkt och locka fler missnöjesröster. Hurvida det kommer visa sig gångbart i dagens media är dock oklart.

Det är inte bara våldtäkter som väcker SDs ilska,även valet av musik i våra radiokanaler är något som inte gillas.

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=upXZ1im1leU]YouTube - ‪Sverigedemokrat ringer SR Örebro‬‎[/ame]

:thumbup:

Brisk 2010-08-13 18:01

Citat:

Ursprungligen postat av wedetips (Inlägg 49167)
Snarare är det så att det är enklare att säga SD (eller annan extremåsikt) i en anonym undersökning än det är att rösta på valdagen. jag tror inte SD kommer över 3% i september.

Googla "Bradley effekten":whoco5:

Titta på NyDemokrati som låg runt 10% i nästan alla opinionsundersökningar. De fick 6,7% i valet.
Samma sak kommer hända nu. Missnöjesrösterna blir färre vid valdagen. Detta inte bara för att folk ändrar åsikt utan att många missnöjesväljare blir soffliggare och många av de som nu räknas bort i opinionsundersökningar (då de inte kan eller vill säga vad de röstar på) har bestämt sig. Något de ofta gör gör till fördel för etablerade partier.

ND hade runt 10% i en undersökning där Bert beskylldes ha ett finger med i spelet. I alla andra undersökningar låg ND klart under 6,7%.
Soffliggare räknas bort i samtliga fall. Status quo:lol::rolleyes:

Det kommer med största sannolikhet vara så att majoriteten av de som är osäkra nu röstar på etablerade partier.
Men det intressanta ligger ju i att en relativt hög andel av de osäkra kommer rösta på mindre partier(åtminstone så har det alltid varit så historiskt).

Tänk om, tänk rätt. ;)

Wagner 2010-08-18 10:13

Alliansen kommer få egen majoritet. 48.6 % i Sifo:s mätning så det behövs ingen jättespurt för att kliva över 50 % och det finns två tunga skäl till att dom fixar det med god marginal.

För det första. Måna som statsminister är lika orimligt som det låter.
För det andra. Sverigedemokraterna som vågmästare.

Det kan ju även bli så att bägge alternativen blir aktuella. Men då tillräckligt många inser det så kommer Alliansen få egen och klar majoritet. Dom som är rädda för SD som vågmästare gör klokast i att rösta på den sida som har närmaste vägen att gå till egen majoritet.

Sen ska det väl spelas också. :) Unibet har 30 ggr på Sossarna mellan 26-26.99 och 20 ggr på 27-27.99 %. Ett klockrent spel i mina ögon då jag är övertygad om att S kommer kraschlanda (igen!) och Måna vinkar adjö redan på valnatten.

Kolla bara så att ingen har högre odds eller bättre alternativ än Unibets.

pankbank 2010-08-18 10:45

men på åtminstone nordicbet räknas inte sverige-demokraterna in i spelet "röda v blåa". så det spelar ingen roll om alliansen eller blåa tar med SD i sista sekund.

moderaterna+folkpartiet+centern+kristendemokratern a v socialdemokraterna+vänsterpartiet+miljöpartiet

och jag tror och hoppas att dom går efter % . och att det kvittar om nåt av dom får under 4% . finns inga regler som säger det iallafall

Wagner 2010-08-22 12:59

Ny mätning från Sifo och glappet ökar till 7.6 procentenheter. V 5.9 och S fortfarande över 30 % så där finns det ytterligare fallhöjd. För att det osannolika ska inträffa så måste en majoritet av medborgarna ställa sig i båset och tänka högt - Mona Sahlin som statsminister..jajamensan bättre än så blir det inte. Djävligt troligt, eller hur. :rolleyes:

Sen miljöpartiet. Deras anhängare börjar inse faran med att rösta fram Mona som ledare. Man kan fortsätta köpa rättvisemärkt choklad utan att rösta grönt, som ändå blir mest rött i slutändan. Det kan till och med vara en förutsättning för att ha råd med den livsstilen, att rösta på det som gynnar den egna plånboken, vilket då inte blir rödgrön sörja.

Unibet har fortfarande 5 ggr på att Fru Sahlin kastar in handduken först av alla. Jag tror hon gör som Patron Persson och packar väskan (den är nog redan packad..) redan på valnatten och då blir det svårt för någon annan att hinna före. :popcorn:

Wagner 2010-09-01 12:44

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 56535)
Alliansen kommer få egen majoritet. 48.6 % i Sifo:s mätning så det behövs ingen jättespurt för att kliva över 50 % och det finns två tunga skäl till att dom fixar det med god marginal.

Det kan ju även bli så att bägge alternativen blir aktuella. Men då tillräckligt många inser det så kommer Alliansen få egen och klar majoritet. Dom som är rädda för SD som vågmästare gör klokast i att rösta på den sida som har närmaste vägen att gå till egen majoritet.

Sen ska det väl spelas också. :) Unibet har 30 ggr på Sossarna mellan 26-26.99 och 20 ggr på 27-27.99 %. Ett klockrent spel i mina ögon då jag är övertygad om att S kommer kraschlanda (igen!) och Måna vinkar adjö redan på valnatten.

Nu är Måna favorit (2.50) på att ryka först. Men otroligt nog har Unibet kvar oddsen på 26-27.99 % av rösterna för S. Värst emot, som jag ser det, är att dom hamnar under 26 % och på det finns inga odds hos UB.

makatech 2010-09-02 02:40

Jag gör en total helomvändning.

Tycker att situationen förändrats enormt de här sista ca 2 månaderna. Ekonomin har börjat vända uppåt och opionssiffrorna för alliansen ser dramatiskt mycket bättre ut.

Oppositionen känns väldigt, väldigt svag med Mona Sahlin om möjligt ännu svagare än vad jag trott. Sist men inte minst, världsekonomin har nu extremt stor betydelse för valets resultat enligt mig. Känns som att Miljöpartiet gått svagt sista tiden, de som jag tidigare var helt övertygad om skulle bli tungan på vågen. MP har tex kraftiga problem med att övertyga landsbygden om deras politik med höjda bensinsskatter och alternativa bränslen osv.

Om världsekonomin, jobbsiffror (och i synnerhet den svenska) sakta men säkert nu fortsätter utvecklas positivt med bättre jobbsiffror etc så tror jag alliansen tar hem det här.

Däremot om ekonomin svänger kraftigt neråt igen så tror jag det blir ovisst och att risken för oppositionsseger ökar kraftigt.

Tror att problemet med sossarna nu för tiden är att folk tröttnat på att ha ett av världens högsta skattetryck samtidigt som landsting och skolor ändå ofta håller tveksam kvalité. Folk vill ha mera pengar i plånboken och de som haft jobben kvar under denna svåra världsekonomiska kris har märkt att de faktiskt fått det med alliansen! Dessutom har sossarna enorma profilproblem. Sossarna har ju de senaste 10-15 åren mer och mer börjat kännas som ett "borgarna light". De lovar en hel del men i själva verket för de en politik som är relativt lik den borgerliga när de regerar, så var det inte förr. Varför inte lika gärna lägga rösten på borgarna och löpa linan ut än en salig röra?

Folk har börjat förstå att det är bättre att öka skatteintäkterna genom att fler människor jobbar samt genom en företagsvänlig politik med vinstrikare företag jämfört med att strypa företagen och folket med världens högsta skatter samt konstgjorda jobb inom statlig sektor som betalas av oss arbetare.

Känns som att socialdemokraterna och i synnerhet vänstern mera och mera blir partier för filosofer, unga aktivister, samt rik och välborgad kulturelit samt skådespelare. Folk som har råd att betala höga skatter och gärna gör det för sina vänstervridna visioners skull. Folk som har mera pengar än de flesta av oss. Finns mängder med exempel på "kulturelit" som skryter om deras vänstervridna åsikter. Men är skattehöjar partier någonting för det vanliga folket i längden? Ytterst tveksamt enligt mig.

Wagner 2010-09-02 11:36

Däremot om ekonomin svänger kraftigt neråt igen så tror jag det blir ovisst och att risken för oppositionsseger ökar kraftigt.

Fast det lär inte hinna inträffa på dom sjutton dagar som återstår fram till valet.

makatech 2010-09-02 12:03

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 59828)

Fast det lär inte hinna inträffa på dom sjutton dagar som återstår fram till valet.

Hehehe, du har en poäng där.

Let's go! :-)

En jäkla bedrift av alliansen om de lyckats behålla makten efter att ha varit med om den kanske allvarligaste ekonomiska krisen sedan andra världskriget, oerhört imponerande.

Johan 2010-09-02 12:15

Socialdemokraterna (s)
-
Moderaterna (m)
Socialdemokraterna (s) -0,5 1,95
Moderaterna (m) +0,5 1,65

den här kan man ju köra på om man vill safe'a lite. 1,65 på att M blir större än S med 0,5 % enheter hcp! Känns som ett vettigt spel när man ser att alla opinioner pekar på att M blir större än S. Sen känns det ju inte som Mona kommer vinna så många osäkra väljares röster när hon ska debattera mot Fredrik Reinfeldt heller.. (?)

Wagner 2010-09-12 13:28

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 56535)

Oddsen har dippat till 12 och 5 ggr. Mona som första avhoppare har gått från 5 till 2 ggr.

26.00-26.99 % till 12 ggr känns fortfarande okey. Större spelvärde i 24.00-24.99 % till 50 ggr och 35 ggr för 25.00-25.99 %

Gick inte att spela under 26 % tidigare annars hade jag rekat redan då. :)

maddmax 2010-09-12 16:53

Vem Vinner Valet 2010?

Huuuuu..

pankbank 2010-09-12 17:03

skönt att jag ska få 720 spänn från nordicbet nästa vecka. 1.72 var oddset när jag bettade för några veckor sen.

jag har skrivit det på spreadsheet 11/9 . kanske var det spelstopp då. och jag trodde röstningen skulle vara idag. :whoco5:

mostrom 2010-09-12 23:19

Valdeltagande - Procent av röster: Över 81.5%, finns att spela på Betsson till höga 1.75, samma spel ligger exempelvis nere på 1.35 hos Unibet.

Saxat ifrån Går mot rekordhögt valdeltagande i år | Valet 2010 | Nyheter | Aftonbladet
Valsiffror:

Andel förtidsröster och totalt valdeltagande (avrundat):

År 1985: 37 % / 89 %

År 1988: 37 % / 86 %

År 1991: 37 % / 87 %

År 1994: 36 % / 87 %

År 1998: 31 % / 81 %

År 2002: 30 % / 80 %

År 2006: 32 % / 82 %

Det krävs alltså inte ens högre procent för att spelet ska gå in, räcker med samma som 2006. I länken till Aftonbladet kan man läsa:

- Det kommer att bli ovanligt högt valdeltagande i år, tror statsvetaren Stig-Björn Ljunggren.

- Då var det avgjort tidigt. Alla visste att Göran Persson skulle ryka, säger Stig-Björn Ljunggren.

pankbank 2010-09-12 23:36

på nordicbet är det: 82,01% eller fler odds bara 1.65
mindre än 82% 2.10

så betsson odds är riktigt bra. tyvärr använder inte jag den sajten. hur mycket är max insats?

mostrom 2010-09-12 23:40

Vet inte vad max är, jag spelade 300kr utan problem.

Jeezay 2010-09-13 12:11

skickade in max som var 1800kr skickade resterande för efterfrågan, resterande nekades och oddset ändrades till 1.38:gun_bandana:

pankbank 2010-09-13 12:19

va. på betsson? :lol:

banna alla spelsajter som spanar på oss!! :rant:

Jeezay 2010-09-13 12:34

paf har bankränta, över 80% till 1.50, men maxspelet är 25€ så inte ens värt att bry sig

Wagner 2010-09-13 13:41

Dom vet vad dom gör. https://www.sharps.se/forums/58815-post40.html

Wagner 2010-09-17 17:22

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 61647)

88.2 % men det stämmer inte. Betfair har 1.04 - 21.00 och speglar verkligheten bättre.

pankbank 2010-09-19 23:54

Citat:

Ursprungligen postat av pankbank (Inlägg 61651)
skönt att jag ska få 720 spänn från nordicbet nästa vecka. 1.72 var oddset när jag bettade för några veckor sen.

jag har skrivit det på spreadsheet 11/9 . kanske var det spelstopp då. och jag trodde röstningen skulle vara idag. :whoco5:

:cheers:

Lemasive 2010-09-20 21:20

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 49163)
Verkligen inte, SD kommer ligga runt 5-7% minst. Dom har mycket större stöd än vad man tror, inte pga sin politik utan människors ovilja att stödja mobbingen och mörkläggningen av olika aspekter.

DU verkar ha huvudet på skaft : >