Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Övriga sporter & Evenemang (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/)
-   -   MMA-tråden (Löpande tråd) (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/3913-mma-traden-loepande-trad/)

RobinD 2011-02-19 20:42

Fick tips om shogun inatt, min polare som är intresserad sa att oddsen borde vara omvända. Shogun tål stryk och hans motståndare har inte fått något riktigt prov ännu. Synpunkter?

Moffegrev 2011-02-19 20:52

Grejen med Jones är att han har verkligen kört över alla som ställts mot honom. Han plockade isär Bader jävligt enkelt, och Bader är troligtvis den mest fysiskt starka brottaren i den viktklassen. Han körde över Matyshenku, Hamill och Vera hur lätt som helst.

Utan tvekan kommer Jones kunna få ner Shogun på backen, däremot har Shogun grym jävla BJJ och kan troligtvis komma undan, alternativt subba Jones.

Stående har Shogun utan tvekan LHW's bästa stand up, och han har brutal kraft i sina nävar. Värt att nämna här är att Jones i princip aldrig blivit träffad av ett hårt slag ännu, så vi vet inte hur hans käke är. Jones har en störd reach, han är lång som fan men ser ändå inte speciellt spinkig ut, och han är troligtvis ett genetiskt freak när det kommer till styrka och spänst.

Så som jag ser det så har Shogun en liten chans att subba Jones (möjligtvis armbar på Jones långa lemmar) samt strikers chance stående, samt så har han erfarenheten på sin sida.

Många hävdar att Jones inte ställts mot riktigt motstånd tidigare och att han är oerfaren, men det är knappast någon fighter i den divisionen som kört över de andra så som Jones har gjort.

Jag kommer själv slänga en liten slant på Shogun, samt kolla props-bets ifall man kan finna Shogun via submission, skulle tro att det oddset kan bli stört på vissa sidor.

1nce 2011-02-19 20:54

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 106927)
Fick tips om shogun inatt, min polare som är intresserad sa att oddsen borde vara omvända. Shogun tål stryk och hans motståndare har inte fått något riktigt prov ännu. Synpunkter?

Skulle inte gå så långt som att oddsen borde vara omvända, Jones ska vara favorit. Jag lirade Shogun @2.85 då jag tycker oddset borde ligga runt 2.50.

Jones är en jävligt bra brottare och Shoguns takedown defense är inte speciellt bra. Stående är Shogun helt klart bättre men hur länge får han stå? Jag räknar med att Shogun hamnar på rygg, det behöver inte vara nåt problem eftersom Shogun har grym BJJ och sweeps som han kan vända på steken med och det vore intressant att se hur Jones klarar sig liggandes på rygg.

RobinD 2011-02-19 21:00

testar en liten slant på Shogun då

Moffegrev 2011-02-19 21:55

Du kan gott ta och kolla på galan också, lär knappast bli ett tråkigt main event.

James-j 2011-02-20 09:54

Instämmer i mycket med ovanstående talare.
Det som skrämmer mig med Jones är att han dominerar i brottningen mot brottare som på pappret han är klart sämre än som: Bader, hamill osv. I matchens mot Bader noterade jag vilket fysiskt speciment Jones är. Bader som är en stor lhw såg liten ut jämfört med Jones.

Nycklen till vinst för shogun är nog att hålla matchen stående och om han blir nedtagen så måste han aktivt gå för submissions eller försöka ta sig upp till stående snabbt för Jones gigantiskt långa armar och grnp är inte att leka med.

Edit: just brottningen har varit lite av shoguns akilleshäl krävs att hans take down defense är på topp



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved