Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Övriga sporter & Evenemang (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/)
-   -   MMA-tråden (Löpande tråd) (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/3913-mma-traden-loepande-trad/)

1nce 2010-09-17 18:28

MMA-tråden (Löpande tråd)
 
Howdy folks!

Här kan vi snacka om kommande matcher.

pankbank 2010-09-17 18:49

jag är tacksam att du kan . ;) . tyvärr kan jag inget om det. :skamsen: :moneybag:

vonschweikert 2010-09-17 19:43

Det här blir spännande, kan inte så mkt själv ännu men försöker lära mig. Mkt kul sport att se på tv.

1nce 2010-09-17 19:44

Ok, här kommer första bidraget som jag tycker platsar i tråden.

7u på BJ Penn 1.96@Pinnacle UFC 20e november.
Möte mellan två av sportens största genom tiderna! Han möter Matt Hughes för tredje gången, de har vunnit varsin. Jag tycker BJ ska vara favoriten här, han har varit aktiv de senaste åren medans Hughes har trappat ner på matchandet. I senaste matchen mellan dem 2006 så vann Hughes på TKO stoppage i slutet på tredje ronden, BJ så dock väldigt bra ut i de två första ronderna men bränslet började ta slut i tredje ronden. Han lyckades stoppa Hughes nedtagningar vilka ansågs vara av världsklass och var bättre stående. När Hughes väl fick ner BJ så var han så nära att åka dit på en triangel/armbar i slutet på andra ronden, BJs groundgame är världsklass. Jag tror inte att Hughes längre kan bli den fightern han var en gång i tiden, visst har BJ sina frågetecken också efter två raka förluster mot Frankie Edgar men han är den bättre fightern i dagsläget. Det var synd att vi inte fick se mer av Hughes senast när han knockade Almeida nästan omgående, jag måste tro att det var en fluke, möts Hughes och Almeida 10ggr så säger jag 7-3 till Almeida.

Gissar att oddset kommer ligga runt 1.75 på BJ Penn vid matchdags. Hade vågat sätta aningen mer om det inte hade varit för BJs oberäknelighet, ibland är han motiverad som aldrig förr och ibland tycks han slappa med träningen. Eftersom denna match kommer gå i weltervikt 170 lbs får BJ lov att se till att bygga upp lite mer muskelmassa vilket jag inte riktigt tyckte att han klarade senast när han gjorde utflykt upp till 170 lbs för att möta GSP.

Fick 2.01 själv, råkade visst spela ner oddset för er andra :innocent:

1nce 2010-09-17 20:28

5u på Carlos Condit 2.51@Expekt UFC 16e oktober.
Jag älskar att se Condit fightas, det är non-stop action! Till skillnad från många andra fighters som bjuder på underhållande matcher så har Condit tajta tekniker och slick brassejutsu. Motståndaren Dan Hardy kommer från förlust då han utmanade fenomenet GSP om bältet i weltervikt, han är en stående fighter med bra blick och timing i boxningen och han har ett bra takedown defense.

Nyckeln till seger för Condit är att clincha med Hardy för där är han stark, därifrån kan han försöka ta ner Hardy med sina fina legtrips eller gröta armbågar och knän. Hardy kommer säkert lyckas försvara många nedtagningsförsök men Condit är så intensiv så att han kommer lyckas förr eller senare, väl på mattan är det Condit som bestämmer. Condit kan ta duktigt med stryk också vilket kommer vara ett nödvändigt ont eftersom Hardy är en bra kontringsboxare, det kommer kosta blod, svett och kanske tårar för Condit att ta matchen dit han vill ha den.

Tror oddset på Condit kommer ligga runt 2.30 vid matchdags.

Även här finns det orsaker till att jag inte höjer insatsen, det är att matchen går i London(Hardy är från Nottingham) och britterna tenderar att bli oerhört patriotiska och högljudda efter ett glas Sherry. Även tidsomställningen spelar in, Condit tränar i Albuquerque(USA) medans Hardy tränar i Nottingham, det blir +7h på klockan när han reser över pölen.

1nce 2010-09-20 18:03

Surebet på 21.57%, först till kvarn!

Chris Lytle vs Matt Serra, att gå tiden ut?
JA 2.00@PaddyPower 60.78% av insatsen.
NEJ 3.10@5dimes 39.22 % av insatsen.

Börja med att maxa på Paddy, brukar vara lägre limit där....

1nce 2010-09-20 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av 1nce (Inlägg 62972)
Surebet på 21.57%, först till kvarn!

Chris Lytle vs Matt Serra, att gå tiden ut?
JA 2.00@PaddyPower 60.78% av insatsen.
NEJ 3.10@5dimes 39.22 % av insatsen.

Börja med att maxa på Paddy, brukar vara lägre limit där....

Även Antonio Rogerio Nogueira vs Ryan Bader går att surebetta till 10.11%.

Antonio Rogerio Nogueira vs Ryan Bader, att gå tiden ut?
JA 2.00@PaddyPower 55.06%
NEJ 2.45@5dimes 44.94%

1nce 2010-10-11 15:05

6u på Martin Kampmann 3.28@Expekt UFC 23e oktober.
Dansken Kampmann blir här underskattad av oddssättarna. Han har utvecklats en hel del bara det senaste året och är ganska komplett i sin arsenal med sin skarpa muay thai som främsta vapen. Motståndaren Jake Shields var champ i middleweight hos Strikeforce innan han signade med UFC och detta blir hans UFC-debut. Shields har brottningen och till viss del bjj'n som främsta styrkor men han är inte bra stående.

Så länge matchen hålls stående kommer Kampmann utan tvekan plocka isär Shields bit för bit. Trots att Shields har riktigt bra nedtagningar så tror jag inte att han tar ner Kampmann så enkelt, saken är den att Kampmann är väldigt lugn och metodisk i sin striking vilket skapar en säkerhetsmarginal mot nedtagningar, han har dessutom ett erkänt bra takedown defense. Visst kommer Shields förmodligen lyckas med nån nedtagning men Kampmann är grym på marken också och han brukar kunna komma upp på fötter igen. Shields en bra fighter men han är överskattad efter segern över Dan Henderson. Det blir förmodligen en lång match och jag kan se Kampmann vinna på domslut efter tre ronder.

Jag tror oddset kommer ligga runt 3.00 inför matchen men jag tycker det finns värde i allt över 2.80.

1nce 2010-10-14 12:22

5dimes har släppt lite odds på kommande matcher och jag är duktigt sugen på att lira på Rick Story till 3.10, han möter Johny Hendricks.

Båda har brottarbakgrund men Hendricks få ses som den bättre brottaren men jag tycker inte det verkar skilja så mycket. Story är den bättre stående och hans submission-game verkar bättre än Hendricks', Story chokade ut duktige Brian Foster med en armtriangel från helguard!!! Det är sick... Story som är 11-3-0 har vinster över några riktigt bra motståndare som Jake Ellenberger, Dustin Hazelett och tidigare nämnda Brian Foster, förlusterna har kommit mot bra fighters som senast när han förlorade mot Hathaway men jag tyckte han gjorde en bra match. Han lyckades ta ner Hathaway nån gång och bjöd britten på mer motstånd än vad Diego Sanchez lyckades med.

Johny Hendricks som är 9-0-0 har inga vinster över motståndare av samma kaliber och han har hype:ats hårt ända sen han kom till UFC, visst har han levererat och vunnit över hyfsat bra motstånd men jag tycker inte att han gör sin hype rättvisa. Han är ett kraftpaket med sin korta längd för welterweight och han har knock-out power men jag tycker inte att han är en bättre stående fighter än Story. Han är en dekorerad brottare och tvåfaldig amerikansk mästare i collegebrottningens div. 1 men jag tycker inte att han lyckats anpassa sin brottning till MMA mer än vad Story har, därför ser jag dem som ganska likvärdiga brottare ur ett MMA-perspektiv.

Story kan käka tunga smällar så jag är inte direkt orolig att Hendricks knockar honom. Story har inte samma power i boxningen men jag har inte sett om Hendricks kan ta en ordentlig smäll, nån som vet?

Vad tror ni? Nån som har tankar?

Moffegrev 2010-10-14 21:51

Citat:

Ursprungligen postat av 1nce (Inlägg 67987)
5dimes har släppt lite odds på kommande matcher och jag är duktigt sugen på att lira på Rick Story till 3.10, han möter Johny Hendricks.

Båda har brottarbakgrund men Hendricks få ses som den bättre brottaren men jag tycker inte det verkar skilja så mycket. Story är den bättre stående och hans submission-game verkar bättre än Hendricks', Story chokade ut duktige Brian Foster med en armtriangel från helguard!!! Det är sick... Story som är 11-3-0 har vinster över några riktigt bra motståndare som Jake Ellenberger, Dustin Hazelett och tidigare nämnda Brian Foster, förlusterna har kommit mot bra fighters som senast när han förlorade mot Hathaway men jag tyckte han gjorde en bra match. Han lyckades ta ner Hathaway nån gång och bjöd britten på mer motstånd än vad Diego Sanchez lyckades med.

Johny Hendricks som är 9-0-0 har inga vinster över motståndare av samma kaliber och han har hype:ats hårt ända sen han kom till UFC, visst har han levererat och vunnit över hyfsat bra motstånd men jag tycker inte att han gör sin hype rättvisa. Han är ett kraftpaket med sin korta längd för welterweight och han har knock-out power men jag tycker inte att han är en bättre stående fighter än Story. Han är en dekorerad brottare och tvåfaldig amerikansk mästare i collegebrottningens div. 1 men jag tycker inte att han lyckats anpassa sin brottning till MMA mer än vad Story har, därför ser jag dem som ganska likvärdiga brottare ur ett MMA-perspektiv.

Story kan käka tunga smällar så jag är inte direkt orolig att Hendricks knockar honom. Story har inte samma power i boxningen men jag har inte sett om Hendricks kan ta en ordentlig smäll, nån som vet?

Vad tror ni? Nån som har tankar?

Hmm, jag skulle nog inte sätta några större summor på Story i den här fighten. Ser den tyvärr som en rätt självklar vinst för Hendricks, han har sett riktigt bra ut i sina fighter.

1nce 2010-10-14 22:25

Citat:

Ursprungligen postat av Moffegrev (Inlägg 68152)
Hmm, jag skulle nog inte sätta några större summor på Story i den här fighten. Ser den tyvärr som en rätt självklar vinst för Hendricks, han har sett riktigt bra ut i sina fighter.

Håller med om att Hendricks har sett bra ut i sina matcher men det är mot ganska mediokert motstånd. Jag ska inte gå så långt som att säga att Story och Hendricks är spegelbilder av varann men deras fightingstilar är väldigt lika, Story lite bättre stående och Hendricks lite bättre brottare. Det är möjligt att Hendricks har det i sig att kunna besegra riktigt bra motståndare men han har inte fått chansen att bevisa det ännu, Story blir hans bästa motståndare hittills. Story å andra sidan har bevisat att han är game, vinsten över Jake Ellenberger som är en grym fighter imponerar mest. Jag vill nog ge Story 35-40% chans att vinna men jag ska kolla lite mer på båda innan jag bestämmer mig, kanske kommer högre odds också.

1nce 2010-12-08 12:26

UFC 125: Resolution - Jan 1st
Brandon Vera vs Thiago Silva 2.25 1.65
Dong Hyun Kim vs Nathan Diaz 1.74 2.05
Clay Guida vs Takanori Gomi 1.61 2.35

UFC 127 - Feb 27th
B.J. Penn vs Jon Fitch 2.40 1.59

UFC 128 - Mar 12th
Mauricio Rua vs Rashad Evans 1.54 2.55

Sugen på Vera, Gomi och BJ...

Vad har ni för tankar?

Moffegrev 2010-12-08 12:55

Citat:

Ursprungligen postat av 1nce (Inlägg 87125)
UFC 125: Resolution - Jan 1st
Brandon Vera vs Thiago Silva 2.25 1.65
Dong Hyun Kim vs Nathan Diaz 1.74 2.05
Clay Guida vs Takanori Gomi 1.61 2.35

UFC 127 - Feb 27th
B.J. Penn vs Jon Fitch 2.40 1.59

UFC 128 - Mar 12th
Mauricio Rua vs Rashad Evans 1.54 2.55

Sugen på Vera, Gomi och BJ...

Vad har ni för tankar?

Bump av en utmärkt trad. Tycker BJ och Gomi är tva riktigt bra bets. Tror inte Vera har sa mkt mot Silva. Silva är jävligt underskattad enligt mig, och hade honom som vinnare mot Rashad. Satan vad nära han var att sänka honom i tredje. Allt Rashad gjorde var takedowns. Tror Silva tar Vera rätt lätt.

Edit: Hade trott att Fitch skulle vara underdog i den här fighten.

1nce 2010-12-08 13:04

Håller faktiskt Fitch som knapp favorit men det är helt klart värde på allt över 2.15 på BJ imo. BJ har problem mot rörliga brottare med explosiva nedtagningar från olika vinklar, Fitch är inte den typen av brottare. Att ta ner BJ från clinch eller med en telegraferad double-leg är jävligt svårt. Fitch kommer vara större och starkare, hade matchen gått i LW hade BJ varit rejäl favorit hos mig.

Silva hade vunnit mot Rashad om han hade varit sitt vanliga jag, vette fan vad problemet var. Kanske hade han nån skada som störde honom. Kommer bli en underhållande match Vera vs Silva. Måste analysera ordentligt men min spontana tanke var att det fanns en gnutta värde på Vera och ett bet på typ 2u hade varit på sin plats.

Gomi borde ju vara liten favorit här. Snubben kan ju knocka vem som helst, det som oroar lite är Guidas titankäke, verkar ju vara omöjligt att knocka snubben. Om det går till decision kan domarna mycket väl ha Guida som vinnare för att han kommer vara den som pressar på men behöver nödvändigtvis inte vara den som träffar mest eller gör mest skada (referens Phan vs. Garcia.).

Moffegrev 2010-12-08 13:38

Fitch har ju en övernaturlig förmaga att göra fighten trakig. Det skulle jag vilja säga att hans största styrka är. Möter han en slick bjj-snubbe sa neutraliserar han bjj'n med sin brottning sa att ingenting sker. Möter han en bra striker sa hänger han pa honom i tre ronder med sin guerilla bjj sa att inga slag utväxlas. Mot trakbrottare sa visar Fitch att han är den trakigaste av de trakiga och trakar till sig ett decision. Det verkar dessutom helt omöjligt att knocka karlfan, eftersom han verkar ha en haka som inte är av denna jord. Penn likasa.

Ser alltsa ingen KO/TKO i den här fighten. Sub? Fitch lär väl knappast subba BJ, och BJ lär väl inte subba Fitch. Alltsa aterstar decision.

Fragan är ju om Fitch trakar sig till ett decision här ocksa.

Seriöst, allt över 1,3 pa att den här gar till decision maste väl vara spelbart? 8 decisions pa rad har herr Fitch.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved