Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Övriga sporter & Evenemang (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/)
-   -   UFC 122: Marquardt vs. Okami - Nov 13th (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/4773-ufc-122-marquardt-vs-okami-nov-13th/)

1nce 2010-11-13 13:30

Citat:

Ursprungligen postat av James-j (Inlägg 78875)
Här kommer mina spel:
3 units på Okami 2,90
2 units på Sobotta 3,50
3 units på Winner 2,0
3 units på Rivera 1,80

Nemesis Fighting Dodson vs Moraga 5 units on Dodson 2,10

5 units på Rivera Sakara inte går tiden ut till 1,60
5 units på Matyushenko vs Ferreira inte går tiden ut 2,0
1 unit Ferreira winner by Submission 4,0
1 unit Matyushenko by KO 4,5

Blev det inget lir på Ferreira??

James-j 2010-11-13 13:38

Citat:

Ursprungligen postat av 1nce (Inlägg 78880)
Blev det inget lir på Ferreira??

Sorry glömde bort glömde bort att jag la en unit på honom tidigare i vecka till 3,30 sorry 1nche. Kompleterade med Ferriera på sub och matyschenko by KO idag.

Valde att fadea dig på Sakara vs Rivera men det kommer bli en tuff match. Senast jag gick emot dig Hardy vs Condit så fick du rätt. Hmm undra om jag jinxa mig själv precis:whoco5:

BOL:KO::drunk:

1nce 2010-11-13 13:45

Jag hoppas att du har fel JJ, only time will tell...

Borde inte prelims visas gratis på nån stream, nån som vet?

"Sherdog.com will report from the Konig Pilsener Arena in Oberhausen, Germany, at approximately 12:20 p.m. ET with play-by-play and live results of UFC 122"

James-j 2010-11-13 14:03

Citat:

Ursprungligen postat av 1nce (Inlägg 78878)
Vemola såg riktigt stark ut, unleash the beast!!

Ska lite kortfattat motivera spelet på Mccray och överspelet...

Rocha har en del brister som spelar rakt i famnen på Mccray. Hans bjj på rygg är inget större hot och han tappar väldigt lätt positioner från toppen och hamnar själv på rygg efter slarviga submissionförsök. Hans bjj kommer inte att räcka till på UFC-nivå. Mccray är den starkare av dessa och hans brottning är helt ok, han är stark i clinchen och skiftar nivå bra ur clinchen för nedtagningar. De är jämna i den stående biten men jag tror att Mccray kommer ta ner Rocha och mer eller mindre lay and praya sig till en seger, han har rätt så bra submissionförsvar så jag tror inte Rocha submittar honom underifrån. Rocha har ganska bra brottarnedtagningar för att vara en bjj-fighter men samtidigt kommer han ha svårt att hålla sin topposition om han skulle lyckas ta ner Mccray. Enda scenariot att den inte går tiden ut är i min mening om Rocha submittar Mccray men eftersom jag inte tror det så känns det rimligare att Mccray tar detta på ett stabilt domslut.

Tycker du ligger rätt i analysen Rocha såg slarvig ut i det jag såg ,förlorade posistion hela tiden och verkade inte direkt ha något tryck i nävarna. Funderar på att rygga här nu när oddset har gått upp på McCray. Hörde även att McCray tränat med Gracie I new york för denna matchen antar att det var sub defense dom gick igenom

Moffegrev 2010-11-13 14:19

James Johnny: Skaffa ett spreadsheet så man vi kan jämföra bets lättare.

Pascal Krauss ska tydligen vara en jävla upcomer, dock är ju oddset rätt lågt på honom.

James-j 2010-11-13 14:46

Citat:

Ursprungligen postat av Moffegrev (Inlägg 78895)
James Johnny: Skaffa ett spreadsheet så man vi kan jämföra bets lättare.
.

https://www.sharps.se/spreadsheet/3603

Hur lägger jag in sheetet under min min avatar?

1nce 2010-11-13 14:49

Citat:

Ursprungligen postat av James-j (Inlägg 78911)
https://www.sharps.se/spreadsheet/3603

Hur lägger jag in sheetet under min min avatar?

Gå till kontrollpanelen, sen "Redigera dina uppgifter"

Längst ner så skriver du 3603

James-j 2010-11-13 15:01

Citat:

Ursprungligen postat av 1nce (Inlägg 78914)
Gå till kontrollpanelen, sen "Redigera dina uppgifter"

Längst ner så skriver du 3603

Works :thumbup:

James-j 2010-11-13 20:13

MMAjunkie.com has confirmed with UFC officials that an illness has forced Alessio Sakara out of his co-main-event bout with Jorge Rivera. The fight has been scrapped from tonight's card

Moffegrev 2010-11-13 20:26

Citat:

Ursprungligen postat av James-j (Inlägg 78955)
MMAjunkie.com has confirmed with UFC officials that an illness has forced Alessio Sakara out of his co-main-event bout with Jorge Rivera. The fight has been scrapped from tonight's card

Amen vaffan, här har man laddat upp med bärs och chips för att få se en redig jävla slugfest. Aja, Sivers vs Winner lär kunna bjuda på en del underhållning.

James-j 2010-11-13 20:49

Citat:

Ursprungligen postat av Moffegrev (Inlägg 78958)
Amen vaffan, här har man laddat upp med bärs och chips för att få se en redig jävla slugfest. Aja, Sivers vs Winner lär kunna bjuda på en del underhållning.

Håller med bra segt! Det hade varit en bra match, hoppas bara inte Siver går för några take downs bara så blir det :KO:

KP 2010-11-13 20:59

Någon som vet ifall de sänds på tv? Isåfall vilken kanal?

James-j 2010-11-13 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 78967)
Någon som vet ifall de sänds på tv? Isåfall vilken kanal?

Canal+ sport2

KP 2010-11-13 21:06

Citat:

Ursprungligen postat av James-j (Inlägg 78968)
Canal+ sport2

Yes, rattade in den 1min för tidigt därav inga träffar.
Tack, nu ska vi se massa blod här :gun_bandana:

James-j 2010-11-13 21:11

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 78970)
Yes, rattade in den 1min för tidigt därav inga träffar.
Tack, nu ska vi se massa blod här :gun_bandana:

Np enjoy the show:KO:

Moffegrev 2010-11-14 00:03

Gick plus på galan iaf. FIck in Sivers, Soszynskij och Ludwig. 20Unit+ dock är inte allt bokfört i spreadsheetet eftersom jag mer eller mindre gick all in med mina sista pengar på bet365.

Sivers vs Winner (gick in till 2pac pain :D) var ju guld, samt så var det ju mer avslut än vanligt + en del svårstavade namn på den här galan. :D

Spoiler:
Tack herre jesus för att jag inte gick all in på Nate "ojämn som satan" Marquardt

1nce 2010-11-14 00:23

Sammanfattning: :skamsen:

-8.24u

JJ, om du vill få så korrekt bokförning som möjligt i ditt sheet så ska du radera Rivera spelen. Push är bara om din insats stod på spel, tex om det blir oavgjort vid tvåvägs.

Vart tog Nates standup vägen egentligen, är han kanske överskattad? Ganska tråkig gala, bra att prelims hade lite action iaf. Nästa helg har vi ett tungt card :cheers:

Snyggt lirat boys!

James-j 2010-11-14 00:30

Citat:

Ursprungligen postat av Moffegrev (Inlägg 79029)
Gick plus på galan iaf. FIck in Sivers, Soszynskij och Ludwig. 20Unit+ dock är inte allt bokfört i spreadsheetet eftersom jag mer eller mindre gick all in med mina sista pengar på bet365.

Sivers vs Winner (gick in till 2pac pain :D) var ju guld, samt så var det ju mer avslut än vanligt + en del svårstavade namn på den här galan. :D

Spoiler:
Tack herre jesus för att jag inte gick all in på Nate "ojämn som satan" Marquardt

Grattis Moffe:hattenav: Alltid roligt med avslut.
Du får ett youtube snippet som belöning [ame]http://www.youtube.com/watch?v=Ny4lRibuh9A[/ame]

Jag tackar för jag gick in på Okami:clap:

Tror jag gick runt 7 units plus
Nästa helg är det gala igen:)

Tyvärr verkar Nemesis fight vara flyttad ikväll cr cr crap
ttp://www.sherdog.com/news/news/Report-Nemesis-Fight-Postponed-to-Avoid-Storm-27931

James-j 2010-11-14 00:35

Citat:

Ursprungligen postat av 1nce (Inlägg 79034)
Sammanfattning: :skamsen:

-8.24u

JJ, om du vill få så korrekt bokförning som möjligt i ditt sheet så ska du radera Rivera spelen. Push är bara om din insats stod på spel, tex om det blir oavgjort vid tvåvägs.

Vart tog Nates standup vägen egentligen, är han kanske överskattad? Ganska tråkig gala, bra att prelims hade lite action iaf. Nästa helg har vi ett tungt card :cheers:

Snyggt lirat boys!

Tack 1nce
Tror Nate är lite överskatta och Okami lite underskattad.

Tack för tipset visste inte att man kunde göra så, det ska fixas. Nya tag nästa helg 1nce även det bästa har svackor, jag hade min förra galan:sad44:

KP 2010-11-14 07:37

Om man tittar tillbaka på ufc 100->122 hur ofta är det underdogen som har vunnit?
Tycker mig se en tendens där i längden :)

edit: menar den stora galamatchen såklart och inte potatisarna

Moffegrev 2010-11-14 09:55

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 79087)
Om man tittar tillbaka på ufc 100->122 hur ofta är det underdogen som har vunnit?
Tycker mig se en tendens där i längden :)

edit: menar den stora galamatchen såklart och inte potatisarna

Nu sitter jag inte på någon statistik, men du får en mellan tummen och pekfingret-beskrivning av mig. Om man bara hade bettat alla underdogs hade man gått marginellt plus. På den här galan till ex. fick jag in en underdog till 3,3 i odds (tyvärr bara 2units bettade). Men kolla 1nce, han har gått in hårt på fighters till runt 5 i odds, så visst fan finns det värde i att lira underdogs, gäller bara att sortera ut det största skräpet. :D

Det som gör en underdog mer spelvärd i fighting än inom t.ex fotboll är att matchen är inte över när det står 2-0 i ronder, utan det finns alltid chans till avslut och störda domarbedömningar. I många fall är det en fighter som är jävligt ensidig som hamnar som underdog, och i vissa fall blir oddsen rätt snea.

Aja, nu är det bara att ladda upp inför ufc 123, här finns :moneybag::moneybag::moneybag::moneybag::moneybag: att tjäna.

KP 2010-11-14 11:18

Citat:

Ursprungligen postat av Moffegrev (Inlägg 79091)
Nu sitter jag inte på någon statistik, men du får en mellan tummen och pekfingret-beskrivning av mig. Om man bara hade bettat alla underdogs hade man gått marginellt plus. På den här galan till ex. fick jag in en underdog till 3,3 i odds (tyvärr bara 2units bettade). Men kolla 1nce, han har gått in hårt på fighters till runt 5 i odds, så visst fan finns det värde i att lira underdogs, gäller bara att sortera ut det största skräpet. :D

Det som gör en underdog mer spelvärd i fighting än inom t.ex fotboll är att matchen är inte över när det står 2-0 i ronder, utan det finns alltid chans till avslut och störda domarbedömningar. I många fall är det en fighter som är jävligt ensidig som hamnar som underdog, och i vissa fall blir oddsen rätt snea.

Aja, nu är det bara att ladda upp inför ufc 123, här finns :moneybag::moneybag::moneybag::moneybag::moneybag: att tjäna.

Jepp, håller med. Men det jag syftade på här är den stora galamatchen. Det känns som att utmanare är mer hungriga än försvarare och underskattas rejält. Hade varit intressant om någon insatt kunde sammanställa underdogsen här i listan. Dvs antalet favoriter som vunnit sina matcher VS antalet "skrällar".

Kod:

UFC 122: Marquardt vs. Okami
    UFC 121: Lesnar vs. Velasquez
    UFC 120: Bisping vs. Akiyama
    UFC 119: Mir vs. Cro Cop
    UFC Fight Night: Marquardt vs. Palhares
    UFC 118: Edgar vs. Penn 2
    UFC 117: Silva vs. Sonnen
    UFC Live: Jones vs. Matyushenko
    UFC 116: Lesnar vs. Carwin
    The Ultimate Fighter: Team Liddell vs. Team Ortiz Finale
    UFC 115: Liddell vs. Franklin
    UFC 114: Rampage vs. Evans
    UFC 113: Machida vs. Shogun 2
    UFC 112: Invincible
    UFC Fight Night: Florian vs. Gomi
    UFC 111: St. Pierre vs. Hardy
    UFC Live: Vera vs. Jones
    UFC 110: Nogueira vs. Velasquez
    UFC 109: Relentless
    UFC Fight Night: Maynard vs. Diaz
    UFC 108: Evans vs. Silva
    UFC 107: Penn vs. Sanchez
    Ultimate Fighter 10 !The Ultimate Fighter: Heavyweights Finale
    UFC 106: Ortiz vs. Griffin 2
    UFC 105: Couture vs. Vera
    UFC 104: Machida vs. Shogun
    UFC 103: Franklin vs. Belfort
    UFC Fight Night: Diaz vs. Guillard
    UFC 102: Couture vs. Nogueira

Moffegrev 2010-11-14 11:58

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 79105)
Jepp, håller med. Men det jag syftade på här är den stora galamatchen. Det känns som att utmanare är mer hungriga än försvarare och underskattas rejält. Hade varit intressant om någon insatt kunde sammanställa underdogsen här i listan. Dvs antalet favoriter som vunnit sina matcher VS antalet "skrällar".

Kod:

UFC 122: Marquardt vs. Okami  2,9
    UFC 121: Lesnar vs. Velasquez  2,5
    UFC 120: Bisping vs. Akiyama  1,4
    UFC 119: Mir vs. Cro Cop    1,45
    UFC Fight Night: Marquardt vs. Palhares  1,45
    UFC 118: Edgar vs. Penn 2    3,5
    UFC 117: Silva vs. Sonnen      1,2(dock fick han stryk i 4,5 ronder)
    UFC Live: Jones vs. Matyushenko  1,2
    UFC 116: Lesnar vs. Carwin      1,6
    The Ultimate Fighter: Team Liddell vs. Team Ortiz Finale
    UFC 115: Liddell vs. Franklin    1,8
    UFC 114: Rampage vs. Evans    2,1
    UFC 113: Machida vs. Shogun 2  2,6
    UFC 112: Invincible
    UFC Fight Night: Florian vs. Gomi  1,3
    UFC 111: St. Pierre vs. Hardy        1,15
    UFC Live: Vera vs. Jones              1,3
    UFC 110: Nogueira vs. Velasquez    1.9
    UFC 109: Relentless
    UFC Fight Night: Maynard vs. Diaz  1,4
    UFC 108: Evans vs. Silva                1,4
    UFC 107: Penn vs. Sanchez            1,3
    Ultimate Fighter 10 !The Ultimate Fighter: Heavyweights Finale
    UFC 106: Ortiz vs. Griffin 2            1,8
    UFC 105: Couture vs. Vera            1,9
    UFC 104: Machida vs. Shogun        1,14 (enligt mig vann shogun)
    UFC 103: Franklin vs. Belfort          2,7 (ett av mina största bets)
    UFC Fight Night: Diaz vs. Guillard      glömt
    UFC 102: Couture vs. Nogueira        2,5

Sådär, har skrivit ner oddsen så som jag kom ihåg de. Hittade inte Edgar vs Penn 1, där var ju oddset runt 7 på Edgar. Oddsen kan diffa lite beroende på bookies, men ungefär sådär såg de ut.

1nce 2010-11-14 12:18

Citat:

Ursprungligen postat av Moffegrev (Inlägg 79108)
Sådär, har skrivit ner oddsen så som jag kom ihåg de. Hittade inte Edgar vs Penn 1, där var ju oddset runt 7 på Edgar. Oddsen kan diffa lite beroende på bookies, men ungefär sådär såg de ut.

Det stämmer ganska bra det där Moffe och det var ~7.00 på Edgar i första mötet. Diaz var runt ~1.40 mot Guillard.

:thumbup:

1nce 2010-11-14 12:49

Jag tycker att Okami är en mardrömsmotståndare för både Silva och Belfort och han lär ha ett fint underdogodds när det väl blir dags. Hade det inte varit för att killen är omöjlig att knocka hade jag personligen haft både Silva och Belfort som favoriter men hans tålighet ändrar hela scenariot och gör att han kan krympa distansen och få tag i dem.

Moffegrev 2010-11-14 15:46

Sitter och kollar kortet för ufc 123, och det var fan inget dåligt kort de ställer upp med den här gången:
Citat:

* Light Heavyweight bout: United States Quinton Jackson vs. Brazil Lyoto Machida[1]
* Welterweight bout: United States Matt Hughes vs. United States B.J. Penn[1]
* Middleweight bout: United States Gerald Harris vs. Brazil Maiquel Falcão[1]
* Light Heavyweight bout: United States Phil Davis vs. United States Tim Boetsch[1]
* Lightweight bout: Australia George Sotiropoulos vs. United States Joe Lauzon[1]

[edit] Spike TV card

* Welterweight bout: United States Matt Brown vs. United States Brian Foster[1]
* Middleweight bout: United States Aaron Simpson vs. United States Mark Muñoz[1]

[edit] Preliminary card

* Welterweight bout: Armenia Karo Parisyan vs. United States Dennis Hallman[1]
* Lightweight bout: Brazil Edson Barboza vs. United States Mike Lullo[1]
* Lightweight bout: England Paul Kelly vs. United States T.J. O'Brien[1]
* Lightweight bout: United States Tyson Griffin vs. United States Nik Lentz[1]