Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-04, 13:16   #1
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

UFC 122: Marquardt vs. Okami - Nov 13th


Nate Marquardt vs. Yushin Okami OBS! odds funnits länge - nuvarande odds 1.50 2.60
Krzysztof Soszynski vs. Goran Reljic OBS! odds funnits länge - nuvarande odds 1.93 1.82
Alessio Sakara vs. Jorge Rivera 2.25 1.65
Amir Sadollah vs. Peter Sobotta 1.32 3.55
Dennis Siver vs. Andre Winner 2.25 1.65
Vladimir Matyushenko vs. Alexandre Ferreira 1.32 3.50
Rob Kimmons vs. Kyle Noke 2.85 1.43
Karlos Vemola vs. Seth Petruzelli 2.00 1.77
Duane Ludwig vs. Nick Osipczak 2.50 1.53
Kris McCray vs. Carlos Eduardo Rocha 1.80 1.95
Pascal Krauss vs. Mark Scanlon 1.36 3.15

Ursprungliga odds från Bookmaker.com som var först ut med oddsen.

Senast redigerad av 1nce den 2010-11-09 klockan 21:22.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-04, 13:30   #2
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Oddsen på Marquardt vs. Okami känns inte lockande för tillfället, vill ha ~1.60 på Marquardt och ~3.00 på Okami utifrån mina analyser.

X-faktorn i den matchen är hur bra Okamis nedtagningar är? Har bara haft tillgång till hans matcher mot Chael Sonnen och Mark Munoz, tror inte ens han försökte gå på nån nedtagning men det kan man förstå mot såpass starka brottare. Om Okami ska vinna mot Marquardt så måste han ta ner honom annars kommer han få agera slagpåse.

Nån som har mera koll på Okami?

-------------------------------------------------------------------------------------

Soszynski vs. Reljic har ganska jämna odds, Reljic är liten favorit. Har svårt att bestämma mig i denna. Reljic är ju den tekniskt bättre stående medans Soszynski är ganska avig och har mer power. Tror de väljer att hålla det stående och då känns det i princip som en slantsingling, antingen träffar Soszynski hårt och vinner i 1:a eller 2:a ronden eller så vinner Reljic på domslut efter att ha tagit över i rond 2 och 3 när Soszynskis kondis börjar svika.

Tankar?
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-04, 14:23   #3
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Oddsen på Marquardt vs. Okami känns inte lockande för tillfället, vill ha ~1.60 på Marquardt och ~3.00 på Okami utifrån mina analyser.

X-faktorn i den matchen är hur bra Okamis nedtagningar är? Har bara haft tillgång till hans matcher mot Chael Sonnen och Mark Munoz, tror inte ens han försökte gå på nån nedtagning men det kan man förstå mot såpass starka brottare. Om Okami ska vinna mot Marquardt så måste han ta ner honom annars kommer han få agera slagpåse.

Nån som har mera koll på Okami?

-------------------------------------------------------------------------------------

Soszynski vs. Reljic har ganska jämna odds, Reljic är liten favorit. Har svårt att bestämma mig i denna. Reljic är ju den tekniskt bättre stående medans Soszynski är ganska avig och har mer power. Tror de väljer att hålla det stående och då känns det i princip som en slantsingling, antingen träffar Soszynski hårt och vinner i 1:a eller 2:a ronden eller så vinner Reljic på domslut efter att ha tagit över i rond 2 och 3 när Soszynskis kondis börjar svika.

Tankar?
Mycket är på spel i denna match då en vinnaren får en titelmatch
Enligt mig så är Okami underskattad. Quick, Franklin och Sonnen samtliga har mött Okami och beskriver honom som omänskligt stark med bra cardio. Visst han är inte särskilt rolig att titta på men allround och svår att avsluta. På 30 matcher har han bara blivit stoppad 1 gång. Dessutom är han southpaw och dom brukar vara knepiga att möta.

Visst Marquardt är stark har krut i nävarna, bra submissions men jag tror inte att han klarar av att avsluta Okami och dessto längre fighten går så tror jag att den gynnar Okami då Marquardt muskelmassa kommer väga bly i den 3 ronden.

Soszynski vs. Reljic håll er med dig här känns lite som att singla slant Intressant är dock att Reljic går upp en viktklass till light heavy positivt eller negativt det får vi se. Tror som du säger att Soszynski har sämre kondis men jag tror att han vill försöka ta ned eller clincha med Reljic.Svår match att välja en vinnare i men går oddset upp för Soszynski så spelar jag nog på honom.

Matchen mellan Jorge Rivera vs. Alessio Sakara tror jag inte kommer gå tiden ut då båda kommer gå för knock


Väntar på att oddsen ska släppas på underkortet kanske finns några guldkorn där...
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-04, 14:45   #4
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
Enligt mig så är Okami underskattad. Quick, Franklin och Sonnen samtliga har mött Okami och beskriver honom som omänskligt stark med bra cardio. Visst han är inte särskilt rolig att titta på men allround och svår att avsluta. På 30 matcher har han bara blivit stoppad 1 gång. Dessutom är han southpaw och dom brukar vara knepiga att möta.


Väntar på att oddsen ska släppas på underkortet kanske finns några guldkorn där...
Har du koll på hans brottning/nedtagningar?

Saken är den att Sonnen utklassade Okami stående och Munoz höll ganska jämna steg med honom och ingen av dem är en speciellt bra striker. Marquardt är ett par nivåer före dem i sin striking och det lär Okami bli varse om ifall han inte lyckas ta ner Nate. Utan nedtagningar tror jag inte Okami hänger med till sista ronden.

Jag har på känn att vi kan hitta nån guldklimp när resten av oddsen släpps
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-04, 15:10   #5
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Har du koll på hans brottning/nedtagningar?:
Jag vet att okami kommer från en judo backgrund och efter hans förlust mot sonnen så tränande han med Lindland, Sonnen från team Quest så hans take down borde vara hyfsad. Har för mig att han tog ner rich franklin och nästan subbade honom med en kimura.

Tror jag får kolla upp några av hans äldre matcher eftersom han har valt att stått de senaste matcherna
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-04, 15:49   #6
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Ser inte hur Marquardt skulle kunna torska den här. Har honom som självklar vinnare, Okami hade ju fan problem med Mark Munoz som är nagot av en pajas i den viktklassen. Dock lockar inte oddsen speciellt mycket.

Bor för övrigt 30min ifran Oberhausen, men tvekar fortfarande om jag ska ga pa galan. UFC 120 i London var ju en grej när man var där med polarn, Alexander Gustafsson fightades plus att den hölls i London vilket garanterar ett jävla ös. Inte sa sugen pa att lägga ut 100€ för halvsunkiga platser om man maste ga själv. Kanske kan vara värt att höra Bruce Buffers usla introtyska dock.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 16:55   #7
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Fan vad slöa de är med att komma ut med oddsen. Galan är ju nu i helgen.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 17:34   #8
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Fan vad slöa de är med att komma ut med oddsen. Galan är ju nu i helgen.
Så sant undra varför dom segar? Shark fights galan som går samma datum som ufc 122 och där har oddsen funnits i veckor.

Angående Okami så har jag kollat upp några av hans matcher speciellt den mot Sonnen där såg hans stand up inge vidare ut.Om det var Sonnen som gjorde honom dålig eller om insatsen var dålig låter jag vara osagt. Hans bästa chans är nog att ta ner matchen grnp. Angående hans take downs så verkar han gilla att ta ner sin motståndare från clinchen med bodylock eller legtripp hans shot verkar inte existera.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 18:08   #9
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hmm, clinch mot Nate... Det verkar inget vidare för den gode Okami. Hur är det med toppkontrollen då?
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 18:24   #10
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Men allvarligt talat, är inte den här rätt självklar? Marquardt är ju betydligt starkare, mer allround, bättre bjj, bättre standup, bättre ko-power. Det enda möjligtvis som jag ger Okami är brottningen, vilket iofs är något som Marquardt lär ha slipat rejält efter fighten mot Sonnen (som han f.ö var sjukt nära att vinna med sin giljotin i slutet).



Spoiler:
Bankränta, ALL IN!!!!!!!!!!!!!1


Edit: En fighter som jag tror kan ha ett skönt underdogodds med goda vinstchanser är Oczipsak (stavning?), som bodde plocka Duane Ludwig. Tyckte lätt att han var en av de mest talangfulla i den säsongen av TUF.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 18:57   #11
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Hmm, clinch mot Nate... Det verkar inget vidare för den gode Okami. Hur är det med toppkontrollen då?
Helt okej, betydligt bättre på top än från guard
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 19:09   #12
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Men allvarligt talat, är inte den här rätt självklar? Marquardt är ju betydligt starkare, mer allround, bättre bjj, bättre standup, bättre ko-power. Det enda möjligtvis som jag ger Okami är brottningen, vilket iofs är något som Marquardt lär ha slipat rejält efter fighten mot Sonnen (som han f.ö var sjukt nära att vinna med sin giljotin i slutet).



Spoiler:
Bankränta, ALL IN!!!!!!!!!!!!!1


Edit: En fighter som jag tror kan ha ett skönt underdogodds med goda vinstchanser är Oczipsak (stavning?), som bodde plocka Duane Ludwig. Tyckte lätt att han var en av de mest talangfulla i den säsongen av TUF.
Ursäkta om vi blir långrandiga i Okami-analysen. På papret så ska Marquardt vinna realtivt enkelt men som i matchen mot Sonnen trodde alla Marquardt skulle vinna enkelt men vad hände brottningen blev den avgörande faktorn och Sonnen vann.

Det ska bli intressant att se vad oddset hamnar på Duane Ludwig vs. Nick Osipczak. Jag spelade på Osipczak i hans förra match mot Greg Sota trodde han skulle vinna lätt men så blev det inte
Tror matchen mellan dom två kommer bli en kickboxning match. Duane är känd som bra thaiboxare men jag tror att han borde gå ner en viktklass han har sett svag ut i 170.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-09, 21:13   #13
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fick in 1600 kr på Sakara 2.25@Bookmaker!! Den sänktes till 2.05 sen. Tycker Sakara ska vara ganska klar favorit här, tyvärr får jag inte lira nåt mer på den matchen för farbror bookmaker

EDIT: Lägger inte upp den i mitt sheet då det känns lite missvisande med en bookie som de flesta inte använder. Väntar med det tills en populärare bookie lägger upp oddsen.

Senast redigerad av 1nce den 2010-11-09 klockan 21:24.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-09, 21:21   #14
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

La in oddsen som Bookmaker släppte i första posten. Dags att tugga igång gubbs!!!
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-09, 21:41   #15
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sobotta @3.55 är också intressant. Han är southpaw, solid stand-up och bra markgame och på hemmaplan i Tyskland dessutom. Möter en i mitt tycke överskattad Amir Sadollah som är 3-2-0. Sadollah har fin muay thai men saknar power och har en ganska ömtålig haka.

Vad säger ni?
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td