Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Övriga sporter & Evenemang (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/)
-   -   UFC 123: Rampage vs. Machida - Nov 20th (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/4985-ufc-123-rampage-vs-machida-nov-20th/)

1nce 2010-11-14 16:30

UFC 123: Rampage vs. Machida - Nov 20th
 
Quinton Jackson vs. Lyoto Machida 3.15 1.41
B.J. Penn vs. Matt Hughes 1.65 2.40
Aaron Simpson vs. Mark Munoz 2.45 1.62
Gerald Harris vs. Maiquel Jose Falcao Goncalves 1.40 3.25
George Sotiropoulos vs. Joe Lauzon 1.50 2.80
Brian Foster vs. Matt Brown 1.69 2.30
Tyson Griffin vs. Nik Lentz
Phil Davis vs. Tim Boetsch 1.19 5.35
Edson Barboza vs. Mike Lullo
Karo Parisyan vs. Dennis Hallman
Paul Kelly vs. T.J. O’Brien

Odds från Pinnacle.

Fram med tankarna!!!

James-j 2010-11-14 20:10

Känns som en gala jag hellre lutar mig tillbaka och njuter av än att analysera.
Men tankar som poppar upp är:
Känns som Machida blir en svår match för Rampage stilmässigt.
Penn vs Hughes känns som en liten julafton att få se en tredje match( hur det går vette tusan)
Simpson vs Munoz kan antingen bli en rolig actionfylld match eller en brottningmatch med handskar. Dock tror jag på ett underspel i denna matchen om båda kommer ut svingande.

George Sotiropoulos vs. Joe Lauzon. På pappret ska Sotiropoulos vinna denna matchen då han har levt upp till sin hype på senare tid. Jag gillar Lauzon fightingstil då det är full fart från början men detta är inte den lättaste match att få efter en långskadeperiod.

Även en hel del nya fighters som jag får kolla upp.

Någon som har koll på underkortet?

1nce 2010-11-14 20:54

Analyser som jag postat tidigare:

Rampage vs. Machida
Citat:

Ursprungligen postat av 1nce (Inlägg 55865)
Jag tycker en del av Machidas svagheter har blivit exponerade under matcherna mot Shogun. Om Shogun kunde ta ner Machida tror jag även Rampage lyckas, både Rampage och Shogun är tekniskt skickliga strikers. Machida får vara försiktig när han sticker fram glaskäken mot Rampage, tror det kommer vara ett hjärnspöke för Machida i denna match, för om Rampage får in en halvträff så faller karatemannen ögonaböj. Ett stort minus för Rampage är avsaknaden av bra sparkar vilket kommer göra honom mer förutsägbar och sparkar har visat sig vara ett bra vapen mot Machida.

Förstår att man kan tycka att plattfotade Rampage är en drömmotståndare för en rörlig kille som Machida men förr eller senare kommer de växla på nära håll och då tror jag Rampage sänker honom, eller tar ner honom och avslutar med tung G'nP.

Jag ger Rampage runt 35% chans att vinna.

Penn vs. Hughes
Citat:

Ursprungligen postat av 1nce (Inlägg 62532)
Möte mellan två av sportens största genom tiderna! Han möter Matt Hughes för tredje gången, de har vunnit varsin. Jag tycker BJ ska vara favoriten här, han har varit aktiv de senaste åren medans Hughes har trappat ner på matchandet. I senaste matchen mellan dem 2006 så vann Hughes på TKO stoppage i slutet på tredje ronden, BJ så dock väldigt bra ut i de två första ronderna men bränslet började ta slut i tredje ronden. Han lyckades stoppa Hughes nedtagningar vilka ansågs vara av världsklass och var bättre stående. När Hughes väl fick ner BJ så var han så nära att åka dit på en triangel/armbar i slutet på andra ronden, BJs groundgame är världsklass. Jag tror inte att Hughes längre kan bli den fightern han var en gång i tiden, visst har BJ sina frågetecken också efter två raka förluster mot Frankie Edgar men han är den bättre fightern i dagsläget. Det var synd att vi inte fick se mer av Hughes senast när han knockade Almeida nästan omgående, jag måste tro att det var en fluke, möts Hughes och Almeida 10ggr så säger jag 7-3 till Almeida.

Gissar att oddset kommer ligga runt 1.75 på BJ Penn vid matchdags. Hade vågat sätta aningen mer om det inte hade varit för BJs oberäknelighet, ibland är han motiverad som aldrig förr och ibland tycks han slappa med träningen. Eftersom denna match kommer gå i weltervikt 170 lbs får BJ lov att se till att bygga upp lite mer muskelmassa vilket jag inte riktigt tyckte att han klarade senast när han gjorde utflykt upp till 170 lbs för att möta GSP.

G-sot vs. J-lau
Precis som du säger JJ så känns Sotiropoulos som en ganska given vinnare, har inte gett mig på nån värdering på den matchen ännu men det är inte omöjligt att vi kan hitta värde i de ~1.50 som erbjuds. Lite kortfattat kan man väl säga att G-sot är strået vassare i allting än J-lau, speciellt i boxningen.

Simpson vs. Munoz
Tycker som dig att underspel ligger nära tillhands. Munoz har sett stark ut sen han gick ner till middleweight, båda är riktiga krigare. Får kolla lite mer på styrkor/svagheter innan eventuellt spel.

Foster vs. Brown
Här tycker jag oddsen är lite för höga på Brown fortfarande (2.30 nu), det borde bli en riktigt jämn och tuff match som jag tror kommer gå tiden ut. Tycker Brown har en liten edge stående och i clinch (judo) medans Foster har bättre brottning. Båda är riktigt tuffa jävlar och det kommer nog smälla på duktigt. Stor potential för fight of the night!

Griffin vs. Lentz
Griffin är utan tvekan mer mångsidig och betydligt bättre stående och har en solid brottnings bakgrund men han har haft det lite svårt med brottare som är bättre än honom. Om Lentz är en bättre brottare vågar jag inte säga förrän jag har kollat upp det ordentligt men han är riktigt bra. Hans gameplans brukar inte vara speciellt avancerade utan han gör det han är bäst på, att brottas och kontrollera matcherna. Det är föga troligt att nån lyckas avsluta den andre men ö/u oddsen kommer nog inte vara så lockande heller.

James-j 2010-11-14 21:41

Rampage vs. MachidaDet just som du säger jag är rädd för att mma-matchen kommer bli en point-karate match där Machida kommer dansa in ut och åt sida allt för att undvika att trada. Håller med om att Rampage's händer är bland dom bästa i hela ufc men han är bäst då motståndaren bjuder upp och kommer rakt mot honom som Wanderlei och Lidell. Angående hans brottning så har han bra brottning men har mest använt den på ett defensivt sätt för att hålla fighten stående men visst i clinchen är han urstark och kan ta ner de flesta.

X-faktorn hur Machida kommer tillbaka efter knocken från Rua fighten, försiktigare än någonsin och gör allt för en vinnst eller som du säger 1nce hjärnspöke.

Penn vs. HughesVilken Penn är det vi kommer se kommande helg och hur har han tränat eller inte tränat....? Nu går han upp mot en stark Hughes som har börjar vinna igen. Klar fördel Penn stående även fördel Penn för hans bjj men Hughes är klart starkare med bättre brottning och bra grnp dock har Penn bra take down defense. Jag hoppas inte att kondition blir matchavgörande denna gång men vi får se.

Foster måste jag kolla upp men att Brown är tuff håller jag med om

Griffin vs. LentzBåda är som du säger bra brottare även om Griffin inte brukar använda sin så mycket brottning längre. Men jag tror Griffin har en klar fördel om han kan hålla fighten stående eller mixa upp den. Mycket möjligt att denna går tiden ut.

1nce 2010-11-15 01:08

Citat:

Ursprungligen postat av 1nce (Inlägg 79260)
G-sot vs. J-lau
Precis som du säger JJ så känns Sotiropoulos som en ganska given vinnare, har inte gett mig på nån värdering på den matchen ännu men det är inte omöjligt att vi kan hitta värde i de ~1.50 som erbjuds. Lite kortfattat kan man väl säga att G-sot är strået vassare i allting än J-lau, speciellt i boxningen.

Börjar ändra min uppfattning...

Har kollat en del på G-sot och J-lau nu under kvällen och jag börjar tycka att J-lau kan vara ett vettigt spel faktiskt. Skadan du nämnde JJ, det var väl menisken 2009? Han har ju gått två matcher efter det, mot Stout och Ruediger.

Jag tycker G-sot har en lite suspekt haka trots att han officiellt inte har förlorat på TKO/KO, kanske är det åldern som börjar komma ikapp då han hunnit bli 33 år och J-lau svingar ju på ganska ordentligt så chansen finns helt klart. Dessutom har G-sot sett trött ut i tredje ronden mot både Pellegrino och Joe "daddy" och mot en fighter som J-lau kommer han få spendera ännu mer energi. Kan nämna att J-lau också var riktigt trött i 3: ronden mot Stout men det är normalt när det var första matchen efter långt skadeuppehåll.

J-lau är fortfarande ung i sammanhanget med sina 26 år och blir bättre hela tiden. Jag har haft lite förutfattade meningar om hans striking tidigare men i ärlighetens namn så är den helt ok om än inte teknisk. Visst är G-sot's boxning bättre men jag tror inte att det blir en matchavgörande faktor. J-lau är mer aktiv på fötterna och borde kunna sätta en del legkicks på G-sot som är ganska stillastående och håller händerna högt utan att behöva riskera att bli nedtagen.

Nedtagningarna då, fördel J-lau tycker jag eftersom han är mer explosiv i det momentet. G-sot gör de flesta nedtagningarna från kort distans men det är mot motståndare med betydligt kortare reach som har varit tvungna att gå in nära och den fördelen har han inte mot J-lau.

BJJ övertaget får ges till G-sot som är en high-level svartbältare, J-lau har lila bälte men jag tycker hans bjj håller högre klass än många andra lilabältare.

Jag tror inte att de lyckas submitta varandra om det nu inte är för att nån blir skakad stående och hamnar i dålig position på marken. De blir nog nedtagningar och kontroll som avgör den här matchen. G-sot vill säkert hålla det stående och vinna på ett säkert domslut men jag tror att J-lau kan ta ner honom eller knocka honom stående.

Nu ska jag sova på saken :sleep:

Såja, nu har jag sovit på saken... och det blir spel på J-lau med 4u 2.80@Pinnacle.

1nce 2010-11-15 16:03

Hade det inte varit för att Aaron Simpson fick en ganska allvarlig staphinfektion i början av augusti som höll honom helt borta från all träning i sex veckor så hade jag haft honom som favorit mot Munoz. Ska försöka gräva fram lite mer info kring hans träning inför matchen, kanske att man inväntar invägningen för att se formen.

Simpson har ju hunnit bli 36 år men det är ingen fara eftersom han bara gått åtta MMA-matcher och det är inget fel på hans haka, han kan ta en bra smäll. Båda har ju brottarbakgrund, Simpson den mer meriterade brottaren. Brottning och brottning i MMA har visat sig vara två helt skilda saker och här tycker jag Simpson har anpassat sin brottning till MMA betydligt bättre än Munoz, jag tycker Simpson är bättre stående också. Fördelarna för Munoz är att han verkar vara den starkare av dem och han har riktigt tung ground and pound som signum.

Munoz är ingen stjärna i boxningen, han svingar hårt och spenderar mycket energi till oftast skral utdelning. Hans haka är också en svaghet då han tycks bli skakad i var och varannan match, Simpson med bättre striking och bra power bådar inte gott för Munoz.

Vi får se om det blir nåt spel...

James-j 2010-11-15 17:04

Citat:

Ursprungligen postat av 1nce (Inlägg 79318)
Börjar ändra min uppfattning...

Har kollat en del på G-sot och J-lau nu under kvällen och jag börjar tycka att J-lau kan vara ett vettigt spel faktiskt. Skadan du nämnde JJ, det var väl menisken 2009? Han har ju gått två matcher efter det, mot Stout och Ruediger.

Såja, nu har jag sovit på saken... och det blir spel på J-lau med 4u 2.80@Pinnacle.

Stämmer han var borta nästa hela 2009 tror jag. Utrtryckte mig klantigt vad jag mena var att det blir en tuff match att gå efter bara två matcher efter ett långt break. Att han slog Ruediger säger mig inte så mycket då jag inte har så höga tankar om honom:whistling: Jag hade hellre sätt att J-lau hade fått ett par matcher innan han hade mött någon av George Sotiropoulos klass.

Som jag ser det så J-lau chans är om han chocköppnar i första ronden och träffar Georege med något eller kanske använder sin reach men det blir nog tufft George har riktigt låg stance och försvarar sig bra.

James-j 2010-11-15 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av 1nce (Inlägg 79441)
Hade det inte varit för att Aaron Simpson fick en ganska allvarlig staphinfektion i början av augusti som höll honom helt borta från all träning i sex veckor så hade jag haft honom som favorit mot Munoz. Ska försöka gräva fram lite mer info kring hans träning inför matchen, kanske att man inväntar invägningen för att se formen.

Simpson har ju hunnit bli 36 år men det är ingen fara eftersom han bara gått åtta MMA-matcher och det är inget fel på hans haka, han kan ta en bra smäll. Båda har ju brottarbakgrund, Simpson den mer meriterade brottaren. Brottning och brottning i MMA har visat sig vara två helt skilda saker och här tycker jag Simpson har anpassat sin brottning till MMA betydligt bättre än Munoz, jag tycker Simpson är bättre stående också. Fördelarna för Munoz är att han verkar vara den starkare av dem och han har riktigt tung ground and pound som signum.

Munoz är ingen stjärna i boxningen, han svingar hårt och spenderar mycket energi till oftast skral utdelning. Hans haka är också en svaghet då han tycks bli skakad i var och varannan match, Simpson med bättre striking och bra power bådar inte gott för Munoz.

Vi får se om det blir nåt spel...


Simpson har jag bara sett två matcher med den mot Herman där han såg explosiv ut och den mot Leben där det såg ut som han gasade i första ronden.

Jag är lite sugen på Munoz by KO eller Simpson by KO om det erbjuds av spelbolagen till rätt odds

1nce 2010-11-15 17:42

Näe, Ruediger var inte nån svår motståndare men sättet som J-lau vann på var jävligt imponerande och är ett bra riktmärke för hans form.

Jag vill påstå att de motståndare som G-sot mött i UFC har varit matchningar som har passat honom väl, nu blir det annorlunda. Jag trodde ju på Pellegrino senast och jag vill fortfarande hävda att det var ett bra spel, G-sot lyckades skaka Kurt ordentligt redan tidigt i första ronden och Kurt kom aldrig riktigt igen efter det. De gånger Kurt gjorde det jag förväntade mig dvs nedtagningar så lyckades han, även Joe "daddy" tog ner honom ganska enkelt ett par ggr. Jag tycker G-sot är aningen överskattad och i mina ögon blir det här det tuffaste testet hittills. Ger J-lau runt 40% vinstchans.

James-j 2010-11-15 19:07

Citat:

Ursprungligen postat av 1nce (Inlägg 79465)
Näe, Ruediger var inte nån svår motståndare men sättet som J-lau vann på var jävligt imponerande och är ett bra riktmärke för hans form.

Jag vill påstå att de motståndare som G-sot mött i UFC har varit matchningar som har passat honom väl, nu blir det annorlunda. Jag trodde ju på Pellegrino senast och jag vill fortfarande hävda att det var ett bra spel, G-sot lyckades skaka Kurt ordentligt redan tidigt i första ronden och Kurt kom aldrig riktigt igen efter det. De gånger Kurt gjorde det jag förväntade mig dvs nedtagningar så lyckades han, även Joe "daddy" tog ner honom ganska enkelt ett par ggr. Jag tycker G-sot är aningen överskattad och i mina ögon blir det här det tuffaste testet hittills. Ger J-lau runt 40% vinstchans.

Jag gjorde precis som du och spelade på pelligrino då man såg svagheter i G-sot brottning mot Stevenson. Jag trodde att pelligrino skulle ta ner G-sot från början i den matchen men det gjorde han inte istället var det G-sot's boxning som fällde avgörandet men hans brottning såg bättre ut i pelligrino matchen än mot Stevenson om det beror på att pelligrino blev taggad tidigt kan man spekulera i.

Jag avaktar nog och ser tendenser i om oddset sjunker eller ökar.

1nce 2010-11-15 19:20

Lirade på att Foster vs. Brown går tiden ut 3.20@5dimes.(limiten var $100) Lägger in den som ett 3u spel i mitt sheet.

1nce 2010-11-15 19:28

1.54 hos 5dimes på att Munoz vs. Simpson inte går tiden ut. Tycker det finns lite värde i den men samtidigt är det ganska troligt att nåt annat tomtebolag släpper ~1.70 under de kommande dagarna så jag tror det är värt att vänta.

Vad tror du om den JJ?

1nce 2010-11-15 20:30

Hittade en intervju med Simpson, han har kunnat träna sedan slutet på augusti då han började med lättare cardio och sedan ökade träningen successivt. Han har själv varit inställd på att fightas antingen på UFC 123 eller 124 så med andra ord borde han vara redo. Jag tar ändå hänsyn till omständigheterna när jag värderar min insats som annars hade varit högre.

5u på Aaron Simpson 2.45@Pinnacle/Ladbrokes/Expekt(2.44).

James-j 2010-11-15 20:57

Citat:

Ursprungligen postat av 1nce (Inlägg 79512)
1.54 hos 5dimes på att Munoz vs. Simpson inte går tiden ut. Tycker det finns lite värde i den men samtidigt är det ganska troligt att nåt annat tomtebolag släpper ~1.70 under de kommande dagarna så jag tror det är värt att vänta.

Vad tror du om den JJ?

1,54 var lite tunt avaktar hade förvänta mig upp mot 1,70 avvaktar nog både paddy och sporting brukar vara sena att läga ut sina flervalsspel så jag håller med om att vänta

1nce 2010-11-15 22:25

Som vanligt så är det en hel del mystik kring BJ:

http://www.bloodyelbow.com/2010/11/1...th-matt-hughes

Han har sagt att han kommer komma till @165 lbs, bra eller dåligt? Jag tycker inte att det vore nån höjdare, men vi får se, det kan lika gärna vara skitsnack...



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved