Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Övriga sporter & Evenemang (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/)
-   -   UFC - Fight for the Troops 2 - Jan 22nd (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/5794-ufc-fight-troops-2-jan-22nd/)

1nce 2011-01-03 15:57

UFC - Fight for the Troops 2 - Jan 22nd
 
Melvin Guillard vs. Evan Dunham
Matt Mitrione vs. Tim Hague
Mark Hominick vs. George Roop
Patrick Barry vs. Joey Beltran
Cole Miller vs. Matt Wiman
DaMarques Johnson vs. Michael Guymon
Yves Edwards vs. Cody McKenzie
Waylon Lowe vs. Willamy Freire
Amilcar Alves vs. Charlie Brenneman
Mike Thomas Brown vs. Rani Yahya
Will Campuzano vs. Chris Cariaso

Inga odds ute än men jag tänkte värdera matcherna själv. Sätter igång att kolla på gamla matcher mm. och uppdaterar eftersom.

:KO:

Moffegrev 2011-01-03 16:22

Citat:

Ursprungligen postat av 1nce (Inlägg 93527)
Melvin Guillard vs. Evan Dunham
Matt Mitrione vs. Tim Hague
Mark Hominick vs. George Roop
Patrick Barry vs. Joey Beltran (Om den går till marken. PB har HW's absolut sämsta ground game, och är rätt oseriös)
Cole Miller vs. Matt Wiman grym kille
DaMarques Johnson vs. Michael Guymon
Yves Edwards vs. Cody McKenzie (Giljotin :holms:)
Waylon Lowe vs. Willamy Freire
Amilcar Alves vs. Charlie Brenneman
Chan Sung Jung vs. Rani Yahya

Inga odds ute än men jag tänkte värdera matcherna själv. Sätter igång att kolla på gamla matcher mm. och uppdaterar eftersom.

:KO:

De sista har jag inte en aning om, förutom the korean zombie.

Men helt seriöst, Pat Barry måste ju vara den mest oseriösa jävla fightern som är med i UFC. Han hade all chans i världen att vinna cro cop-fighten men klantade bort den totalt. Frågan är fan om han ens ville vinna mot sin idol?

Evan Dunham är riktigt bra, och borde vara rätt stor favorit mot Melvin Guillard, skulle tro att oddset lär hamna kring 1,33 på Dunham.

George Roop fick in en snygg spark på the korean zombie, men i ärlighetens namn tycker jag han är rätt kass.

Miller borde vinna, men oddset på honom lär ju vara jävligt lågt.

Tim Hague suger, och tror Mitrione tar den via decision.

Demarques Johnson är egentligen en jävligt talangfull kille. Kommer ihåg honom från TUF, där han såg jävligt bra ut, för att senare ha uppvisat ett jävligt schizo fightresultat. När han är bra är han riktigt bra, men vettefan om han riktigt har psyket. Kommer testa honom om man får ett skönt underdogodds.



Kommer med djupare analyser närmare galan, men sådär tänker jag rent spontant när jag bara ser namnen.

James-j 2011-01-03 17:01

Det blev ett kort uppehåll boys inte mig emot:cheers:

Jag har bara sneglat på matcherna men om jag får över 1.70 på Yves Edwards så är det ett 5 unit spel, turen måste ta slut för McKenzie. Nu kommer han möta en erfaren fighter med bra grappling och stand up som är bättre i princip allt. Hoppas spelbolagen tror på hypen McKenzie jag gör iaf det inte

Gillar som moffe hominck över roop tycker hominick sett riktigt vass ut bra allround snabb tekniskt enda Roop har är kanske storleken och reach.

Tror även att jag kommer spela på Barry om oddsen är rätta då jag ser beltrans ground är sisådär kan Barry stoppa Beltrans take down så blir det en kort fight. Beltrans är inte dålig stående men han har varken teknik, power eller reach på Barry

Spelar nog även på Rani Yahya som är en grappler i världsklass får han en nedtagning och topp på korean kan de gå fort. Koreanen ser jag mer som en brawler dock tuff men jag tror inte det kommer räcka om Yahya tar matchen till marken.

Funderar även spel på Charlie Brenneman som är lite underrated, riktigt bra brottning vet inte så mycket om hans motståndare...?

Moffegrev 2011-01-03 18:02

Citat:

Ursprungligen postat av James-j (Inlägg 93543)

Jag har bara sneglat på matcherna men om jag får över 1.70 på Yves Edwards så är det ett 5 unit spel, turen måste ta slut för McKenzie. Nu kommer han möta en erfaren fighter med bra grappling och stand up som är bättre i princip allt. Hoppas spelbolagen tror på hypen McKenzie jag gör iaf det inte


Haha, det suraste med den här är att den där jäveln kommer säkert få in en giljotin igen. :D Predictar Cody via Giljotin i den här. :holms:

Vettefan om det kommer komma upp några props på den här, men det finns ju seriöst inte en chans i helvetet att den går till decision iaf, så den borde ju vara rätt säkra pengar.

För mentalt handikappad för tillfället för att skriva något givande, men vi har gott om tid på oss att bryta ned den här galan totalt.

James-j 2011-01-03 19:32

Haha vinner McKenzie via giljotin så överväger jag starkt att byta och börja hänga på rekat och klart endast spela på tripplar och fyrlingar. Skriva :rant: i klotterplanket när de inte går i. Börja reka matcher när laget som jag rekat ligger under så livebettar jag emot bli miljonär på det och bara hänga på planket för att höja stämningen det är så vi rullar :holms:

Moffegrev 2011-01-03 19:43

Alltså, det sjuka med Cody är ju att alla hela tiden underskattar honom. "Haha, jag vet att han kommer köra giljotinen, så jag förbereder mig på det", sen likväl fan går de på en nedtagning och åker dit i giljotinen. Det blir som en självuppfylld profetia på något jävla vänster.

Paul Sass och Cody är utan tvekan två av mina favoritfighters. Helt jävla sjukt att ta sig hela vägen till UFC (och dessutom vinna fighter) med ett enda vapen i arsenalen.

F.ö så börjar jag bli sugen att dra iväg ett stört bet snart. Snackar 40units-bet. Min unitsize är på så jävla liten nivå, så har råd att torska de pengarna om det nu skulle ske. Oddset bör ligga åtminstone över 1,6 för att det ska vara någon mening med det.

Spoiler:
Om jag torskar kommer jag också skriva hora på planket

Moffegrev 2011-01-03 19:59

Kolla förresten på hans wikipediasida; http://en.wikipedia.org/wiki/Cody_McKenzie

Snubben har 10 giljotinvinster i rad, är någon slags krabbfiskare från Alaska och tränar med "Fancy Pants Fight Team".

Räcker med att jag ser människan för att jag börja dra på smilbanden. Han känns som the :holms: of MMA.

War Cody!!!!!!!!!!!

1nce 2011-01-03 20:05

Tjena krappar! Jävlar vad ni har kommit igång :D. Jag håller på att analysera Guillard vs. Dunham, har lagt ner ett par timmar på bara den men snart är jag klar så stick ingenstans :evilgrin39:

James-j 2011-01-03 20:22

Jag tycker oxå det är roligt med spektakulära fighters. Mckenzie är en färgklick i ufc inge snack om det alltid underhållande att se på. Såg hans teammate Lyle Beerbohm hade sjukt bra record oxå. Hårda killar från små s-hål.

@moffe nu blev jag nyfiken vilken match ska du gå all in på?

Moffegrev 2011-01-03 20:38

JJ: inte bestämt mig ännu, men jag kommer skriva ned innan (dock vettefan om jag lägger in den i spreadsheetet, blir så jävla skevt roi oavsett om den sitter eller inte) här på forumet, samt så postar jag givetvis en screenshot.

Grejen är ju att 40 units är inte mer än 2000:- för mig, så är ju inga enorma summor det rör sig om i vilket fall som helst, men kul med lite spänning iaf.

Moffegrev 2011-01-03 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av 1nce (Inlägg 93588)
Tjena krappar! Jävlar vad ni har kommit igång :D. Jag håller på att analysera Guillard vs. Dunham, har lagt ner ett par timmar på bara den men snart är jag klar så stick ingenstans :evilgrin39:


Ett par timmar? Evan Dunham via submission i första eller andra, klart. :evilgrin39:

Gillar dock ditt engagemang, helt klart.

Är rätt säker på hur oddset kommer se ut här. På ett ungefär;
Evan Dunham 1,33
Melvin Guillard 3

1nce 2011-01-03 21:43

Första analysen...

Melvin Guillard vs. Evan Dunham

Börjar med Guillard. Tycker han ser bättre och bättre ut för varje match som går och han har tonvis med rutin trots att han bara är 27 år. Han är med Greg Jackson's camp sen sina tre senaste matcher och jag tycker man kan se en klar förbättring i hans defensiva brottning och gameplan.

Han är atletisk som ingen annan och explosiv som tusan. Han har en bra brottarbakgrund och har varit Lousiana state wrestling champ 2002. Han brukar föredra att stå och använder sin brottning för att undvika nedtagningar, de gånger han blir nedtagen brukar han ganska lätt kunna ta sig upp då ingen tycks ha styrkan att hålla honom nere. Hans standup är riktigt bra och allt han gör är med bad intensions, mixar det bra med knän, slag och sparkar och rör sig in/ut och i sidled vilket gör honom svår att träffa eller få tag i. Guillard är ständigt aktiv på fötterna och har bra head movement och han brukar hålla ett högt tempo och har grym kondis för att vara så muskulös. Att ta ner honom med ett brottar shot från distans kan vara ödesdigert då han ofta lyckas tajma ett knä så ett bättre alternativ är att clincha och gå på en legtrip.

Svagheter som jag har sett är att han är mottaglig för legkicks, speciellt från ortodox-stance motståndare eftersom han ofta cirklar åt vänster. Detta är ett ypperligt sätt att sakta ner honom och ta bort explosiviteten, Stephens utnyttjade detta väldigt bra mot Guillard. Han är långt ifrån omöjlig att ta ner eftersom han ofta lägger så mycket krut i sina kombinationer men det krävs ändå en hyfsad brottare för att tajma nedtagningen innan Guillard studsar utom räckhåll. Mot buren däremot så är han väldigt svår att ta ner och i så fall är en legtrip nästan det ända sättet.

Dunham, 29 årig southpaw som tränar med Extreme Couture. Precis som Guillard så tycker jag att han blir bättre för varje match som går och efter att ha kollat hans fem senaste så ser jag redan ett antal förbättringar i hans tidigare brister.

Hans styrka är utan tvekan BJJ'n (svartbälte) och favoritteknikerna är giljotinen och rear naked choken vilka han bemästrar riktigt bra. Han gillar att ta ryggen och låsa fast motståndarna med kroppstriangel för att sen jobba in en RNC. Hans stående game är klart kompetent men långt ifrån toppklass och eftersom han inte har mött bra strikers så är det lite svårt att exakt bedöma klassen men det iaf inte Guillard-klass. Hans nedtagningar är hyfsat bra, både när han skjuter in och legtrips från clinch. Dunhams takedown defense är jäkligt bra vilket man såg i matchen mot Sherk trots att han blev nedtagen några ggr men vem blir inte det av Sherk och i princip varje gång lyckades han låsa giljotinen på Sherk. Hans fotarbete är helt ok men hans headmovement är nästan obefintligt vilket gör att även dåliga strikers får utdelning mot honom. Han använder inte sparkar speciellt mycket med undantag för Sherk matchen vilket iofs inte är så förvånande med tanke på reachövertaget han hade.

Svagheter jag har hittat är att han är väldigt öppen för loopande högerkrokar, detta eftersom han är southpaw med dålig headmovement och dessutom har en dålig vana att cirkla åt vänster rakt in i kraften. Pga detta var han riktigt illa ute mot Efrain Escudero som nästintill lyckades knocka honom.

Mitt odds:
Melvin Guillard vs. Evan Dunham 1.92 2.08
Gå tiden ut vs. Ej tiden ut 2.77 1.56

Motivering:
Jag vet att jag förmodligen sticker ut hakan ordentligt när jag hävdar att Guillard ska vara favorit mot Dunham men jag står för det. Chansen är stor att bookies delar ut årets första julklapp när oddsen släpps, jag räknar med att Dunham kommer ut @~1.65 och förmodligen kommer spelas hårt av public.

Dunham har inte strikingskills nog för att hänga med Guillard på fötterna, sen har han såna uppenbara defensiva luckor som spelar rakt i famnen på Guillard. Dunham måste ta ner Guillard annars är jag inte säker på att han ens överlever rond 1. Inte alls omöjligt att Dunham lyckas med nån nedtagning men han kommer ha svårt att hålla Guillard nere och eftersom Guillard knappast kommer gå på nedtagning så får Dunham inte nåra gratislägen för sin giljotin.

Som jag ser det kan Guillard vinna på KO/TKO eller decision och Dunham på submission eller decision(dock ej troligt imo). Dunham vann ju på decision över Tyson Griffin genom att ha hans rygg mer eller mindre hela matchen men om han skulle ta ryggen på Guillard på det viset så tror jag han lyckas subba honom till slut, därav varför jag inte tror att Dunham vinner på decision.

Båda har tåliga hakor och ingen av dem har blivit knockad tidigare men Guillards haka är strået vassare då han kunde ta hårda smällar från Jeremy Stephens medans Dunham höll på att somna när Escudero connectade.

Troligaste utgången som jag ser det är Guillard by KO/TKO, följt av Dunham by submission och i tredje hand Guillard by decision.

Moffegrev 2011-01-03 21:59

Mycket jävla snygg analys där 1nce. Sånt uppskattas.

Däremot tror jag du är fel ute oddsmässigt. Dunham borde ju rimligtvis vara favorit i den här fighten. Hans enda förlust kommer mot Sean Sherk som han "lyckades" få in ett gäng chokes på (men tydligen går det inte att subba någon som är upproidad till max och saknar nacke).

Men som du säger, fighten slutar på två sätt; Guillard knockar Dunham, eller Dunham subbar Guillard.

Får jag ett underdogodds på Dunham åker det in en hel del units där.

1nce 2011-01-03 22:06

Citat:

Ursprungligen postat av Moffegrev (Inlägg 93621)
Mycket jävla snygg analys där 1nce. Sånt uppskattas.

Däremot tror jag du är fel ute oddsmässigt. Dunham borde ju rimligtvis vara favorit i den här fighten. Hans enda förlust kommer mot Sean Sherk som han "lyckades" få in ett gäng chokes på (men tydligen går det inte att subba någon som är upproidad till max och saknar nacke).

Men som du säger, fighten slutar på två sätt; Guillard knockar Dunham, eller Dunham subbar Guillard.

Får jag ett underdogodds på Dunham åker det in en hel del units där.

Dunham kommer vara favorit när oddsen släpps men inte i "min värld" :ful:

Dunham har aldrig mött en motståndare som Guillard så det blir nåt helt nytt för honom och det värsta är att hans svagheter spelar rakt in i Guillards styrkor.

James-j 2011-01-03 22:13

Gillar analysen lätt en 10 sharps

Jag tror helt klart att Guillard har chans till och med fördel stående mot Dunham tror även att hans game har blivit bättre sedan han började träna med Jackson's. Guillard var ett löfte för ett par år sedan då han bra stående, bra brottning, explosiv men han saknade grapplingen(bjj) sju av hans åtta förluster är från submissions. I sin senaste match mot Diaz så dominerade han tills han gjorde ett halvdan take down och blev subba på giljotin. Dock vann Guillard en riktigt jämn match mot Gleison Tibau som visar att hans sub defense verkar ha blivit bättre dock blev han nedtagen ett par gånger i den matchen.

Dock ser Dunhams främsta styrka är hans groundgame som är riktigt bra
Han kontrollerade blandannat Griffin på marken och subbade Efrain Escudero vilket säger endel.

Är beredd att hoppa på Guilard tåget om upp emot 3.0 i odds ges :cheers:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved