Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Övriga sporter & Evenemang (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/)
-   -   Melodifestivalen 2011 (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/6207-melodifestivalen-2011-a/)

Stekel 2011-02-26 16:36

Mina resonemang kommer från att ha sett snuttarna som kom ut på torsdag kväll. Ger mycket mer än att lyssna på låten imo även om man bara får en halvminut. Sen är ju Alvgard helt okänd, hade Carola framfört den hade jag naturligtvis inte rankat den sist.

rovfisken666 2011-02-26 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 108981)
Mina resonemang kommer från att ha sett snuttarna som kom ut på torsdag kväll. Ger mycket mer än att lyssna på låten imo även om man bara får en halvminut. Sen är ju Alvgard helt okänd, hade Carola framfört den hade jag naturligtvis inte rankat den sist.

Lyssna då på hela låten som ligger ut på svtplay.se också. Jag håller med att den snutten du sett inte gav så bra intryck men det var just ett litet träningspass.... hela låten har mycket bättre ljudkvalité.. inte säkert det kommer fram i vanliga tv-apparater om folk lyssnar på det.... Klart hon har en nackdel av att inte vara känd men vem förutom Melody Club kan vinna på det i dag? 150 i odds är ju sanslöst bra... Men hon behöver ju gå igenom rutan och ha karisma, annars är hon nog såld om hon ska se ut som, ett spöke som har tråkigt!

Stekel 2011-02-26 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av rovfisken666 (Inlägg 108983)
Lyssna då på hela låten som ligger ut på svtplay.se också. Jag håller med att den snutten du sett inte gav så bra intryck men det var just ett litet träningspass.... hela låten har mycket bättre ljudkvalité.. inte säkert det kommer fram i vanliga tv-apparater om folk lyssnar på det.... Klart hon har en nackdel av att inte vara känd men vem förutom Melody Club kan vinna på det i dag? 150 i odds är ju sanslöst bra... Men hon behöver ju gå igenom rutan och ha karisma, annars är hon nog såld om hon ska se ut som, ett spöke som har tråkigt!

Har lyssnat och det låter såklart bättre än i klippet men det ändrar inget i sak, för det är ju faktiskt inte en radiotävling.

Både Stefanz och Bengtzing (vad fan är grejen med alla dessa zätan!?) är ganska välkända, troligtvis mer än MC.

TheDarkKnight 2011-02-26 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 108990)
Har lyssnat och det låter såklart bättre än i klippet men det ändrar inget i sak, för det är ju faktiskt inte en radiotävling.

Både Stefanz och Bengtzing (vad fan är grejen med alla dessa zätan!?) är ganska välkända, troligtvis mer än MC.

Lasse Stefanz var väll runt i varenda folkpark på 70-talet o besökte alla dansbanor. Lika många festivaler som Melody Club har spelat på under somrarna.

Båda har en stark publik, pensionärer vs ungdomar.

TheDarkKnight 2011-02-26 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 107793)
Veckans spel

Linda Bengtzing går direkt till final @ 3,00

Schlager-prinsessa som har bra med erfarenhet. Har fått ett utmärkt start nummer ( Låt nr 6) och har en hel del bra låtskrivare i sitt team i år. Där ibland den stora Schlager kungen Thomas G:son. Med andra ord har vi en riktigt bra och klassisk Schlager låt att se fram emot. 3 gånger pengen är det spelvärde alla dagar i veckan, förstår faktiskt inte hur Love Generation kan vara större favorit än Linda. Visserligen har dem " den gyllene åttan" som gått vidare samtliga veckor innan,

Så här tror jag att det kommer att se ut efter Lördagens deltävling.

Till Globen: Linda Bengtzing & Melody Club
Till 2:a Chansen: Anders Fernette & Love Generation

Jag har hela € 100 på Bengtzing, kom ihåg att lägga era spel i godan tid och lycka till på Lördag. ! :)

JAAA DÄR SATT DEN ! :D

Visst jag failade lite med Fernette och Melody Club, men prickade mitt spel och det är jag jävligt nöjd med, speciellt att hon fick flest röster av alla ikväll också. UNDERBART ! :D

+ € 200
:D:D:D

R9B1N 2011-02-26 23:31

Citat:

Ursprungligen postat av rovfisken666 (Inlägg 108965)
Anders Fernette har en låt som också behöver ett par gånger på sig för att fastna, hamnar i mitten ändå tror jag.

Linda Bengtzing blir dagens flopp. Även om det nu är Kempe som skrivit den och Bengtzing haft roliga och bra låtar tidigare så kommer hon floppa med dagens ihopkok. Känns som den inte kommer vara topp fem ens.

Love Generation kunde jag själv digga till men detta känns också som en flopp i detta sammanhang. Förstår inte vilka som ska rösta på dessa riktigt? Men jag diggar den riktigt mycket fakriskt.

Lasse Stefanz har en urtråkig danslåt som inte kommer gå hem hos några. De som ser paralleller med dansbandsikonen som kom vidare för något/några år sen kan lägga ner. Detta bidraget är helt chanslöst. Blir tufft att undvika plats 6-8!

Julia Alvgard har en låt som kommer att slåss i toppen, en låt som jag diggar riktigt mycket och som jag dessutom tror kommer gå hem hos många för sin variation. Blir det final direkt eller andra chansen? Hur sjutton kan hon ge 150 i odds att ta sig direkt till final? Ja, jag var tvungen att satsa här. Känns som oddset är way to högt! Lär komma före Bengtzing och Stefanz och sen är det inte många kvar att slå. Fick bara 3 euro accepterat utav mina 8 jag ville satsa. Hon möter ju skitlåtar bara.

Linda Pritchard är svårbedöm. En rätt bra låt men kan den få röster och av vilka? Nä, det blir nog en femteplats eller så. Behöver nog ett par gånger på sig, så i andra chansen kan den nog gå hem igen ifall den nu bara tar sig dit.

Nicke Borg kommer slåss hårt om plats 6-8 för här finns det ingen grupp alls som vill rösta, de som kan gilla detta kommer ringa på Pritchard långt före. Nä, snart är hela listan klar i dag. Vad får de egentligen släpa in i den här tävlingen?

Melody Club är ju överlägset bäst i grunden utan att blanda in dagens låt. De är kända och de kommer sopa banan med många i dag enbart pga detta. Hur är då dagens bidrag? Startar lamt men har ändå en liten spännande framtoning, lite som när "sing for you" eller vad den hette kom tvåa bakom Carola. Men låten är lam och inget som sätter sig precis. Svårbedömd och att de står i 1.15 är ju ett skämt. Skulle inte ens spelat för 2 i odds.

Min rangordning!

1. Melody Club - enbart på sitt kända namn (men jag tvekar - kan bli femma likväl)
2. Julia Alvgard - Jag är ju partisk här men detta var bra - kommer inte sämre än femma dock
3. Love Generation - Riktigt bra låt men svår att placera, dock topp fem
4. Linda Pritchard - Hoppas detta får fler chanser på sig, men det kan vara byte med Anders faktiskt
5. Anders Fernette - Helt ok låt men glöms den inte bort för fort? Topp fem iaf
6. Lasse Stefanz - Inte ens de största fansen kommer få upp den här högre än sjätte plats
7. Linda Bengtzing - Nej nej nej, det blir inte topp 5 och årets fiasko är klart
8. Nicke Borg - Redan bortglömd och överlägset sist i kväll!

Räknar man nerifrån från din lista så va du rätt ute! :whoco5:

Bra spel TDK, du verkar het på Melodifestivalen :claps:

TheDarkKnight 2011-02-26 23:43

Citat:

Ursprungligen postat av R9B1N (Inlägg 109076)

Tackar :)

Jag börjar väll snart bli självutnämnd spelexpert här på Melodifestivalen:lol:
Njaa, riktigt så väl är det väll inte. Men jag har tippat på det i något år och har aldrig gått minus på det så jag fortsätter. I år har jag ju fått en riktigt fin start och tjänar bra med pengar på det, är väll bara Sebastian som jag var fel ute på och skulle försöka skrälla in, annars har jag ändå haft hyffsad koll tycker jag.

Två veckor kvar, och mycket vill ha mer. ;)

Jag kommer att fortsätta spela och "reka" Melodifestivalspel och göra allt för att bidra med vinnande spel till oss.

Kul att där finns ett sådant stort intresse för Melodifestivalen och den här tråden,

Slutligen så vill jag bara avsluta med bidraget som kom tvåa i 1993 års melodifestival....We are all the winners ;)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=57DMnAyFkDw[/ame]

Lemasive 2011-02-26 23:46

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 109079)
Tackar :)

Jag börjar väll snart bli självutnämnd spelexpert här på Melodifestivalen:lol:
Njaa, riktigt så väl är det väll inte. Men jag har tippat på det i något år och har aldrig gått minus på det så jag fortsätter. I år har jag ju fått en riktigt fin start och tjänar bra med pengar på det, är väll bara Sebastian som jag var fel ute på och skulle försöka skrälla in, annars har jag ändå haft hyffsad koll tycker jag.

Två veckor kvar, och mycket vill ha mer. ;)

Jag kommer att fortsätta spela och "reka" Melodifestivalspel och göra allt för att bidra med vinnande spel till oss.

Kul att där finns ett sådant stort intresse för Melodifestivalen och den här tråden,

Slutligen så vill jag bara avsluta med bidraget som kom tvåa i 1993 års melodifestival....We are all the winners ;)

Tror intresset ligger i :moneybag::moneybag::moneybag: iof ;)

rovfisken666 2011-02-26 23:55

Citat:

Ursprungligen postat av R9B1N (Inlägg 109076)

Hur ska jag annars räkna hade du tänkt? Räknar du uppifrån?

Overkill 2011-02-27 00:01

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 109080)
Tror intresset ligger i :moneybag::moneybag::moneybag: iof ;)

Jag tänkte precis säga detsamma. :D

TheDarkKnight 2011-02-27 01:14

Haha, givetvis vet jag att det är stålarna alla är ute efter. Annars hade väll vi inte varit inne på den här hemsidan;)

Menade givetvis spelobjektet Mellofestivalen. " Att spela på Melodifestivalen" hade väll kanske varit ett bättre sätt att uttrycka sig på. :)

Stekel 2011-02-27 03:06

Prioriterade fest före schlagerspektaklet idag, kan någon ge mig en recap(stavning?) så vore jag tacksam.

Är väldigt överraskad att Borg kom före LG men jag antar att jag underskattade Takida-komplexet som jag nog aldrig kommer förstå.

Gillar spelet på Bengtzing till 81ggr att vinna finalen ännu mer nu när hon gick vidare som första, synd bara att man inte fick in mer än 60 spänn på den.

apekatt66 2011-02-27 09:59

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 109116)
Prioriterade fest före schlagerspektaklet idag, kan någon ge mig en recap(stavning?) så vore jag tacksam.

Är väldigt överraskad att Borg kom före LG men jag antar att jag underskattade Takida-komplexet som jag nog aldrig kommer förstå.

Gillar spelet på Bengtzing till 81ggr att vinna finalen ännu mer nu när hon gick vidare som första
, synd bara att man inte fick in mer än 60 spänn på den.

Var kan jag hitta det här spelet?

bulle 2011-02-27 10:27

Citat:

Ursprungligen postat av apekatt66 (Inlägg 109138)
Var kan jag hitta det här spelet?

Han menar nog att han fick det oddset innan gårdagens delfinal :evilgrin39:

apekatt66 2011-02-27 10:38

Citat:

Ursprungligen postat av rauger (Inlägg 109139)
Han menar nog att han fick det oddset innan gårdagens delfinal :evilgrin39:

Makes more sense :)

Är lätt bakfull...

royal_ilja 2011-03-01 09:21

Det är final på lördag , vad är era tankar om det? Hur stora chanser har Eric Saade att vinna den?

rovfisken666 2011-03-01 09:26

Citat:

Ursprungligen postat av royal_ilja (Inlägg 109771)
Det är final på lördag , vad är era tankar om det? Hur stora chanser har Eric Saade att vinna den?

Det är andra chansen då...

TheDarkKnight 2011-03-01 18:56

Precis är Andra Chansen på Lördag och först nästa helg igen är det den stora finalen i Globen :)

Kommer att lägga min Analys och presentera min ev. spel först imorgon, men kan säga att Love Generation(1,65) och The Moniker(2,45) är två grymt spelvärda objekt just nu ( Tur att här inte finns någon feminist, hade man fått skit för att man såg Love Generation som Objekt ;) ) The Moniker till det oddset kan mycket väl vara tävlingens bästa spel hittils.

Tre vinnar-spel med spelvärde i sig:

Danny ( 4,00) , Love Generation ( 10,00) och Brolle ( 25,00)

Outsiders som inte har spelvärde eller kommer att räcka till enligt mig:

Linda Bengtzing (15,00) , Sanna Nielsen ( 20,00) och Eric Saade ( 1,60)

jaroiten 2011-03-01 19:01

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 109945)
Precis är Andra Chansen på Lördag och först nästa helg igen är det den stora finalen i Globen :)

Kommer att lägga min Analys och presentera min ev. spel först imorgon, men kan säga att Love Generation(1,65) och The Moniker(2,45) är två grymt spelvärda objekt just nu ( Tur att här inte finns någon feminist, hade man fått skit för att man såg Love Generation som Objekt ;) ) The Moniker till det oddset kan mycket väl vara tävlingens bästa spel hittils.

Tre vinnar-spel med spelvärde i sig:

Danny ( 4,00) , Love Generation ( 10,00) och Brolle ( 25,00)

Outsiders som inte har spelvärde eller kommer att räcka till enligt mig:

Linda Bengtzing (15,00) , Sanna Nielsen ( 20,00) och Eric Saade ( 1,60)

Var hittar du det oddset på The Moniker?

Ladbrokes ger 2.25 på att Erica Saade inte vinner. Det borde du gilla.

TheDarkKnight 2011-03-01 19:15

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 109947)
Var hittar du det oddset på The Moniker?

Ladbrokes ger 2.25 på att Erica Saade inte vinner. Det borde du gilla.

Oj, glömde att skriva. Samtliga mina odds exempel är tagna ifrån Unibet :)

Tyvärr har man inget konto på Badbrokes :sad:

O12 2011-03-01 22:03

Är det The Moniker till final - via 2a chansen som du spelar DarkKrigarn?

Plus - Eric Saade att EJ vinna till 2.25 - spelvärt?

jaroiten 2011-03-01 22:06

Citat:

Ursprungligen postat av O12 (Inlägg 110018)
Är det The Moniker till final - via 2a chansen som du spelar DarkKrigarn?

Plus - Eric Saade att EJ vinna till 2.25 - spelvärt?

Yes, det är det han lirar. SvS öppnade med typ samma odds på att The Moniker skulle vinna duellen mot Linda P.

Själv tycker iaf jag att fältet till 2.25 är spelvärt, Saade kanske är publikfavoriten men sen ska ju juryn vara med och bestämma också och han var iaf inte juryns favorit förra året.

O12 2011-03-01 22:09

tackar :D

Rejs 2011-03-01 23:26

Vet inte riktigt om man kan se det så men som total vinnare ligger Loreen på 75x och Varga 150x (sist)

Men i andra chansen är det 1.85 1.85. Men det kanske mer säger att Varga inte är spelvärt än Loreen skulle vara spelvärt?

Om det nu är så att spelbolagen vet så bra om melodifestivalen...

TheDarkKnight 2011-03-02 19:30

Ångrar mig lite att jag inte väljer att splitta min insats och lägga två bet's men det fick bli följande

Love Generation att gå till Final ifrån Andra Chansen @ 1.65

€ 100

Motivering får väll bli att motståndet de möter / ev. får möta är skrattretande motstånd jämfört med vad det själva är. Är som bekant Redone som varit med och producerat, som tidigare har arbetat med namn som Akon,Sean Kingston,Backstreet Boys och Lady Gaga.

Love Generation ska få möta Jenny Silver i första utslagsrunda, en match som dem till 90 % redan vunnit men ska även komma ihåg att Jenny Silver har en bra schlager låt, i andra kommer det att bli Sara Varga eller Loreen(Ifall nu dem skulle gå vidare).

Två matcher som det på pappret enkelt ska vinna, jag bedömer chanserna till hela 75 % Chans att Love Generation går till Globen, det gör att det är i mina ögon ett överodds på 1.65.

Det här blir mitt enda spel, men en annan som jag tror på och är lite av en egen favorit är The Moniker till det otroligt fina oddset 2.45. Jag tror han går vidare och beräknar hans chanser till ungefär 55 % det gör att det är helt klar spelvärde på honom jag spelar inte honom av en stor anledning, och det är att jag gillar honom och hejar på honom för att jag gillade hans låt, och jag blandar i 9 av 10 fall inte Affärer med Underhållning.

Det var lite av mina tankar, nu är det snart dags att öppna en tråd för Let´s Dance tycker jag, är sugen på att diskutera oddsen kring Jessica Andersson som är på hela 2,00(!!);).

StefanL 2011-03-02 19:41

Finns en Let´s Dance tråd redan, svenska spel har 2.10 på Jessica..

TheDarkKnight 2011-03-02 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av StefanL (Inlägg 110333)
Finns en Let´s Dance tråd redan, svenska spel har 2.10 på Jessica..

Ursäkta min amatör-stil, men var hittar jag denna tråd?

Overkill 2011-03-02 19:51

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 110335)
Ursäkta min amatör-stil, men var hittar jag denna tråd?

I princip rakt under din näsa i denna forumdel. :)

https://www.sharps.se/forums/ovriga-s...s-j-andersson/

TheDarkKnight 2011-03-02 21:02

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 110339)
I princip rakt under din näsa i denna forumdel. :)

https://www.sharps.se/forums/ovriga-s...s-j-andersson/

Såg också den nu , dock syftade jag på en stor Officiell Let´s Dance tråd där man kunde diskutera alla omgångar av Let´s Dance. Istället för att de blir trådstart på trådstart.

Men nu skippar vi OT snacket och håller oss till Mellofestivalen här :)

kingscania 2011-03-04 23:10

Jag kör en liten skräll imon och bankar in cash på Sara Varga att gå till final, 9 gånger degen hos Nordicbet. En väldigt trallvänlig låt som växer sig starkare ju mer folk lyssnar på den.... Lite Lisa Ekdahl stuk eller varför inte Cecilia Vennersten över låten....tror den kommer få många "vuxen" röster imorgon....

Stekel 2011-03-05 19:02

Tveksam om värdet, låga odds över hela brädan tycker jag, men jag sätter en slant på The Moniker till 2.20 (b365). Trodde på den redan senast men då var det lite värre emot än den här gången.

bulle 2011-03-05 19:05

2.20 på Moniker? Har dom bytt favorit nu? Fick 2,50 på pritchard igår..

EDIT: På att vinna första duellen förstås..

Bolt 2011-03-05 19:18

3.25 på Pritchard är taget hos NB. Hon är folkets favorit i alla omröstningar tillsammans med Love Generation ju så givet att spela den till fint odds.

eddieh 2011-03-05 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av Bolt (Inlägg 111266)
3.25 på Pritchard är taget hos NB. Hon är folkets favorit i alla omröstningar tillsammans med Love Generation ju så givet att spela den till fint odds.

Pritchard är också eddiehs favorit.Men det är förstås inte på musikaliska skäl.:p

Fint odds hursom,blir en tv-peng på det.
:cheers:

TheDarkKnight 2011-03-05 20:00

Sista minuten tips.

Personer som går till Finalen: Linda Pritchard och Love Generation.

Mina spel:

Love Generation @ 1.65

€ 100

BOL Ikväll Grabbar o Gummor ! :):moneybag:

Lemasive 2011-03-05 20:45

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 111275)
Sista minuten tips.

Personer som går till Finalen: Linda Pritchard och Love Generation.

Mina spel:

Love Generation @ 1.65

€ 100

BOL Ikväll Grabbar o Gummor ! :):moneybag:

Lirade Love generation till 1.66 för några dar sedan, känns som säkra pengar. Ska dock se Juve - Milan istället. Hoppas nån rapporterat lite i tråden.

TheDarkKnight 2011-03-05 21:08

Oerhört glad att jag hade fel ang. Pritchard. The Moniker är så mycket bättre :)

smalke 2011-03-05 21:18

Tycker personligen att Loreen var klart bäst.. synd att att hon inte gick vidare.

TheDarkKnight 2011-03-05 21:31

:sad::sad::sad:
F I A S K O !
:sad:

Lemasive 2011-03-05 21:33

Sara Vargas gick vidare?