Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Övriga sporter & Evenemang (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/)
-   -   Melodifestivalen 2011 (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/6207-melodifestivalen-2011-a/)

TheDarkKnight 2011-01-31 21:07

Melodifestivalen 2011

Melodifestivalen 2011

Vet inte hur stort intresset är här inne för Melodifestivalen. Men kanske finns där någon mer än jag som är intresserad av denna tävlingen, och är då sugen på att tjäna pengar på den också?:)

Här kommer lite exempel ifrån odds som är på tävlingen.
(spelstopp nu på lördag kl 20)

Top 6 att vinna tävlingen:

Eric Saade 6,00
Melody Club 6,50
Love Generation 7,50
Le Kid 10,00
Dilba 12,50
Sanna Nielsen 12,50

Hur Sanna Nielsen och Dilba kan ha samma odds är för mig ofattbart. Med tanke på hur nära Sanna har varit att vinna den här tävlingen, och hur folkkär hon är så tycker jag att 12,50 är ett rejält överodds!

Samtliga odds finner ni här inne:

https://se.unibet.com/betting/grid/%...000053322.odds

Så, låt oss diskutera. Vem tror ni tar det ?:)

Wagner 2011-01-31 22:01

Tyvärr, har aldrig förstått mig på musik. Man hör ju inte teven då..

Köpte en stereo i sena tonåren för att inte verka mer avvikande än nödvändigt. Men det hjälpte föga. Nu blir det bara en halvtimme med Radio-Uppland som sällskap till frukosten.

Men hittar ni något utstick hos Svenska Spel så hänger jag gärna på. :popcorn:

Lemasive 2011-01-31 22:04

Favoriten vinner alltid, har gett bra med $$$ under åren. iof i eurovision

Moffegrev 2011-01-31 22:05

Har låtarna kommit ut ännu?

RobinD 2011-01-31 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av Moffegrev (Inlägg 101737)
Har låtarna kommit ut ännu?

De kommer ju aldrig ut innan tävlingen, that's the point?

Qirren 2011-01-31 23:20

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 101743)

30 sekunder smakprov brukar man kunna få.

Rejs 2011-01-31 23:21

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 101743)

Exakt skulle nog vara väldigt annorlunda odds annars...

RobinD 2011-02-01 10:25

Trodde hela upplägget var hemligt för att man inte skulle hinna bilda favoritskap inför omröstningen?

TheDarkKnight 2011-02-01 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 101811)
Trodde hela upplägget var hemligt för att man inte skulle hinna bilda favoritskap inför omröstningen?

Sekretessen släpper mer och mer för varje år.

Så mycket vi har fått veta om låtarna är vad låtarna i princip heter och vem som ska sjunga vad.

Tror att låtarna kommer att spelas för första gången först på Fredag eller Lördag. Lördagförmiddag tror jag det är.

Spelas låtarna innan eller om låtarna kommer ut på nätet, är det direkt diskvalicering som gäller.

Det senare hände med Anders Fernettes första låt och han fick då en begränsad tid på sig att fixa fram en ny låt. Har för mig att han fick 2 veckor ifrån det att hans låt diskades.

Här är låten som diskades:

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=jo01SBfIgco[/ame]

henke111 2011-02-02 00:17

Brolle till 20 ggr pengarna och Linda Bengtzing till 25 kan ju vara värt en liten tvslant iaf :)

Bengtzing har ju haft med ett antal låtar som gått bra i melodifestivalen tidigare

Makandodele 2011-02-03 17:35

Kom ihåg att det är fler "internationella" jurypoäng i år. Inte för att jag tycker mig minnas att de pekade åt något särskilt håll ifjol, snarare tvärtom, vilket gjorde det ännu mer oförutsägbart.

larzzon 2011-02-03 23:44

Här har ni 60 sek av varje låt inför lördagen.

http://svt.se/2.148330/hem

eddieh 2011-02-04 00:05

Citat:

Ursprungligen postat av larzzon (Inlägg 102617)
Här har ni 60 sek av varje låt inför lördagen.

http://svt.se/2.148330/hem

Orkade snabbspola fram till låt nummer 4...:gun_bandana:
Snubben som sjöng bidrag nummer 4,vilket jävla kräkämne.:KO:
Ögonen och öronen blöder,fy för fan i hela helvete.:sad44::rant:

Som vanligt så har väl korvryttaren Björkman delat ut de bästa startnumren till dom som han själv vill ska gå vidare.Nr 1-3-8,brukar alltid vara de "bästa" bidragen.Nr 2 och 4 brukar vara bottenskrapet,och nr 5-6-7 som outsiders.

TheDarkKnight 2011-02-05 10:34

Sista gången jag avvaktar. När jag startade den här tråden så var Le Kid och Dilba favoriter och Danny outsider. Jag avvaktade med Melodifestivalspel för jag tyckte det var för tidigt.

Danny fanns då till 1,95 och nu ligger han på 1.08 :whoco5::whoco5::idiot::idiot:

TheDarkKnight 2011-02-05 12:50

Slänger in en chans peng på vem som tar hem hela tjottabalongen.

Sanna Nielsen 10,00

15 Kr investerat på det.

Makandodele 2011-02-05 14:46

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 103020)
Sista gången jag avvaktar. När jag startade den här tråden så var Le Kid och Dilba favoriter och Danny outsider. Jag avvaktade med Melodifestivalspel för jag tyckte det var för tidigt.

Danny fanns då till 1,95 och nu ligger han på 1.08 :whoco5::whoco5::idiot::idiot:

Haha, då var det alltså så att han faktiskt låg på det oddset, tror han fanns till 2.00 med. Otroligt att man sölade vidare istället.

Min peng går istället på Le Kid till 6.00 @ NB
Tror att deras färgglada, sockersliskiga nummer kan bli kvällens "skräll".

Wagner 2011-02-06 01:22

På tal om ingenting. TV-4 valde att sända dubbla repriser av Välkommen åter mot Melodifestivalen. Snacka om att lämna Walk over. :lol:

TheDarkKnight 2011-02-06 10:30

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 103204)
På tal om ingenting. TV-4 valde att sända dubbla repriser av Välkommen åter mot Melodifestivalen. Snacka om att lämna Walk over. :lol:

:lol: Haha.

Fast det klart, det är lika bra att lämna WO istället för att förlora med något bra program.

Melodifestivalen är Sveriges största tv-program(Och Musiktävlingen, Fjortis-dol är chanslös). Ungefär som att amerikanerna skulle försöka konkurrera ut Super Bowl:p

TheDarkKnight 2011-02-09 16:44

Den här veckan kommer det inte att bli en favorit i repris.

Sanna Nielsen @ 1.85

€ 200

Går in stentufft, men KOLLA ODDSET !!

Skynd fynda är min rekommendation! Speciellt ni som missade Danny förra veckan...

Spelet är lagt hos Unibet.

Piturek 2011-02-09 17:12

Låter intressant. Hon går väl alltid till final?

Någon som hört låtarna?

Sonny 2011-02-09 17:15

Tycker också att oddset är bra på Sanna Nielsen. Men är hon verkligen så säker att man kan jämföra henne med Danny? Tidigare i melodifestivalen har det visat sig att idol-killar nästan alltid går vidare till finalen. Kan faktiskt inte komma komma på någon just nu som inte har fått vidare. Ballad-tjejer däremot kan floppa lite då och då. Minns exempelvis att Shirley Clamp kom sist i deltävlingen under någon säsong.

Summa summarum. Sanna Nielsen till 1.85 är troligtvis ett bra spel. Tittar man på hennes tidigare historik i festivalen brukar hon gå vidare. Men jag tror inte hon är ett lika säkert spel som en idol-kille.

shoreline 2011-02-09 17:41

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 104181)

Sanna Nielsen @ 1.85

€ 200

Skynd fynda är min rekommendation! Speciellt ni som missade Danny förra veckan...

Jag går alltid hårt in på att vinna Sanna Nielsen. Men jag förlorar varje gång, så jag står över nu också.

kingscania 2011-02-09 18:12

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 104181)

Sanna Nielsen @ 1.85

€ 200

Oj, detta oddset gillar jag.

Sanna kör engelsk låt om jag inte missminner mig, vilket gör att det räcker att hon sjunger fint som vanligt, så kommer alla de äldre som FULLKOMLIGT ÄLSKAR henna att rösta, fast de inte fattar något ;)

Har svårt att se att BÅDE Brolle och någon annan i startfältet där ska kunna komma före Sanna....

TheDarkKnight 2011-02-09 18:43

Angående om någon har hört låtarna så släpps inte smakproven förräns till helgen.

Och det stämmer, i år kör Sanna Nielssen med en engelsklåt. I´m in Love heter den.

Och med tanke på att hon är riktigt folkkär, har toppat Svensktoppen med sin "Devotion" och skulle faktiskt ha vunnit hela tävlingen med sin "Empty Room" om svenska folket skulle fått bestämma. Dock avgjorde jurypoäng så att hon kom tvåa.

Sanna Nielssen i en final känns för mig lika självklart som Kalle på Julafton.

Ska jag tippa den andra som går vidare så säger jag Brolle, mycket troligt att han har tagit över Danny's väljare den här lördagen.

Och tänka sig, jag och Kingscania värderar ett odds/spel lika. Sätt kryss i taket :p;)

Sonadar 2011-02-09 22:01

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 104221)
Angående om någon har hört låtarna så släpps inte smakproven förräns till helgen.

Och det stämmer, i år kör Sanna Nielssen med en engelsklåt. I´m in Love heter den.

Och med tanke på att hon är riktigt folkkär, har toppat Svensktoppen med sin "Devotion" och skulle faktiskt ha vunnit hela tävlingen med sin "Empty Room" om svenska folket skulle fått bestämma. Dock avgjorde jurypoäng så att hon kom tvåa.

Sanna Nielssen i en final känns för mig lika självklart som Kalle på Julafton.

Ska jag tippa den andra som går vidare så säger jag Brolle, mycket troligt att han har tagit över Danny's väljare den här lördagen.

Och tänka sig, jag och Kingscania värderar ett odds/spel lika. Sätt kryss i taket :p;)

Hmmm... är det bara jag som hatar Sanna Nielsen, Empty Room måste vara den låt som mina åsikter har gått mest emot alla andras någonsin. Alla verkar älska den men jag blir fan kräksjuk.

Tippade på att swingfly,le kid, dregens brud och danny skulle gå vidare förra veckan hemma med pappa i soffan, hade swingfly och dregens brud som favorit och det blev ju hyffsat rätt i allafall, den bedömningen gjorde jag efter att ha lyssnat på ljudklippen på hemsidan.

Känns som att det är smartare att gå efter hur låtarna faktiskt låter samt hur pass annorlunda sound de har än vilka artisterna är tror jag dock, men det finns nog definitivt värde att hitta i Melodifestivalen!

Är oddset på Sanna att hon ska vara en av de två som går vidare eller att hon ska få flest röster i deltävlingen?

kingscania 2011-02-09 22:26

Citat:

Ursprungligen postat av Sonadar (Inlägg 104259)
Hmmm... är det bara jag som hatar Sanna Nielsen, Empty Room måste vara den låt som mina åsikter har gått mest emot alla andras någonsin. Alla verkar älska den men jag blir fan kräksjuk.

Tippade på att swingfly,le kid, dregens brud och danny skulle gå vidare förra veckan hemma med pappa i soffan, hade swingfly och dregens brud som favorit och det blev ju hyffsat rätt i allafall, den bedömningen gjorde jag efter att ha lyssnat på ljudklippen på hemsidan.

Känns som att det är smartare att gå efter hur låtarna faktiskt låter samt hur pass annorlunda sound de har än vilka artisterna är tror jag dock, men det finns nog definitivt värde att hitta i Melodifestivalen!

Är oddset på Sanna att hon ska vara en av de två som går vidare eller att hon ska få flest röster i deltävlingen?

Du är INTE ensam om att hata henne och hennes "musik". Empty room fick ju så satans med röster bara för att Sanna lådsas grät....

Oddset är för att hon ska gå direkt till final, alltså top2. Hon är i detta nu 3a på rankingen för deltävlingen i Göteborg, Brolle och Christian Walz är före. Men jag tror att dessa båda plockar röster från varandra, samtidigt som Sanna har en MYCKET trogen skara bland de äldre, som säkerligen redan nu, utan att ha hört låten, bestämt sig för att rösta på henne.

TheDarkKnight 2011-02-10 11:50

Oddsuppdatering:

Sanna gick idag om Christian Walz som favorit, och oddset sjönk till 1.65.

Samtidigt höjde Unibet ännu en gång vinnaroddset på Sanna. Oddset är nu 15.00 på att hon tar hem alltihopa!

charlhenry 2011-02-10 16:18

SvS har 18 på Sanna som vinnare, bara så du vet :)
å andra sidan kanske man inte får in så mkt där, har inte prövat.

fidde 2011-02-10 16:53

Så här skriver GP om låtarna

http://www.gp.se/nyhetsbrev/1.548115...aviumfavoriter

charlhenry 2011-02-10 17:09

intressant från GP, tack för det!
ikväll kl 21.00 släpps en minut från varje låt på svt.se
efter det kan vi diskutera och komma fram till ngt vettigt! :)

TheDarkKnight 2011-02-10 19:10

Tror faktiskt att namn väger tyngre än bra musik här. Sanna Nielssen+ Schlager är oerhört tungt namn.

Angående för-släppet är jag old'fashion. Lyssnar på dem för första gången på lördagskväll. Håller på traditionen :)

charlhenry 2011-02-11 09:29

Sanna finns till 34 (!) ggr nu på lads, bara så du vet!

TheDarkKnight 2011-02-12 10:39

Jag undrar vad i helvete spelbolagen håller på med?

Alla höjer oddsen på Sanna till skyarna. Det är inte ofta jag säger det, men jag misstänker grovt att oddssättarna är helt fel ute här.

htsolna08 2011-02-12 11:46

http://braodds.com/melodifestivalen

Oddsen höjs på Sanna Nielsen 2.00 och Christian Walz 3.00.
Oddset på The Moniker rasar har rasat, 2.00-2.50..

charlhenry 2011-02-12 14:20

Någon mer än jag som kollat en minut av varje?
Vore kul med lite funderingar!

steinbrenner 2011-02-12 16:34

Kvällens melodifestival rek

Jag har alltid haft bra kännsla för melodifestivalen. Jag vet oftast vilken typ av låt som svenska folket vill rösta på.

Kvällens deltagare är:

Brolle - med en låt som känns stereotypisk för nutidens melodifestival. Vet inte riktigt hur jag ska katerigorisera denna låt, men den har allt som melodifesitv. åskådare gillar. Det är svårt att ogilla detta framträdande. Han kommer gå till final.

Jag var inne igår på genrepet och kollade så för mig är det ganska lätt å bedömma på förhand..Det finns ju inte mycket statistik att gå på direkt i detta sammanhang, mer än att man vet vilka låtar som är typiska för melodifestivalen. Det lite mer svängiga stuket börjar ta större plats än alla dessa ballader, vilket har varit väldigt typsikt melodifestivalen i många år. det är väl sedan några år tillbaka man har tagit sig ur det slags träsket. Publiken har blivit bredare, och framförallt programmet har lyckats nå ut till mer ungdomar. Därmed kommer fler röster läggas på dem lite mer energiska låtarna. Melodifestivalen är inte så fint och propert som det varit tidigare och många musikstillar präglar tävlingen.

The moniker - tävlar med en riktigt bra låt som kommer få många att gilla. spexig, energisk, färglad, melodisk. Det är många egenskaper denna låten har. Jag ser detta bidraget som en 2a eller 3e plats vinnare. utmaner till finalplats blir nog Sanna nielsen som kör på sitt vanliga balladstuk. Hon är ett ganska säkert kort till att gå till final eller andra chansen. Hennes låtar är nästan alltid desamma, men publiken köper det. Idag kommer hon få stor konkurrens om finalplatserna. Brolle kommer nästan med all säkerthet vinna. Jag kommer rekommender 2 st spel.

1

Typ av spel: går bidraget direkt vidare till andra chansen?
Spel: The moniker - Ja
odds: 4, på paf.com

Det står ju som sagt iprincip mellan 3 bidrag om 2 finalplatser.
En plats är brolles Men 2a platsen är ungefär en 60/40 duell, till The moniker:s fördel. Visst det kommer ju falla in en hel del röster på andra bidrag, men dem är för svaga att slåss om finalplats med 3 sådan här typsiska melodifestivals bidrag, och dessutom är dem riktigt bra för sin genre.

Att spela på ett 4 odds känns ganska sjävklart, när det borde ligga runt 2 eller mindre.

2

Typ av spel: Loréen vs Anniela.
Spel: Loréen
odds: 1,72

Här är en miss av svenskaspel anser jag. Loréens låt är bra, inte mycket mer. Annielas bidrag är uruselt. Med låten Elektrisk kommer hon inte imponera på många. Hon är dock snygg, men det är inte särsilkt mycket till hjälp med hyfsat dålig sång och text. Spelvairanten X har ett odds på 3,15. Étt x mellan dem skulle innebära att båda går till andra chansen. Jag ser loréen som en 4 eller 5 plats vinnare, Och där kommer inte Anniela komma in. Jag har svårt att se att Annielas bidrag kommer få fler röster samtidigt som att det blir svårt med ett kryss, för Annielas bidrag är såpass dåligt att top 4 är på tok för svårt.
1,72 är fullt spelbart.

Rygga om ni vill :)

steinbrenner 2011-02-12 16:35

Jag har alltid haft bra kännsla för melodifestivalen. Jag vet oftast vilken typ av låt som svenska folket vill rösta på.

Kvällens deltagare är:

Brolle - med en låt som känns stereotypisk för nutidens melodifestival. Vet inte riktigt hur jag ska katerigorisera denna låt, men den har allt som melodifesitv. åskådare gillar. Det är svårt att ogilla detta framträdande. Han kommer gå till final.

Jag var inne igår på genrepet och kollade så för mig är det ganska lätt å bedömma på förhand..Det finns ju inte mycket statistik att gå på direkt i detta sammanhang, mer än att man vet vilka låtar som är typiska för melodifestivalen. Det lite mer svängiga stuket börjar ta större plats än alla dessa ballader, vilket har varit väldigt typsikt melodifestivalen i många år. det är väl sedan några år tillbaka man har tagit sig ur det slags träsket. Publiken har blivit bredare, och framförallt programmet har lyckats nå ut till mer ungdomar. Därmed kommer fler röster läggas på dem lite mer energiska låtarna. Melodifestivalen är inte så fint och propert som det varit tidigare och många musikstillar präglar tävlingen.

The moniker - tävlar med en riktigt bra låt som kommer få många att gilla. spexig, energisk, färglad, melodisk. Det är många egenskaper denna låten har. Jag ser detta bidraget som en 2a eller 3e plats vinnare. utmaner till finalplats blir nog Sanna nielsen som kör på sitt vanliga balladstuk. Hon är ett ganska säkert kort till att gå till final eller andra chansen. Hennes låtar är nästan alltid desamma, men publiken köper det. Idag kommer hon få stor konkurrens om finalplatserna. Brolle kommer nästan med all säkerthet vinna. Jag kommer rekommender 2 st spel.

1

Typ av spel: går bidraget direkt vidare till andra chansen?
Spel: The moniker - Ja
odds: 4, på paf.com

Det står ju som sagt iprincip mellan 3 bidrag om 2 finalplatser.
En plats är brolles Men 2a platsen är ungefär en 60/40 duell, till The moniker:s fördel. Visst det kommer ju falla in en hel del röster på andra bidrag, men dem är för svaga att slåss om finalplats med 3 sådan här typsiska melodifestivals bidrag, och dessutom är dem riktigt bra för sin genre.

Att spela på ett 4 odds känns ganska sjävklart, när det borde ligga runt 2 eller mindre.

2

Typ av spel: Loréen vs Anniela.
Spel: Loréen
odds: 1,72

Här är en miss av svenskaspel anser jag. Loréens låt är bra, inte mycket mer. Annielas bidrag är uruselt. Med låten Elektrisk kommer hon inte imponera på många. Hon är dock snygg, men det är inte särsilkt mycket till hjälp med hyfsat dålig sång och text. Spelvairanten X har ett odds på 3,15. Étt x mellan dem skulle innebära att båda går till andra chansen. Jag ser loréen som en 4 eller 5 plats vinnare, Och där kommer inte Anniela komma in. Jag har svårt att se att Annielas bidrag kommer få fler röster samtidigt som att det blir svårt med ett kryss, för Annielas bidrag är såpass dåligt att top 4 är på tok för svårt.
1,72 är fullt spelbart.

Rygga om ni vill :)

TheDarkKnight 2011-02-12 16:54

Tycker visst att man kan gå efter statistik här.

Framför allt kan man värdera hur pass folkkär en artist är. Jag tror precis som dig att Sanna Nielssen och Brolle är dem som sjunger sig vidare till final.

Däremot tror jag att Sanna Nielssen kommer att bli kvällens stora vinnare. Hon har ett namn som går hem i Schlager-stugorna. Detta är ny mark för Brolle, dock kommer han gå vidare på ren populäritet bland ungdomarna.

Dock ska läggas till att det nästan bara är Schlagerrävarna och barnfamiljerna som numera kollar på det här. Om vi kategoriserar "Håkan Hellströms fans" så är dem EMO-kidsen inte en del av publiken, och tror att man ska tänka efter lite på vilka som egentligen kollar på showen.

Men annars håller jag helt med dig :)

charlhenry 2011-02-12 18:39

Tack för utläggningen steinbrenner! mkt intressant.
väldigt kluven vart jag ska lägga kulorna ikväll, brolle känns bra iallafall.
tror även att elisabeth A kan komma sist..

Wanghao 2011-02-12 18:44

Tycker inte att Brolles låt var så speciellt bra.
Sanna Nielsen - I'm In Love lät som typiskt schlager iaf.