![]() |
Lite feedback som du kan föra vidare Lindvallen :-)
Tycker det så här långt funkar väldigt bra rent administrativt och upplägget med lagledare/spelläggare/medlem som kan anpassas efter bolagets egna behov är helt ok. Men jag tycker dom skulle tjäna på att lägga in en enkel reducerings möjlighet (ABC-hästar är väl enklast), min erfarenhet är att bolag helst vill spela med reducering (vilket är helt naturligt). Det skulle locka flera större gäng/bolag att använda tjänsten och göra den attraktiv. Det hade också varit mycket välkommet om personer som inte har Atg-konto kunde köpa andelar (kanske ett måste för att det skall bli succe). Man borde också kunna betala upp till 5 veckor i förskott! Men som sagt en intressant början. :: |
Hej.
Här kommer ett litet tips på hur ni kan lägga upp systemet för att vara med och ta vinster på +100000. Om ni är så många utgår jag från att ni kan lägga 3000 kr tillsammans, och att ni spelar reducerat med tex. joker. För 3000 kr kan ni få ca. 40000 rader, reducerat till ca.6000 rader enligt följande. Ram: 1x1x4x10x10x10x10 Systemets uppbyggnad: spik, spik, 4 matematiska (ex b, eller valfri bokstav), 4 matematiska + 3c + 3d 1 effekthäst + 3b + 3c +3d 1 effekthäst + 3b + 3c +3d 1 effekthäst + 3b + 3c +3d Reducering: Minst 2 effekthästar, eller Minst 1 effekthäst + max 2c hästar + 0d hästar, Minst 0 effekthästar + max 1c häst + 0d hästar. Självklart skall ingen av era effekthästar vara favorit, utan det gäller att hitta de som har bra chanser utan att vara favorit. Bommar ni alla effekthästarna kan ni ändå få in en rad där vinnarna är rankade 1x1x4x4x4x4x7 vilket ger fina pengar. För att försäkra er om att inte vinna skitpengar kan ni dessutom sätta vilkoret att max 4 favoriter får vinna, eller att poängen skall vara minst 17. Det reducerar ju dessutom kostnaden lite till :-) Lycka till. Mvh / P. |
Citat:
För er som missat det så kan man inte spela reducerade system (än). Går förvisso då man kan se alla enkelrader men vem vill sitta och lämna in 6000 enkelrader, en åt gången :D Dock tycker jag att man kan spela att 1 av 2 hästar ska vinna eller 2 av 3 hästar ska vinna då det bara blir ett par kuponger men ändå en hel del reducerade rader. Att gemensamt rösta på spikar tror jag inte på tyvärr. Känns inte som att det kan bli bra om flera lägger sig i vilka hästar som ska med och spikas osv. Till sist så skulle jag önska att systemskaparen på tors-fre innan man köper andelar kan visa på ett grovt system ungefär hur denne tänkt sig att spela så att man därefter kan välja att köpa andel(ar) eller inte. |
Varför så mycket snack om en hundring.....
|
Citat:
Därför ska man snacka och bry sig om sina pengar. :) |
Oj, vad snopen jag blev. Orkade inte läsa igenom alla inlägg men några var rejält med RIS och andra ROS.
Tråkigt så klart att man inte vill vara med längre men jag har redan en lista på 10 reserver. Vem vill avstå? Skicka ett internmejl här så hjälper jag dig ut från bolaget! Sen undrar jag, Pilkast!!! Har jag släppt in dig än? Jag ser ju bara era riktiga namn på bolagssidan. Hör gärna av er om ni till ut. Pilkast, hör du också av dig. |
BlackCobra, jag har hittat ditt namn och hjälper dig ut.
Som jag skrivit tidigare är jag ingen storlirare men jag blev jäkligt glad att så många var intresserade att vara med. Dessutom är det ju inte jag som spelare varje vecka, jag tog premiärveckan. Denna vecka har vi en ny tippare. Men bolaget kvarstår, förhoppningsvis också spelarna. Vill fler ut, säg till mig så hjälper jag er ut:) Men jag vill att ni stannar, tanken är ju att jag som småspelare skall få vara med i de stora systemen och tillsammans få en insyn i hur allt fungerar. Jag kan ta kritik, men jag blev rätt snopen då jag inte var beredd på att ni tyckte det var så jäkla illa:) Du är ute nu BlackCobra på egen begäran. |
Citat:
|
En favorit blir det oftast av en anledning. Inte för att den är dålig och har liten chans att vinna.
Ibland går det att läsa sig till ett favoritfall men halva året är det väldigt mycket spets och slut från favoriter eller iaf betrodda hästar. Nu på senhösten och vintern kan det dock löna sig att satsa på riktigt stora pengar. Dock går det inte att komma ifrån att favoriter vinner alltsom oftast några lopp på V75. |
Citat:
Tycker det är helt okej nu när Lindvall sagt hur det ligger till, han är troligen betydligt bättre än mig på trav men ändå ingen storlirare enligt hans egna ord. Han körde som han trodde va bäst men hey han kanske också kan lära sig något av att vara med i det här och hur ska han då lära om folk inte kommer med synpunkter hur saker och ting kan bli bättre? Man behöver inte gräva ner sig för att man får lite kritik och någon tyckte man borde gjort annorlunda utan man kan lyssna på de åsikter som kommer och nästa gång kanske det blir annorlunda. Eller så är man fast besluten på att spelsättet man har är det absolut bästa och då är det väl inte mer med det. |
Citat:
Det kommer att sätta sig när vi har sett vilka som tippar bäst/roligast/effektivast enligt de kriterier vi gillar. Om vi vill ha viss reducering (vilket jag själv förespråkar) så är det väl bara att köra på det. |
[QUOTE=Wagner;212139]Gör man inte rätt med små insatser lär man inte göra det med stora heller. Går man in med inställningen "bara en hundring jag bryr mig inte" är risken stor att man blir kvar på det stadiet hela livet. Då blir dom där hundringarna en djävla massa pengar i slutändan och det utan någon reell chans att bli en vinnande spelare.
Därför ska man snacka och bry sig om sina pengar. :)[/QUOTE Ett annat bolag jag är med i spelar vi för 15000 kr. Då kanske man bryr sig mera... |
:gun_bandana:
Citat:
Jag kan ta kritik, men jag blev rätt snopen då jag inte var beredd på att ni tyckte det var så jäkla illa:) Skit i vad alla säger....Du har gjort ett jätte jobb med detta. Och de som vill ut,ut med dom!!!!:gun_bandana: Så kan vi andra:cheers: när :moneybag: kommer, så kan de stå där med:omfg: i brevlådan |
Håller med att skall man spela andels system för mer än 2,000 SEK så skall man sikta in sig på att försöka vinna stort. Försöka hitta spelvärda rader för över 100 K. Ingen kritik menad mot lördagens spel det var ju första gången. Det var ju också en omgång som många trodde det skulle bli favorit parad med låg utdelning
från Jens Sjödéns Statistikanalys Fyra gånger tidigare har man kört V75 med samma koncept, och så här har det gått: 2008 5 favoriter 0 skrällar 100 kr (4) 2009* 3 favoriter 2 skrällar 7 000 kr (5) 2010 1 favorit 2 skrällar 419 000 kr (3) 2011 3 favoriter 2 skrällar 4 000 kr (5) *) Omgången var jackpotförstärkt och hade annars betalt ca hälften. Och min tanke var är det lönt att vara med i ett större andels spel - Denna omgång blir det "låg utdelning" - Dumstrut på:skamsen: Det är ju det vanligaste felet man gör man spelar som alla andra Tror, och man streckar bara favoriter - Och tyvärr så försvinner spelvärdet också. Nu inte sagt att det kan vara fel att spika 3 av favoriter. Se på V86 förra onsdagen en ensam vinnare 5 mille trots att 3 av de 4 största favoriterna vann. Men tittar man på raderna på vårt system i från lördags så var över 70% under 100k i värde och det är inte riktigt vad man är ute efter. Sedan är det ju svårt att reducera bort billiga rader när man spelar matematiskt och det hade ju varit toppen om det funnits stöd för fil inlämning. Några generella riktlinjer att spela med för att öka spelvärdet, några har redan tagits upp och andra kan säkert fylla på Spela max 1 av de två största spikarna i omgången. Om fler spikar välj någon av de mindre betrodda ex) Friction i Lördagens Guld-lopp 28% av insatsfördelningen. Friction har i år vunnit varannat lopp han varit med i. Nu hade han bra spår(2) och ingen riktig "topphäst" emot Ändå försöker man fälla och gardera(jag också), han har haft lång säsong, det e Guld nu, mm. Jag vet nu låter jag som Hubba.. trav är ju så lätt när loppet väl gått;). Våga tro på dragen och spela dem som utgång eller gå kort med dem Och våga även plocka bort favoriter. Gå kort i lopp där experter säger öppet ex) lärlingsloppet i Lördags. där hade ju ett två-hästars lås varit perfekt, massa av streck över för att hitta skrällarna i de andra loppen. Gå kort i Guld/långlopp där det skräller mindre Till sist låt system läggaren våga chansa - Bättre med kritik som nu "Vilket fegt system som vi spelade" än "hur fan kunde du spika en 18% på korta häcken från bakspår" Det här kommer bli bra. Skoj att vara med |
Brain
Poängen var att bryr man sig inte i små belopp kommer man aldrig få några stora att spela för. :) Om man nu inte fyller på fortlöpande från annan kassa vill säga. Det funkar ju så för dom flesta och har man inga problem med det upplägget så är man ju bara att gratulera. |
Ett litet inpass från en som inte har med bolaget att göra överhuvudtaget:
I ett rakt (matematiskt) system med spik på de tre största favoriterna är tonvikten rader som de fakto har ett undervärde. Är det däremot en jackpott-omgång är fördelningen annorlunda, då spelvärdet är högre på alla rader och dessutom det är många stor-bolag som går hårt in i de omgångarna med mycket kapital och lägger merparten (alla?) av sina många rader på utdelning över 500k. Ni spelar väl V7 förresten, för det tillåter väl vårt goda ATG åtminstone? För övrigt tycker jag zzzman här ovan har många sunda tankar. Edit: Jag förstår också systemkonstruktören Lindvallen som gjorde ett "feg-system". Vanligt förekommande tror jag och upplever samma sak själv då jag gör väldigt stora system. Ofta gör jag ett bolagsspel på lördagar för runt 1500-2000kr och ett eget på sidan för några hundringar och det senare träffar ofta minst lika bra då jag vågar mer. De extra raderna läggs på favoriter jag egentligen inte tror på och det med rätta. Rejäl suboptimering om man går i den fällan och helt felaktigt bruk av det extra kapitalet man lägger in. |
#Stekel
Tipparen avgör V7 eller V75. |
Synd man skrev att man ville ur och därmed gick ur nu när fler och fler mer eller mindre håller med mig i att sikta på högre utdelningar när så många är med.
Stekel -> Vet att du är duktig och jag har ofta liknande idéer som dig på lördagarna. Håller du redan på med reducerade bolagssystem tillräckligt mycket eller skulle det vara intressant att starta ett sharp-bolag när ATG tillåter reducerade rader som bolagssystem och öppnar upp för alla att starta bolag? Då är det inga feg-tendenser utan då satsar man för att vinna, utan press att få lite tillbaka var och varannan omgång för att det ser bättre ut. Tänkte insats på 300/person och omgång och 7-8 medlemmar? Du som systemskapare de flesta lördagar. Relativt säker att fler än jag vore intresserad på det upplägget. |
Citat:
Men det får bli först när de släpper möjligheten att köra reducerat och förslagsvis då enbart med spel under jackpott-omgångar. Något sånt här skulle det då bli: 1 favoritspik Krav på 1-2 ytterligare favoritvinnare Krav på 1-2 streckade under 10% (ungefärligt då strecken ändras in i det sista) Krav på rankpoäng (enligt strecklistan) mellan 20-30 Har vi alla vinnare med på ramen och spiken sitter (något som naturligtvis inte händer i närheten av alla gånger, speciellt med under 5000 rader) sitter systemen i ca 30% av omgångarna med en snittutdelning på 1,2 miljoner på V7 (Enligt den data jag har på V7-vinnare enligt streckrank under 691 omgångar) Edit: Tittade lite närmare på det. 2-3 favoritvinnare Rankpoäng 20-30 Ger vinst i 30% av alla omgångar (om man har alla vinnare på ramen), medelvinst vid V7-spel dessa omgångar är 1,3 miljoner. Ett test på en omgång där jag plockade lite hästar i varje lopp enligt följande 10*6*6*1*2*3*6 (12 960 rader) gav en reduceringsgrad på 59% (5 357 rader). Obs! Hoppade då inte över någon i streckranken vid streckandet vilket man förmodligen kommer göra i skarpt läge. Krav på <X%-strecksvinnare bör inte göra varken till eller från i reduceringen i och med rankpoängs-kravet. Vilken nörd jag är... |
Citat:
|
Hej.
Det är rätt vanligt att du måste ner till 6e, 7e rankade innan du hittar första hästen under 10%. Då är det lite svårt att kräva 2 under 10% och ha en ram där endast 3 lopp har 6 hästar. I princip kräver du 2 av 3 6e rankade, och det kommer du sällan eller aldrig få in. Jag skulle i stället kräva 2 5e-7e rankade, och ha åtminstone fyra lopp att sätta det på. Då har du en fin chans att sätta det kravet. Utan att ha statistiken framför mig gissar jag att utdelningen för något sådant ligger mellan 10000-100000. Vill du vara med och hugga på de flesta 100000-500000 kr potter, så bör du nog tåla en 8e rankad också. För att vinna 1.2 millar lär du behöva 2-4 hästar rankade 8-12, lite beroende på hur stor favoriten var i dessa lopp. Mvh / P. |
Ser nu att ramen hade ett 10 hästars lopp också :yes:
Tror ändå det är lite tunnt att stanna vid 6e rankad i tre lopp. Så ser det ut med de tre år jag kollat på, vilket iofs är klart färre än de 691 omgångar du har. Mvh / P. |
Citat:
|
Hej.
Så kan det ju förstås vara, men då kan vi inte prata ram utan att se hela rankingen. Annars förstår åtminstone inte jag spelstrategin, och det är den jag funderat dygnet runt på under de senaste 25 åren. Det är viss skillnad på att ha 3e-8e rankad jämfört med 7e-12e. En "vanlig" omgång har 2-3 favoriter och 0-2 5e-7e streckade. Mvh / P. |
Citat:
|
Hej.
Det är en vanlig fördelning om man ser till alla omgångar. Jag tror dock den oftare ger under 50000 än över, och det ger inte alltför ofta över 100000. Spelpengar är iofs inte dåligt att ha, utan det är bara att vända degen med ett monstersystem vid jackpot. Vill man gå för +100000 får man tänka lite annorlunda och tex. kräva 1-2 7e-10e rankade vinnare. Lycka till med liret. Mvh / Patrick |
Nu slutar vi kapa tråden med den här sidodiskussionen (men förhoppningsvis har den även tillfört något till Lindvall-gängets bolag).
|
Jag lyssnar:)
|
Men nu gick det väl inte att ladda upp egna rader utan det var matematiska system som gällde?
Visst kan man bryta ned det till 4-8 kuponger men fler än så blir bara omständigt och krångligt. |
Citat:
|
Fick info idag av ATG att de planerar att öppna upp detta för allmänheten redan nu i november så kan bli när som helst vad det verkar. Tyvärr ser det ej lika bra ut för reducerade system...
|
stElin746 och Ikaros har fått inbjudningar då ni stod högst i reservlistan.
Kolla era mail!! Ni har fram till 12:00 att ta inbjudan och att göra veckans inbetalning. Ni som står i reservlistan, ni klättrar högre upp:) |
Jag har öppnat reservlistan, skickat ut 3 mejl med inbjudningar. Är ni med nu?
|
Jag vill vara med.
|
Funkar det, är jag intresserad....
|
Har loggat in o betalt, lycka till i helgen :hattenav:
|
Vem har lust att starta upp ett bolagsspel med Snokens V75-system?
Själv hinner jag inte administrera det men är intresserad av att köpa in mig istället... PS. förslaget är isf att man skriver av det helt enligt rankordning samt även reserver, om det blir många andelar så kan man öka på ett antal hästar i garderingsloppen isf... Låter det vettigt tro? Hoppas att någon känner sig manad att dra igång ett Snoken-bolag... Allt ska givetvis administreras via https://tillsammans.atg.se/start/ för att undvika oklarheter med insatser & vinster isf! |
Jag är intresserad!
|
du menar det stora på snoken då på typ runt 2000kr?hur många ska man vara då?10st 200kr eller typ?jag bedriver flera bolag redan+är med i många så intresse finns altid för flera spel
|
Jag är lite intresserad jag med men det beror lite på vad summan blir :)
|