Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spela andelsspel tillsammans (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/)
-   -   Lindvallens Bolagsspel (V75) - Sharpest (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/13735-lindvallens-bolagsspel-v75-sharpest/)

Migge 2012-11-17 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av plumma (Inlägg 214284)
du menar det stora på snoken då på typ runt 2000kr?hur många ska man vara då?10st 200kr eller typ?jag bedriver flera bolag redan+är med i många så intresse finns altid för flera spel

Att börja med 10 st andelar x ca 200:- på Snokens stora system var min tanke, blir det fler andelar så är det bara att lägga till fler hästar i garderingsloppen enligt rank isf tills man når rätt insats som man har tillgängligt...

Finns det någon frivillig som har tid att styra upp ett Snoken-bolag & framförallt har tillgång till Snokens V75:a/or varje vecka?

Allt ska givetvis administreras via https://tillsammans.atg.se/start/ för att undvika oklarheter med insatser & vinster isf!

plumma 2012-11-17 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 214290)
Att börja med 10 st andelar x ca 200:- på Snokens stora system var min tanke, blir det fler andelar så är det bara att lägga till fler hästar i garderingsloppen enligt rank isf tills man når rätt insats som man har tillgängligt...

Finns det någon frivillig som har tid att styra upp ett Snoken-bolag & framförallt har tillgång till Snokens V75:a/or varje vecka?

Allt ska givetvis administreras via https://tillsammans.atg.se/start/ för att undvika oklarheter med insatser & vinster isf!

bara ett problem med atg tillsammans inte alla som får börja starta bolag där än är bara visa utvalda än för tillfället

Brain 2012-11-17 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 214070)
Vem har lust att starta upp ett bolagsspel med Snokens V75-system?

Själv hinner jag inte administrera det men är intresserad av att köpa in mig istället...

PS. förslaget är isf att man skriver av det helt enligt rankordning samt även reserver, om det blir många andelar så kan man öka på ett antal hästar i garderingsloppen isf...

Låter det vettigt tro?

Hoppas att någon känner sig manad att dra igång ett Snoken-bolag...

Säkert många kiosk bolag som skriver av deras system. Får ni 7 rätt, så är det säkert ett gäng till.....

Migge 2012-11-17 22:12

Citat:

Ursprungligen postat av plumma (Inlägg 214293)
bara ett problem med atg tillsammans inte alla som får börja starta bolag där än är bara visa utvalda än för tillfället

Ooops! Det kände jag inte till...

plumma 2012-11-17 22:14

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 214295)
Ooops! Det kände jag inte till...

tyvärr är det så är med i några såna bolag redan men ska släppas snart så vem som helst kan göra tror jag ialla fall?

plumma 2012-11-17 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av Brain (Inlägg 214294)
Säkert många kiosk bolag som skriver av deras system. Får ni 7 rätt, så är det säkert ett gäng till.....

jo visst är det säkert så görs nog mycket bolag på vissa tips ute som finns bla snoken mm men kan ju ge ändå bra om man är ett par st ialla fall en kul grej bara?

Migge 2012-11-17 22:19

Citat:

Ursprungligen postat av Brain (Inlägg 214294)

Säkert många som följer & minst lika många som INTE följer...

Det jag gillar med Snoken är att han vågar ha en hel del egna ideer som han lägger hyfsat högt upp i ranken som ibland vinner till goa odds & streck-%...

1/9 på V75 +159065:- & senast i lördags 10/11 på V75 +80004:- trots att han "kanske" hade en del följare???

plumma 2012-11-17 22:23

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 214299)
Säkert många som följer & minst lika många som INTE följer...

Det jag gillar med Snoken är att han vågar ha en hel del egna ideer som han lägger hyfsat högt upp i ranken som ibland vinner till goa odds & streck-%...

1/9 på V75 +159065:- & senast i lördags 10/11 på V75 +80004:- trots att han "kanske" hade en del följare???

precis samma tanke där;)

KP 2012-11-17 22:26

Moderators meddelande.
Sålänge spelande sker via en säker knutpunkt (tillsammans.atg.se) är det okej att fråga efter intressenter för travet. Tidigare har atg.se inte möjliggjort en plattform för andelsspel och därför var man tvungen att lämna in själv och sedan göra upp det ekonomiska sinsemellan. Detta medförde risker då ledaren kunde "försvinna" med pengarna och eventuell vinst. För att skydda våra medlemmar mot lyckosökare/bedragare så har vi därför bestämt att det inte var tillåtet. Men sålänge det är atg.se som står för plattformen som nu är det helt okej, precis som för svenskaspel. Lycka till!
/MOD

Fatpipe 2012-11-18 07:40

Är också intresserad av att vara med. Vet nån hur de valde ut "testpersonerna" till atg tillsammans, eller var det nåt man skulle ansöka om??

Lindvallen 2012-11-21 18:32

Fatpipe, jag var med och svarade på frågor om ATGs utveckling under x antal år och jag tror det var i samband med detta som jag fick frågan föregående år.

Till er andra, 14 av 30 medlemmar har betalt i för veckans omgång. Imorgon kväll klockan 18:00 kommer reserverna kontaktas. Ni vill väl inte missa chansen att bli rika i helgen:)

Lindvallen 2012-11-23 10:03

Jag har en plats ledig i bolaget. Har inte reservlistan på jobbet idag. Hör av dig och du är välkommen in i vårt underbara gäng. 100 kr i veckan.

astockel 2012-11-27 01:36

Någon travinsatt som har en ledig plats i sitt bolag? Mycket intresserad utav att gå med i ett V75 insatt lag som kanske lägger 500:- var varje gång. (Jag är inte en renodlad favoritspelare ;)) :thumbup:

Skicka ett meddelande! :)

Migge 2012-12-01 23:01

Finns det någon som har koll på vilket datum https://tillsammans.atg.se/start/ öppnas upp för allmänheten...

Lindvallen 2012-12-01 23:08

Det öppnas nog inte än på ett tag. De måste köra fler BETA tester.

Jag kan öppna ytterligare ett bolag då första bolaget är fyllt.

Finns här något intresse? Hör av er så skriver jag in er i bolaget. Kom på ett bra namn också. Skicka mig er email och lagnamns-förslag.

Oscar 2012-12-07 00:12

Hej!

Jag hittar ingen mejladress till Göran.

Blev kickad idag för jag hade inte pengar inne (vilket jag förstår). Är på Gran Canaria och har inte haft wifi förrän idag. Blir gärna återaktiverad om det finns möjlighet.

Är åter i Sverige imorgon kväll.

/Oscar

Lindvallen 2012-12-09 19:17

Din mejl Oscar! Mejla mig. Jag har ditt nummer 076xxx0936.

Oscar 2012-12-09 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av Lindvallen (Inlägg 217829)
Din mejl Oscar! Mejla mig. Jag har ditt nummer 076xxx0936.

Fick ditt mejl, tack.

Lindvallen 2012-12-09 19:30

Sharpest Eyes kommer att byta namn till Sharpest 100.

Jag har nu även skapat bolaget Sharpest 50, så fler medlemmar skall ha chansen att vara med. Välkomna med att skicka er mejl till mig så får ni en inbjudan.

Dgreat 2012-12-11 23:55

Jag är gärna på också om det finns plats tack.
Skickat mejl

Pilkast 2012-12-12 07:09

Var är min inbjudan som skulle komma...?

Lindvallen 2012-12-18 21:40

Vi har fler platser lediga till SHARPEST 50.

Spelform: V-75
Insats: 50 Kronor
Antal andelar per person: Max 2 Stycken

Skicka din mejl till mig så får du en inbjudan.

guskvals 2012-12-19 14:54

Citat:

Ursprungligen postat av Lindvallen (Inlägg 219630)

Hej
Jag är gärna med och provar detta.

Mvh//Henrik

sambuca 2012-12-19 15:24

jag oxå

Serben 2012-12-19 15:58

Jag är gärna på om det finns plats.

Klanke 2012-12-20 07:30

Nu kan ni medverka i mitt kommande bolag om ni är intresserade.
(via atg.se) andelarna går på 50 lappen stycket.

mejla till [email protected]

så ska jag bjuda in er, tanken är att sätta igång på söndag eftersom jag tippar för sharps 100 på lördag.

mvh Mario Lundqvist

Brain 2012-12-20 08:58

Vi startar nu upp ett V75 Bolag. (Stall Fest)

Andelarna kostar 50 kr och man kan köpa max 6 st.
Vi kör redan på Lördag.

Mejla oss, om ni vill vara med i bolaget.

[email protected]

https://tillsammans.atg.se/lagsida/697

AbbeAce 2012-12-20 09:24

Jag hör av mig Klanke....Får kolla ekonomin lite först...men klart intresserad

overpace 2012-12-21 16:06

Lysande idé

Har läst igenom tråden och besökt tillsammans.atg.se. Rätt utformad kan denna idé bli en fullträff för många. Om ATG skapar en mötesplats där pengatransaktioner kan ske enkelt och hundraprocentigt säkert och där alla spelare kan söka sig till ett spelbolag som passar den individuella smaken - great! Om ATG försöker styra för mycket - not so great.

Men detta kan också rinna ut i sanden. Enligt min uppfattning så behöver spelstrategier testas flera hundra gånger innan man säkert kan säga om de fungerar eller inte. Det gäller alla spelformer och för v75 talar vi alltså om flera år. Att hatta in o ut i olika bolag, låta olika medlemmar turas om att göra systemen, att förändra systemmall titt som tätt, etc., det har väl många provat. Fungerar det? Om det inte fungerar så tröttnar folk snabbt och bolaget måste upplösas.

Själv har jag varit borta från travet sen 2003. Mitt mål var att försörja mig på travet men det lyckades aldrig. Nu tänker jag göra ett nytt försök och dra lärdom av mina misstag. De var många! När det gäller v75 och för denna tråd är det främst två grundmisstag som jag gjort och jag tror nog att många känner igen sig.

1. Brist på långsiktighet. Både när det gäller spelmentaliteten och val och användande av lämplig systemtyp. Man lägger helt enkelt för stor vikt vid att få till det perfekt vid aktuell omgång istället för att organisera ett spelbolag som i långa loppet har bra medlemmar, bra storlek, bra spelfilosofi och en bra systemmodell som står på statistisk fast grund och som man nöter vecka efter vecka i flera år.

Andra alternativ är att bara spela jackpotomgångar eller omgångar som på förhand ser intressanta ut. Men tankarna om långsiktighet gäller även då.

2. Benägenheten att välja minst optimala systemstorlek eller systemstorlek som ligger nära den minst optimala. Definition: minst optimala systemstorlek är när systemet är som allra mest för litet för att vara effektivt+som allra mest för stort så att man har förväntningar och press på sig. Man tar med hästar man inte tror så mycket på för "säkerhets skull", man vill inte spricka "i just det loppet", det blir ett jävla muttrande om jag "spricker på favoriten! Nej!" Och så vidare, och så vidare. Någon som varit där...?

Den optimala systemstorleken är individuell. Man kan spela små system med handplockade hästar och är man duktig på just det så kan man lämna in flera identiska system. Men man kan väl inte säga att systemformen är effektiv utan det är individens utnyttjande av sin kunskap som är effektivt.

Enligt min uppfattning ligger ett effektivt system på flera hundratusen rader men inte så stort att stora sidovinster på 5 o 6 rätt blir ointressanta. Jag är också en vän av reducerade filsystem. Chansen till 7 rätt blir nog inte så mycket större men chansen att få 7 rätt när utdelningen är lite lagom i förhållande till systemets storlek tror jag ökar. Med reducerade system blir det också en kraftigt ökad chans av få vinster på 5 o 6 rätt. Något som jag tror
är nyttigt i uppstarten av ett spelbolag. Jag skulle inte använda v7-alternativet (2,5 gånger pengarna om sjuan sitter men aldrig några pengar på sexor och femmor) ens om jag spelade 300 000 rader.

ATG-tillsammans är en kanonidè men inget för mig om reglementet blir blahablaha. Om någon som har en fot inne hos ATG läser det här; fundera över enkupongssystem eller reducerade system. Vilka är bäst? 3 000 till 10 000 rader? Lagom eller, som jag tycker, både för små och för stora samtidigt.
När det gäller långsiktighet måste förstås spelare tillåtas att lämna bolaget men vill ändå trycka på hur viktigt det är.

Om det inte finns några bra system att deltaga i, varför ska man då deltaga? Det finns en risk att ATG-tillsammans kommer att bestå av en massa enkla eller konstiga system och då lägger folk snart ner rörelsen.

Blir det som jag önskar kommer jag att skapa ett lag så fort jag kan presentera en riktigt bra spelmodell.

joacim772 2012-12-23 09:53

Ingen som vill köra något större? Typ 500:- per andel?

jan44 2012-12-23 10:59

hej !
Jag är med

Forgoodnesssake 2012-12-23 13:53

Hej, jag tänkte spela spelarservice bägge system samt dagens dubbel idag, skicka er mail om ni vill vara med

Lindvallen 2012-12-23 13:57

Så stora pengr äger jag inte därför har jag Sharpest 50 o 100

Lindvallen 2012-12-23 14:00

Citat:

Ursprungligen postat av Forgoodnesssake (Inlägg 220522)
Hej, jag tänkte spela spelarservice bägge system samt dagens dubbel idag, skicka er mail om ni vill vara med

Vänligen starta upp en egen tråd.
Kan ju inte själv städa här.:gun_bandana:

Lindvallen 2012-12-25 23:14

3 platser lediga till morgondagens V-75a.

Lindvallen 2013-01-15 22:00

Vill du delta i vårt bolagsspel som pågått sedan några månader tillbaka?

SHARPEST 50 där insatsen är 50 kr per andel och du får köpa max 2 andelar.

SHARPEST 100 där insatsen är 100 kr per andel och du får köpa max 2 andelar.

Hur har det gått totalt sett? Vi ligger på PLUS på SHARPEST 100 och något MINUS i SHARPEST 50.

Skriv till mig privat och lämna din MEJL-adress så får du en inbjudan.

Migge 2013-01-15 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av Lindvallen (Inlägg 225034)
Vill du delta i vårt bolagsspel som pågått sedan några månader tillbaka?

SHARPEST 50 där insatsen är 50 kr per andel och du får köpa max 2 andelar.

SHARPEST 100 där insatsen är 100 kr per andel och du får köpa max 2 andelar.

Hur har det gått totalt sett? Vi ligger på PLUS på SHARPEST 100 och något MINUS i SHARPEST 50.

Skriv till mig privat och lämna din MEJL-adress så får du en inbjudan.

Varför inte skriva ut i kronor hur mycket PLUS & MINUS ni ligger på resp. bolag???

Lindvallen 2013-01-15 22:58

Vi räknar bara procentuellt.
Det är det procentuella som är intressant oavsett vad det handlar om.

Om du satsar 1 kr och har 2 kr på kvällen så har du trots allt gjort 100 procent.

Förresten varför är du intresserad av bolagsvinsten? Jobbar du på skatteverket?

Eller vill du delta? Man får inte pengarna i efterhand, man måste vara med i de omgångarna man vinner i ju. Mejla mig om du är intresserad.

Migge 2013-01-15 23:13

Citat:

Ursprungligen postat av Lindvallen (Inlägg 225066)
Vi räknar bara procentuellt.
Det är det procentuella som är intressant oavsett vad det handlar om.

Om du satsar 1 kr och har 2 kr på kvällen så har du trots allt gjort 100 procent.

Förresten varför är du intresserad av bolagsvinsten? Jobbar du på skatteverket?

Eller vill du delta? Man får inte pengarna i efterhand, man måste vara med i de omgångarna man vinner i ju. Mejla mig om du är intresserad.

För mig kvittar det om du redovisar i kronor eller procent men det är alltid kul/intressant att veta hur bra resp. bolag går!

Jämför med Spreadsheets där man kan följa en spelares ROI för att bilda sig en uppfattning hur bra/dåligt det går på liret...

Trist att du har en så dålig attityd att du mer eller mindre idiotförklarar mig & tror att jag vill ha ut en vinst retroaktivt...jag är långtifrån ny på gaming & vet mycket väl hur lir & andelsspel fungerar!

Om du vill mörka siffrorna så visst, det är upp till dig isf!

Hade funderingar ett tag på om man skulle gå med i något av dina bolag men nu avstår jag helt klart.

kriga 2013-01-15 23:38

Vad är spelstrategin för bolagen? Ni lägger väldigt stor andel av pengarna på överstreckat.