Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spela andelsspel tillsammans (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/)
-   -   one-Bombenbolag vid rullpott (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/14573-one-bombenbolag-vid-rullpott/)

one 2013-11-01 18:32

I mångt och mycket schtek/robfris rad, men fastnar vi i hålet på Hammarby får ni skylla helt och hållet på mig;)

Broberg:1,2,4
Hammarby:4,5,7,8
Matchen får inte sluta X!!

Ljusdal:1,2,3,5
Vetlanda:2,3,4,6

Sirius:2,3,4
Villa:5,6,7,8

Härligt med bandy igen, nu kör vi:KO:!!

http://liverattning.se/bomben/2013-1...lpottbombbolag

one 2013-11-01 21:50

Bandy is the shit alltså!! Ger fina pengar varje gång. Skönt för mig att det inte bara va hålet på Hammarby vi gick bet på;)

Nya tag!!

robfri 2013-11-01 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av schtek (Inlägg 284665)
kul med lite bandy. jag har kikat på lite statistik.
hammarby har bra stats mot broberg, vann i 3 raka kvartsfinalen i fjol. broberg spelar sin första match för säsongen medan hammarby spelat 2 redan (X och vinst). hammarby är favoriter till 1.70 på svs. kanske inte blir så mycket mål i de första omgångarna, dåliga planer osv. kollade lite resultat från de första omgångarna förra året och överlag var det ganska målsnålt (inte stuckit iväg åt ngt håll) mellan 5-10 mål. förutom sandviken som vann med 9-3 mot ljusdal.

Broberg: 2,3,4,5
Hammarby: 4,5,6,8 (8an intressant streck%) kanske läge för lite hål idag.

jämt möte mellan ljusdal och vetlanda. oddsen ligger på 2.15 för båda lagen. statstiken talar för vetlanda. vetlanda har spelat 2 matcher, vinst mot kalix med 4-2 och kryss mot sirius 2-2. premiär för ljusdal. svårt att veta om de 2 matchers försprånget är jättepositivt. borde dock vara en fördel att ha spelats in sig. men som för broberg kan de ju samtidigt vara ett taggat hemmalag som äntligen får spela.

Ljusdal: 3,4,5
Vetlanda: 2,3,4,6

Sirus har kryssat sina två matcher. 3-3 och 2-2. verkar ha spelat bra och rätt tajt. 3-3 i första matchen var mot bajen. villa kommer med ett kryss 5-5 mot vänersborg borta och storvinst med 9-2 hemma mot kalix. villa ligger i 1.15 i odds på svs! stora favoriter med andra ord men kanske inte blir någon kross här. är kluven här om det blir målsnålt eller mycket mål. verkar kunna bli en del mål när villa lirar iaf. så något såhär kanske.

Sirius: 3,4,5
Villa-Lidköping: 5,6,7,8

ett förslag med statistik och lite feeling.
reducerar man bort krysset i sirius så blir det 2112 rader.

så dags att få igång lite bandy-snack:cheers:

Här hade vi facit dock....

one 2013-11-01 22:06

Mmm, skönt att schtek är tillbaka i bolaget:thumbup:

robfri 2013-11-01 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 284888)
Mmm, skönt att schtek är tillbaka i bolaget:thumbup:

Så sant, klok, kunnig, en tillgång i bolaget.

schtek 2013-11-02 09:07

:) flax att det förslaget satt. charmen är ju att tillsammans komma fram till en rad. Nästa gång sätter vi den! :cheers:

one 2013-11-04 13:08

Onsdag är det dags igen!! Kolla över ert bolagssaldo, ser lite tunt ut på vissa håll.

Barca-Milan
Dortmund-Arsenal
Chelsea-Schalke
Napoli-Marseille

Rullpott:217 740:-

V75fahlle 2013-11-04 14:18

Chelseas spel såg inte så bra ut i lördags...
Arsenal däremot övertygade.

Semicolon 2013-11-04 14:33

Citat:

Ursprungligen postat av V75fahlle (Inlägg 285793)
Chelseas spel såg inte så bra ut i lördags...
Arsenal däremot övertygade.

Tror mer på olycksfall i arbetet för Chelsea, tror varje fall inte de förlorar i veckan. Inte heller tror jag arsenal mäktar med att vinna. Man bör inte dra för stora växlar på Liverpool matchen. Jag tycker snarare att Liverpool var dåliga än att Arsenal var speciellt bra.

Mötet på Emirates var en jämn historia som mer och mer tippade över åt Arsenal. Att åka till Westfahlen är dock en helt annan sak och tror det kan bli åka av faktiskt.

Napoli gör förmodligen processen kort med Marseille som är klart svagast i gruppen.

Barcavinst, men målsnålt?

putte64 2013-11-04 14:46

Dortmund är grymma
Lewandowski glödhet

erixon 2013-11-05 09:33

är gärna med om det finns en plats

V75fahlle 2013-11-05 09:35

Citat:

Ursprungligen postat av erixon (Inlägg 286044)
är gärna med om det finns en plats

Tror det är fullt sedan länge, men skicka pm till one om du vill sätta upp dig på reservlistan.

robfri 2013-11-06 08:56

One bortrest så jag har fått förtroendet att lämna in ikväll. Såhär går mina tankar så får de som vill komma med förslag så hoppas jag vi kan komma fram till ngt vettigt

Barca-Milan: Barca motiverad favorit, men jag vet inte om det rinner iväg så himla mycket. Tycker ofta barca vinner med 1-0, 2-0, 2-1.
1,2,3-0,1

Dortmund-Arsenal: Vilken match ! Egentligen är nog det viktigaste för båda lagen att inte förlora, å andra sidan båda lagen är offensiva. Nä här garderar jag gärna då jag tror det kan bli både målsnålt & en del mål, klurig matchbild.
0,1,2,3-0,1,2

Chelsea-Schalke: Här vinner Chelsea, man är bättre på alla platser & framförallt oerhört hemmastarka. Dessutom tunga skador i bortalaget på viktiga spelare.
1,2,3,4-0,1 (Chelsea måste vinna)

Napoli-Marseille: Napoli lär vinna, Marseille "typ" borta redan med sina 0 p. Tror faktiskt det kan rinna iväg lite här, ett tidigt mål från hemmalaget så tror jag bara det rullar på.
2,3,4-0,1

3012 rader så ngn form av reducering behövs, förslagsvis att antingen schalke lr marseille nollar.

V75fahlle 2013-11-06 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 286359)
One bortrest så jag har fått förtroendet att lämna in ikväll. Såhär går mina tankar så får de som vill komma med förslag så hoppas jag vi kan komma fram till ngt vettigt

Barca-Milan: Barca motiverad favorit, men jag vet inte om det rinner iväg så himla mycket. Tycker ofta barca vinner med 1-0, 2-0, 2-1.
1,2,3-0,1

Dortmund-Arsenal: Vilken match ! Egentligen är nog det viktigaste för båda lagen att inte förlora, å andra sidan båda lagen är offensiva. Nä här garderar jag gärna då jag tror det kan bli både målsnålt & en del mål, klurig matchbild.
0,1,2,3-0,1,2

Chelsea-Schalke: Här vinner Chelsea, man är bättre på alla platser & framförallt oerhört hemmastarka. Dessutom tunga skador i bortalaget på viktiga spelare.
1,2,3,4-0,1 (Chelsea måste vinna)

Napoli-Marseille: Napoli lär vinna, Marseille "typ" borta redan med sina 0 p. Tror faktiskt det kan rinna iväg lite här, ett tidigt mål från hemmalaget så tror jag bara det rullar på.
2,3,4-0,1

3012 rader så ngn form av reducering behövs, förslagsvis att antingen schalke lr marseille nollar.

Ser mkt bra ut! Med denna mallen är det enda strecken jag är lite "rädd för" 1 på Napoli. Krav på de föreslagna 0:orna på någon av shalke eller marseille låter OK.

robfri 2013-11-06 15:52

Citat:

Ursprungligen postat av V75fahlle (Inlägg 286432)
Ser mkt bra ut! Med denna mallen är det enda strecken jag är lite "rädd för" 1 på Napoli. Krav på de föreslagna 0:orna på någon av shalke eller marseille låter OK.

Kan ev få med 1 på Napoli i nämnda rad men då lär vi utesluta ex Arsenal-seger